Hjelp til valg av nytt tv - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 35 av 35
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Helgenen
    I mine øyne - tullprat.
    Jeg har sett begge disse skjemene selv, og mine øyne sier i alle fall noe helt annet. Mulig du rett og slett har andre krav enn de av oss som velger plasmaen. Ting som er bedre på VT50 kontra WT50 sånn jeg ser det (og det er ikke kun subjektive meninger engang, og noe backes opp av målinger):

- Bedre sortnivå (fakta)
    - Bedre motion/flyt (subjektivt)
    - Jevnere panel (fakta, at pixlene står for sitt eget lys er stort pluss)
    - Aktiv 3D gir høyere oppløsning enn passiv 3D (fakta)
    - Bedre innsynsvinkel (fakta)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager hvis denne dukker opp dobbelt, men noe ser ut til å ha skjedd med systemet her. Jeg får beskjed om at det er en duplikat, men ser ikke at den kommer opp...

I mine øyne - tullprat.
    Jeg har sett begge disse skjemene selv, og mine øyne sier i alle fall noe helt annet. Mulig du rett og slett har andre krav enn de av oss som velger plasmaen. Ting som er bedre på VT50 kontra WT50 sånn jeg ser det (og det er ikke kun subjektive meninger engang, og noe backes opp av målinger):

- Bedre sortnivå (fakta)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv hatt to stk plasma fra Panasonic. Den siste en vt10. Jeg ble rimelig tullete av den "buzzingen" fra tv når den viste hvite partier. Jeg har også tv i et rom med flere vindu. Har nå kjøpt toppmodellen med LED og ikke angret et sekund. Lydløs med godt bilde. Jeg har nå snart hatt den i 4 mnd og dermed fått testet en del. Jeg anbefaler deg å sjekke ut.

Legger med link til den jeg kjøpte:
    Panasonic 55 3D LED Smart-TV TX-L55WT50Y - Elkjøp
    Takk for tilbakemeldingen Helgenen:-D
    Jeg må opp i 60-65 tommer før jeg blir fornøyd, men det er sikkert en bra tv den du sendte link av.
    Ser Panasonic har en 60 tommer som heter TX-L60ET5Y, men jeg finner så forbaska lite tester om den.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bc160
    Takk for tilbakemeldingen Helgenen:-D
    Jeg må opp i 60-65 tommer før jeg blir fornøyd, men det er sikkert en bra tv den du sendte link av.
    Ser Panasonic har en 60 tommer som heter TX-L60ET5Y, men jeg finner så forbaska lite tester om den.
    Kan være at du finner tester lettere om du søker på TX-L60ET5 uten Y på slutten, evt. prøver TX-L60ET5E, TX-L60ET5B ... akkurat samme skjermen, bare for andre markeder.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TEST: Panasonic TX-L47WT50Y - DinSide Er ihvertfall bilder av WT50, gå inn på første bildeserie så ser man de sammenlignet med VT30 og ET5.

Bilde #9 er det vanlige problemet med LED, skyggedetaljer er vekke, se i bakgrunnen der Plasmaen til høyre har bedre sort og mer detaljer og dette er i et opplyst rom i tillegg til at det er fjorårets modell uten den gode ferdigkalibrerte THX modusen fra 2012.

På dagtid vil sortnivået på en LED være bra nesten uansett til kvelden dukker opp eller til noen drar for gardinene, en LED blir dårligere jo mørkere det blir og Plasma blir bedre. Så kan man resonnere seg frem til ka som er viktigst, uansett er det bedre alternativer i LED enn en 55 til 17-18000 kroner selv om det er en av de med minst feil når det gjelder konstruksjonsproblemer.

Newcomer Helgenen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Beklager hvis denne dukker opp dobbelt, men noe ser ut til å ha skjedd med systemet her. Jeg får beskjed om at det er en duplikat, men ser ikke at den kommer opp...

- Bedre sortnivå (fakta)

Plagdes også med dobbelpostering.
    Jeg har også lest mange tester og er klar over at Panasonic sin plasma gjør det veldig bra på mange områder flere blant de best, mens LED for noe ymse kritikk alt etter hvordan test du leser. I og med at jeg selv hadde en VT10 som ble kjøpt etter glimrende tester og som jeg ikke var fornøyd med av forskjellige årsaker. Bl.a. "buzzing" hakking av bildet i fotballkamper og dårlig estetikk så er alt dette nå i skjønneste orden med WT'en. Brukte lang tid og var heldig siden butikken hadde toppmodellen til Panasonic plamsa og Samsung LED hengende på samme vegg som WT'en. Så på forskjellige program og klarte ikke å se noe forskjeller som jeg reagerte på. Jeg valgte da LED denne gang. Ikke sikker at jeg gjør det neste gang. Bytter tv ganske ofte. Min mening er bare at en del av testene som gjøres sikkert er helt ok i forhold til målinger av sortnivå og andre ting, men det trenger ikke å bety at den opplevde kvaliteten er slik. Registrerer også i diverse tråder at ikke alt er fryd og gammen med plasma.

Jeg tilhører ingen menighet når det gjelder tv har nå 4 tv i hus. En plasma og 3 led. Nydelig bilde på den nye WT og det er også de kommentarene jeg har fått av personer som har vært på besøk.

Når det gjelder testen på dinside - se bilde 12 av 27. Sortnivået på WT ser nå ikke så verst ut sammenlignet med plasma eller....

TEST: Panasonic TX-L47WT50Y - DinSide

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fair enough det, VT10 var ikkje noe særlig hvis man hadde en Pioneer så uansett så vil ditt bilde oppleves som lysere, mindre støyfullt, naturligere fargegjengivelse osv. Problemet er at Led generelt sett er en illusjon om at jo lysere og jo mer man ser jo bedre er det selv om man mangler en god del sort og skyggedetaljer, dybde pga mangel på sort som går i et med rammen osv. Dette er bare svakhet i teknologien og som man ikkje kan betale seg ut av uansett ka pris man hiver etter de kant-belyste.

Er veldig enkelt å se hvis man har en Plasma fra Panasonic på sin lyseste innstilling ved siden av alt av LED, det man vil oppleve er at huden vil se mer riktig ut, man har mer skyggedetaljer og sort der LED tvene har lilla eller blått og det er der din WT50 er best i butikk klart av LED og det er at den har ingen tint i sorten. Men den er litt gråere enn Samsung og LG sine f.eks.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plagdes også med dobbelpostering.
    Jeg har også lest mange tester og er klar over at Panasonic sin plasma gjør det veldig bra på mange områder flere blant de best, mens LED for noe ymse kritikk alt etter hvordan test du leser. I og med at jeg selv hadde en VT10 som ble kjøpt etter glimrende tester og som jeg ikke var fornøyd med av forskjellige årsaker. Bl.a. "buzzing" hakking av bildet i fotballkamper og dårlig estetikk så er alt dette nå i skjønneste orden med WT'en. Brukte lang tid og var heldig siden butikken hadde toppmodellen til Panasonic plamsa og Samsung LED hengende på samme vegg som WT'en. Så på forskjellige program og klarte ikke å se noe forskjeller som jeg reagerte på. Jeg valgte da LED denne gang. Ikke sikker at jeg gjør det neste gang. Bytter tv ganske ofte. Min mening er bare at en del av testene som gjøres sikkert er helt ok i forhold til målinger av sortnivå og andre ting, men det trenger ikke å bety at den opplevde kvaliteten er slik. Registrerer også i diverse tråder at ikke alt er fryd og gammen med plasma.

Jeg tilhører ingen menighet når det gjelder tv har nå 4 tv i hus. En plasma og 3 led. Nydelig bilde på den nye WT og det er også de kommentarene jeg har fått av personer som har vært på besøk.
    Som jeg var inne på har det mye å si hvilke deler av bildekvaliteten man setter høyest. Jeg tilhører heller ingen menighet som du kaller det, men sånn ting er i dag så er de beste plasmaene de skjermene som kommer nærmest hva jeg synes er viktig. Det har heldigvis skjedd en del siden den 10-generasjonen med paneler, bl.a. dette med at sortnivået nærmest ble totalt skrudd i været etter noen få hundre timer. Det kan nok godt være at plasmaene oppfattes som mer "hakkete" på fotballsendinger enn LED/LCD, men det skyldes trolig mye pga "naturlig" motion blur som følge av teknologien. Plasma er gjerne brutalt ærlig på de områdene der siden pixel-responstiden er mye lavere.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hvis man har på motion bevegelsesgreiene så får man ofte den motsatte effekt og det er at bildet får en sjokkbølgeeffekt der bildet prøver å overkompensere med å henge foran i det som skjer. Nei, 24p og 50hz får holde 8)

Hvis man har en plasma og en LED ved siden av så er det mer detaljer i bakgrunnen på plasmaen når bildet er i bevegelse pga 1080p vs 540p på LCD i motion resolution.

Og for å bli overbevist om Plasma må man helst oppsøke noen som er genuint ute etter å hjelpe en istedenfor en som er ute etter å loppe deg for mest mulig kroner, eller ha en kompis som vet kordan man skal se på en tv i butikk. Je, rimelig få av de men de finnes. Alle kompisene mine har endt opp med ST50 etter å ha fått den demonstrert i butikk i et belyst rom med fotball på. Det handler kun om å påvise feil i bildet på LED og mangel på sort, detaljer, innsynsvinkel, fargegjengivelse osv. Men til pc-bruk, til display i butikk, enormt mye spilling med statiske menyer og tv til eldre mennesker så er LED mer driftsikkert siden Plasma må man holde hjernen sin igang med å tenke over bruken.

Men bakbelyste LED er ihvertfall mitt tips hvis man skal ha seg en god LED siden disse har bedre sort, mindre lysgjennomblødning, lavere responstid, bedre innsynsvinkel osv. Få av de, men de eksisterer.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Og hvis man har på motion bevegelsesgreiene så får man ofte den motsatte effekt og det er at bildet får en sjokkbølgeeffekt der bildet prøver å overkompensere med å henge foran i det som skjer. Nei, 24p og 50hz får holde 8)

Hvis man har en plasma og en LED ved siden av så er det mer detaljer i bakgrunnen på plasmaen når bildet er i bevegelse pga 1080p vs 540p på LCD i motion resolution.

Og for å bli overbevist om Plasma må man helst oppsøke noen som er genuint ute etter å hjelpe en istedenfor å loppe deg for mest mulig kroner, eller ha en kompis som vet kordan man skal se på en tv i butikk. Je, rimelig få av de men de finnes. Alle kompisene mine har endt opp med ST50 etter å ha fått den demonstrert i butikk i et belyst rom med fotball på. Det handler kun om å påvise feil i bildet på LED og mangel på sort, detaljer, innsynsvinkel, fargegjengivelse osv. Men til pc-bruk, til display i butikk, enormt mye spilling med statiske menyer og tv til eldre mennesker så er LED mer driftsikkert siden Plasma må man holde hjernen sin igang med å tenke over bruken.

Men bakbelyste LED er ihvertfall mitt tips hvis man skal ha seg en god LED siden disse har bedre sort, mindre lysgjennomblødning, lavere responstid, bedre innsynsvinkel osv. Få av de, men de eksisterer.
    Hehe, dere er engasjerte, det skal dere ha:-D
    Jeg skjønner at det er mange oppfatninger angående LED og Plasma, og det er interessant å lese synspunktene dere kommer med. Det er vel ikke til å stikke under en stol at VT50 fremstår som en referansemodell. Men den som alle andre modeller har vel sine drawbacks.
    Og oppfatningen over hva man skal gå for av plasma og LED er vel veldig personavhengig, noen liker plasma og andre liker LED.
    Jeg begynner sikkert å bli litt gammel og konservativ, så velger å gå for merke som "alltid" har vært der:???:
    Så jeg skal tygge litt på om det blir VT50 eller kanskje denne jeg nå fant på tilbud hos Komplett.no:
    Komplett.no - Panasonic 60" 3D LED TV TX-L60ET5Y
    Har noen kjenskap til denne modellen?
    Ikke lett valg å ta for en amatør som meg:???:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bc160
    Hehe, dere er engasjerte, det skal dere ha:-D
    Jeg skjønner at det er mange oppfatninger angående LED og Plasma, og det er interessant å lese synspunktene dere kommer med. Det er vel ikke til å stikke under en stol at VT50 fremstår som en referansemodell. Men den som alle andre modeller har vel sine drawbacks.
    Og oppfatningen over hva man skal gå for av plasma og LED er vel veldig personavhengig, noen liker plasma og andre liker LED.
    Jeg begynner sikkert å bli litt gammel og konservativ, så velger å gå for merke som "alltid" har vært der:???:
    Så jeg skal tygge litt på om det blir VT50 eller kanskje denne jeg nå fant på tilbud hos Komplett.no:
    Komplett.no - Panasonic 60" 3D LED TV TX-L60ET5Y
    Har noen kjenskap til denne modellen?
    Ikke lett valg å ta for en amatør som meg:???:
    Den er noen hakk verre enn WT50, så jeg vil ikke tro at det er noe å satse på. Men igjen, jeg liker generelt ikke LCD, og særlig ikke LED-variantene så jeg er egentlig ikke rette personen til å komme med noe konstruktivt der. That being said, jeg mener seriøst at VT50 er det beste du får nå, uavhengig av teknologi. Om det var denne du først hadde sett deg ut, go for it.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå tilbake til forrige side, sjekk dinside sin WT50 test, se på første bildeserie, E5 er den til venstre, synes du at blått er en kul farge på en svart bakgrunn så er den super.

Det er en grunn til at hvis man søker VT50 reference i google søkemotoren så kommer det opp ørten treff der alle testene sier det samme. Det er ingen konspirasjon, VT50 er den beste tven fra 2012 uavhengig av ka noen mener bildemessig om ditt og datt. Et bilde er enten riktigst eller så er det feil. Og dette er pre-kalibrering, sånn at hvis noen klarer å skvise noen % ekstra juice ut av en ST50 så skal de få lov å mene det.

Panasonic VT50 3D Plasma Review (TX-P55VT50B) - YouTube

Gjør deg sjøl en tjeneste, kjøp det beste eller det nest beste ST50 hos en butikk som du kan levere den tilbake til, se på den og så kan du returnere den og gi oss inn hvis noe av det som blir sagt her er feil. Eg har VT50 hvis det var noen tvil og kommer til å bytte til det beste tv som dukker opp i 2013 uansett teknologi.

Selv om noen tror at pga man kjøper plasma så er man fan nødvendigvis fan av teknologien, så har det i mitt tilfelle kun med at eg forventer sortfarge på lik linje med rammen, farger som stemmer riktigst iforhold til kildemateriale, høyest oppløsning ved panorering, best innsynsvinkel, høyest mulig kontrast og ingen lysblødning gjennom panelet.

Blir man irritert av marginalt med viftestøy, buzzing, livredd for innbrenning og andre kosmetiske irritasjonsmomenter så gå for LED.

Men no er det kveld, skal smart-tve meg litt med Netflix og Lilyhammer.

Uansett er det ditt valg og dine penger, eg hadde kjøpt det som gir mest bilde for pengene.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sier... Kjøp st50!! Wt50 er nok bra, men aalt for dyr i forhold til hva du får.
    St50 får du for 7500 flere steder,det er gi bort pris for en syk syk tv. Vt50 er ikke verdt de ekstra penga, forskjellen er for liten. Med mindre du driter cash da da går du for vt50 for og få det lille ekstra..
    Om plasma er heelt uaktuelt så kjøp sony. Helt klart beste led tver. Hx85 er flott! Philips er og bra men mye dyrere da du må opp i 8 serien som kostær litt.

Må bare nevne at fatters har toppmodellen til samsung fra i fjor(led).
    Etter og ha blitt vant til st50 tenkte jeg bare. Uff da, og detta brukte du langt over 13 000kr på.

Min st50 blir til oled er overkommelig å kjøpe.
    MAKAN!!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han har allerede sagt at prisen ikke spiller så stor rolle. Han er dessuten ikke ute etter 50" (som er den man får til 7500.. that being said, komplett har satt ned prisen for 50VT50 til 11K nå hvilket også er et bra kjøp).

Jeg er ikke enig med deg i at forskjellen er liten i det tilfellet det er snakk om her. VT50 har et mye bedre filter som tåler dagslys bedre enn hva ST50 gjør, og det høres ut som om OP her vil ha godt utbytte av det forbedrede filteret. I en batcave utgjør det ikke noe stor forskjell, det er helt rett.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det var billig! Synes st50 klarer seg bra i lyse omgivelser. Faktisk imponert.
    Men er jo som du sier hakket bedre.
    Knallkjøp begge to.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •