panasonic TX-P65VT50Y vs PS64E8000 vs UE65ES8005

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

panasonic TX-P65VT50Y vs PS64E8000 vs UE65ES8005

Klarer som sagt ikke å bestemme meg for hvem av disse jeg skal gå for...

Har idag en E8000 (den buzzer ikke) bilde er knallbra) har returrett på den.

Har fått pris på TX-P65VT50Y til 22000 men er bekymret over viftestøy og scaling (samsung er visstnok mye bedre på scaling en panasonic)

UE65ES8005 er designmessig nydelig men hva med backlight bleed, clouding og svartnivå?
    noen som har noen linker til tester på UE65ES8005?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung UE32EH5000 Performance

Denne har LCD tykkelse, 8-10 cm pga pærene ligger bak panelet.

En billigmodell har bedre bilde enn Samsung sin LED i 8000 serien. Samsung sine Plasma og Panasonic sine plasma leker i en annen divisjon.

Kjøper man Samsung i de tynne versjonene av LED for bildekvalitet så blir man skuffet hvis man har hatt en LCD toppmodell fra samme leverandør. Mer feil, clouding, dårlig innsynsvinkel, høyere responstid osv.

Kan egentlig ikkje si så veldig mye mer enn det hdtvtest påpeker. De fleste her vil si det samme. Spiller du mye med statisk materiale og ikkje tenker over innbrenning så hold deg unna Panasonicene siden de er litt mer utsatt for midlertidig innbrenning enn Samsungene.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Samsung UE32EH5000 Performance

Denne har LCD tykkelse, 8-10 cm pga pærene ligger bak panelet.

En billigmodell har bedre bilde enn Samsung sin LED i 8000 serien. Samsung sine Plasma og Panasonic sine plasma leker i en annen divisjon.

Kjøper man Samsung i de tynne versjonene av LED for bildekvalitet så blir man skuffet hvis man har hatt en LCD toppmodell fra samme leverandør. Mer feil, clouding, dårlig innsynsvinkel, høyere responstid osv.

Kan egentlig ikkje si så veldig mye mer enn det hdtvtest påpeker. De fleste her vil si det samme. Spiller du mye med statisk materiale og ikkje tenker over innbrenning så hold deg unna Panasonicene siden de er litt mer utsatt for midlertidig innbrenning enn Samsungene.

jepp har lest på hdtvtest det du sier og det stemmer, men klarer fortsatt ikke å bestemme meg

Det står liksom mellom samsung og panasonic plasma
    finner ikke noen gode innstillinger til PS64E8005 HDTV sine pleier å være spot on men av en eller annen grunn vil demikke poste innstillingene

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mye fordi at det er så stor variasjon mellom skjermene at det er helt pointless. Detaljerte innstillinger må gjøres med skikkelig måleutstyr og aller helst i rommet der tv-en skal stå.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slå krone eller mynt, ferdig arbeid. Begge har svakheter men ingen av de er så skjemmende at de utgjør noe problem egentlig, sålenge forholdene tillater plasma bruk.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den slår i hvert fall ES8000 i sort nivå, men det er ikke akkurat vanskelig.. 0.035cd/m2 sort nivå er helt fantatisk for en skjerm i denne prisklassen. Er ikke 40" på tilbud på elkjøp? Så denne i butikken og den imponerte meg mest (så etter TVer for morfar)

men ES8000 slår den vel på alt annet enn ANSI kontrast/bildedynamikk og sort nivå, selvom det er det som er viktigst med en skjerm :P

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, minimalt med clouding, bedre innsynsvinkel, lavere responstid, bedre sort og ca samme fargegjengivelse holder for meg til å kåre en billigmodell til beste LED iforhold til pris fra år 2012.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, når du sier det på den måten... Den lyser ikke like sterkt i butikken da

Lurer på hvordan de faktisk er side by side i mørkt rom.

Morfar spurte meg om å velge skjerm for han... Kanskje det burde bli denne.

I forhold til pris er den klart mye bedre enn 8000 serien..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler deg å sette begge i filmmodus og hvis det er 2 rader og disse henger nederst sett deg ned på gulvet i og se på de forfra, så se de fra siden. Ta av alle avansert innstillinger så ser man ka som er best rimelig kjapt.

Er faktisk tjukkere enn tilsvarende LCD fra 2009 såvidt eg husker. Stilig med retro tver.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Det er mye fordi at det er så stor variasjon mellom skjermene at det er helt pointless. Detaljerte innstillinger må gjøres med skikkelig måleutstyr og aller helst i rommet der tv-en skal stå.

vet det perfekte bildet ikke kan kopieres men en "generell" retningslinje kan kopieres Er det noen som har kalibrerings utstyr som de leier ut i oslo regionen?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aner ikkje ka du har på av innstillinger, men alt på bildeinnstillinger og avansert innstillinger er ihvertfall første prioritet å ta av. siden de forandrer på alt som originalsignalet er ment til å være.

Ellers fant eg nokke her. Kan prøve ihvertfall.

Samsung PN51E8000 Picture Settings and Calibrations (also for PN60E8000 and PN64E8000)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av micromini
    vet det perfekte bildet ikke kan kopieres men en "generell" retningslinje kan kopieres Er det noen som har kalibrerings utstyr som de leier ut i oslo regionen?
    Nei, den kan ikke det. Ikke for avanserte innstillinger. Utover det du kan klare å sette med en kalibreringsdisc, er det ingenting som gir mening å stille inn på måfå fra andre kilder.

Det jeg kunne ønsket meg fra en av de proffe kalibratørene er at de kunne postet ut to forskjellige sett med innstillinger de har kommet frem til på samme type skjerm for å bevise at det kan være stort sprik og følgelig ingen "generell retningslinje".

Mener å huske noen som hadde gjort et eksperiment på dette en gang, og kommet frem til at å bruke kopierte innstillinger ga dårligere bilde enn factory presets. Hvis noen husker artikkelen kan de gjerne poste linken her...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Aner ikkje ka du har på av innstillinger, men alt på bildeinnstillinger og avansert innstillinger er ihvertfall første prioritet å ta av. siden de forandrer på alt som originalsignalet er ment til å være.

Ellers fant eg nokke her. Kan prøve ihvertfall.

Samsung PN51E8000 Picture Settings and Calibrations (also for PN60E8000 and PN64E8000)
    Skrur alltid av al som har med NR og andre prosess "optimaliseringer" å gjøre

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Nei, den kan ikke det. Ikke for avanserte innstillinger. Utover det du kan klare å sette med en kalibreringsdisc, er det ingenting som gir mening å stille inn på måfå fra andre kilder.

Det jeg kunne ønsket meg fra en av de proffe kalibratørene er at de kunne postet ut to forskjellige sett med innstillinger de har kommet frem til på samme type skjerm for å bevise at det kan være stort sprik og følgelig ingen "generell retningslinje".

Mener å huske noen som hadde gjort et eksperiment på dette en gang, og kommet frem til at å bruke kopierte innstillinger ga dårligere bilde enn factory presets. Hvis noen husker artikkelen kan de gjerne poste linken her...

joda er egentlig mer enig med deg en meg selv her :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •