Panasonic 2013. - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 31 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 606
    Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    Avventer flere reviews, men en slik omtale får kortet til å krible! Hvis ZT har helt jevn uniformitet, lite synlig dithering i nær-sort og den oppgitte kontrasten bekreftes av flere testere skal man ikke se bort fra at det blir et kjøp down the line. Da bør prisen ha gått ned og eiere nevnt eventuelle baksider med panelet.
    En ting er jeg dog sikker på, betaler ikke 35 tusen for å høre på buzz.
    Baksider? Plata bak på TVn?

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grafene på prisjakt.no og andre lignende steder gir en grei indikasjon på hvor fort prisen vil falle. I løpet av ca 2 månder burde prisen droppe en håndfull tusenlapper. Det er nå lov å håpe.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    Baksider?
    Ulemper, feil osv.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags tv har du Arthur? Om du er en som kan bruke nesten 40K på en tv trenger du ikke å nøle med ZT60. har du nettopp kjøpt Vt50 f.ekd så skjønner jeg da ::neutral:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du er en som kan bruke nesten 40K på en tv trenger du ikke å nøle med ZT60. har du nettopp kjøpt Vt50 f.ekd så skjønner jeg da :
    Selv om Panasonic (og andre) har ytrert at prisnedgangen på denne modellen kommer til å være liten, så er jo flere butikker allerede ute med en pris på under 35 K. Så den kommer garantert til å komme rett under 30K på ett eller annet tidspunkt. Men det hele er vel også litt avhengig av etterspørselen; Panasonic har ikke samme produksjonskapasiteten på denne modellen, så om Kuro-eiere endelig pensjonerer sin gamle skjerm, så kan vel etterspørselen etter ZT60 også bli brukbar ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føler meg ikke like trygg på at denne kommer ned i pris som andre TV´er gjør. Hvis det virkelig er begrenset opplag, og at det ikke kommer en ny batch senere er det vel enda mindre sansynlig at prisen kommer ned. Prisen må tross alt settes ned fra produsenten før butikkene kan sette ned sin pris og hvis det produseres mindre enheter enn markedet kan ta unna, er det vel heller svært usansynlig?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en st50 som jeg på mange måter er fornøyd med, men de tingene som er "gærnt" med den er ganske irriterende. Har nevnt dithering, plagsom buzz og suboptimal uniformitet før. Synes i tilllegg at sortnivået i totalt mørke kunne vært bedre, 4:4:4 støtte er heller ikke å forakte. 35 tusen er mye penger, men sannsynligvis verdt det hvis man får en tv uten nevneverdige irritasjonsmomenter og et sortnivå på høyde med den beste kuroen.
    Uansett, jeg vil vente og se ting an.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    Har en st50 som jeg på mange måter er fornøyd med, men de tingene som er "gærnt" med den er ganske irriterende. Har nevnt dithering, plagsom buzz og suboptimal uniformitet før. Synes i tilllegg at sortnivået i totalt mørke kunne vært bedre, 4:4:4 støtte er heller ikke å forakte. 35 tusen er mye penger, men sannsynligvis verdt det hvis man får en tv uten nevneverdige irritasjonsmomenter og et sortnivå på høyde med den beste kuroen.
    Uansett, jeg vil vente og se ting an.

Hmm. Da er det kanskje ikkeså lønnsomt med en ZT60 nei... hdtvtest fant absolutt ikke noe å klage på GT60 (vet ikke om de uttalte seg om dine problemer), spørs om ZT60 blir det samme... tviler på at zt60 har kurert dithering og buzzing problemene men skal ikke se bort i fra kuro sort og perfekt uniformity.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Selv om Panasonic (og andre) har ytrert at prisnedgangen på denne modellen kommer til å være liten, så er jo flere butikker allerede ute med en pris på under 35 K. Så den kommer garantert til å komme rett under 30K på ett eller annet tidspunkt. Men det hele er vel også litt avhengig av etterspørselen; Panasonic har ikke samme produksjonskapasiteten på denne modellen, så om Kuro-eiere endelig pensjonerer sin gamle skjerm, så kan vel etterspørselen etter ZT60 også bli brukbar ;-)
    Hvilke butikker?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke butikker?
    Det var de store kjedene. Men nå er prisene (og produktet) fjernet, muligens fordi det ble reaksjoner på prisen: 34 995,-

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Det var de store kjedene. Men nå er prisene (og produktet) fjernet, muligens fordi det ble reaksjoner på prisen: 34 995,-
    Hva mener du med at produktet er fjernet? Jeg har aldri sett den på nettbutikken til elkjøp, men da jeg forhåndsbestilte den fra elkjøp var jeg på butikken, og den lå da inne i systemet til 34.990,- Har kvittering og har betalt depositum, så jeg håper de faktisk leverer det de har solgt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved for stort avvik så kan det hende du får pengene tilbake heller. Jeg synes å ha lest noe om at tv-en ble dyrere enn en del forventet, så det kan jo hende Elkjøp har gått på en smell der. Men det er bare spekulasjoner fra min side, så det eneste man kan gjøre er nok å vente og se.

Hadde nok vært en fin tv å ha, men ligger nok litt for høyt priset for meg. Men spørsmålet er om det virkelig er SÅ stor forskjell mellom VT og ZT. Jeg har sett tester for begge, og det er utvilsomt målbare forskjeller... men hvor store vil forskjellene være i praksis?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kvittering og har betalt depositum, så jeg håper de faktisk leverer det de har solgt.
    Ta det helt med ro. Jeg er temmelig sikker på at du får skjermen til den prisen du har avtalt. Det hender riktignok at de store kjedene selger produkter med tap ("lokketilbud"), men tapet tar de igjen på andre skjermer og ikke minst på rekvisita (HDMI-kabler etc. som selges for 299 og koster mellom 10-20 kroner i innkjøp..).

Hadde nok vært en fin tv å ha, men ligger nok litt for høyt priset for meg. Men spørsmålet er om det virkelig er SÅ stor forskjell mellom VT og ZT. Jeg har sett tester for begge, og det er utvilsomt målbare forskjeller... men hvor store vil forskjellene være i praksis?
    Det er sikkert et relevant spørsmål. Men i år fremstår kanskje "mellom-modellen" GT60 som kanskje et enda bedre kjøp. Den ene testen etter den andre har jo vist at GT60 fremstår som en skikkelig "best buy" - også over ST60 (noe som IKKE gjaldt de forrige modellene ST50 VS GT50). Spørsmålet er vel like relevant på valget mellom VT60 vs. GT60: Er prishoppet mellom disse to modellene verdt merprisen?

Det er i alle fall sikkert at en betaler relativt sett ganske mye for en "premium"-modell som ZT60. Men vil man ha "det beste" så er det vel kanskje ingen vei utenom?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som forventet virker det å være en bra skjerm som absolutt er verdt å vurdere. Det virker som om begge de to gjenværende produsentene virkelig har gått "all in" i år, så får vi håpe at det ikke betyr at de nå sier seg fornøyd.

Er dessverre fortsatt ikke helt overbevist om at vi vil se 2014-modeller for PDP.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tør vedde på at Samsung kommer til å kjøre på videre med nye Plasmamodeller i minst noen år til. OLED er jo ikke i nærheten av klar for å erstatte Plasma med tanke på kostnadene forbundet med produksjonen, og foreløbig begrensninger på størrelsen.

Med den nye lysstyrken på plasmamodellene til Samsung tror jeg at folk kommer til å begynne å kjøpe dem, rett og slett fordi de fremstår som bedre i butikklokalene ved siden av LED TV´ne. Hvis det skjer er det ikke umulig at samsung bare satser enda sterkere på Plasma fremover. Dessuten får de Plasma-markedet alene når Panasonic legger opp.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Power Consumption
    Default [Normal] mode (2D) 565 watts
    Calibrated [Movie] mode (2D) 248 watts
    Default [Normal] mode (3D) 649 watts
    Calibrated [Movie] mode (3D) 494 watts
    Standby 1 watt
    Dette kan gjøre det skikkelig lunt i stua på en varm sommerkveld. Grøsss.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om 2013 mod plasma buzzzer? Hvis ja er det noen modeller som er verre enn andre?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av force
    Dette kan gjøre det skikkelig lunt i stua på en varm sommerkveld. Grøsss.
    248W for movie mode er jo ikke så ille, da. Det er vel i tråd med de andre tv-ene på samme størrelse.

Det at denne tv-en tydeligvis har et såpass heftig PSU kan jo kanskje bety at man endelig har fått litt bukt med buzzingen på lyse bilder.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av poffer
    Noen som vet om 2013 mod plasma buzzzer? Hvis ja er det noen modeller som er verre enn andre?
    Jeg vet ikke, men jeg har lest om flere som melder om generende viftestøy på vt65/vt60 på avforums.com - forumet.

Side 10 av 31 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •