Panasonic 2013. - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 31 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 606
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja, dette er et mega-luksusproblem. Begynner å føle at det er hipp som happ hva man velger av de tre mht bildekvalitet/sortnivå. Samsungen frister meg pga plex-appen (mediaklient) og bedre dagaslys egenskaper. På design og størrelse vinner ZT60 for meg (vil helst ha 60"). Value for money vinner 65VT60. Panasonic er bedre kalibrert fra fabrikk og har mindre IR enn samsung. Vanskelig...

Noen som vet om butikker nær Oslo som har noen av disse utstilt enda?
    Ser at lefdal har 65vt60 på lager allerede.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plex appen er fantastisk, så om du kjører Plex Media Server så er vel dette en no-brainer.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes dette med "Moving Resolution"(skarphet) mellom Panasonic og Samsung høres merkelig ut.
    Ekspertene måler/ser via testbilder at Panasonic har en fordel her og påpeker det. Når det kommer til de som har sett de side om side med med film/video materiale(man skal jo ikke sitte å se på et testbilde hele tiden :-)) sa flere av de at Samsung'en virket klarere, skarpere med flere detaljer... Virker som det foregår noe mer i bakgrunnen enn hva ekspertene klarer å se på testbilder på Samsungen. Kan jo ikke bare være lysstyrken som påvirker dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic-ene er noe mer plaget av phosphor trails / false contouring enn hva Samsung tradisjonelt har vært. Jeg tror dette har blitt bedre hos Panasonic i det siste, men ville ikke overrasket meg om Samsung fortsatt er bedre der. Jeg synes D8005-en jeg hadde var bedre på dette enn VT50-en f.eks.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så hva sier dere? Samsung eller Panasonic?

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic dersom du setter pris på dypt sortnivå og korrekte farger.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Panasonic dersom du setter pris på dypt sortnivå og korrekte farger.
    Nå er jo ikke Samsungen så langt etter i år, da. Og Samsungen ble jo også kåret til årets tv i HDTV shootout-en.

Jeg synes Samsung generelt har levert mer stabilt på bildesiden, selv om specs ikke tidligere har vært i nærheten av Panasonic. Det er de derimot i år, så jeg ville nok kanskje tippet litt i retning Samsung.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Nå er jo ikke Samsungen så langt etter i år, da. Og Samsungen ble jo også kåret til årets tv i HDTV shootout-en.

Jeg synes Samsung generelt har levert mer stabilt på bildesiden, selv om specs ikke tidligere har vært i nærheten av Panasonic. Det er de derimot i år, så jeg ville nok kanskje tippet litt i retning Samsung.
    Neida, jeg erkjenner at svaret dog var noe unyansert8) Men, Panasonic har vel stort sett alltid vært priset litt høyere enn Samsung sine toppmodeller. I år er de vel ganske likt priset.

Jeg forholder meg mer til de testene som Avforums.uk har gjort på VT60 og F8500, og de var ikke i tvil om hvilken som var best. VT60 fikk referanse-stempelet og Samsung fikk anbefalt-produkt. Sortnivået ble målt dypere og de så også forskjellene.

For meg så ser jeg ikke ett sted hvor F8500 er bedre enn VT60, ei heller på pris. Dermed blir det VT60 som er min anbefaling.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden vi er innom VT60 så ser jeg at flatpanels.dk har lagt ut testen av nettopp denne.

Panasonic VT60 test/anmeldelse - FlatpanelsDK

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har reservert meg en ZT60, men nå ble det virkelig vanskelig. Jeg synes heller ikke det som kom fram her forsvarer prisforskjellen mellom ZT60 og VT60. Har egentlig ikke plass til en 65" på veggen, 60" var maks av hva jeg hadde tenkt meg, men, men... fram med metermålet igjen. I tllegg må jo Samsungen med i vurderingen vs. VT60.
    Jeg tror det er mange som tenker som deg, Frøy, nemlig at ZT60 nok er litt stivt priset akkurat nå. Slik som situasjonen er, burde egentlig ZT60 (60-tommer) prises nøyaktig som VT60 i 65-tommer, nemlig 29990,-.

Da ville de som ikke har plass til (eller ønske om) en 65-tommer, et alternativ i 60-tommeren ZT60. Og det skal sies at ZT60 får litt ekstra skryt for sitt anti-refleksbelegg, selv om det samme belegget stjeler litt lysstyrke i forhold til VT60. Så dette er ikke helt lett:

I thought at first the VT would win whilst watching the shootout due to its brightness and black level range but after the reports from attendants on AVS, one even posted up his own completed ballot paper, this changed to Samsung, who have revolutionized Plasma this year to achieve amazing brightness, my only thought here is due to plasma tech will the high brightness reduce the longevity of the panel?

So it would seem that the ZT was hyped up by Panasonic's claims of "beyond reference"! however, when watching the shootout on day 2, at one point during the daytime (sunlight coming in through the windows on the left) all the panels had just the "oppo" screen saver on, the ZT was the nearest to the main shop windows and it just absorbed all the daylight, reflections and kept it's black level!, whilst the other displays were showing the rise in MLL effect (which gives a slight washed out effect) along with some reflections, the ZT was the clear winner here in this respect, this is where i think it really does go "beyond the reference" it was just so black!

This would have made it great in a room with a lot of brightness/reflections, however the problem now is because of its excellent filter properties - it also absorbs the displays own light output!, hence the low measured achievable brightness and so really negates a dark room (which would not have natural light or reflections, so whats the point)! This to me seems like a good step forward but also as backward step, this panel is now missing the power supply needed to combat this, to get the brightness level up and if it did it would definitely be the new king of all, if only Samsung and Panasonic could share tech , maybe next year Panasonic will give us this panel.

Overall they are all very close to each other in terms of PQ and now puts us in a position to decided based upon the viewing environment it will be used in and so needs a personal viewing before purchase.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha sett The Dark Knight Rises på begge så synes jeg det er litt blandet. Synes ZT60 by far er den beste tven som har kommet på markedet til nå og på en måte gjør at 4k ikke virker fult så "must have" enda.
    Når jeg så på F8505 så var jeg bombesikker på at jeg så på en LED-modellen, men der tok jeg feil.

Ville ha puttet pengene i ZT60 evt. VT60(dersom pengene ikke strekker til) dersom du generelt ser på film når det er mørkt og F8500 om det var i min daglige stue. Husk at boosting av lyset hos plasma kommer med en pris som mindre sortnivå og at lyse bilder henger igjen ved overgang til mørke bilder. Kan godt hende at test guruene har funnet andre fordeler/svakheter, men det er dette jeg har sett i hvertfall

Synes begge er flotte på hver sin måte da både ZT60 og F8505 imponerte meg ganske så mye!

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, er det samsung som ble "king of hdtvs" i år :P

Digger at en utdatert teknologi kan likevel vise OLED aktige bilder

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    CI-modulen klarer fint å dekode to kanaler samtidig. Spørsmålet er bare hvorvidt Panasonic har implementert DVB-saken sin på en måte som muliggjør det.
    Stemmer det. Bare jeg som generaliserte mer da de fleste har Strong CAMen til CD og RiksTV

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bør jeg kjøpe 65VT50 til 24tusen eller 65VT60 til 30tusen? Har aldri hatt plasma før, sverger til sony tv'er, men nå har jeg lyst på noe større i kinorommet.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TeeJaySunde
    Bør jeg kjøpe 65VT50 til 24tusen eller 65VT60 til 30tusen? Har aldri hatt plasma før, sverger til sony tv'er, men nå har jeg lyst på noe større i kinorommet.
    Alle ser ut til å være enige i at 2013 er sjeldent bra år for plasma. Jeg har sett 55vt60 endel ganger nå, og jeg blir mer og mer imponert. Jeg ville uten tvil kjøpt vt60 og om nødvendig vente til prisene faller litt. Men jeg var aldri noen fan av vt50. Synes den var for mørk i lyse omgivelser, og ikke bra nok sortnivå i forhold til pioneer som jeg er vant til. VT60 derimot ser fantastisk ut på alle måter.

Newcomer Daniel NOR sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mihkku
    Er litt blandet. Digitalboks med doble tunere har fordelen med at de kan lese to krypterte kanaler, mens kortmodul (CI+) kun kan lese av en kryptert kanal. Dette gjør det jo uheldig dersom du ønsker å se på TV3 samtidig som du ønsker å ta opp en film på TV2. I tillegg har du jo ekstra tjenester som er integrert i softwaren til tunerene som Go og WIMP fra CD.
    Ordinære bokser uten doble tunere vil du kun evt. gå glipp av WIMP og GO.

Panasonic har dog vært litt smarte her og inkludert to slots for kortmodul, så alt du trenger er to kortmoduler med kort, så har du samme muligheter som du har med en boks med doble tunere.
    CI kan dekode mer enn en kanal jo, men som flere sier går hele streamen gjennom kortet. de fleste kort har en båndbredde på 50mbs så det er der flaskehalsen ligger. kan fint kjøre 5 kanaler på ett kort ( ikke HD), gjør dette i triax sine TDX sentraler. da med "professional" conax cam

grunnen til at du ikke kan ta opp på en kanal og se på en annen er jo at det bare er en tuner innebygd (som kun kan sende en stream til dekoding), men vt60 har kanskje 2 tunere. bruker du rikstv splittes nok den inne i tv'n, men med parabol må det 2 kabler inn, pga hver tuner styrer lnb med forskjellige spenninger og 22khz sinus.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Led topp modellen får ikke like mye skryt som plasma skjermene:
    Panasonic TX-L47WT65B Test Results | AVForums.com - UK Online

Lyseblå nivået ( ) målte 0.18cd/m2 mot 120cd/m2. Og 94cd/m2 lysstyrke i ANSI er vel alt for lite til å være en LED? Fargene er av referanse kvalitet og viser nær perfekte resultater. Typsk IPS panel dette

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyseblå nivået ( ) målte 0.18cd/m2 mot 120cd/m2. Og 94cd/m2 lysstyrke i ANSI er vel alt for lite til å være en LED? Fargene er av referanse kvalitet og viser nær perfekte resultater. Typsk IPS panel dette
    Hehe, Panasonic er ikke akkurat kjent for gode LCD-Led skjermer (selv om siste generasjon er et fremskritt). Da tror jeg heller at Samsung eller Sony kan være et god alterantiv.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Daniel NOR

grunnen til at du ikke kan ta opp på en kanal og se på en annen er jo at det bare er en tuner innebygd (som kun kan sende en stream til dekoding), men vt60 har kanskje 2 tunere. bruker du rikstv splittes nok den inne i tv'n, men med parabol må det 2 kabler inn, pga hver tuner styrer lnb med forskjellige spenninger og 22khz sinus.
    VT60 og oppover har to tunere, GT60 og nedover har en.

Samsung varierer sikkert også basert på modell, men toppmodellene har to tunere.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For folk flest er det vel kanskje GT60 og VT60 som er de mest aktuelle skjermene fra Panasonic. Rent teknisk er det ikke veldig store forskjeller:

Products - Compare Products - Panasonic UK & Ireland

Side 13 av 31 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •