Samsung ue55es8005 bare drit? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 49
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bytt til en av plasmaene fra Samsung og Panasonic du så slipper du ihvertfall det problemet og får bedre sort, farger osv.

En god sammenligningsvideo eg fant på Youtube.

240 Hz TruLED Vs 600 Hz Plasma - YouTube

Fra 4:11 og utover så kan man sette på pause og se skyggedetaljene og sortnivået enkelt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, jeg innså samme dagen som Samsungen ble hengt opp på veggen at den måtte bort. Heldigvis så har Lefdal 30 dager full returrett, så har en Panasonic VT50 65" på vei.
    Jeg planlegger å få den kaliberet, men burde plasmaen brukes endel først?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burde og burde, eg ga no blanke, men no er det gått en 1000 timer antar eg så vil bare anbefale å unngå statiske menyer og pc bruk over lengre tid, altså timesvis. Ellers bare kjør tven på thx cinema så er du good to go.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjørnK
    Takk, jeg innså samme dagen som Samsungen ble hengt opp på veggen at den måtte bort. Heldigvis så har Lefdal 30 dager full returrett, så har en Panasonic VT50 65" på vei.
    Jeg planlegger å få den kaliberet, men burde plasmaen brukes endel først?
    Jeg ville ikke brukt penger på kalibrering på VT50-en. THX-modusen er den modusen som best vil dra nytte av kontrastnivået denne skjermen er kapabel til å gi, og der er det veldig begrenset med kalibreringsmuligheter. Det er muligheter for noe korrigering av gråskala i servicemenyen.

Grunnen til at jeg personlig fraråder det, og slo det fra meg selv, er at Pro 1/Pro 2 og Cinema har et fryktelig mye dårligere lysutbytte i tillegg til et vesentlig dårligere sortnivå, så man mister kontrast i begge ender. Jeg ville i hvert fall prøvd ut litt med Pro 1 eller Cinema først uten å gjøre noe særlig med justeringer, så sammenligne med Normal og THX Cinema og se hva du liker best selv. Liker du Pro-modusen best er det bare å gå for kalibrering.

Utover det skal det i følge Panasonic selv ikke være så mye endringer på gang i starten av panelets livssyklus at man ikke kan kalibrere allerede fra starten av.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

65vt50

Jeg stod imellom 65vt50 og 65es8000. Ekstremt glad d ble vt50. Ekstremt svartnivå og fargene er utrolige..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Jeg ville ikke brukt penger på kalibrering på VT50-en. THX-modusen er den modusen som best vil dra nytte av kontrastnivået denne skjermen er kapabel til å gi, og der er det veldig begrenset med kalibreringsmuligheter. Det er muligheter for noe korrigering av gråskala i servicemenyen.

Grunnen til at jeg personlig fraråder det, og slo det fra meg selv, er at Pro 1/Pro 2 og Cinema har et fryktelig mye dårligere lysutbytte i tillegg til et vesentlig dårligere sortnivå, så man mister kontrast i begge ender. Jeg ville i hvert fall prøvd ut litt med Pro 1 eller Cinema først uten å gjøre noe særlig med justeringer, så sammenligne med Normal og THX Cinema og se hva du liker best selv. Liker du Pro-modusen best er det bare å gå for kalibrering.

Utover det skal det i følge Panasonic selv ikke være så mye endringer på gang i starten av panelets livssyklus at man ikke kan kalibrere allerede fra starten av.
    Høres bra ut, men bør jeg ikke være forsiktig med å bruke THX mode?
    Slår ikke den av en funksjon som hindrer innbrenning?
    Noe som jeg frykter pga kona som ser mye på tv, der de har statiske logoer.
    Logoene ser ikke så gjennomsiktige ut som de kanskje burde.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjørnK
    Høres bra ut, men bør jeg ikke være forsiktig med å bruke THX mode?
    Slår ikke den av en funksjon som hindrer innbrenning?
    Noe som jeg frykter pga kona som ser mye på tv, der de har statiske logoer.
    Logoene ser ikke så gjennomsiktige ut som de kanskje burde.
    THX skrur av pixel orbiteren, ja. Dersom du føler at dette er problematisk kan du bruke Normal i de tilfellene du ser innhold med logoer i hjørnene. Denne har også samme kontrast som THX Cinema, men er litt mer plaget av ustabilt kontrastnivå i mørke scener av og til. Jeg bruker Normal når jeg ser på tv, og THX Cinema når jeg ser på film.

Skal sies at det er begrenset hvor mye pixel orbiteren hjelper, for den flytter bare bildet rundt noen få pixler, så svære kladder (f.eks. logoen til TV 2) vil ikke orbiteren ha så mye å stille opp mot uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er kanskje blandt de heldige, for jeg sliter ikke med clouding. Var litt til å begynne med, men etter kallibrering, så legger ikke jeg merke til det lenger. Sortnivå er mer enn bra nok for meg, så jeg er fornøyd å langt Har sett flere blue-ray filmer og er storfornøyd med klart og fint bilde. Ikke merkbart etterslep som min gamle lcd heller. Angrer ikke jeg i allefall.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en ue55es8005 i fjor høst som jeg endte opp med å returnere etter en måned. Meget skuffet først og fremst pga upresise farger som ikke lot seg kalibrere tilfredsstillende. I tillegg elendig innsynsvinkel. Hadde egentlig bestemt meg for å droppe Samsung, men så kom den på tilbud igjen i jula. Siden den tross alt er den udiskuterbart peneste av samtlige 2012-modeller så valgte jeg å gi den en sjanse til. Resultat; kanonfornøyd. En helt annen TV enn den forrige. Veldig presise farger og minimal clouding. Fortsatt dårlig innsynsvinkel, men merkbart bedre enn forrige modell. Jeg vet ingenting om Samsungs kvalitetskontroll, men nå vet jeg i alle fall at de kan hvis de vil.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på 7 serien fra Samsung ,55" , som jeg har forstått er så å si samme tv. Bare design forskjeller. Men hva er forskjellen med UE55ES6805 og UE55es7005? ser de koster de samme på lefdal..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har pr i dag en 40" Samsung i 5 serien, den er vel rundt 4-5 år gammel og jeg synes bildet er helt greitt på den, nå er ikke jeg så voldsomt tv entusiast, men om jeg nå oppgraderer til en ES8005 vil jeg da få en wow opplevelse i forhold til den tv'n jeg har?

Synes det er så mye negativt rundt om disse tv'ene på nett.

Grunnen til at jeg skal ha meg en er at jeg er lei av alle disse boksene som står i tv benken, kjøpte meg nylig en BD-ES6000 Blueray spiller og smart funksjonene i den passer mitt bruk ypperlig, se film, Netflix og Hbo når det kommer.

Så regner med at en Smart tv vil være bedre, da kan jeg hive Bluerayen i kjellerstua

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du absolutt må ha led se heller på Sony og Philips.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ganske sikker på at du ikke vil få noen wow-effekt annet enn større skjerm. Det er sannsynlig at bildet på den skjermen du vurderer vil være dårligere enn den du allerede har. Vil du ha LED bør du nok se mer i retning Philips eller Sony.

Edit: jeg hadde denne oppe litt før jeg svarte så så ikke posten ovenfor, men ser nå at noen har nøyaktig samme konklusjon som meg og det bør jo være et tegn på at det er noe sant i det

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Ganske sikker på at du ikke vil få noen wow-effekt annet enn større skjerm. Det er sannsynlig at bildet på den skjermen du vurderer vil være dårligere enn den du allerede har. Vil du ha LED bør du nok se mer i retning Philips eller Sony.

Edit: jeg hadde denne oppe litt før jeg svarte så så ikke posten ovenfor, men ser nå at noen har nøyaktig samme konklusjon som meg og det bør jo være et tegn på at det er noe sant i det

Hvorfor tror du det er sansynlig at skjermen på en 8005 er dårligere enn den LCD skjermen jeg har i dag som er mye eldre, ikke er det Led heller og det er dessuten 5 serien, altså ikke noe tv i toppsjiktet.

Er ikke ute etter noe aha eller wow opplevelse, men Smart funksjonene, vet at Smart Funksjonenen på hverken 2011 eller 2012 tv'ene ikke er så kjappe men det jeg har sett av Evolution Kit til disse så virker det mye bedre.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dragonlove
    Hvorfor tror du det er sansynlig at skjermen på en 8005 er dårligere enn den LCD skjermen jeg har i dag som er mye eldre, ikke er det Led heller og det er dessuten 5 serien, altså ikke noe tv i toppsjiktet.

Er ikke ute etter noe aha eller wow opplevelse, men Smart funksjonene, vet at Smart Funksjonenen på hverken 2011 eller 2012 tv'ene ikke er så kjappe men det jeg har sett av Evolution Kit til disse så virker det mye bedre.
    Kant-LED, som er den mest brukte teknologien for LED tv-er, er en belysningsteknikk som fungerer mye dårligere enn lysrør som ble brukt på gamle LCD-er. Eldre LCD-er hadde derfor et mye jevnere baklys enn flertallet av kant-LED. Merk deg at det eneste som egentlig skiller LCD fra LED er baklyset. Begge er LCD-tver. Problemet med ujevn belysning på kant-LED blir også større jo større skjermen er.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har en 5 serie fra 2009 i butikken og det er dag og natt over 8005 serien, matt skjerm, bedre sort, kontrast osv. Kant-LED er markedsføring som desverre har rundlurt alle som tror at tynt = kvalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe...må le litt av alt her. Jeg er tydlighvis den eneste av alle som er fornøyd med min tv8)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel så enkelt at du ikkje har hatt noe som kan kvalifisere som bedre fra før, noe som er helt legimit.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på Lefdal i dag og kikket på ES8005 55"

Det sto to stk ved siden av hverandre hvor den ene hadde ganske crappy bilde mens den andre hadde veldig bra bilde, jeg synes heller ikke innsynsvinkelen var så værst, så det blir nok en slik

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Er vel så enkelt at du ikkje har hatt noe som kan kvalifisere som bedre fra før, noe som er helt legimit.
    "Men alt var jo mye bedre før" heheh...

Sant nok, men jeg har sett flere tv'er rundt hos folk, og jeg kan ikke si at min tv taper i mot de. Jeg er fult klar over at plasma har et bedre bilde på film osv, men til vanlig HD tv og blue ray, så synes jeg den gjør en bra jobb. Selvfølgelig etter kalibrering

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •