3D briller til panasonic st50

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

3D briller til panasonic st50

Hørt at noen på forumet her har hvert grei fornøyd med samsung sine aktive briller, de til 150kr, men er de like bra som panasonic sine? Panasonic sine koster 650kr nå. Slipper batterier og ser myyye bedre og diggere ut.

Noen som har erfaringer fra begge?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt Samsung sine for å prøve 3D på min ST50. Det første: Du må ha det mørkt i rommet. Strølys inn på siden er fryktelig forstyrrende.
    De "kalibreres" helt fint mot tv'en.
    Har bare hittill prøvd 3D emulgering på vanlige tv-signaler (HD-signaler) og jo der er en effekt men imponert er jeg ikke.
    Nå er det en 3-D Blue-ray spiller på vei i posten så kanskje det er bedre der... Skal gi tilbakemelding så snart den er i hus.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk panasonic brillene for 550 på Expert så da gikk jeg for de.
    Cnet hadde testa de opp mot de billigere og det var visst en klar forskjell på de fleste områder.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker Samsung-brillene med min ST50, og synes at de fungerer helt fint. De sitter selvfølgelig ikke spesielt godt, og skjermer åpenbart ikke noe for sidelys, men var til gjengjeld mye billigere når jeg skulle kjøpe fire par. Bruker dessuten vanlige briller under 3D-brillene, og da er det egentlig en fordel at de er utformet slik som de er.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testa motsatt ? Pana sine briller mot samsung, skulle jo tro det også går.

Kan jeg ha et par pana briller til meg selv så kan resten ha billige samsung briller :-)

Dog nå syns jeg ikke spess mye om 3d, men kan si 3d effekten av ekte 3d film kontra emulert er nesten ikke til og sammenligne, emulert 3d er bare en dårlig vits.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Minner meg på at jeg må få tak i 3D briller jeg også. Tror jeg gjør det på expert som en annen nevnte. Bør vel prøves på før kjøp. Interessant at det er forskjell på brillene i test. Skal vel åpne og lukke seg like fort, så skjønner ikke helt hvor forskjellene kommer fra? Annet enn strølys da.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorta universal active-3D TV glasses compared - CNET Mobile

Her finner dere sammenligningen jeg refererte fra.
    Så min første 3D film i stua nettopp. avengers var rimelig bra på 3D kan jeg si med en gang. Har som nevnt kjøpt pana brillene og liker de veldig godt allerede.
    Sitter bra på hodet, ekstremt lette.
    Har st50 og kan ikke si jeg så veldig mye til crosstalk, litt innimellom kanskje men ikke til bryd. Var bare artig.

En ting samsung sine selvfølgelig er bra til er å ha de som ekstra briller til besøkende, helt klart. Skal nok kjøpe et par av de etterhvert kanskje.

En ting jeg merka er at man konsentrerer seg veldig mye. Det betyr at hodet og øyne kan bli litt slitne etter ei stønn, men det er det hvert.

Kikka forresten litt på avengers med 2D og. Der har de virkelig fått til et helt sykt bilde helt rått.

Og til slutt! Lenge leve pana for å lage st50'som vi alle har råd til!! Makan til tv.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har både SG4100 og de som fulgte med VT50-en, og bildemessig ser jeg ikke noe forskjell på dem. Men Panasonic-ene er muligens noe mer behagelig å ha på seg, og slipper inn mindre lys fordi de har et mer lukket design. Hadde jeg derimot kjøpt en av de andre der det ikke fulgte med briller hadde jeg nok basert på dette kjøpt SG4100. Det skal mer til for å forsvare prisforskjellen mellom de to etter min mening.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Asus BDS-700 blue-ray ankommet.

narnia-3-D film som fulgte med spiller er satt på.

Samsung-brillene funker sikkert i utgangspunktet greit de. Syncer jo mot tv'en.
    Men ******* å se på. om det er slik 3-D skal funke blir det aldri sett her iallefall. Helt tullete i hodet. og teksten blir vanskelig å fokusere på...

Nei dette var nedtur gitt. Kunne vært artig å testet Pana sine briller men å betale 6-700 for å teste og bli like skuffet er uaktuelt....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes ikke det er noen store forskjeller mellom bildet på SSG4100 og TY-ER3D4MA som VT50-en ble levert med. Den største forskjellen ligger i at Panasonic sine er litt bedre på å stenge ute lys, men i et mørkt rom er det sjelden det helt store problemet.

Hvis du synes det er vanskelig å fokusere kan du prøve å skru ned 3D-dybden noe. Ellers er det litt tilvenning med dette, og i starten er det ikke helt unormalt å bli litt herja i huet Jeg merker ingen "bivirkninger" overhodet lenger.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer veldig bra. Fikk litt sjokk til og begynne med sjæl men man venner seg til det, blir mindre og mindre slitsomt.
    Har litt og si med kvaliteten på filmen man ser og. Sjekk ut avatar på 3D og se da.
    Får vel kjøpe et par sånne samsungbriller til besøkende.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •