Sony 2013 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 242

Tråd: Sony 2013

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Skulle ønske du plukket det ifra hverandre fra starten av. Har alltid lurt ka som ville vært motargumentene utenom øynene mine vet best når det finnes målbare data der ute som motbeviser det. Finnes det gode grunner til å velge en kantbelyst LED, selvfølgelig. Mye lysstyrke, null innbrenning og andre bruksområder gjør at den kan være bedre egnet til spesiell bruk enn f.eks Plasma, saken er bare at vanlige LCD så bedre ut og hadde null gjenskinn for 3 år siden og hadde de samme måleverdiene, bare uten clouding og andre irritasjonsmomenter og det er det eg forholder meg til.

Men eg ønsker oppriktig at den nye Sonyen din er bedre enn 855 og at den faktisk er bedre enn F8005. Men historisk sett så tviler eg på at det skjer, og eg vil forholde meg til målingene som vil komme fra hdtvtest og avforums. Får en annen tv bedre målinger enn ZT60 så er det min neste tv.

Og her er forskjellen på mine tv kjøp og de aller fleste andre sine, eg forholder meg til de beste målingene som i 2011 var Sharp Elite, som i 2012 var VT50/ST50 og som i år er ZT60 ihvertfall til resten av modellene er testet.

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror de prisene som har versert div forum kan vise seg å stemme. Dvs 40k or 55 og 60k for 65 tommern.

65" her til 70k. 70k SEK er vel 63 NOK eller i nærheten?

Sony KD-65X9005A - TV-apparater - LED 65 tum

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    Tror de prisene som har versert div forum kan vise seg å stemme. Dvs 40k or 55 og 60k for 65 tommern.
    Ja, det tror jeg stemmer ganske godt. I hvertfall hvis man ser i forhold til de amerikanske prisene. Skal se om ikke jeg kan finne dem om et lite øyeblikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er de amerikanske prisene: 4K Ultra HD TV | XBR X900A 4K Resolution LED UHDTVs | Sony Store

$ 4,999 .99 for 55" og
    $ 6,999 .99 for 65"

(Til sammenlikning koster 55" W900 $3299.99 i usa og 23999,- kr. her)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se her ja, argumenter det liker vi.

Begynner med avsnitt #2.

Du linker til en side som gir 10/10 til en ny Sony som enhver hobbyjournalist kunne skrevet, så går noen (meg) igjennom og ser ka de har gitt til den tver fra samme tid som også får 10. Så setter eg det i system sammenlignet med det andre som eksisterte ifjor samt årene før i samme teknologi. Absolutt ingenting er vesentlig forbedret og kan backes opp med noe håndfast og derfor er måletester mer tillitsvekkende enn noe som enhver journalistspire kunne skrevet. Hvis testene er basert på det beste bildet i diverse kategorier som kant LED, bakbelyst, plasma og vanlig LCD i det året de blir testet så er det ok. Er det sammenlignet med alt som noensinne er pumpet ut så nei. Isåfall blir det en god del 10ere gitt i fremtiden siden alt vil være bedre. Er litt som med lyd & Bilde, karakteren 1 2 3 eksisterer knapt på terningen.

#3 Nei, eg bare påpekte at siden ikkje eier troverdighet siden ingenting blir målt og at de tvene som får 10 ikkje er i nærheten av å rettferdigjøre prisen når de ikkje har bedre målinger eller real life resultater som er bedre enn vanlige LCD fra 2009. Enhver butikk med vanlig LCD ved siden av en helt vanlig kantbelyst LED så vil en LCD på samme innstilling se mer naturlig ut og ha bedre innsynsvinkel samt de kostet halve prisen, spesielt Samsung sine tjukke og Sony sine. Eg stoler på ingenting innen tvbransjen siden de aller fleste produsenter love gull og grønne skoger hvert eneste år og som de 2-3 siste årene har vært resirkulering av samme tv med ny design og små variabler innen farger og sort, derfor er målingene for meg mye mer troverdig siden eg kan lese meg frem til ka som passer min stue avhengig av lysforhold.

Når noen nevner at måletester er mer troverdig enn lange noveller uten noe håndfast å forholde seg til også får man til svar at målesidene er plasma biased og at de skal man bare ignorere siden det ikkje stemmer med bruk i normalt belyst rom så må jo man få lov til å påpeke at det faktisk ikkje stemmer i det hele tatt. En bedre målt LED vil gi bedre bilde enn en dårlig målt LED på akkurat samme måte som plasma vs led vs lcd vil kunne gi en pekepinn på ka som gir riktigst bilde ut fra eske eller etter kalibrering.

Hadde du sagt f.eks eg kan ikkje bruke plasma pga for mye lys i stuen og at testene derfor ikkje er reell i forhold til dine omgivelser så hadde jo den saken vært helt grei eller at du så regnbue effekt eller flimring. Men du og skjønner at en perfekt tv ville vært en med høyest mulig kontrast, best mulig innsynsvinkel, 0.00000000001 i sortnivå som man kunne opprettholde med evig med lysstyrke og riktige farger ut fra eske. Om det er plasma, oled eller LED som har det spiller for meg ingen rolle. Er bare det at Plasma er nærmest per dags dato uten at det gjør at alle kan bruke det

En hvilken som helst fyr kan skrive en test på nettet og gi maks karakter til en tv, en hvilken som helst fyr kan måle noe på en tv og legge det ut, forskjellen er at man over tid vil se om det stemmer når alle andre legger ut samme målingene på samme tv. Det kan man ikkje når det eneste man har å vise til er fine ord uten substans, målinger er håndfaste tall selv om tinting og andre irritasjonsmomenter ikkje kan måles.

#6 Eg ser utifra din historikk at du har hatt HX920, C7705, en 4270 plasma og det er det eg forholder meg til, at du har hatt LX5090 eller en KRP500 ser eg på som ord til det motsatte er bevist. Uansett er ingen av disse plasmaene i nærheten av dagens eller de to overnevnte, ei heller Sharp Elite eller dagens bakbelyste LED.

Og alle de feilene du postet var noe eg kunne googlet meg til på 5 sekunder som understreker null niks.
    Mitt kritere er veldig enkelt på sort, det skal ha samme sort som rammen som gjør at den ikkje kan synes når den er på letterbox innstilling. Det har ikkje VT50 men det har nesten KRP-500Men eg har.

Men, som du skjønner så forstår eg egentlig ka du mener med at den har bedre kontrast, siden sorten den har ikkje er i nærheten av sorten på HX920en du hadde engang som du så fint skrev for noen år siden og som gjør at HX855 vil se lysere og finere ut på dagtid med HX855 som du tydeligvis sliter med. Det forandrer derimot ingenting med at den ville sett bedre ut med 0.005 i sortnivå, bedre innsynsvinkel og samme lysstyrke.

Det tok meg noen sekunder å finne en lilla tint på en random youtube video fra whathifi uten at det var en svertevideo og de nevner det her også i denne testen.

Sony KDL-55HX853 Calibration bare søk etter tinted så dukker det opp.

Kan og ta noen bilder fra jobben imorgen av HX855 siden vi fremdeles har en der, kan sette den på cinema innstillingen ved siden av en Panasonic LED fra 2012 som har et IPS panel så kan du få se forskjellen. Og nei, eg sier ikkje at den er bedre, den har bare ikkje den tinten som er der på alt av innhold.

Det eg mener om HX853 er det samme som de konkluderer med i hdtvtesten på neste side, et veldig bra bilde utifra pris og godt sortnivå for å være en kantbelyst LED. Men eg ville uansett ventet på en måletest og sett om det faktisk har blitt bedre enn å bare ta det på lykke og fromme.

Voldsomt så lange disse innleggene ble.8-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du begynt å etterforske meg også nå. Hva **** har jeg gjort deg? Vær nå så snill å ta med deg alle de skitne løgnene dine og dra tilbake til plasmaland, så vi kan ha denne tråden i fred. Jeg har fått nok av deg!

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da stopper vi dette nå gutter. Denne tråden omhandler Sony 2013, så hold tema til det så vi slipper å stenge den.
    De som ønsker å dra denne diskusjonen videre er hjertlig velkomne til å starte en egen tråd om emnet.
    Fremtidige opphetede innlegg som fortsetter diskusjonen her vil bli slettet
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk. :-D . Du må gjerne slette noen tidligere innlegg også. Det er flere som ikke hører hjemme i denne tråden. Det vil gjøre det litt ryddigere.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da går vi tilbake til emnet: Sony2013.
    Hvis det er noen som ikke skulle ha fått det med seg pga alt det off-topic våset som har vært postet her i det siste, så gjentar jeg:

Den første fulle testen av w905 er nå ute. Den får veldig god karakter 10/10. :-D "Sensational 2D and very good 3D picture quality
    Distinctive and elegant design
    Impressive audio quality"

Innput lag er målt til bare 7ms, så det burde også være en bra spill-tv.
    Bakdelen for noen vil kanskje være at de mener den har litt dårlig innsynsvinkel.

Sony Bravia KDL-55W905A review - TV - Trusted Reviews

Veldig bra første-test dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny test (dessverre på tysk (areadvd)):

TEST mit Display Basic Check: Sony KDL-55W905

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd at den TVen har "very limited viewing angle" Jeg kan ikke komme på noe mer irriterende enn akkurat det, og dårlig sortnivå i møkt rom.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder 4K, så er jo det kult, men de har en 4k LG (80" tror jeg det er) led hos elkjøp som kjører konstant 4k demo, og du må veldig nærme, max 1,5 meter, før det blir veldig imponerende, så jeg er litt usikker på hvordan man skal få glede av dette på en 55", spesielt en med "very limited viewing angle". Det blir fort bratt innsynsvinkel fra noen av plassene i sofaen hvis TVen står feks 1,5 meter unna.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monitor
    Synd at den TVen har "very limited viewing angle" Jeg kan ikke komme på noe mer irriterende enn akkurat det, og dårlig sortnivå i møkt rom.
    Ja, men da får du jo velge et annet tv da. Ingen som tvinger deg. Alle har sine ting de ikke like med et tv, og da velger man som regel noe annet. For meg er dette bare en bagatell.
    Men hvor leste du det med dårlig sortnivå ?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder 4K, så er jo det kult, men de har en 4k LG (80" tror jeg det er) led hos elkjøp som kjører konstant 4k demo, og du må veldig nærme, max 1,5 meter, før det blir veldig imponerende, så jeg er litt usikker på hvordan man skal få glede av dette på en 55", spesielt en med "very limited viewing angle". Det blir fort bratt innsynsvinkel fra noen av plassene i sofaen hvis TVen står feks 1,5 meter unna.
    Ja, men nå vet vi jo ganske sikkert at 4K tv-ene kommer til å bruke et annet panel enn w905. Så vi får vel vente til det kommer noen tester av 4K-ene før vi konkluderer.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av force
    Ja, men da får du jo velge et annet tv da. Ingen som tvinger deg. Alle har sine ting de ikke like med et tv, og da velger man som regel noe annet. For meg er dette bare en bagatell.
    Men hvor leste du det med dårlig sortnivå ?
    Det er ingen som tvinger meg til noe som helst. Jeg er bare generelt interessert, akkurat som deg når du skriver i PlasmaTV trådene. Jeg sa ikke at den TV´en har dårlig sortnivå, bare at dårlig innsynsvinkel er like plagsomt som dårlig sortnivå. Når det er sagt så er det jo åpenbare begrensninger på LED/LCD Tv når det gjelder akkurat sortnivå. Det er jo derfor entusiastene, altså dem med mest erfaring, nesten utelukkende sverger til Plasma når det gjelder ren bildekvalitet, fordi sortnivået har såpass mye å si for den totale bildetkvaliteten.

Hva er det som er bagateller for deg? At man må sitte med TV på fanget for å få glede av bildeskarpheten eller at han som sitter ved siden av deg får elendig bilde?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sa ikke at den TV´en har dårlig sortnivå
    Ok, da misforstod jeg deg. :-D Beklager. Og det hadde jo vært veldig rart, for Sony's tv'er med local dimming pleier å ha et meget godt sortnivå.
    Hva er det som er bagateller for deg? At man må sitte med TV på fanget for å få glede av bildeskarpheten?
    Den forstod jeg ikke ?
    Det som er bagatell for meg er (som jeg svarte deg) innsynsvinkelen. Det har jeg skrevet om tidligere i denne tråden. 20 - 25 grader off axis før det skjer noe med bildet, vil fungere helt fint for meg. Mitt nåværende tv er ikke noe bedre enn det, heller værre.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da misforstod jeg deg. :-D Beklager. Og det hadde jo vært veldig rart, for Sony's tv'er med local dimming pleier å ha et meget godt sortnivå.
    Den forstod jeg ikke ?
    Det som er bagatell for meg er (som jeg svarte deg) innsynsvinkelen. Det har jeg skrevet om tidligere i denne tråden. 20 - 25 grader off axis før det skjer noe med bildet, vil fungere helt fint for meg. Mitt nåværende tv er ikke noe bedre enn det, heller værre.

Var kankje litt brutal der. Beklager det. Det er som du sier, at folk har forskjellig preferranser og det som er plagsomt for meg er kanskje ikke et problem for deg og mottsatt. Jeg liker LED TV´ ene fra sony på mange måter, men jeg takler ikke innsynsvinkel problematikken som gjorde at jeg faktisk gikk så langt som å levere tilbake en Sony TV på grunn at det. Da var jeg vant til Plasma fra før og åpen for å prøve noe nytt.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    No problems. Jeg hadde også litt mer problemer med det før (selv om det aldri har vært det helt store problemet), men nå tenker jeg ikke på det lenger. Litt ommøblering for noen år siden var nok det som gjorde susen.

Btw. Ser at noen av de nye modellene (W807 og W653) har kommet ut på elkjøp.no.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Btw. Ser at noen av de nye modellene (W807 og W653) har kommet ut på elkjøp.no.
    Lefdal Lagunen (Bergen) hadde et 47W807 rett ved siden av en Samsung 46F8005. Godt bilde på Sony'en, og skuffende dårlig på Samsung'en.

Side 4 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •