Sony 2013 - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 13 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 242

Tråd: Sony 2013

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Denon-Larsen
    En liten observasjon: når teksten i et program eller film vises blir skjermen lysere i nedre del, der teksten står. Når teksten forsvinner blir det mørkere igjen. Er dette en dynamisk innstilling jeg kan fjerne - i såfall; hvor?

Edit: gjelder 55w905.
    Sjekk under advanced picture settings. LED Dynamic Control er hva du ser etter. Står sikkert på Standard, sett den på Low, det funker bedre da dimmingen ikke er så aggressiv.

Er det forresten noen som har clouding/ujevnt baklys på sin W9? Sett eco light sensor off, max baklys og led dynamic control off. Sørg for at bildet bare er delvis svart (må være en logo eller noe) hvis ikke så dimmes den automatisk. Var uheldig med min første, men vurderer å prøve igjen, hvis det ikke er for vanlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her som har mottatt sin Sony Xperia-mobil som det annonseres med båder her og der ved kjøp av Sony W8/9 tv?
    Ja, jeg fikk min Xperia Z levert på døra av DHL.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan. Da jeg slo på tv'en i dag (55w905) fikk jeg beskjed om at det var det en firmware-oppdatering tilgjengelig. Tok selvfølgelig den og nåværende programvareversjon er PKG3.504EUA. Greit nok det, MEN; hva har skjedd med lyden?!? Den høres hul og daff ut nå. Prøvde å finne info om denne programvareversjonen, men finner ingenting. Er det noen av dere som har tatt samme oppdateringen og merker endringer i lyden?

Hvilke innstillinger har dere på lyd? Standard eller Kino? Hva med Sound Booster?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk plutselig et krav i posten fra DHL på Kr.1486,-(MVA på verdi+300 i gebyr til DHL) ifm. levering av xperia Z som fulgte med ifm. kjøpet av KDL-55W905A. Kontaktet Sony Norge og sendte mail til DHL om at jeg avviste kravet, jfr. betingelsene på sony.no. Noen andre som har opplevd dette og har det løst seg?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2013
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av matskr
    Jeg fikk plutselig et krav i posten fra DHL på Kr.1486,-(MVA på verdi+300 i gebyr til DHL) ifm. levering av xperia Z som fulgte med ifm. kjøpet av KDL-55W905A. Kontaktet Sony Norge og sendte mail til DHL om at jeg avviste kravet, jfr. betingelsene på sony.no. Noen andre som har opplevd dette og har det løst seg?

Hold oss oppdatert, jeg venter selv en xperia Z i posten.

Jeg irriterer meg grenseløst over den 'geniale' fast zapping funksjonen som etter min mening er milevis bak Samsung's innebygde navigering/dekoderfunksjon.

Lurer nesten på at jeg har glemt av noen innstillinger, for dette er jo en funksjon som har fått skryt i diverse anmeldelser.

Derav vurderer jeg å benytte meg av angreretten. Kan bli kronglete om det skulle komme et momskrav på en vare jeg har levert tilbake.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2013
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan. Da jeg slo på tv'en i dag (55w905) fikk jeg beskjed om at det var det en firmware-oppdatering tilgjengelig. Tok selvfølgelig den og nåværende programvareversjon er PKG3.504EUA. Greit nok det, MEN; hva har skjedd med lyden?!? Den høres hul og daff ut nå. Prøvde å finne info om denne programvareversjonen, men finner ingenting. Er det noen av dere som har tatt samme oppdateringen og merker endringer i lyden?

Hvilke innstillinger har dere på lyd? Standard eller Kino? Hva med Sound Booster?
    Det står hva Sound booster gjør når du står på valget - Forbedre diskant/bass, og gjenskape dynamisk lyd.
    Normalt bruker jeg Standard.

Den siste oppdateringen gjør følgende - This update Increases your TV experience by improving the performance of internet services and applications.

Hva de tidligere har gjort husker jeg ikke, men det finner du sikkert på nettet. Dette er vel 2. eller 3. fw oppgradering siden jeg fikk TVn.

Nå er enda en oppdatering lagt ut - Oppdatering til PKG3.610EUA for BRAVIA TV. This update improves the behaviour of your TV when playing long YouTube content.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2013
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av matskr
    Dette er selvsagt en feil. Jeg fikk levert av DHL på jobben ettersom det ikke var noen hjemme da de ringte. Det er snart 14 dager siden, og jeg har ikke sett noen krav i posten. Regner med at Sony ordner dette for deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har testet TV Sideview-appen?
    Har installert på en HTC One, og så langt ser det ut til å fungere veldig bra, men det er en del kanaler jeg ikke finner i oversikten eller får søkt opp (Tv2 Bliss, Max HD, TV3 HD, Viasat4 HD,Canal 9,VOX, TV2 Lorry/DK, TNT, FOX, TLC Norge osv..)

Har forøvrig kjøpt KDL-55W905, så langt meeeeeeget fornøyd

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2013
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mottok telefonen i dag, all honør til DHL. 28 Timer tok det fra den ble plukket opp i Marseille til den var framme på døra mi. :-D

Men i pakkseddelen lå det ved et skriv om at dette var en gave, med Verdi 599Euro. Veldig lite tro på at det ikke kommer ett mva krav fra DHL iløpet av noen uker.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått mail fra Sony at mobilen skal være kostnadsfri, så en løsning nærmer seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    W905 modellen frister men skulle ønske man kunne velge noe annet enn mobil tlf som bonus,kjøpte ny tidligere i år.
    Nettbrett Z varianten hadde vært kuul bonus

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GameOver
    W905 modellen frister men skulle ønske man kunne velge noe annet enn mobil tlf som bonus,kjøpte ny tidligere i år.
    Er bare å smøre seg med litt tolmodighet, elkjøp kommer sikkert til å selge denne for 12995,- innen kort tid, da først på søndagstilbud på nettet, 16995,- for denne tv'en i 46" er helt latterlig høy.
    Slik har det vært med alle de andre modellene ihvertfall.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg handlet meg nylig en Sony W807 og synes det er en bra LCD. Særlig er den fin til gaming. Lavt input lag merkes...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2013
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GameOver

Kampanjeperioden er over, så for øyeblikket får man ingenting.

Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Jeg handlet meg nylig en Sony W807 og synes det er en bra LCD. Særlig er den fin til gaming. Lavt input lag merkes...
    Lav input lag, bra bilde + nydelig design blir nok grunnene til at jeg beholder w905, å heller erstatter de elendige menyene med ekstern dekoder å apple tv som 'smart-tv'.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste på flatpanels at W905 har meget lav input lag.....en av de beste på LCD/LED.
    Derfor frister denne tvn mere enn de andre..........

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror vi kan slite litt med å slippe og betale mva + tollgebyr. Jeg burde skjønt at det kunne bli sånn, for det er jo sånn tollen her fungerer. Selv når det er en gave må mottaker betale mva + gebyr når verdien er over 1000 kr. Tviler på at Sony gidder å ordne opp i det.

Fått regning jeg også, og jeg vurderer å bare betale den, så slipper jeg å styre noe mer med dette. 1500,- er ikke all verden, fortsatt en billig telefon. Men vil gjerne høre hvordan det går med dere andre som har fått samme regning.

Er ihvertfall siste gang jeg hiver meg på en kampanje som dette. Altfor mye styr. Akkurat nå ville det kanskje vært en fordel om Norge var et EU-land. :neutral:

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rekluse
    Tror vi kan slite litt med å slippe og betale mva + tollgebyr. Jeg burde skjønt at det kunne bli sånn, for det er jo sånn tollen her fungerer. Selv når det er en gave må mottaker betale mva + gebyr når verdien er over 1000 kr. Tviler på at Sony gidder å ordne opp i det.

Fått regning jeg også, og jeg vurderer å bare betale den, så slipper jeg å styre noe mer med dette. 1500,- er ikke all verden, fortsatt en billig telefon. Men vil gjerne høre hvordan det går med dere andre som har fått samme regning.

Er ihvertfall siste gang jeg hiver meg på en kampanje som dette. Altfor mye styr. Akkurat nå ville det kanskje vært en fordel om Norge var et EU-land. :neutral:
    Da burde isåfall elkjøp betale regningen (her er det sankk om villedene markedsføring), er sikkert mange som kjappet seg å kjøpte denne tv'en på grunne av den gratis telefonen, selv om de ikke trengte den og så ender de opp med å betale 1500,- ekstra :roll:.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2013
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rekluse

Et par telefonsamtaler må da være verd 1500 kroner? Spør du meg så er det viktig at alle som opplever dette forfølger saken slik at Sony/elektrosjappa forstår omfanget. Er nok mange inkludert meg selv som kjøpte akkurat denne tv'en pga dette tilbudet.

Jeg hadde ikke kjøpt den om jeg hadde vist at den ble enda 1500 kroner dyrere. Ved videre-salg av telefonen som jeg antar mange har gjort (dette ble foreslått som en mulighet av elkjøp-ansatte også) så sitter man kanskje igjen med en gevinst/prisreduksjon på tv'en på knapt 2000 kroner istede for 3500.

Sitat Opprinnelig postet av MacBain
    Da burde isåfall elkjøp betale regningen (her er det sankk om villedene markedsføring), er sikkert mange som kjappet seg å kjøpte denne tv'en på grunne av den gratis telefonen, selv om de ikke trengte den og så ender de opp med å betale 1500,- ekstra :roll:.
    Aldri i verden om jeg kommer til å godta å måtte betale denne regningen til slutt, om den skulle dukke opp. Jeg spurte flere ekspeditører på 2 ulike elkjøp butikker om dette spesifikt før jeg kjøpte tv'en. Å fikk presisert at ingen utgifter i form av moms/toll mm. skulle påløpe.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm... Får alle dette kravet? ...eller har dere krevd tilsendt telefon ETTER kampanjeperioden? Jeg tok ut følgesedlene på pakken som telefonen ble levert i og på de så står det spesifikt at dette er en gave, without cost/gift. Er vel ikke toll på gaver? Eller?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm... Får alle dette kravet? ...eller har dere krevd tilsendt telefon ETTER kampanjeperioden? Jeg tok ut følgesedlene på pakken som telefonen ble levert i og på de så står det spesifikt at dette er en gave, without cost/gift. Er vel ikke toll på gaver? Eller?
    Ikke toll. Men det er momsplikt på alle gaver over 1000 NOK som kommer fra utlandet. Og firmaet som står for leveransen pleier å kreve inn gebyr for behandling, dette gebyret pleier f.eks. posten å kalle fortollingsgebyr.

Når dere gjør krav på telefonen, hvordan foregår dette i praksis? Er det et sted dere registrerer dere for å få den tilsendt? I tilfelle så vil jeg tro det står et sted at Sony ikke er ansvarlige for evt. gebyrer som måtte påløpe...

Side 8 av 13 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •