Samsung 2013 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 162

Tråd: Samsung 2013

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hootie
    Søker på f6755 men finner svært lite. Er dette "elkjøp-modell"? Eller er den for ny? Noken som har erfaringer med denne?
    Har hatt F6755 en uke nå. Kjøpte på Lefdal. Ser igrunnen veldig bra ut så langt. Innsynsvinkel ikke helt i toppklasse, men veldig bra bildekvalitet etter min oppfatning. Svartnivået ser ut til å være veldig bra, og etter det jeg kan se er det ingen antydning til lysgjennomtrenging (skjermen har bak-led). Et hav av justeringsmuligheter for bildekvalitet og svartnivå, så det er fort gjort å gå seg vill i menyene, og det er litt vanskelig å bli enig med seg selv om hvilke innstillinger som er best. En del lip-sync problemer når lyd hentes fra kilde og direkte til forsterker, spesiellt på bd-avspilling av DVD-plater.
    Hvis lyd hentes ut fra skjerm via optisk utgang er det mulighet for å forsinke lyden inntil 250 ms, så det løser problemet.

Bildekvalitet: terningkast 5
    Design: terningkast 6

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du mener nok F6755 som du også siterte, men ellers høres det bra ut. Bestilte selv F6515 som bør være rimelig lik, bortsett fra hakket lavere Clear Motion Rate.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    F6755 skal det være ja. Det er herved rettet opp. Har forresten nettopp vært hos Lefdal og sjekket innsynsvinkelen på Panasonic og LG sine modeller som begge oppgir 178 grader. Ikke mulig å se forskjell på disse og Samsung i butikken. Den som går fra plasma til LED/LCD blir nok aldri helt fornøyd med innsynsvinkelen uansett..

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lark
    F6755 skal det være ja. Det er herved rett opp. Har forresten nettopp vært hos Lefdal og sjekket innsynsvinkelen på Panasonic og LG sine modeller som begge oppgir 178 grader. Ikke mulig å se forskjell på disse og Samsung i butikken. Den som går fra plasma til LED/LCD blir nok aldri helt fornøyd med innsynsvinkelen uansett..
    Om innsyns vinkel er viktigst må man vel til med projektor :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lark
    F6755 skal det være ja. Det er herved rett opp. Har forresten nettopp vært hos Lefdal og sjekket innsynsvinkelen på Panasonic og LG sine modeller som begge oppgir 178 grader. Ikke mulig å se forskjell på disse og Samsung i butikken. Den som går fra plasma til LED/LCD blir nok aldri helt fornøyd med innsynsvinkelen uansett..
    Jeg synes personlig det er bedre innsynsvinkel på Panasonic sin enn Samsung sine nye i hvert fall.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har samsungs nye 51" plasma allerede falt i pris. Håper 64" kommer etter

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En fugl har sagt til meg at fra mandag

Får du

Ue55f8005 + 32 tommer f5005 til 19999

På Expert, i deres nylansering av deres merkevare

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pass på å ikke gjøre dette til en prisjakt-tråd. Opprett heller en tråd under produkt- og prisjakt.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har ein f6755 som eg kjøpte på elkjøp for 14999kr for 3 veker siden. Ser no at eg kan få f8005 til 19999kr inkl. Tab2 10.1. I tilfelle så kjøper foreldra mine tab2'en for 2000kr. Er vell bare å pakke ned gamletv å levere i retur da? Rekner med at 8-serien er mykje bedre enn 6-serien?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var f6755 levert inn til verdens sureste guttunge på elkjøp. Han sa forsåvidt ingenting feil, men med tydlig hoderisting og negativt kroppsspråk så viste han tydelig kva han meinte. Han presterte også å nekte på at f8005 ligger til 16880kr på nettet, og insisterte på at den kostet 17.999kr på nett og 18.999kr inkl. tab på butikk.
    Endte tilslutt med at eg skulle få pengene på konto i morgen, så da er det bare til å bestille f8005 på nettet!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hootie
    Da var f6755 levert inn til verdens sureste guttunge på elkjøp. Han sa forsåvidt ingenting feil, men med tydlig hoderisting og negativt kroppsspråk så viste han tydelig kva han meinte. Han presterte også å nekte på at f8005 ligger til 16880kr på nettet, og insisterte på at den kostet 17.999kr på nett og 18.999kr inkl. tab på butikk.
    Endte tilslutt med at eg skulle få pengene på konto i morgen, så da er det bare til å bestille f8005 på nettet!
    Rart, på elkjøpen min smiler de like mye hver gang jeg leverer noe innenfor 30 dagers garantien

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av snakzz
    Rart, på elkjøpen min smiler de like mye hver gang jeg leverer noe innenfor 30 dagers garantien
    Visst dei ikkje er fornøyd med det så får dei slutte med garantien da...

Er det noken som har beste bildeinnstillinger til F8005?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2013
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har noe info om samsung sin UE55F6000-series?
    Tenker både på Samsung UE55F6475 og Samsung UE55F6515. Har søkt en del etter tester, men finner ingenting. Hva heter disse modellene i utlandet?

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikler på en 75" Samsung og ser at 8000 serien er priset til 60k mens 4000 serien er priset til 40k.

Er det vært prisforsjellen?
    Noen som har sett de side ved side og kan tipse om en forhandler i Oslo som har begge utstilt?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har anbefalinger til innstilling av Ue55F8005 til gaming?
    Synes det er litt lag på ps3en når jeg spiller...
    Kjøpte tven for 2 dager siden. Ellers meget fornøyd!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du aktivert spillmodus i innstillingene?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av venin
    Har du aktivert spillmodus i innstillingene?
    Hvor finner jeg spill modus?
    Har sett litt på innstillingene, men kansje se litt mer

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer kjøp av ny tv. Er i utgangspunktet meget fornøyd med min 3 år gamle 55" tv, men ønsker nå en større skjerm.

Har en LG 55LX950N LCD bak-LED (full array local dimming) tv som jeg finner meget solid billedmessig og ellers (design/vekt/tykkelse etc) og uten store problemer (ingen clouding/backlight bleed/torchlighting/buzzing/IR i det hele tatt - men med noen 'mindre problemer' - som ikke plager meg - som banding/blooming/refleksjon i skjermen/'sone-crush' i noen tilfeller).

Vurderer nå en Samsung UE65F8005 LCD kant-LED tv som erstatning. Er det noen som har erfaring med denne tv-en i 65" størrelse? Vil jeg bli skuffet eller vil det bli en oppgradering fra min 2010-tv? Må innrømme at jeg særlig frykter lysproblematikken fra kant-LED tv'er, clouding/backlight bleed etc, og at dette vil ødelegge min seeropplevelse (eller er dette fenomenet overdrevet?)

Har vært salig forskånet fra det på min LCD bak-LED tv fra LG. Litt dårligere innsynsvinkel og slikt bekymrer meg lite, men jeg har ikke lyst til å bruke 33.000 på en ny tv og så gremmes over clouding o.l. på skjermen hver gang jeg ser film på tv i et relativt mørkt rom på kveldstid/natterstid.

Plasma er ikke aktuelt for meg, og jeg har fått med meg at det nærmest ikke finnes LCD bak-LED alternativer lenger i markedet, spesielt ikke i 65" klassen.

Noen som har noen råd?
    Samsung UE65F8005 kant-LED LCD 3D Tv
    Samsung HT-E6750W 3D Blu-ray 7.1 Hjemmekino

Newcomer stirol sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Er det noen her som har erfaring eller synspunkter rundt modellen Samsung UE55F6475 ? Er i disse dager på vei til å kjøpe meg tv men står ikke så mye om denne tv'en på internett. Ser ut som dette er mye tv for penga men kjøper ikke for en hver pris.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei; litt usikker pa denne kontra f6400, men sistnevnte kjopte jeg til svigers for en uke siden. Greit, det er ikke siste ordet i sortniva, men som hverdagstv er den kjempefin. Kjort et par bluray filmer pa den, og svigers fikk bakoversveis.

Side 5 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •