Sony 2013 - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 13 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 242

Tråd: Sony 2013

Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ATG
    Fikk i hus 55W905 i går!

Har ikke fått testet den skikkelig ut, men gleder meg til helg i dag! Kan skrive en liten oppsummering av erfaringene mine.
    Nå er jeg spent. Er det mulig å få en oppdatering? Kan du si om du synes skjermen er "matt", "halvblank" eller "blank".

EL

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sony 55W905A

Da var pakken med Sony 55W905A+Xperia Z til 18 lapper bestilt usett. Gleder meg til å få disse og høre andres erfaringer.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2013
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    17 dager igjen å vente til jeg får KD-55X9005A!!! :-D :-D :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @matskr: hvor fikk du 55W905 til 18 lapper? Både Lefdal og Elkjøp har den til 20...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk ikke testet 55W905 skikkelig, da jeg bare hadde den i hus i 24 timer. Men inntrykket jeg sitter igjen med er at det er en veldig god tv.

Jeg valgte å bytte den ut, da den rett og slett ikke passet inn i min stue. Ettersom jeg hadde den vegghengt, på en hvit vegg med intigrerte høytalere, stakk den for mye ut(6cm dybde), og hadde et design som gjorde den for markant i stuen min.

Valget falt derfor på Samsung's F8005, av design årsaker...

Jeg valgte å gi min 55W905 tv til min bor da han uansett skulle kjøpe denne TV'en. Og ut i fra hvordan jeg oppfattet TVen hos han, er den nok lik eller bedre en Samsung på bildekvalitet, opplevde ikke innsynsvinkelen som noe problem. Sony tven er på ingen måter stygg, men den passet bare ikke inn hos meg. Og hos min bror som har en grå bakvegg og tven på borstativ oppleves tven flott.

Jeg kommer nok til å følge litt med på denne tråden, for å se hva jeg går glipp av...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denon-Larsen
    @matskr: hvor fikk du 55W905 til 18 lapper? Både Lefdal og Elkjøp har den til 20...
    Elkjøp. Det sto 19995,- på nettsiden, men jeg viste fram tilbudsavisen i butikken og der sto det 17995,-. Bildene av 46'' og 55'' var riktignok byttet om, men det gjorde at jeg slo til. Fant ut at mobilen kostet 4500, så da fikk jeg Tv'en for 13500,-, pluss at jeg får byttet ut steinaldermobilen uten kamera/MMS osv.

ATG: passer fint at jeg også har grå vegg og skal ha den på et grått TV-bord i en relativt smal krok av stua.

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja... Hva skal man si? Virker som om at alle er enig i at innsynsvinkelen er det store minuset her. Litt mer tvetydige tilbakemeldinger angående sortnivå og lyd. Vel, vel...jeg har bestilt 55W905. Skal gi mine tanker når jeg har mottatt lekkerbisken.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var och såg på den idag, mest för innsynsvinkeln. För mig är detta starkt överdrivet. Jag skulle bra långt ut på sidan innan jag kunde säga att bilden var för dålig. Min 5 år gamla Samsung är inte något bättre.

Om jag skall se film och sitta såpass långt ut från sidan, säg 3 meter mellan soffa och tv så skulle jag hellre ge fan i att se den filmen.

Har en 3+2,5, stor hörnsoffa med 2,5 meter till tv på väggen, och det skulle inte räcka till för att komma såpass långt till sidan att det blir dåligt.

Igen, starkt överdrivet detta med den "dåliga" innsynsvinkeln på denna tv.

Och till priset man får den för på Lefdal, 19,995 med en Xperia, som du lätt sälger för 3-4000 och i tillägg 4 par aktiva brillor, är det inget att tvivla på. Jag tog nästan med mig en själv, men kärringen ryckte i armen och drog mig bort till vitvarerna.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg betyr ikke innsynsvinkelen noe som helst. Clouding derimot, som det virker som om hele 2013 kolleksjonen til Sony har, gir meg byller over hele kroppen. Er nok allergisk :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nok gå for plasma skal clouding unngås, men da er det andre ting som kanskje er å utsette. Men jeg skal ikke starte DEN diskusjonen igjen
    Jeg har tilgode å se/lese/høre om LCD-tv'er som er 100% uten noen form for clouding. Det er en "svakhet" i teknologien. Jeg har i dag en 46hx923 med blooming og litt lysgjennomtregning, men det plager meg fint lite.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nok gå for plasma skal clouding unngås, men da er det andre ting som kanskje er å utsette. Men jeg skal ikke starte DEN diskusjonen igjen
    Jeg har tilgode å se/lese/høre om LCD-tv'er som er 100% uten noen form for clouding. Det er en "svakhet" i teknologien. Jeg har i dag en 46hx923 med blooming og litt lysgjennomtregning, men det plager meg fint lite.
    Ja, noe clouding vil det nok alltid være med LED men jeg har da sett noen TVer som gjør dette langt bedre enn f.eks Samsung 2012 modeller. Sony har/hadde jo noen meget gode modeller fra 2012 utvalget. Er derfor litt skuffet over dette på 2013 modellene.

Jeg har en ganske mørk kjellerstue med god kontroll på lys så jeg blir muligens ekstra oppmerksom på problemet.

Det jeg trenger er en glimrende PlasmaLED TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Baserer du clouding-problemet hos Sony 2013-modellene på en anmeldelse eller er dette noe du har sett med egne øyne?

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Baserer du clouding-problemet hos Sony 2013-modellene på en anmeldelse eller er dette noe du har sett med egne øyne?
    Basert på flere tester, og nok til at jeg sitter på gjerdet en stund til for å se hva folket der ute som har dem i egen stue opplever. Som allerede nevnt i tråden er det vel umulig å slippe helt unna med kant LED som Sony 2013 modellene kommer med.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2013
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Test av Sony Bravia KDL-46W905 i Lyd & Bilde:
    Sony Bravia KDL-46W905 | Lyd & Bilde

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rök på en 55" 905 i lördags. Hämtar den i slutet på veckan och den skall in i ett "normalt" vardagsrum med ljusa väggar och en hel del fönster. 4 par glasögon och en Experia telefon för 20,000 är inte illa pris. Sony kör detta Juni ut hörde jag.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som veit når arvtageren til HX955 kommer?
    Skal jeg ha LCD så blir det bakLED...

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lord_Vader
    Noen som veit når arvtageren til HX955 kommer?
    Skal jeg ha LCD så blir det bakLED...
    Den kommer vel muligens aldri. Ville bli overrasket om Sony kommer med enda en LED modell i år.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    Den kommer vel muligens aldri. Ville bli overrasket om Sony kommer med enda en LED modell i år.
    Så Sony trapper ned på bilde? Skuffende!
    Var innom Elkjøp får å få pris på HX955, men kunne ikke skaffes, så det ser ut som den er ute av produksjon..
    Merkelig siden tv'n kom ifjor høst-vinter, så er den allerede borte.

Men hvorfor kutte ut en så god tv??

Side 6 av 13 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •