Samsung ue55es8005 bare drit?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 49
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung ue55es8005 bare drit?

Heisann.

Jeg bare lurer på om denne tv'n er bare drit? Alle rakker ned på den og anbefaler plasma. Jeg orker ikke alle de forhåndsreglene som må tas med plasma, og vurderer derfor Samsung tv'n. Har hatt en billig lcd fra Toshiba i 6-7 år nå, så er ikke kresen på bildekvalitet. Skal ha meg projektor etterhvert og da blir jeg mer kresen

Finnes det ingen som har god erfaring med denne tv'n?

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En god tv - og det viser vel det meste av tester også.

Noe clouding / ujevn baklys ellers er det imho lite å utsette på den!

Elkjøp kjører jo denne til under 15k nå og, så løp og kjøp?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener å ha lest en plass at det er Noise reduction på denne som ikke slås av selv om du slår det av i innstillingene. Dette vil føre til unødig tap av detaljer på høyoppløst materiale. Kombiner dette med typisk LCD motion blur så kan du tenke deg hva resultatet blir. Kan hende det er kommet ut nytt firmware som har ordnet opp i dette.
    Uansett, med kalibrering med godt utstyr eller av en proff er nok denne TV'en god både på TV-signaler og film generelt. Ut av esken er den nok mindre imponerende (hvis dine preferanser er et korrekt bilde).
    Skulle jeg kjøpt en LED i dag hadde jeg heller gått for Sonys to øverste modeller. Da slipper du skjult prosessering av signalet uten ditt "samtykke".

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenkte jeg skulle slå til på det tilbudet til 11.700 med canal digital og 7" Tab. Det kan da ikke være dårlig pris det da? Får vel litt for pengene mener jeg.....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Novulari
    Jeg tenkte jeg skulle slå til på det tilbudet til 11.700 med canal digital og 7" Tab. Det kan da ikke være dårlig pris det da? Får vel litt for pengene mener jeg.....
    Om det er et godt tilbud eller ikke kommer jo helt an på hva du verdsetter mest med tv-bildet ditt. Jeg har sett denne tv-en, og personlig synes jeg den har et ganske dårlig bilde i forhold til mange alternativer i LED-klassen. Er du filmelsker og liker å sitte mørkt f.eks. er dette definitivt ikke tv-en for deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV`n har superskarpt bilde og jeg har ingen problemer med clouding eller noe lyslekkasjer i kantene. Kjøpte den i slutten av november 2012 og er storfornøyd.

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare drit ja, utrolig flatt og kjedelig bilde.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordelene med dette tv er utrolig lys sterkt bilde som skriker "se på meg!!", selv i et rom med flom belysning som fks i en butikk. Med det rette kildematerialet som fks en Bluray film så får du noen utrolig skarpe å flotte bilder.

Problemet starter idet du demper lyset i rommet, en kan sammenligne det med å sitte med en iPhone med lys styrken på full styrke i et mørkt rom. Det blir fort veldig veldig slitsomt for øyne.

En ser også fort at sort ikke er skikkelig sort og at farger ikke er "korrekt".

Det er der fordelen med et bra plasma tv viser sine styrker.

Jeg vil si det som så at om du ser mest i et lyst rom eller svakt dempet så vil dette Samsung tv gi deg en bra tv opplevelse. Pleier du å dempe lyset veldig eller helt av så er ikke dette tv et bra valgt.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer ann på personen. Alle TVer er egentlig gode. Mange er fornøyd (og mange enda bruker) med gamle skjermer fra 09 eller tidligere!

Klart er ikke ES8005 en dårlig TV akkurat, den viser skarpebilder. Problemet er når man sammenligner den med en god plasma a la Panasonic VT50, GT50, ST50 eller Samsung E8000, E7000 eller E6505. Da skjønner man fort at den skjermen ikke har bra sort nivå, korrekte farger eller høy ANSI-kontrast. Bildedynamikken er forholdvis lav, og ligner mer på en low-end plasma, men er priset høyere enn de dyreste plasma TVene på markedet.

Jeg ville aldri ha brukt mine egne penger på en Samsung LED, skulle jeg hatt LED ville det vært Philips 9000 serie eller sony 900 serie.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasma er helt klart veien å gå, men jeg skal bruke projektor til film osv etter hvert. Skal bruke tv'n til tv og litt spilling en gang i blant. Det må den vel klare

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Novulari
    Hvor var dette tilbudet? 11.700 for UE55ES8005 høres jo altfor bra ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En Pana ST50 og en iPad til samme pris ville smakt bedre.
    Men Elkjøp har angrerett, så det går an å prøve.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var tilbud på elkjøp med canal digital. Har hatt tv'n en ukes tid nå, og jeg er veldig fornøyd! Har fått kalibrert den, og det gjorde susen Er, som alle sier, helt feil bilde ut av esken. Nå synes jeg det er digg med hd kanaler og blue-ray filmer! Jeg synes at den er verdt det jeg betalte for den, og fikk en tab på kjøpet. Liten og hendig Har en 10" fra før, så 7" blir brukt i bilen osv.
    Som alle sier her inne, så er sikkert plasma bedre i litt mørkere omgivelser. Sortnivået er i allefall mye bedre på den nye tv'n kontra den gamle! Alt i alt så er jeg fornøyd jeg, og litt morsomt er det å snakke til tv'n når folk er på besøk

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den blir ganske bra etter kalibrering ja, ut av eske så er det en skandale. Men det som er synd er de andre 99.9% som sitter med en tv som ikkje oppfyller sitt potensiale på langt nær og tror at dette er greier.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å kalibrere bort clouding?
    Jeg har prøvd flere anbefalte oppsett som jeg har funnet på nettet for min Samsung ES8005 65", uten at clouding har vært i nærheten til å forsvinne.
    Det er jo grå flekker over hele skjermen straks det er noe lys på et sort bilde.
    Ved helt sort, så ser det ut som skjermen "slår seg av" og viser perfekt sort.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn man må leve med når det gjelder kantbelyst LCD i mer eller mindre grad. Kan selvfølgelig skru ned bakbelysningen men det går utover lysnivået i tven og dermed setter man igjen med et forferdelig dårlig bilde.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    på grunn av lystap/clouding så er den ikke hvert en dritt etter min mening. Dagens generasjon tv'er er rett og slett en skandale...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så konklusjonen er at dersom en skal ha en 55" til max 15 tusen så er Panasonic ST50 det beste valget?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sålenge du ikkje vil ha clouding, lysgjennomblødning og best bilde i et dempet belyst rom så ja. Statiske menyer og PC så nei.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var klar over at clouding kunne være et problem med kant LED, men trodde ikke det var et så stort problem oppveid mot LED sin lysstyrke (som jeg var på jakt etter).
    Jeg tok feil.
    Bytter mere enn gjerne bort litt lysstyrke for å få sort som faktisk er sort, å ikke grå tegneserieskyer.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •