Sony 2013 - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 13 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 242

Tråd: Sony 2013

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Her er link til vilkår satt av Sony selv. Kan ikke se at det står noe om toll/mva her... http://campaign.odw.sony-europe.com/...ditions_no.pdf
    Dette er villedende, mener nå jeg. Hverken Sony eller Lefdal/Elkjøp o.a opplyser om dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mulig det fra Sonys side er tilstrekkelig å henvise til punkt 15 i den pdf-en du linker til. Dette er dog utenfor Sonys kontroll, og de tar jo ikke betalt for noe her overhodet. Hva det enkelte land gjør med importvarer kan jo ikke de lastes for, og hadde man tilhørt et EU-land hadde man vel ikke fått dette problemet overhodet siden varen sendes fra EU.

Jeg er fullstendig enig i at det er dårlig informasjon, og at det kan være at det vil være mulig å få ta Sony til å ta regninga, men de har i utgangspunktet ikke noe direkte ansvar for gebyrene dere har fått.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2013
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denon-Larsen
    Her er link til vilkår satt av Sony selv. Kan ikke se at det står noe om toll/mva her... http://campaign.odw.sony-europe.com/...ditions_no.pdf
    Dette er villedende, mener nå jeg. Hverken Sony eller Lefdal/Elkjøp o.a opplyser om dette.
    Hva er villedende med følgende som står i PDFen?

Kampanjen berettiger kjøpere av visse Sony BRAVIA TV-er (enkeltvis "kvalifisert produkt" og samlet "kvalifiserte produkter") til å kvalifisere seg til visse tilleggsprodukter uten ekstra kostnad fra Sony Mobile, (enkeltvis en "gave" og samlet "gavene") som følger:

Det står svart på hvitt at "gaven" skal være uten ekstra kostnader for mottager. Derfor kan dette ikke være noe å diskutere. Hvis noen har fått eller får regning så er det Sony sin oppgave å løse dette. Det er 3 uker siden jeg fikk min telefon med DHL, og jeg har ikke mottatt noen regning.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merk at det står "uten ekstra kostnad fra Sony Mobile". Den der kan like gjerne tolkes som at det ikke skal påløpe noen kostnad fra Sonys side. Det er som sagt det enkelte lands myndigheter som avgjør hva som skjer når gaver krysser grenser, så det er slettes ingen automatikk i at dette skal være helt gratis for kundens del. Sony burde selvsagt tilby seg å betale disse kravene som oppstår pga manglende opplysninger om at gebyrer kan tilkomme.

Det er nok heller ikke sikkert at alle dere som har fått fra DHL vil få dette, for jeg tror ikke de alltid har kapasitet til å behandle alt. Jeg har fått ting som skulle vært mva-belagt selv som det ikke har tilkommet noe gebyrer fra bl.a. DHL på.

Edit: ved nærmere ettertanke så må det vel være selger som er ansvarlig, så det er vel kanskje Elkjøp og slikt dere bør levere kravene deres til.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Følgende står skrevet med liten tekst på nettsiden ti Lefdal: Bemerk at BRAVIA kundekampanje håndteres og leveres direkte fra Sony. Ved manglende levering av Sony Xperia eller spørsmål, rettes henvendelse direkte til Sonys kundesenter (se betingelser for kampanjen). Henvendelser vedrørende levering av TV kan rettes til Lefdals kundesenter på 815 58 800. Altså mener Lefdal at tilgiften (telefonen) ikke er deres ansvar. De er likevel tilbyder og formidler av Sony sin kampanje og burde derfor, i henhold til norsk lov, gjøre det klart at et krav på mva/toll kan tilkomme kunder som benytter seg av overnevnte kampanjetilbud. My two cents...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony på sin side opplyser om at kampanjen følger britiske lover og retningslinjer, så juridisk holder det kanskje vann likevel?

Definitivt en gråsone på flere måter, så det vil være interessant å høre resulatet fra de som tar opp kampen her.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2013
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Sony på sin side opplyser om at kampanjen følger britiske lover og retningslinjer, så juridisk holder det kanskje vann likevel?

Definitivt en gråsone på flere måter, så det vil være interessant å høre resulatet fra de som tar opp kampen her.
    Synes du gnikker lenge på dette her som helt klart er en helt enkel sak. Hvis DHL har gjort noe feil så kontakter man sony.no for å få rettet opp i dette.

På den norske kampanjesiden står følgende som bør være klart nok for de fleste!

Du kan fortsatt gjøre krav på en Xperia™-smarttelefon uten ekstra kostnad

Jeg synes derfor at vi ikke trenger å diskutere dette lengre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg orker ihvertfall ikke å ta opp noen kamp. Betalte 20 000,- for tv'en + mobil (som jeg trengte), 1 500,- ekstra virker som lite penger for meg. Sony må gjøre oss en tjeneste om vi skulle få tilbake noe, og med tanke på hvor vanskelig det var å få telefonen til å begynne med, har jeg mine tvil.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pronny
    Synes du gnikker lenge på dette her som helt klart er en helt enkel sak. Hvis DHL har gjort noe feil så kontakter man sony.no for å få rettet opp i dette.

På den norske kampanjesiden står følgende som bør være klart nok for de fleste!

Du kan fortsatt gjøre krav på en Xperia™-smarttelefon uten ekstra kostnad

Jeg synes derfor at vi ikke trenger å diskutere dette lengre.
    DHL har da slettes ikke gjort noe feil her. At du i det hele tatt antyder det tyder jo på at du ikke har spesielt mye rett til å kreve noen som helst angående denne diskusjonen.

Dette trenger definitivt å diskuteres, for det foreligger enda ikke en løsning. Noen har ikke gjort opplysningsjobben godt nok, og det er av interesse for alle de som har benyttet seg av tilbudet å få klarhet i, tipper jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er at Norge er en av få europeiske land som blir utsatt for dette og vi ble nok rett og slett glemt. Sony hadde valget mellom å droppe kampanjen i Norge eller å la kunden betale moms, de valgte det siste.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2013
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    DHL har da slettes ikke gjort noe feil her. At du i det hele tatt antyder det tyder jo på at du ikke har spesielt mye rett til å kreve noen som helst angående denne diskusjonen.

Dette trenger definitivt å diskuteres, for det foreligger enda ikke en løsning. Noen har ikke gjort opplysningsjobben godt nok, og det er av interesse for alle de som har benyttet seg av tilbudet å få klarhet i, tipper jeg.
    Igjen - Sony Norge AS sier at du fortsatt kan få din gave UTEN EKSTRA KOSTNAD for deg som kunde.

Det betyr med andre ord at hvis du skulle få noe ekstra krav så går dette til Sony Norge AS. Det er dette jeg mener vi ikke trenger å diskutere mer.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pronny
    Igjen - Sony Norge AS sier at du fortsatt kan få din gave UTEN EKSTRA KOSTNAD for deg som kunde.

Det betyr med andre ord at hvis du skulle få noe ekstra krav så går dette til Sony Norge AS. Det er dette jeg mener vi ikke trenger å diskutere mer.
    Men det står også i avtalen at de forholder seg til britiske lover og regler. Det er ikke SONY som påfører deg kostnaden, det er den norske stat. Burde Sony tydeligere ha informert om dette? Absolutt. Men det kan være en ren forglemmelse i og med at Norge er ett av få land som rammes av dette problemet.

Det er likevel en gråsone, og selv om all rimelighet tilsier at dette er Sonys hele og fulle ansvar, så er det ikke gitt at det i praksis er sånn.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rekluse
    Problemet er at Norge er en av få europeiske land som blir utsatt for dette og vi ble nok rett og slett glemt. Sony hadde valget mellom å droppe kampanjen i Norge eller å la kunden betale moms, de valgte det siste.
    Men, når både elkjøps selgere å sony norge sier att det ikke skal føre til ekstra kostand så burde det jo løse seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå blitt forespeilet at DHL kommer til å kontakte meg for å si at kravet er droppet og at jeg skal få 100 euro å handle for hos Sony som kompensasjon for bryderiet. Gir tilbakemelding når det er i boks. ''Hope in hanging snor'' som Nils Arne Eggen sa.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Imponerende om det løser seg så lett. Hold oss oppdatert.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Saken er tatt opp på Dinside.no
    Moms: Fikk regning på gratis Xperia-mobil - DinSide

Ser ut som om det løser seg for alle

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beroligende lesing som gjør sommeren enda bedre:-P

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste på flatpanels.dk sitt forum att 46" W905 gikk for 13000,- med telefonen, pleier det å være så store prisforskjeller mellom Danmark og Norge?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2013
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Empty
    Saken er tatt opp på Dinside.no
    Moms: Fikk regning på gratis Xperia-mobil - DinSide

Ser ut som om det løser seg for alle

Det er godt å se

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må innrømme at jeg var litt for negativ til hvordan dette ville ende. Kanskje Sony's kundeservice ikke er så verst allikevel. Men de kunne spart oss for dette hodebryet til å begynne med ...

Nå gjenstår det bare å se om dette ordner seg, sånn som de sier.

Side 9 av 13 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •