Trenger hjelp til valg av ca 55" 3DTV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp til valg av ca 55" 3DTV

Hei,

Jeg har drevet og lett lenge nå for å finne en TV jeg har lyst på. Av utdaterte grunner er jeg mest komfortabel med LCD, men siden jeg ikke ser på vanlig TV og ikke har barn som kan la TV-en stå på og brenne seg fast (selv om det visstnok er et mindre problem nå) vurderer jeg nå Plasma dersom det virkelig er så mye bedre enn LED/LCD som "alle" sier.

Men - siden jeg ikke kan noe om Plasma kunne jeg trengt litt hjelp! LED-alternativet er 55ES8005 eller 55ES7005 fra Samsung. Den har èn helt klar minus, og det er aktive briller. Jeg har aldri brukt aktive briller lenge, for jeg blir svimmel av å ha dem på. Det kan selvsagt hende går over, men passive er nok best for min del. I tillegg blir den dyr på grunn av alt smart-TV-rælet som er lagt inn!

Dette er altså det jeg ser etter:
    * 50-60" (helst ca 55", da det er ca 3m fra sofa til TV)
    * Helst passive briller (dog ikke noe 100% krav)
    * Helst tilgjengelig fra Komplett (har gavekort der)
    * Må ha støtte for veggfeste
    * Gjerne dum som et brød - all logikk har jeg i media center. Jeg vil ha bra bilde
    * Helst støtte for diskrete IR-koder slik at jeg kan programmere fjernkontrollen bedre
    * Smertegrense for pris er ca 15.000, men jeg *må* ikke ha en dyr TV. Veldig fornøyd om jeg kommer under 10.000, for da har jeg råd til TV-heis også

Hvis noen har noe bra innspill hadde jeg vært supertakknemlig! Da kan jeg dra ut i en fysisk butikk og se på de modellene som anbefales

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noen lure tips? TV-en skal kun brukes til film - og kanskje litt konsollspilling. Det vil neppe noen sinne bli koblet en dekoder til den, og smartinnhold har jeg på xbmc og på padden.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic 55" ST50 syns jeg passer perfekt til prissjiktet ditt.

Ellers så har du Samsung 60" PSE6505 som ikke er helt like bra som ST50 i min mening, pga sort nivå er det viktigste for meg, men ellers er disse skjermene like bildemessig men PSE6505 er LANGT mindre fare for innbrenning, men på en annen side har denne også mer buzzing
    (ikke det at buzzing NOEN gang kommer til å plage meg som har gode hodetelefoner å bruke om natten og høy lyd på anlegget på dagen.)

Så det blir buzzing mot innbrenning og ellers rimelig lik bildekvalitet mellom disse to skjermene (utenom sort, her vinner ST50)

55" ST50 til 9995,- (-17% tilbud)

MPX.no - Panasonic 55" 3D Plasma TV TX-P55ST50Y

60" PSE6505 til 13 359,- (ingen tilbuds pris ser det ut som)

Kjøp SAMSUNG PS-60E6505 60" PLASMA FULL-HD 3D billig på Dustinhome.no

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk

Sortnivå og lysstyrke er vel det viktigste for min del. Jeg har ikke kjellerstue (bor faktisk i toppen av en blokk ). Er det enda ST50 som vinner da?

Er det noen gode plasmaer eller LED-er med passiv 3D?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Tromsø
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se på philps 55pfl6007. Skal bestille denne selv i løpet de neste dagene:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! Da blir det i butikkene og se forskjellen på aktiv og passiv først for å finne ut hvor stor forskjell det er på dagens skjermer, og så titte litt på opsjonene mine

Fremdeles litt usikker på om jeg i det hele tatt bør gå for plasma siden jeg ikke har et rom jeg kan mørklegge helt...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •