Panasonic 2013. - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 31 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 606
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Med mindre informasjonen kommer fra Panasonic direkte ville jeg tatt det med en klype salt. Det er ikke alltid sånne "nyheter" har veldig rot i virkeligheten. Har hørt lignende uttalelser tidligere om andre ting og da har det som oftest vært lite hold i det.

1000 enheter høres kanskje lite ut, men jeg har ikke helt tro på at disse forsvinner så veldig fort pga den høye prisen. Det er veldig spesielt interesserte som ville finne på å kjøpe ZT60. Jeg er ikke engang overbevist om at prisforskjellen fra VT60 (eller kanskje til og med GT60) til ZT60 vil være verdt det i forhold til ytelsen.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hørte også anntallet 1000 fra en selger på Elkjøp... Panasonic har vel sagt at de fortsetter å selge plasma hvertfall ut 2014, men at utviklingen av nye paneler er slutt. Da er det jo fortsatt åpent for at det kan komme en VT70 i "ubegrenset opplag" neste år som bruker samme panel osv som ZT60 gjør i dag.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Med mindre informasjonen kommer fra Panasonic direkte ville jeg tatt det med en klype salt. Det er ikke alltid sånne "nyheter" har veldig rot i virkeligheten. Har hørt lignende uttalelser tidligere om andre ting og da har det som oftest vært lite hold i det.

1000 enheter høres kanskje lite ut, men jeg har ikke helt tro på at disse forsvinner så veldig fort pga den høye prisen. Det er veldig spesielt interesserte som ville finne på å kjøpe ZT60. Jeg er ikke engang overbevist om at prisforskjellen fra VT60 (eller kanskje til og med GT60) til ZT60 vil være verdt det i forhold til ytelsen.

Det er ikke lett å selge en TV som er dyrere enn GT60 etter den testen fra HDTVTest hvor av de dømte den som nesten feilfri...

Gleder meg til å kunne se en sånn en

Har HFK (f.eks) fått noen 2013 tver på butikk?

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    I løpet av noen måneder? Året 2013? Ever? Vanskelig å vite om dette er marketing talk for å få entusiastene til å bli irrasjonelle.
    Det sa han faktisk ikke noe om, så det er vel noe i det du sier der. Glemte selvfølgeilig å spørre om det fordi vi snakket om så mye annet etter det.
    Han hadde iallefall vært på messe med Panasonic og sa at de kom i et meget begrenset opplag. Hver enkelt ZT60 ble satt sammen del for del av en ingeniør for å sikre at hvert enkelt komponent skulle være av ypperste klasse og at ingenting skulle overlates til tilfeldigetene. Jeg forsto det slik at norden fikk 1000(han sa faktisk- for å være nøyaktig, 1001 til og med:-)) eksemplarer. Han nevnte ingenting om at det kom flere partier senere, men...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I disse dager foregår 9th Annual HDTV Shootout at Value Electronics. Der er mange av de fremste TV-testerne i Europa og "over there" samlet:

9th Annual HDTV Shootout at Value Electronics on Livestream

Utrolig interessant! Resultatet av denne "gatheringen" er blant annet at sorttnivået til panasonic ZT60 og VT60/65 etter måling blir ansett som likt (identisk).

Det var også en "shootout" mellom Panasonic VT60, ZT60, Samsung Ps64f8505 og Pioneer KRP-500M.....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    I disse dager foregår 9th Annual HDTV Shootout at Value Electronics. Der er mange av de fremste TV-testerne i Europa og "over there" samlet:

Utrolig interessant! Resultatet av denne "gatheringen" er blant annet at sorttnivået til panasonic ZT60 og VT60/65 etter måling blir ansett som likt (identisk).

Det var også en "shootout" mellom Panasonic VT60, ZT60, Samsung Ps64f8505 og Pioneer KRP-500M.....
    Jeg er egentlig ikke helt overrasket. Det virker å være lite som skiller ZT og VT på akkurat det feltet, og innbiller meg at det i beste fall er målbart. Det er nok helt sikkert ting ved ZT som er bedre, men at det forsvarer den store prisforskjellen stiller jeg meg fortsatt skeptisk til, og tror nok ZT er mer en eksklusivitetsgreie enn noe annet.

That being said, jeg tror det er umulig å velge feil plasmaskjerm i år om man ikke velger billigmodellene. Det oser god ytelse over hele fjøla.

Newcomer TV Dinnah sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært veldig interessant med en sammenligning av sortnivået over litt lengre tid. Kanskje sortnivået i ZT60 vil holde seg mer konstant på lang sikt.

Newcomer coolbiz sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

July 2012 ? :roll: Vi er i 2013

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig interessant shoot-out, og egentlig var det litt overraskende for meg at VT60, ZT60 og Samsung F8500 faktisk er så og si identisk på sortnivå.

Hva gjelder Panasonic og deres plasma-fremtid, leser jeg mellom linjene at de ikke slutter å selge plasma-skjermer til neste år. De er nok bare ikke villige til å bruker enda mer penger på å utvikle en teknologi som nå åpenbart er "as good as i gets". Nå er Samsung og Panasonic så like KRP, at sortnivået oppfattes som identisk! Men de er nå alle bedre på sort enn KRP med litt lys i rommet, med den nye filter-teknologien. Det viste shoot-outen klart.

Da er det ikke rart at utviklingsinvesteringer vil kanaliseres til utvikling av OLED og 4K skjermer.

De kommer helt sikkert til å gi ut plasma-skjermer i flere år fremover. De kommer hvert år til å endre litt på design og utseende, software og Smart TV. Samtidig vil nok prisene synke litt for hvert år.

Nå vil de kanskje endelig begynne å tjene penger på plasma igjen, nå som utviklingskostnader blir borte og produksjonskostnader blir rimeligere for hvert år.:-D
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Overgangen fra plasma til OLED blir nok litt steepere enn Panasonic i utgangspunktet hadde regnet med, både som følge av at OLED er forsinket, men også fordi plasma stort sett ser ut til å ha kommet til veis enda hva angår ytelse / teknologi.

Jeg er samtidig usikker på om Panasonic klarer å introdusere nye features som vil ivareta prisbildet, så det spørs om ikke marginbildet snarere blir mer presset enn bedre... Samtidig; hvis OLED fremdeles lar vente på seg er det jo plasmateknologien som pr. dato gir beste bildekvalitet for film, og dermed er det jo mulig kundegruppen som verdsetter dette vil være villige til å betale en premium pris forutsatt at OLED holder det høye prisbildet.

Blir spennende å se hva produsentene har å by på av OLED til høsten, for det vi så i på IFA i fjor var jo mildt sagt mind-blowing... I mellomtiden er vel Panasonics ZT-serie kanskje en grei skjerm å ha hengende på veggen. Jeg for min del holder meg til Philips 21:9 - jeg er villig til å ofre mye bildekvalitet for ekte cinescope også fra TVen (jeg er litt sær, I know... )!

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spør også her, hvordan vil VT60 gjøre seg hvis en ønsker å kvitte seg med HD-Pvr? Går det greit eller vil man savne noe?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Spør også her, hvordan vil VT60 gjøre seg hvis en ønsker å kvitte seg med HD-Pvr? Går det greit eller vil man savne noe?
    Er litt blandet. Digitalboks med doble tunere har fordelen med at de kan lese to krypterte kanaler, mens kortmodul (CI+) kun kan lese av en kryptert kanal. Dette gjør det jo uheldig dersom du ønsker å se på TV3 samtidig som du ønsker å ta opp en film på TV2. I tillegg har du jo ekstra tjenester som er integrert i softwaren til tunerene som Go og WIMP fra CD.
    Ordinære bokser uten doble tunere vil du kun evt. gå glipp av WIMP og GO.

Panasonic har dog vært litt smarte her og inkludert to slots for kortmodul, så alt du trenger er to kortmoduler med kort, så har du samme muligheter som du har med en boks med doble tunere.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er zt 60 på lefdal og elkjøp for 34990,-
    Panasonic 3D Smart VIERA Plasma-TV TX-P60ZT60E - Elkjøp

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mihkku
    Er litt blandet. Digitalboks med doble tunere har fordelen med at de kan lese to krypterte kanaler, mens kortmodul (CI+) kun kan lese av en kryptert kanal. Dette gjør det jo uheldig dersom du ønsker å se på TV3 samtidig som du ønsker å ta opp en film på TV2. I tillegg har du jo ekstra tjenester som er integrert i softwaren til tunerene som Go og WIMP fra CD.
    Ordinære bokser uten doble tunere vil du kun evt. gå glipp av WIMP og GO.

Panasonic har dog vært litt smarte her og inkludert to slots for kortmodul, så alt du trenger er to kortmoduler med kort, så har du samme muligheter som du har med en boks med doble tunere.
    CI-modulen klarer fint å dekode to kanaler samtidig. Spørsmålet er bare hvorvidt Panasonic har implementert DVB-saken sin på en måte som muliggjør det.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke alle CI moduler, men den jeg har klarer inntil 4.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ganske sikker på at alle godkjente Conax CAM-er takler det i hvert fall. Det som gjør det litt hårete med Conax er at det ikke bare er nøklene som sendes gjennom modulen, men hele streamen sendes gjennom for dekryptering, i hvert fall for mpeg4. Usikker på om det også gjelder mpeg2.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen

Da var den Shootout'en avgjort da:-):
    "Samsung’s F8500 series PDP the new "King of HDTV" for 2013."
    Value Electronics' 9th annual Shootout event - Page 10 - Home Theater Forum and Systems - HomeTheaterShack.com

http://pn64f8500.com/uploads/VE_2013...om_Votes-1.pdf

Publikum likte Samsungen best. "Day mode"(lysstyrken) trakk veldig opp for Samsungen, mens expertene foretrakk ZT/VT "på håret".
    Var jo veldig jevnt. Folk som var der sier at skjermene så og si var identiske med samme kildemateriale.
    Valgets kvaler da. Samsung sin kontrast og lysstyrke eller Panasonics noe bedre sortnivå. Mye kommer vel an på preferanser og omgivelser der man har tv'en. Samme hvilken man velger av disse har man jo en super tv.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsungen har generelt et bedre rykte på seg i forhold til uniformitetsproblemer og bevegelse også, noe som absolutt burde være med i betratkningen når det er så jevnt etter min mening Det som i hvert fall kom frem er at ZT-en koster mer enn hva den er verdt sett opp mot VT.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har reservert meg en ZT60, men nå ble det virkelig vanskelig.
    Jeg synes heller ikke det som kom fram her forsvarer prisforskjellen mellom ZT60 og VT60.
    Har egentlig ikke plass til en 65" på veggen, 60" var maks av hva jeg hadde tenkt meg, men, men... fram med metermålet igjen. I tllegg må jo Samsungen med i vurderingen vs. VT60.

Side 12 av 31 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •