Samsung 2013 - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 9 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 162

Tråd: Samsung 2013

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hehe, ja, det var kanske det du frågade om 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

OnTV og Get PVR

Er det noen av brukerne i tråden her som har fått Samsungs "OnTV" til å fungere riktig med Gets kabeltv HD PVR? Problemet er at TV'ens kanalliste ikke stemmer (tilsvarer Gets gamle kanalliste, før de oppdaterte i vår/sommer).

Se link til en tråd som beskriver det i større detalj:

http://avforum.no/forum/tv-apparater...t-kabeltv.html

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    What? Ikke større enn VESA 400x400? oki

Newcomer joas sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg skal kjøpe ny TV, og vurderer i den forbindelse Samsung sin UE55F6105 Komplett.no - Samsung 55" 3D LED TV UE55F6105. Har lett rundt om kring, men finner ikke noe spesielt om denne.

Noen her som kjenner til den?

Har dere evt noe annet forslag?
    Jeg ønsker en 55" LED med 3D. For min del trenger jeg ikke flust av HDMI-porter, da jeg kjører alt gjennom recieveren. TV'en kan også være så dum som mulig. SmartTV, WIFI og alt slikt trenger jeg ikke.

På forhånd takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2013
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Joas

Jeg kjøpte denne tven, men måtte bare levere den tilbake, var alldeles ikke fornøyd.
    Viser seg at det er kun 50HZ også, det merkes for å si det sånn.
    Jeg ville ha valgt noe annet.

Newcomer joas sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dundy
    Hei Joas

Jeg kjøpte denne tven, men måtte bare levere den tilbake, var alldeles ikke fornøyd.
    Viser seg at det er kun 50HZ også, det merkes for å si det sånn.
    Jeg ville ha valgt noe annet.

Hei og takk for svar!
    Kjøpte du noe annet i steden? Hva vill du evt valgt til ca. den prisen?

MPX kjører 29% på Samsung UE55F6505 nå. Er det noe å vurdere? MPX.no - Samsung 55" 3D LED Smart TV UE55F6505

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Utrolig irriterende!

Suveren TV, men det er en ting som irriterer meg noe voldsomt. Har en universal fjernkontroll, så når jeg "fyrer" anlegget eller bytter kilde så dukker det opp et bilde midt på skjermen hvor den sier at jeg må sjekke signalet. Selv om signal er på plass sekunder senere så forsvinner ikke meldingen av seg selv. Noen som vet om noen innstillinge jeg kan gjøre på TVen for å slippe dette?

Newcomer stirol sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Har nettopp kjøpt meg Samsung 55F8005 som jeg er strålende fornøyd med, men har noen spørsmål som jeg håper mine med kammerater her inne kan hjelpe meg å svare på.

1. Hvilken kalibrering instillinger bruker dere på tv'en? Har søkt litt rundt men finner ikke noe spesiellt.
    2. Noen her som bruker hodetelefoner på tv'en uten problem? Jeg sliter med støy som er plagsom når jeg skal høre på musikk\film.
    - Tips ideer til hvordan jeg blir kvitt dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg vurderer å kjøpe enten F6505 eller F7005, og etter å ha lest diverse tester og forumkommentarer er jeg litt forvirret. Noen mener at 6000 serien har bedre innsynsvinkel,noe bedre bilde og mindre gjenskinn (halvmatt vs fullglans) enn 7000 serien. Kan det stemme? Jeg foretrekker den vridbare foten til 6000 serien, mens bedre lyd, integrert kamera og mulighet for oppgradering via evolution kit frister med 7000 serien.

Noen som kan komme med tips, anbefaling, erfaringer? Det blir enten 40" eller 46" forresten.
    Sist endret av gandhi2; 11-12-2013 kl 12:51

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom elkjøp i dag og ser de har Samsung UE60F6375 til 13 000,-

Er dette ett bra kjøp? Selger sa det var 50Hz, og om det stemmer så er tv uaktuelt. Men all info jeg finner på nett sier at dette er 100Hz. Noen som har erfaringer med dette tv og vet helt sikkert?

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har kjøpt Samsung PS64F8505? Har de fortsatt plagsom retningsbestemt buzzing? Har lest at denne skal være en del bedre på bilde og svartnivå enn min nåværende PS64D8005 modell... og nevnes at den er på høyde med Panasonic sin 65"...
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lagt nytt tv-kjøp på is i høst, så slo jeg til nå like før jul - og det ble en Samsung UE65F8005 kant-LED LCD tv!

Jeg kommer fra en LG 55LX950N bak-LED LCD tv (meget solid tv for øvrig, men jeg ville nå ha noe enda større).

Her er noen korte inntrykk av tv-en etter ca 1 ukes bruk (for evt andre som vurderer å kjøpe denne tv-en):

Lyskonformitet (det var dette området jeg var mest bekymret for mhp kjøp av kant-LED LCD tv):

-ingen clouding (yes!)
    -litt backlight bleed/torchlighting i 2 hjørner + ned siden ene siden (men synes nesten ikke med lav backlight (7-9))
    -litt backlight bleed, tynn lysere linje, nederst + øverst på skjermen (men igjen, synes nesten ikke med lav backlight (7-9))
    -såvidt noe banding (men mye mindre enn på min forrige LG tv; mesteparten av tiden ser jeg ikke noe til den)
    -ingen 'haloing' (noe min forrige LG bak-LED LCD tv slet med pga 'local dimming' teknologien)

Totalt sett: såfremt dette ikke forverrer seg har jeg ikke noe problem med å leve med disse 'svakhetene' ved teknologien, fryktet mye verre lyskonformitet.

Bilde

Har ikke fått kalibrert tv-en, så dette er ut ifra mine innstillinger:

Foretrekker selv 'Standard' mode (kontra 'Movie'), med backlight 7-9 (tester ut ift dag/kveld).
    Har alle 'filter-innstillinger' av, inkl. Motion Plus på setting 'Av' (for å unngå 'såpeoperaeffekten').
    Ellers: Kontrast 80. Lysstyrke 45. Skarphet 20. Farge 50. Fargerom Auto. Gamma -1.

Flott bilde!, gode detaljer, overraskende bra ift SD/oppskalering med tanke på 65" tv. Litt 'soft' på SD men det var å vente.
    Kjempebra! på HD/Blu-ray (ikke fått testet 3D enda)
    Meget bra sortnivå til å være kant-LED LCD. Hjelper selvsagt å ha lav backlight (dårligere sortnivå på 'høy' setting).

Design

Nydelig design, 'rammeløst' og 'tynt'! Flotteste tv jeg tror jeg har sett foruten OLED.
    Tar seg ut flott på veggen (både på og av) - og har høøy 'konefaktor'!

Smart-funksjoner

Rikelig utvalg og rask processor. Bruker ikke dette så mye selv, men min kone er imponert over den biten av tv-en.

Øvrig

-som all LCD: ingen buzzing (flott lydløst), ingen innbrenning/IR (godt å slippe å tenke på det ift tv-logoer). Flott!
    -litt dårlig innsynsvinkel (men klart bedre enn jeg fryktet, kan greit sitte litt på siden av tv-en)
    -litt spak lyd men helt ok ift tv-titting (bedre lyd enn jeg fryktet fra Samsung; bruker hjemmekinoanlegg for film)
    -gode, intuitive skjermmenyer og bra med innstillingsmuligheter
    -ingen døde piksler (takk og pris!)

Konklusjon

Ingen tv er perfekt, og som alle andre tv-er har denne sine svakheter/'feil'. For noen kan plasma være et bedre alternativ.
    Som så mange har sagt her inne før, spørsmålet blir hvilke svakheter/'feil' på tv-en man kan (eller ikke kan) leve med.

Selv er jeg nå en strålende fornøyd Samsung UE65F8005-eier!

Tv-en anbefales for de som ønsker en kvalitets kant-LED LCD tv!
    Samsung UE65F8005 kant-LED LCD 3D Tv
    Samsung HT-E6750W 3D Blu-ray 7.1 Hjemmekino

Newcomer Yosh81 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter egentlig å ha bestemt meg for å drøye nytt tv-kjøp til 4K kom inn for fullt og det begynte å bli litt kilde-materiale for dette tilgjengelig, gikk jeg på en smell nå da dem kjører tilbud på UE55F8005 hos Lefdal, Elkjøp og Expert for 11795,-..
    Lefdal var først ute med dette tilbudet, og jeg slo til tvert da jeg så det...

Håper jeg ikke har gjort en tabbe der. Skal bli spennende å se da den kommer i hus.

Jeg har nå UE46D8005, og jeg håper det blir en liten forbedring. Har stort sett vært fornøyd med denne, men angrer på at jeg ikke kjøpte 55 tommer med en gang og at smart-tven på denne blir for svak og treg.
    Audiolab M-DAC - Trafomatic Experience Elegance Integrated - Tannoy 638 upgraded
    Nyfrelst på rør.
    Fantaserer om Tannoy DC8T i Dark Walnut.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En UE65F8005 til under 20K anses fortsatt som ett godt kjøp eller ? Fikk plutselig tanker om en ny og større skjerm...har i dag en Sony 55hx823 modell, som jeg jo har vært veldig fornøyd med
    Sist endret av Mala; 01-02-2014 kl 05:46

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    UE65F8005 var nede i den samme prisen for 4 måneder siden, så den burde kanskje nærmet seg 17-18000 nå som det er en fjorårsmodell

Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde slått til idag om ikke UE65F8005 rett og slett hadde for dårlig input lag!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av snakzz Vis post
    Hadde slått til idag om ikke UE65F8005 rett og slett hadde for dårlig input lag!
    Er dette også tilfellet i "spillmodus" ? Skal ikke legge skjul på at det blir mye One og PS4 spilling på TV`en.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mala Vis post
    Er dette også tilfellet i "spillmodus" ? Skal ikke legge skjul på at det blir mye One og PS4 spilling på TV`en.
    Det blir bedre, men ikke bra nok for dem som skal spille en del fps og annet på konsoll..

Du kan velge pc mode får å få den enda lavere, men dette påvirker farget og alt annet..

Om du skal game mye på konsoll, spesielt fps osv, så ville jeg godt for en Sony!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Jeg kjøpte et UE55F8005 tv på tilbud på lefdal til 11800.
    Har nettopp fått deg og har blitt utrolig usikker på om jeg bør bruke angrefristen og gå for et 4K tv, feks 9005..
    Noen som kan gi noen innspill/tips angående dette?

Sliter også litt med noen hvite områder på skjermen når det vises svart bilde. (4 runde områder, 2 til venstre og 2 ca på midten. De to til venstre er mest fremtredende) Er det noe jeg kan stille på for å fikse dette. Eller er det en feil jeg burde si ifra om til lefdal?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung viser opgradering til 2013 F9005 TV

Er du en af dem der køte et UE55F9005STXXE til ca. 20.000 kr., så skal du opgradere dit TV for at få den ægte Ultra HD oplevelse. Men det er ikke bare et expansion kit. Det er en helt ny kontrol boks.

På CES 2014 i Las Vegas har Samsung alle de nye 2014 modeller, med deres nye Smart TV platform og deres buede TV i metermål. Men for mange 2013 kunder, og især first movers på sidste års Ultra HD TV UE55F9005STXXE, var det spændende om Samsung holdt ord, og lancerede en ny kontrolboks.

Det gjorde de, og godt gemt på en endevæg på standen, fandt recordere.dk den lille boks hængende i et plastik skab med meget kort info.

Den nye boks (Samsung kalder den UltraHD Evolution Kit) giver bl.a. de nuværende ejere

- HDMI 2.0
    - 4K UltraHD video i op til 60fps
    - HEVC
    - Prime Pass HDCP 2.2 som er et krav fra mange broadcastere
    - MHL 3.0

Desuden får man den nye 2014 Smart TV platform og en ny fjernbetjening.

Pris og leverance er stadig ukendt.

Læs mere: http://www.recordere.dk/indhold/temp...#ixzz2ppaBlKNQ

Side 8 av 9 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •