Sony 2013 - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 13 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 242

Tråd: Sony 2013

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Lord_Vader
    Så Sony trapper ned på bilde? Skuffende!
    Var innom Elkjøp får å få pris på HX955, men kunne ikke skaffes, så det ser ut som den er ute av produksjon..
    Merkelig siden tv'n kom ifjor høst-vinter, så er den allerede borte.

Men hvorfor kutte ut en så god tv??
    Jeg tror Sony ønsker å satse for fullt på OLED/4K. De to første 4K modellene er jo rett rundt hjørnet men disse er basert på kant led om jeg ikke husker feil. Tipper og håper vi får se noen glimrende nye 4K TVer fra Sony i slutten av året/begynnelsen av neste år.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    Jeg tror Sony ønsker å satse for fullt på OLED/4K. De to første 4K modellene er jo rett rundt hjørnet men disse er basert på kant led om jeg ikke husker feil. Tipper og håper vi får se noen glimrende nye 4K TVer fra Sony i slutten av året/begynnelsen av neste år.
    Ja håper de kommer med noe under 30k som matcher eller er bedre en 955!
    Hadde en HX920 55" i et par uker når den kom, men angrer på at jeg valgte en mer økonomisk LG plasma isteden
    Ble påvirket av all pratet om blooming osv..
    Tv'n jeg har nå er dårlig på sortnivå og elendig i dagslys!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare kort innpå her: har hatt 55W905 snart en uke nå og jeg er altså så inni gampræva(skjus mai french) fornøyd:-D Dette er griselekkert! Og lyden! Leste mye om dårlig lyd på tv´en, men den er overraskende bra. Smiiiil:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var selv på torsdagen å kjøpte denne. Valget sto mellom denne og F8005 og valget falt på sonyen pga ett påstått bedre sortnivå samt mulighet for simulview. + att foten passer meg bedre da tv`n står på centerkanalen min. Fant ingen utstilt i området hvor jeg bor men Leffern hadde fått inn et par som de ikke hadde rukket å få opp på veggen. (Fytti rakkeren jeg er glad det ikke ble samsungen med tanke på prisen på den denne uken kontra forrige uke)
    Har fått sett litt film nå i helga sammen med fruen. Hele Ringenes Herre triologien faktisk.
    Har hatt denne BD boksen stående på hylla en god stund uten å ha giddet å se den, men nå skulle jo tv`n testes. Sist jeg så den var på DVD.
    Min TVerfaring er ganske begrenset. 55W905 erstattet en 40w3000 fra noen år tilbake. Har ingen venner som har samme interesser som meg og titting på tv i butikk er helt håpløst så erfaringen er mildt sagt begrenset.
    Når det er sagt...
    For å gjøre en allerede lang historie... vel.. ikke så j****g mye lengere - To the point!
    Har sett filmene noen ganger før og har alltid blitt revet med og inn i Tolkien verdenen. Liker den effekten. Man får en god virkelighetsflukt på en måte.
    Denne gangen? Well not so much.
    Nå VAR jeg der. Og med DER mener jeg der på filmsettet. Jeg/øynene mine var montert oppå linsen til kameraet og fikk med meg ALT på godt og vondt.
    Jeg greide aldri å la meg rive med i filmen. Satt bare å kjente på at der var Viggo som sto der å liret teatralske fraser fra manus av seg, ikke Aragorn.
    Det var Orlando Bloom som sto å myste ut i luften å erklerte at det var spilt blod pga en rød himmel, ikke Legolas. Jeg så spillet i ansiktet til alle statistene. Jeg la merke til at den ene orken som sto å messet Grond-Grond-Grond (når sinte-rambukken skulle gjøre jobben sin) på fremste rekke ikke greide å løfte armen orndtlig pga for mye rustning. Kulisser, lyssetting, overspilling, detaljer i klærne, ja det meste satt jeg nå og var meget obs på.
    Jeg ble en del av filmsettet ikke filmen. Om det var fordi jeg satt å vurderte bildet vites ikke. Kanskje.
    Nå høres det ut som jeg sitter her å kritiserer LOTR. Men jeg sitter egentlig å skryter av TV`n. Den tegner masse detaljer, fine farger og har bra sortnivå (etter mine referanser) og har fin flyt i bildet. Satt der med en følelse av å se på 3D, altså med en god dybdefølelse. Alt sammen gjorde altså at jeg syntes det så så naturlig ut at jeg var på settet. Filmen er herved ødelagt for min del. Thankyou Sony...
    Er sannelig ikke sikker på om jeg vil ha en 4K tv om dette er effekten av ett bra bilde

Nå vil sikkert mange tenke "det kan umulig være i nærheten av så bra det ville sett ut på en god plasma skjerm" eller noe sånt. Nei det kan være det. Har aldri hatt sjansen til å se en orndtlig film på en god plasma under orndtlige forhold, så det er mulig jeg hadde blitt blown away av det. Men det har jeg altså ikke, så pr. nå er dette MIN råeste tv opplevelse. Plasma var aldri ett tema for min del pga endel spilling.

Ellers må man jo pressisere at jeg gjorde noen kompromisser ved å velge denne fremfor feks F8005. En er at den bare har EN tuner. Så vil du se på TV mens du tar opp noe så er du nødt til å se det samme som du tar opp. Med mindre du ser noe via HDMI eller multimedia eller noe. Dette var noe jeg valgte bort med tungt hjerte. En annen ting er att F8005 har en raskere prosessor (vil jeg tro). Jeg merker at denne "jobber" iblandt.
    Ellers har den kun fullverdig støtte for Sony sine egne smarttelefoner, men dette jobbes det vist med.

Generelt fornøyd? Ja...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har nok fått en overdose LOTHR

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt mulig du er inne på noe der ja. kjenner ikke akkurat behovet for å se dem igjen med det første.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Precis hängt upp den på väggen och har bara testat hdsignaler från loqalboxen.
    NRK hd ser helt otroligt bra ut. Älskar cinema mode, men kärringen tycker det är för mörkt, men hon är också van vid en 6 år gammal Samsung som i stort sett inte har svartnivå att tala om.

Innsynsvinkel är inget som helst problem här i alla fall.

Blir nog till att försöka hitta Avatar 3D i morgon (helt omöjlig att få tag på ser det ut som).

Hann bara såvitt inom dlna på tv'en och den hittade min plexserver och allt av mkv jag har spelade, men det hackade/frös efter 20 sekunder utan att jag hunnit se varför. Har uppdaterat tv'ns programmvara efter det. Kanske det hjälper.

En ren plex app hade varit väldigt bra......

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som opplever DSE problemer med W905'en sin?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...og hva er DSE, da? Å ja, dirty screen. Ja, kan se antydninger til det noen steder. Er vel LCD-problem dette da?

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denon-Larsen
    ...og hva er DSE, da? Å ja, dirty screen. Ja, kan se antydninger til det noen steder. Er vel LCD-problem dette da?
    Stemmer, bare lurte på om det var mindre enn på tidligere modeller?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja... Jeg har 46hx923 som tv nr 2, og her er det også DSE å spore. Jeg er ikke nevneverdig opptatt av dette så det plager meg ikke. Kan huske banding issues på gamle tube tv'er. DET plaget meg!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er med vignettering hos dere som har W905? Jeg har på begge sidene. Ikke plagsomt mye, men godt synlig ved lyst innhold på skjermen. Returgrunn?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den kampanjen Sony har nå, med mobiltelefon. Er det for modeller med ASN i produktbeskrivelsen? Altså W805ABN, eller gjelder det alle W805 modeller som f.eks W805ASN? Ser at nettbutikker operer med to forskjellige, altså ASN og ABN som elkjøp, expert osv har, mens f.eks Mamoz og lignende har ASN.

Noen som har peil på dette? På elkjop, expert osv så er kampanjen nevnt, men hos f.eks mamoz så er ikke den nevnt i det hele tatt. Hvis noen kjøper fra mamoz, risikerer man da å gå glipp av kampanjen?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony

http://campaign.odw.sony-europe.com/...ditions_no.pdf

Där är all information.

Mamoz har ABN, samma har Expert och Expert har med kampanjen. LED - SONY KDL55W805ABN 55"LED TV - expert

Vilken tv på mamoz är det du pratar om?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men de har ju ABN. Hittar ingen med ASN. Vem har en med ASN?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten observasjon: når teksten i et program eller film vises blir skjermen lysere i nedre del, der teksten står. Når teksten forsvinner blir det mørkere igjen. Er dette en dynamisk innstilling jeg kan fjerne - i såfall; hvor?

Edit: gjelder 55w905.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2013
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går monterte jeg KD55-X9005 på veggen :-D :-D :-D :-D :-D
    Har ikke fått testet den skikkelig enda, men det første som en legger merke til er de sylskarpe bildene og ekstremt gode farvene...
    Eneste jeg angrer litt på at jeg ikke kjøpte 65".
    Siden dette var en erstatning for den gamle tv'n som gikk i stykker med et mellomlegg på 14', så tok jeg det jeg hadde fra før... altså 55"...
    Siden dette er en tv en tydligvis kan sitte mye nærmere, så kunne jeg godt ha valgt 65"... Men det får bli i neste runde...
    :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her som har mottatt sin Sony Xperia-mobil som det annonseres med båder her og der ved kjøp av Sony W8/9 tv?

Side 7 av 13 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •