Samsung 65" 3D-Led vs Panasonic VT50 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung 64" Plasma

Tittet på 8-serien til Samsung her om dagen. Må si jeg ble mektig imponert av sortnivået på denne TV`n?
    Sammenlignet med de andre som hang oppe for display så var den i en klasse for seg selv.
    Det kan riktignok være gode innstillinger..

Er lyset i butikken spesialtilpasset, slik at det ikke forstyrrer TV-bildet like mye som lyset hjemme i stuen vil gjøre?

Har vært usikker i valg av plasma, men hvis kvaliteten ikke blir verre enn hva den var i et fullt opplyst lokale, så er jeg ikke skremt. Sollys er vel noe verre, men det direkte sollyset får man jo enkelt sperret ute.

Har noen sammenlignet Samsung`s E8005 64" Plasma med Panasonic VT50?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På alle LED-LCD vil sort se sikkelig sort ut i butikk dette pga måten de er bygd opp på. Plasma vil se reæva ut pga måten de er bygd opp på med belysningen i selve panelet og ikke bak/side som på LCD-LED. I en normal stue vil forholdet bli motsatt. LED vil bli grå/blass mens plasma våker til liv. 3-4 ganger så mye lys som i normale stuer på butikker... Prøv å se fra siden-der vil du se at nevnte samsung ikke er såå bra...Plasma er best her. Sett alle tver du sammenligner i FILM/KINO modus FØR du sammenligner i butikk for å ha noe som er sammenlign bart.

Active mons_ivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    De kan gjøre som de vil sålenge det ikkje er kjøpt over nett. De kunne jo nevnt det i utgangspunktet istedenfor å spille kynisk, men men.
    selv om dette er høyst off-topic, så løste akkurat min sak seg veldig bra med at Soundgarden valgte å gi meg et gavekort p.l. mellomlegget etter en henvendelse fra meg, selv om dem strengt tatt ikke hadde trengt.

Som nevnt tidligere så gjelder angreretten kun ved netthandel og ikke i butikk (selv om flere butikker operer med åpent kjøp i x-antall dager)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    På alle LED-LCD vil sort se sikkelig sort ut i butikk dette pga måten de er bygd opp på. Plasma vil se reæva ut pga måten de er bygd opp på med belysningen i selve panelet og ikke bak/side som på LCD-LED. I en normal stue vil forholdet bli motsatt. LED vil bli grå/blass mens plasma våker til liv. 3-4 ganger så mye lys som i normale stuer på butikker... Prøv å se fra siden-der vil du se at nevnte samsung ikke er såå bra...Plasma er best her. Sett alle tver du sammenligner i FILM/KINO modus FØR du sammenligner i butikk for å ha noe som er sammenlign bart.
    Jeg syns plasma så best ut, her har det nok vært noe med innstillingene på skjermene.
    Da ble valget vedr. plasma enda lettere.

Skjønner ikke at jeg ikke har gått for dette før, men man blir jo påvirket av all reklame og hvilke produkter som går for å være mainstream..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile såper eller film.

Sitat Opprinnelig postet av Jokkumsen
    Det vanlige spørsmålet er jo om man bør velge Led eller Plasma.

Jeg er veldig opptatt av bra bilde, men har ikke hatt gleden av noe "high-end" utstyr enda.
    Kalibreringen må bli gjort av en profesjonell da jeg ikke har nok kunnskap om dette.

TV`en skal stå i en stue og mitt spørsmål er da om man må ha mørke gardiner for å mørklegge hele rommet, hvis man skal ha noen glede av plasma?
    Den vil bli brukt som en vanlig TV i en husstand, TV-titting på dagtid i helgene og film på mørke kvelder.
    Vil TV-sendingene være ubrukelige hvis vi ikke mørklegger stuen? Og vil evt. sollys direkte mot/i nærheten av TV være som å banne i kirka ved bruk av plasma?

Grunnen til at jeg ikke er helt solgt for Panasonic (Selv om det virker som det er skrevet i stein på Avforum) er at jeg er imponert over Smart-TV funksjonen til Samsung, men her er kanskje Panasonic en verdig konkurrent? Noen som har personlige erfaringer med Panasonic vs Samsung?

Jeg er klar over at det blir mange meninger og forskjellige hensyn å ta i denne saken, men hvis man ser bort fra støy o.l, hva ville dere valgt for å få den ultimate filmopplevelsen i stuen?

Spørsmålet kommer fra en amatør med stor forkjærlighet for film. Jeg kan ikke alt det tekniske, men jeg kjenner igjen et godt bilde når jeg ser det. Så svarene må være ganske straight forward.

Jeg har alltid hatt plasma, men ble lei summing og lav lysstyrke i dagslys.
    Så kjøpte meg en Samsung 65" 8005 LED for et par uker siden.

Jeg er langt fra noen expert, så sjekket nettet for anbefalte innstillinger (med bla bakgrunnsbelysning 11)

Stua er godt opplyst på dagtid, så ble veldig positivt overrasket over at selv ved direkte sollys, så viste tven et fantastisk bilde.

Da kvelden kom og barna var i seng, så var det tid for film.
    Det første jeg oppdaget var "organiske" vertikale streker over hele skjermen (noe som viste seg å være ujevn bakrunnsbelysning) og masse skyer (clouding) der det skulle være sort/mørkt.

Jeg ble ikke kvitt cloudingen selv om jeg skrudde av bakgrunnsbelysningen.
    Dette ble så forstyrrende at jeg valgte å sende tven tilbake til Lefdal og bestilte meg en Panasonic 65" VT50 (med alle kostnadene det medførte).
    Den er beregnet å komme neste fredag.

Jeg kom nemlig frem til at to timer filmkos på kvelden uten barn, var verd
    mere enn ti timer med tvtitting på dagtid

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De vertikale strekene er nok festet til panelet og ikke ujevn belysning. I de senere år har dessverre dette fenomenet begynt å gjøre seg gjeldende på plasma også, og jeg tror det er fordi alt skal være så forbanna tynt om dagen.

Jeg så det veldig godt på VT30, og jeg ser det også på VT50, men det er på langt nær like synlig som på LED-ene. (Det er relativt få som har påpekt det ever, så jeg er vel kanskje bare litt over middels detaljfiksert )

Newcomer znork sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jokkumsen

Har noen sammenlignet Samsung`s E8005 64" Plasma med Panasonic VT50?
    Bladet Watt har testet e8005 og ST50, dessverre ikke VT.

E8005: http://www.hifiklubben.com/files/Tes...WATT201209.pdf

ST50:http://www.hifiklubben.com/files/Tes...WATT201209.pdf

ST50 fikk 6av6
    e8005 fikk 5av6

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bladet Watt har testet e8005 og ST50, dessverre ikke VT.
    Joda, du må nok lete enda en gang, for VT50 er absolutt testet av Watt...

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man burde ikke sammenligne VT50 og PSE8005... VT50 vinner på det meste (sort, ANSI kontrast, farger) og er betraktelig mye dyrere også. Selvom begge representerer flaggskip modellene til hver produsent, ligger ES8005 i samme prissegment som ST50 (+/-)

64" E8000: Samsung PS64E8000 (E8000) Plasma Smart TV Review

65" VT50: Panasonic TX-P65VT50B Picture Quality

Syns det er rart at både VT50 og E8000 yter best på sine største modeller kontra de mindre :P

51" E8000: Samsung PS51E8000 (E8000) Plasma 3D TV Review

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •