Samsung ue55es8005 bare drit? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 49 av 49
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er dag og natt mellom en kalibrert og en ukalibrert Samsung, hadde de kommet som de kan bli så hadde det ikkje vært så mye å klage på.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Det er dag og natt mellom en kalibrert og en ukalibrert Samsung, hadde de kommet som de kan bli så hadde det ikkje vært så mye å klage på.
    Du mener rent bortsett fra innsynsvinkelen, ujevnt baklys og generelt dårlig sortnivå?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Du mener rent bortsett fra innsynsvinkelen, ujevnt baklys og generelt dårlig sortnivå?

Dere som snakker om innsynsvinkelen, sitter dere 1m på skrå fra tv'n?

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dragonlove
    Var på Lefdal i dag og kikket på ES8005 55"

Det sto to stk ved siden av hverandre hvor den ene hadde ganske crappy bilde mens den andre hadde veldig bra bilde, jeg synes heller ikke innsynsvinkelen var så værst, så det blir nok en slik
    De har en kalibreringstjeneste på Lefdal, hvor du betaler en sum for at de setter opp og kalibrerer tven for deg, er derfor du så at den ene hadde dårlig bilde og den andre hadde bra, var nok bare for å demonstrere effekten av den kalibreringen de gjør. Ingen proffkalibrering, de kjører vel gjennom en monster disc tror jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dragonlove
    Dere som snakker om innsynsvinkelen, sitter dere 1m på skrå fra tv'n?
    Du skal ikke mye ut på sida av de skjermene der før fargene ser vesentlig blassere ut. Nærmere man sitter, jo fortere blir det et problem. Det hender for øvrig at jeg sitter litt til sida for tv-en om jeg sitter på PC-en mens jeg følger med på noe samtidig. Skal man ha god innsynsvinkel på LCD må man nesten velge en med et IPS-panel, men det har igjen andre svakheter.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Du skal ikke mye ut på sida av de skjermene der før fargene ser vesentlig blassere ut. Nærmere man sitter, jo fortere blir det et problem. Det hender for øvrig at jeg sitter litt til sida for tv-en om jeg sitter på PC-en mens jeg følger med på noe samtidig. Skal man ha god innsynsvinkel på LCD må man nesten velge en med et IPS-panel, men det har igjen andre svakheter.

Ok, innsynsvinkel blir ikke noe problem hos meg da tv'n vil stå en ca 5m fra der hvor alle sitter

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    De har en kalibreringstjeneste på Lefdal, hvor du betaler en sum for at de setter opp og kalibrerer tven for deg, er derfor du så at den ene hadde dårlig bilde og den andre hadde bra, var nok bare for å demonstrere effekten av den kalibreringen de gjør. Ingen proffkalibrering, de kjører vel gjennom en monster disc tror jeg.

Ja, tenkte meg nok at de hadde justert den ene, for det var som natt og dag, men den som hadde bra bilde var mye finere enn den tv'n jeg har nå, men så er jeg egentlig ikke så kresen heller.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 40" av denne, og jeg er ihvertfall veldig fornøyd. Meget skarpt bilde, og en god dybdefølelse på 3D. Med instillingen Varm1, og farge på 45. får jeg en fargebalanse jeg synes er meget fin. Skarphet på 25-30 og alt av støyreduksjon til AV. Men minimal støyreduksjon er aktivert på HTPC. Og med disse instillingene så kan jeg ikke se noe som helst støy i bilde, når jeg kjører en blu ray av god kvalitet.

Mot alle "de proffe" sine anbefalninger så har jeg Dynamisk kontrast til Medium, og svarttone til Mørk. Føler ikke at jeg får noe mindre detaljer i mørket med disse instillingene aktivert. Ba også naboen, som også har stor interesse for lyd og bilde teste dette, noe han motvillig sa ja til. Og han var enig med meg, denne tven var den eneste han har testet hvor han synes bildet var klart bedre med disse instillingene aktivert. Han har også ett LG plasma tv, hvor bildet så mildt sagt ræva ut, med LG sin variant av disse instillingene aktivert.

En ting jeg får intrykk av når jeg leser på AVforum, er at noen brukere som har holdt på med dette en stund, har begynt å lese seg blinde på hva Diverse tester anbefaler, og hva som er på papiret "korrekt". Jeg har testet ut fler av de forskjellige instillingene som har stått i diverse magasiner og internettester. Og makan til kjedelig bilde det ble! (ja, jeg vet dette har mye med rommet osv å gjøre). Det er så mye snakk om kalibrering med ditten og datten. Dere har øyne har dere ikke? Hvorfor skal ett papir/en boks/en datamaskin/en manual, fortelle hva som er ett bra bilde og ikke? Dette må da virkelig være opp til enhver og avgjøre? Og om så gresset er litt grønnere enn det du har i hagen, eller om vannet skinner litt mer enn det du pleier å bade i om sommeren? Hva gjør vel det? Er ikke hele poenget med å se en film, at du skal komme litt bort fra virkeligheten? At ting ikke skal være nøyaktig som det du kan se ut av vinduet?

Eneste jeg har å klage på, er at når du kjører 3D så må baklyset langt ned for at det ikke skal skinne gjennom i hjørnene. Dette ødelegger helhetsintrykket en del synes jeg. Om noen lurer, så kjører jeg 10 på baklys, både på 3D og 2D. Kontrast 90 på 3D og 80 på 2D.

Så for å svare på Spørsmålet. Så sant ikke 55" modellen er svært anderledes, så nei. Samsung ES8005 er ikke bare dritt.
    Sony DN1050 - XTZ 95 serie - BA RPS1000 - LG PM970T - PS3 - PS4 - HTPC - WIIU

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har øyne og ser at en ukalibrert Samsung LED ser verre ut enn Samsung LCD modellene til 3-4000 kroner i 40 tommer samt de bakbelyste LED versjonene til Samsung som har mer eller mindre 0 lyslekkasje, i tillegg til bedre sort, innsynsvinkel, fargemetthet, lavere responstid og en mye lavere pris. Hvis 3D og smart funksjoner er på død og liv noe man skal ha, så finnes det en EH6035 i 40 tommer til 5000 kroner som har bedre kalibrert bilde enn noen annen kantbelyst LED.

Derfor er konklusjonen at man betaler dobbelt så mye for design, noe som er helt ok sålenge man vet at dette ikkje kan sammenlignes bildemessig med de beste LCD'ene som ble produsert for 3-4 år siden.

Klargjøringstjeneste hos Lefdal! - Lefdal

Til venstre er det majoriteten sitter og koser seg med i den tro at dette er en kjempetv, til høyre er sånn det kan og burde sett ut etter en amatør kalibrering med lekeutstyr. Litt forskjell kan man si.

Nå er ikkje Samsung så veldig mye verre eller bedre enn alternativene, men de fremstilte LED modellene som bedre varianter enn bakbelyste alternativer noe som de ikkje er i nærheten av å kunne stå inne for.

Men igjen, er man fornøyd med det bildet disse produserer så er det litt trist å tenke på at de fleste ville vært fornøyd med 4000 kroners modellene hadde de hatt samme design.

Grunnen til at eg tar random Samsunger i sammenlikning er fordi fra 63 serien og opp til 8000 så er det design forskjeller og smartløsning hastigheter som er de store forskjellene. Bildeforskjellene er variabel fra tv til tv og ikkje fra serie til serie.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •