Stor skjerm og SD-innhold. What to do?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Stor skjerm og SD-innhold. What to do?

Hei igjen til alle kunnskapsrike folk!

Etter råd herfra tittet jeg i dag på Philips' 55" passive 3D-skjerm og ble virkelig imponert. Jeg er ikke ute etter smart-funksjoner, og om menyen er litt treg bryr ikke det meg noe særlig. Kvaliteten på bildet var helt maks, og selv om de ikke hadde 3D-briller på Siba kommer jeg nok til å kjøpe denne over LG-modellen som er nesten 6 lapper dyrere.

MEN - det jeg så med en så stor skjerm var at SD-innhold ble skikkelig kornete. Selv DVD så ut som analogt mottak på fjellet for 20 år siden. Er dette noe man bare må leve med? Er dette kanskje grunnen til at jeg burde gå for en dyrere TV?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får en bra BluRay spiller for noen tusenlapper i dag som vil oppskalere DVD til 1080p på en god måte. Da slipper du å bruke oppskaleringen i TV'en. Men det er klart, det hele kommer an på kvaliteten på DVD-bildet også. Er den crap, så blir det oppskalert crap.

Intermediate Halvor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiwas
    Hei igjen til alle kunnskapsrike folk!

Etter råd herfra tittet jeg i dag på Philips' 55" passive 3D-skjerm og ble virkelig imponert. Jeg er ikke ute etter smart-funksjoner, og om menyen er litt treg bryr ikke det meg noe særlig. Kvaliteten på bildet var helt maks, og selv om de ikke hadde 3D-briller på Siba kommer jeg nok til å kjøpe denne over LG-modellen som er nesten 6 lapper dyrere.

MEN - det jeg så med en så stor skjerm var at SD-innhold ble skikkelig kornete. Selv DVD så ut som analogt mottak på fjellet for 20 år siden. Er dette noe man bare må leve med? Er dette kanskje grunnen til at jeg burde gå for en dyrere TV?
    Hvis det er DVD som gir iriterende dårlig kvalitet, vil det hjelpe å kjøpe en god
    BluRay/DVD spiller som oppskalerer til 1080P (så slipper TVn å gjøre dette).
    F.eks. Philips BDP9700 vil jeg tro gjør denne jobben bra (har selv BDP9500 som også gjør DVD oppskalering veldig bra).
    TV sendinger i SD er ofte ikke bra uansett hvor dyr TVn er, på f.eks. RiksTV har mange av SD kanalene faktisk dårligere oppløsning en standard PAL ca 570x720.
    I tillegg er de ofte så dataredusert/komprimert at videosignalet/bildet er uhelbredelig ødelakt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, er det jeg regnet med...Kommer til å blåse mesteparten av budsjettet på TV, så tenkte noe ala Komplett.no - Samsung BD-E5500 3D Blu-ray spiller ? Etter det jeg har lest har vel Samsungs BluRay-spillere noe av det beste innen oppskalering...?...

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiwas
    Ja, er det jeg regnet med...Kommer til å blåse mesteparten av budsjettet på TV, så tenkte noe ala Komplett.no - Samsung BD-E5500 3D Blu-ray spiller ? Etter det jeg har lest har vel Samsungs BluRay-spillere noe av det beste innen oppskalering...?...

HÆ? Samsungs blu-ray spillere er vel noe av det DÅRLIGSTE for oppskalering :P

Skal du ha første klasses oppskalering må du se på spillere som f.eks

Oppo 103: OPPO BDP-103 Blu-ray Disc Player

Cambridge 751: CAMBRIDGE Azur 751BD Blu-ray spiller | Hi-Fi Klubben

Likevel mener nå jeg at DVDer er kun pene på CRT skjermer :-D

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dobbelpost
    --
    Thorbjørn

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, jeg har Philips 55PFL7606T 55", og SD-materiale ser bedre ut enn på min gamle Panasonic 42" HD ready plasma på samme avstand.

Det er ganske mange innstillinger på disse TVene, mye er løst ved å slå av veldig mye av dilldall-featuresene så blir det bra
    --
    Thorbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supert! Da begynner jeg med en "grei" BluRay slik at jeg kan legge mest mulig i TV, og så får jeg eventuelt kjøpe noe bedre etter hvert.

Men ble litt bekymret for 3D etter demoen i dag - men nå er vel i Siba-folkene de beste til å stille inn. De hadde ikke engang briller, så jeg måtte hjem og hente brillene jeg har til kino

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •