Sony 2013 - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 13 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 242

Tråd: Sony 2013

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Supert, rart de ikke har lagt inn options på selve netflix, men bruker uansett stort sett de samme innstillingene så da går det greit

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurte litt på hvor mye "banding" etc. dere har på tv'ene, ser selv en del vertikalke striper ved fotballsendinger etc., men det må man vel regne med på dagens led tv'er.
    Har lest på andre forumer om att folk bytter 4-5 ganger for å få ett feilfritt eksemplar, men virker slitsomt .

Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte W905 tidlegere i sommer, og har nå nylig oppdaget 2 horisontale linjer som konstant er der. Spesielt merkbart i mørke scener. Noen som vet hva det kan være?
    Sony 2013-image-jpg

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel sånn banding som jeg har, skyldes ujevnt panel. Dessverre ingenting å få gjort med det. Jeg har det mest under lyse scener.
    Så litt på uttfor idag og da la jeg mest merke til linjene .

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacBain Vis post
    Er vel sånn banding som jeg har, skyldes ujevnt panel. Dessverre ingenting å få gjort med det. Jeg har det mest under lyse scener.
    Så litt på uttfor idag og da la jeg mest merke til linjene .
    Ingenting å få gjort med det? Dette må da vel være en soleklar reklamasjonssak, hvis det er som du sier, en panelfeil? (Ujevnt panel) Jeg har siklet på W905 en stund nå, og har aldri lest i specs at panelet "kan være ujevnt på noen eksemplarer". Nei, reklamer i vei.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er selvsagt bare å prøve å reklamere, men virker som om 99% av all led tv'ene har panelfeil, utrolig men, sant.
    Sitter nå på min andre W905 og har fortsatt ett par uker før jeg avgjør om jeg beholder den eller ikke. Elsker alt med denne tv'en bortsett fra ujevnt panel.
    I mitt tilfelle banding ved panorering. Hvis du kjøper en W905 fra en butikk uten returrett, ville jeg fått åpnet opp esken å testet panelet før kjøp da disse er kjent for å ha masse banding.
    Her er bilde av ett par eksempler, og dette er slik de fleste ser ut, selv om dette ikke er så merkbart ved vanlig tv-titting så blir det tydelig når kameraet panorerer:
    Sony 2013-1-jpg
    Sony 2013-2-jpg
    Sony 2013-3-jpg

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker dere for en tid tilbake da noen av oss fikk rabatt-koder fra Sony pga. den uheldige hendelsen med toll på Xperia Z-telefonen? Jeg prøvde å bruke min kode nå på en Playstation Vita men den er ikke gyldig. Skal ikke ha utgått enda. Er det noen som har brukt den?

Er ikke noen krise, da jeg nesten hadde glemt den og har egentlig ikke så lyst på Vita, men hvis jeg kunne fått den for 700,- så ville det vært verdt det.

Er utrolig fornøyd med tv'en forresten, har de samme problemene med ujevnt panel som dere snakker om, men har sluttet å bry meg, da det ikke er noe annet å gjøre enn å godta at ingen tv'er er perfekt. Men denne er så nære perfekt som jeg har kommet ihvertfall. Blu-ray og spilling er en fryd. Den dynamiske kontrollen fungerer veldig bra, så mørke film-scener er svarte og perfekt, for ikke å snakke om bildekvaliteten generelt. Og den lave input lag'n! Vær fornøyd med tv'en deres med mindre den har alvorlige baklys problemer. Har sett tre forskjellige og det er litt lotteri, da noen er bedre enn andre, men tror nok ingen er perfekt.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rekluse Vis post
    Er utrolig fornøyd med tv'en forresten, har de samme problemene med ujevnt panel som dere snakker om, men har sluttet å bry meg, da det ikke er noe annet å gjøre enn å godta at ingen tv'er er perfekt.
    Det er slik jeg også snart må begynne å tenke etter mange returer av toppmodeller de siste årene.
    Bandingen er ikke noe særling synelig ved vanlig bruk, er hvis f.eks som i går det var ett tåkete uttforløp så var det tydelig, men er jo ikke det jeg kommer til å se mest på . Er bare det att man ser ekstra godt etter så lenge man har tid igjen på returretten. Er liksom ingen vei tilbake etter det.
    Sist endret av MacBain; 12-01-2013 kl 16:12

Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At dette er ganske normalt på LED tver er greitt nok, men ikkje til ein som kosta 20 000 kr. Da bør ein føvente meir, spesielt når det er såpass tydelig.

Men takk, nå har eg fått eit navn på problemet mitt. Blir å levere den tilbake og få ny

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig irriterende å lese at folk sier "ikke noe å gjøre med det" og "det er for sent etter angrefristen" etc. Tull!! Vi har i Norge FEM års reklamasjon, ikke fjorten DAGER! Feil er feil, selv om noen påstår at "90 prosent av panelene" har dette. Det er jo ikke rart forretninger som oftest avviser en reklamasjon, sjansen for at kunden godtar det er jo tydeligvis stor.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Turbey Vis post
    At dette er ganske normalt på LED tver er greitt nok, men ikkje til ein som kosta 20 000 kr. Da bør ein føvente meir, spesielt når det er såpass tydelig.

Men takk, nå har eg fått eit navn på problemet mitt. Blir å levere den tilbake og få ny
    Dette er dessverre en av svakhetene ved LED-teknologien som benyttes i tv-ene og det har ingenting å si om tv-en koster 5000 eller 30000. Dette er en begrensning man ikke vil komme unna, og er du ikke tilfreds med det så må du nok enten velge plasma eller vente på OLED. Det er en grunn til at det er så mange som sverger til plasma i sånne forum

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thomsol Vis post
    Utrolig irriterende å lese at folk sier "ikke noe å gjøre med det" og "det er for sent etter angrefristen" etc. Tull!! Vi har i Norge FEM års reklamasjon, ikke fjorten DAGER! Feil er feil, selv om noen påstår at "90 prosent av panelene" har dette. Det er jo ikke rart forretninger som oftest avviser en reklamasjon, sjansen for at kunden godtar det er jo tydeligvis stor.
    Begrensninger i teknologi er ikke å regne som en feil, og det ER faktisk ikke noe å gjøre med det. Dette er konsekvensen av at folk vil ha tynne tv-er, det må nødvendigvis gå på bekostning av noe.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er bare att produsentene ikke anser dette som feil, du vil derfor ikke få nye tv eller utbedret noe som helst. Er derfor mange bytter i flere tv'er i løpet av angrefristen i håp om å få best mulig eksemplar, men dette er som lotto. Ironisk nok virker det som om toppmodellene ofte sliter med flere feil.
    At produsentene på liv å død skal ha en tv som er tynn som ett løvblad på bekostning av bilde og lydkvalitet syntes ihverfall jeg er bak mål.
    Når det kommer til plasma så har jo disse også sine feil, og er langt ifra feilfrie. Inntill produsentene kommer med bedre paneler til tv'ene så må man enten akteptere feil eller la være å kjøpe. Eventuelt håpe på att OLED er redningen .

Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det er igrunn ingen poeng i å levere TVen tilbake?

Vil ikkje ha noko ny TV, er meget fornøgd med W905. Men om dette er noko som er normalt, og sjansen er stor få det samme med ein ny, så vil ikkje eg ta meg bryet enkelt og greitt!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det er igrunn ingen poeng i å levere TVen tilbake?

Vil ikkje ha noko ny TV, er meget fornøgd med W905. Men om dette er noko som er normalt, og sjansen er stor få det samme med ein ny, så vil ikkje eg ta meg bryet enkelt og greitt!
    Nei, dette er en begrensning som følge av teknologien som brukes (og som nevnt, plasma har også sine begrensninger og problemer), så noe må man nok bare finne seg i. Det jobbes stadig med å forbedre teknologien, men det er en balanse mellom det som er lønnsomt og det som er praktisk mulig. Kant-LED (som de aller fleste LED-ene er) gir sånne resultater, uansett prisklasse. Noen eksperimenterte med bakgrunns-LED, men det er en teknologi som er dyrere og solgte dårlig.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey! Er det noe ein kan gjere for å minimere synligheiten til bandinga? Er dessverre ikkje noko ekspert på TV :P

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey! Er det noe ein kan gjere for å minimere synligheiten til bandinga? Er dessverre ikkje noko ekspert på TV :P
    Den vil bli mindre synlig med mindre lysstyrke på panelet, men du vil ikke få det helt vekk. Du skal kunne gå ned ganske mye på lysstyrken på den tv-en der uten at det blir feil. Du vil også oppleve at det føles mer behagelig for øynene i forhold til altfor høy lysstyrke.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacBain Vis post
    Problemet er bare att produsentene ikke anser dette som feil, du vil derfor ikke få nye tv eller utbedret noe som helst.
    Her oppsummerer du hele kilden til at folk ikke aner hvilke rettigheter de har, inkludert deg selv. Det er altså IKKE produsenten som avgjør om en reklamasjonssak til syvende og sist går gjennom. Det er IKKE produsentens begrensinger som bestemmer hva du kan forvente av et produkt. Produsenten gir deg en valgfri garanti, vanligvis på bare ett år. Disse er sterkt begrenset, og bestemmes av produsenten selv. Reklamasjonen er nedfelt i lov, og så lenge man kjøper en TV med et panel man selvsagt forventer er i 100 % fungerende stand, uten lyter og merker som absolutt ikke skal være der, så har man altså en mangel. En TV med merker som plutselig dukker opp, enten det er IR på plasma, eller vertikale linjer på en LCD-skjerm, spiller vel liten rolle. Vi har et meget kompetent forbrukerråd i Norge, som assisterer i slike saker, og jeg føler meg rimelig sikker på at dette er noe man ville fått gjennomslag for. Som jeg har nevnt tidligere, så har jeg aldri lest i specs at "alle TV'er kan inneholde produksjonsfeil som kan dukke opp fra tid til annen, fordi teknologien er for dårlig". Det blir for tynt å si at produsentene ikke vil anse dette, eller andre obskure mangler, som en feil/mangel. Det skal vel for pokker ikke gå ut over forbrukerenes rettigheter at produsentene velger bort en fullgod teknologi (bak-LED) til fordel for en møkkateknologi (kant-LED) Da får de heller forbedre måten de lages på, og inntil da vil iallefall JEG benytte meg av min fulle rett til å få et feilfritt produkt, enten det er en TV eller en bil eller kaffetrakter. Eller en rangle til ettåringen.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Saken er jo bare det att hvis en produsent mener disse feilene er innefor normalen så tror jeg ikke du kommer langt og ujevnt panel på led tv'er er dessverre normalen, en led tv med perfekt panel vil du ihvertfall ikke få. Nå regner jeg med att feilen det er snakk om er banding eller clounding og ikke to svart linjer noe som selvsagt er feil og dekkes, er vel heller snakk om att det ikke var lagt merke til før nå. Blir jo litt som pixel feil, ikke alle som har 100% garanti der heller, selv om dette er en feil så faller f.eks ganske mange døde pixler innenfor normalen. Jeg hadde forøverig en hx923 og denne hadde enormt med clouding og flashlighting i hjørnene. Men, når du leser på utenlanske forumer att folk er på sin 6. tv med ujevnt panel så tror jeg sjansen for å feilfri tv som liten, ihvertfall med dagens teknologi.
    Kan jo også tilføyes att andre medlemmer av familien ikke klarer å se feilen selv om jeg påpeker den, så er jo ikke alle som er så kresne.
    Til Turbey, hvis du starer opp youtube appen på tv'en vil du i det øyeblikket skjermen er mest grå se alle de horisontale og vertikale båndene tydligere.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thomsol Vis post
    Her oppsummerer du hele kilden til at folk ikke aner hvilke rettigheter de har, inkludert deg selv. Det er altså IKKE produsenten som avgjør om en reklamasjonssak til syvende og sist går gjennom. Det er IKKE produsentens begrensinger som bestemmer hva du kan forvente av et produkt. Produsenten gir deg en valgfri garanti, vanligvis på bare ett år. Disse er sterkt begrenset, og bestemmes av produsenten selv. Reklamasjonen er nedfelt i lov, og så lenge man kjøper en TV med et panel man selvsagt forventer er i 100 % fungerende stand, uten lyter og merker som absolutt ikke skal være der, så har man altså en mangel. En TV med merker som plutselig dukker opp, enten det er IR på plasma, eller vertikale linjer på en LCD-skjerm, spiller vel liten rolle. Vi har et meget kompetent forbrukerråd i Norge, som assisterer i slike saker, og jeg føler meg rimelig sikker på at dette er noe man ville fått gjennomslag for. Som jeg har nevnt tidligere, så har jeg aldri lest i specs at "alle TV'er kan inneholde produksjonsfeil som kan dukke opp fra tid til annen, fordi teknologien er for dårlig". Det blir for tynt å si at produsentene ikke vil anse dette, eller andre obskure mangler, som en feil/mangel. Det skal vel for pokker ikke gå ut over forbrukerenes rettigheter at produsentene velger bort en fullgod teknologi (bak-LED) til fordel for en møkkateknologi (kant-LED) Da får de heller forbedre måten de lages på, og inntil da vil iallefall JEG benytte meg av min fulle rett til å få et feilfritt produkt, enten det er en TV eller en bil eller kaffetrakter. Eller en rangle til ettåringen.
    Jeg kan garantere deg at du ikke kommer noen vei med dette hos forbrukerrådet eller FTU. Det er også forbrukerne selv som velger bort løsningene som faktisk fungerer da etterspørselen går mer mot tynne tv-er som ser bra ut designmessig fremfor hva som fungerer. Folk flest bryr seg ikke. Bør man kunne forvente bedre i 2013? Absolutt, men nå er det en gang sånn at kant-LED-teknologi aldri kan bli perfekt, og så lenge produsenten kan vise til at dette er en svakhet med teknologien så er det ikke så mye all verdens forbrukerkjøpslover kan stille opp med. Det finnes ikke en eneste tv der ute som er perfekt, de har alle sine svakheter. Man må bare velge hvilke man ønsker å leve med, og vi ser jo til tross for at det år etter år er plasmaene som får referansestatus er de tv-ene som er valgt vekk av forbrukerne. Dette kan da ikke produsentene lastes for...

Side 12 av 13 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •