Hjelp til valg av nytt tv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 35
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av nytt tv

Hei alle sammen
    Nå skal jeg aller først innrømme at jeg har falt litt av å følge med på utviklingen på tv de siste årene. Sånn blir det når man har krevende småtroll i hus:-?
    Men nå skal jeg altså sette opp mitt kinoanlegg på loftstua, og jeg trenger nytt tv. Jeg ser for meg i størrelsen 60-65 tommer. Stua er forholdsvis lys med vinduer bak meg når jeg sitter i sofaen.
    Aller helst vil jeg ha tven hengt opp på veggen. Siden stua er lys, så er det vel LED som er mest aktuellt?
    Det jeg skal buke tven til er å se film og spilling.
    Prisen har ikke så mye å si for meg, jeg vil bare ha en tv som leverer best mulig kvalitet.
    Nå håper jeg det er noen som leser dette og forbarmer seg, og kommer med et godt tips til meg:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Invester i blendegardiner sammen med tv-en og gå for en av plasmatoppmodellene Samsung PS60E6505 og Panasonic TX-P65VT50Y er begge blant det beste du kan få til film. Om det ikke er noen bråhast kan du også vente litt, for nye modeller vil etterhvert dukke opp rundt mars, regner jeg med.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Invester i blendegardiner sammen med tv-en og gå for en av plasmatoppmodellene Samsung PS60E6505 og Panasonic TX-P65VT50Y er begge blant det beste du kan få til film. Om det ikke er noen bråhast kan du også vente litt, for nye modeller vil etterhvert dukke opp rundt mars, regner jeg med.
    Tusen takk for svar Jeg hadde i utgangspunktet bestemt meg for den Panasonicen du nevner, men så leste jeg flere plasser at det ikke var så heldig med lyst rom og denne tven. Og hvis man hadde lyst rom så burde man ha LED. Men som du sier, blendegardiner vil jo løse dette problemet
    Arrgh, jeg blir sprø av å lese alle testene, spesiellt når man ikke er oppdatert på dagens teknologi:evil:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VT50-en tåler vanlig dagslys svært bra, så du trenger ikke å totalt mørklegge rommet for at den skal komme til sin rett. Direkte lys fra vinduer not so much, men der vil de aller fleste tv-er slite. VT50 ser best ut med moderat innebelysning etter min mening, men den tar seg også veldig bra ut i mørket.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VT50-en tåler vanlig dagslys svært bra, så du trenger ikke å totalt mørklegge rommet for at den skal komme til sin rett. Direkte lys fra vinduer not so much, men der vil de aller fleste tv-er slite. VT50 ser best ut med moderat innebelysning etter min mening, men den tar seg også veldig bra ut i mørket.
    Da har Panasonicen havnet på førsteplass igjen hos meg:-D
    Spørs om jeg ikke bare skjærer igjennom og shopper i morgen8)
    Jeg er så jævlig til å bruke lang tid på å lese tester når ejg skal kjøpe noe dyrere ting, men man kan jo bli tullete av å lese alt som står rundtom.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet hva du mener, og man blir tullete av å være perfeksjonist også. Men sånn markedet ligger an nå om man summerer opp alle feil og mangler ved alle tv-ene så får du ikke noe bedre der ute enn VT50-en om film er et prioritert område.

Jeg mistenker også at 2013 kanskje blir siste året med nye plasmamodeller og at de vil fases ut fra 2014, noe som er veldig synd men markedet vil rett og slett ikke ha plasma lenger.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet hva du mener, og man blir tullete av å være perfeksjonist også. Men sånn markedet ligger an nå om man summerer opp alle feil og mangler ved alle tv-ene så får du ikke noe bedre der ute enn VT50-en om film er et prioritert område.

Jeg mistenker også at 2013 kanskje blir siste året med nye plasmamodeller og at de vil fases ut fra 2014, noe som er veldig synd men markedet vil rett og slett ikke ha plasma lenger.
    Hehe, stemmer det, det er flere som har klikket over å være litt for mye perfeksjonist
    Jeg snakket med HiFi-klubben i dag, og de har ikke VT50 inne, derimot har de ST50. Etter å ha lest litt rundtom, så er det ikke så veldig stor forskjell mellom disse to modellene? Egentlig har jeg mest lyst til å bare slå til i morgen, så slipper jeg å suse rundt som en tulling på nettet og lese all slags greier

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bc160
    Hehe, stemmer det, det er flere som har klikket over å være litt for mye perfeksjonist
    Jeg snakket med HiFi-klubben i dag, og de har ikke VT50 inne, derimot har de ST50. Etter å ha lest litt rundtom, så er det ikke så veldig stor forskjell mellom disse to modellene? Egentlig har jeg mest lyst til å bare slå til i morgen, så slipper jeg å suse rundt som en tulling på nettet og lese all slags greier
    Hvis det kommer til å være litt lys i rommet du skal ha den, så ville jeg anbefalt VT50 over ST50, for VT50 har et mye bedre antirefleksbelegg som er ment å takle lys veldig bra. I et helt mørkt rom vil det ikke være mye forskjell mellom dem, forsåvidt. Men ut fra din beskrivelse av rommet så ville jeg ha valgt VT50 hvis mulig.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det kommer til å være litt lys i rommet du skal ha den, så ville jeg anbefalt VT50 over ST50, for VT50 har et mye bedre antirefleksbelegg som er ment å takle lys veldig bra. I et helt mørkt rom vil det ikke være mye forskjell mellom dem, forsåvidt. Men ut fra din beskrivelse av rommet så ville jeg ha valgt VT50 hvis mulig.
    Ser man det ja, det var nyttig informasjon, tusen takk:-D Kan ikke å huske det i testene, så det var bra du sa ifra:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det holder lenge med 1 plasma produsent, og sålenge det er et marked som ikkje blir tilfredstilt av LCD og OLED er en ønskedrøm som ikkje har gått gjennom kvalitetstestene endå, så vil plasma eksistere til OLED eller en eller annen form for ønsketeknologi regjerer markedet og som man tjener mer på.

De kan egentlig bare slutte å forske på plasma og pøse ut med ST50 modeller og plasma markedet vil være fornøyd i den nærmeste fremtid til noe bedre kommer haltende.

En konkurs på en av de store er unngåelig sånn som eg ser det, om ikkje flere. Er begrenset kor lenge man kan leve med minus ørten milliarder kroner i året på bunnlinjen før noen sier nok er nok.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Det holder lenge med 1 plasma produsent, og sålenge det er et marked som ikkje blir tilfredstilt av LCD og OLED er en ønskedrøm som ikkje har gått gjennom kvalitetstestene endå, så vil plasma eksistere til OLED eller en eller annen form for ønsketeknologi regjerer markedet og som man tjener mer på.
    Så hvis du skulle ha kjøpt nytt tv under de forutsetningene som jeg skrev i innlegget, så hadde du valgt plasma du også?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bc160
    Ser man det ja, det var nyttig informasjon, tusen takk:-D Kan ikke å huske det i testene, så det var bra du sa ifra:-D
    Jeg tror noen tester nevner dette, men det legges nok kanskje ikke så mye vekt på det som det burde. Tester fokuserer også veldig ofte på "value for money", og der er ST-en et bedre valg enn VT, men siden du sier at du ikke har noe tak og bare vil ha det beste der ute er det vanskelig å ikke anmode deg sterkt om å gå for VT-en

Kan jo nevne at når jeg bruker VT-en med innebelysning på kveldene, så kan jeg faktisk ikke se forskjell mellom sort i tv-bildet og den sorte ramma Letterbox-striper går i ett med ramma, og det er faktisk nesten umulig å se om tv-en er av eller på når den viser en helt sort skjerm. I mørkt rom ser det noe gråere ut, men fremdeles veldig dyp sort. Nå er ikke sortnivå alt, men i de rette modusene har denne tv-en i tillegg et kontrastnivå som ikke står tilbake for noe, og i det store og hele et veldig behagelig og detaljert bilde. Det er selvsagt ikke en perfekt skjerm dette heller, og jeg har en lang smørbrødliste over ting jeg ikke er fornøyd med, men det endrer ikke det faktum at dette er det beste du finner der ute om film er viktig.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

De kan egentlig bare slutte å forske på plasma og pøse ut med ST50 modeller og plasma markedet vil være fornøyd i den nærmeste fremtid til noe bedre kommer haltende.

En konkurs på en av de store er unngåelig sånn som eg ser det, om ikkje flere. Er begrenset kor lenge man kan leve med minus ørten milliarder kroner i året på bunnlinjen før noen sier nok er nok.
    Bransjen gidder ikke å produsere plasma for et marked som ikke er interessert. Det sier seg selv. Så snart en av de tre gjenværende gir signaler om at de trekker seg ut, vil garantert de andre følge etter. Plasmasalget er virkelig labert for tida. Har sett rundt i mange butikker, og nesten ikke en eneste av dem har plasmaer på veggen en gang. I 2011 var det betydelig mer av det enn i 2012. Jeg håper jeg tar feil, men det er mye som tyder på at dette er en uinteressant teknologi. Det er nemlig ikke entusiastene de lever av, så om de mister denne kundegruppen er det neppe det største tapet for dem.

Newcomer Helgenen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv hatt to stk plasma fra Panasonic. Den siste en vt10. Jeg ble rimelig tullete av den "buzzingen" fra tv når den viste hvite partier. Jeg har også tv i et rom med flere vindu. Har nå kjøpt toppmodellen med LED og ikke angret et sekund. Lydløs med godt bilde. Jeg har nå snart hatt den i 4 mnd og dermed fått testet en del. Jeg anbefaler deg å sjekke ut.

Legger med link til den jeg kjøpte:
    Panasonic 55 3D LED Smart-TV TX-L55WT50Y - Elkjøp

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble registrert dobbelt så jeg slettet bare det som stod her.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sålenge det er et marked for 10 millioner enheter så vil det bli produsert plasma til den dagen OLED treffer LCD prisnivået.

Uansett så går det mer high-end Plasma enn det gjorde i 2008, har aldri hørt kunder spesifikt spørre mer om Plasma enn de gjorde i 2012. At antallet på low end er lavt er pga ingen fokuserer kampanjene sine på det lengre. Sålenge det er et highend marked så vil det være et behov når alternative er dyrere og dårligere.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Helgenen
    Har selv hatt to stk plasma fra Panasonic. Den siste en vt10. Jeg ble rimelig tullete av den "buzzingen" fra tv når den viste hvite partier. Jeg har også tv i et rom med flere vindu. Har nå kjøpt toppmodellen med LED og ikke angret et sekund. Lydløs med godt bilde. Jeg har nå snart hatt den i 4 mnd og dermed fått testet en del. Jeg anbefaler deg å sjekke ut.

Legger med link til den jeg kjøpte:
    Panasonic 55 3D LED Smart-TV TX-L55WT50Y - Elkjøp
    Med fare for å høres ut som en fanboy nå, 2012 plasmaserien til Panasonic spiser den der til lunsj. I en side by side test i et fornuftig opplyst rom er det neppe noen som ville sagt at WT-en var den med best bilde av de to.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En Samsung til 4000 har bedre bildekvalitet så bra man er subjektivt fornøyd her. Og for å utdype, det er den tjukke versjonen med bakbelyst skjerm og ikkje det kantbelyste våset som de lager i "high-end" klassen.

Ingen kantbelyst LED har noengang vært bedre enn toppmodellene til Samsung og Sony i LCD eller i de bakbelyste LED versjonene. Og dette kan man utforske med å lese seg litt opp på temaet, at man blir fornøyd med en stille og ok tv er kjempeflott, men det finnes bedre alternativer i andre produsenter og teknologier. Det beste med WT50 er at fargene i filmmodus ser rimelig riktig ut uten lillatintet, på kveldstid er sortnivået uaktuelt sålenge man forventer at det svarte skal gå i et med rammen noe som Plasmaene gjør best på kveldstid uansett.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med fare for å høres ut som en fanboy nå, 2012 plasmaserien til Panasonic spiser den der til lunsj. I en side by side test i et fornuftig opplyst rom er det neppe noen som ville sagt at WT-en var den med best bilde av de to.
    I mine øyne - tullprat.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sålenge det er et marked for 10 millioner enheter så vil det bli produsert plasma til den dagen OLED treffer LCD prisnivået.

Uansett så går det mer high-end Plasma enn det gjorde i 2008, har aldri hørt kunder spesifikt spørre mer om Plasma enn de gjorde i 2012. At antallet på low end er lavt er pga ingen fokuserer kampanjene sine på det lengre. Sålenge det er et highend marked så vil det være et behov når alternative er dyrere og dårligere.
    Igjen, jeg håper du har rett. Men trenden er nedadgående selv om det kanskje er solgt mer highend-plasma nå enn for noen år siden. Det er ikke dette produsentene lever av, det har også "avjunkie" på hdj påpekt flere ganger, og han er også veldig klar på at plasma ikke vil vare. Panasonic taper også penger på 42"-eren som kanskje er den mestselgende plasma-størrelsen. Only time will tell...

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •