Innbrenning

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20

Tråd: Innbrenning

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Innbrenning

Har en st50. Hatt den i snart 2 mnd. Plutselig nå bestemte den seg for og være veldig skjør mot innbrenning tv2hd sto på i kanskje 3 timer og innbrenninga ble rimelig kraftig synes jeg. Spilte FIFA etpar timer og akkurat det samme skjedde der.

Dette er ikke bra! Til og med min gamle samsung q97 var ikke så sær.
    Noen fler med så skjøre eksemplarer.
    Og ja....rullefeltet går veldig mye, og holder meg langt unna de samme kildene i lenger tid nå.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvd å justere ned lysstyrken?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er på minus 1 i real cinema mode når jeg ser på tv2hd f eks. Kontrasten da 37. Må ha såpass for litt punch ihvertall .
    Eller må jeg lenger ned mener du?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får du innbrenning med kontrasten på 37, så ville jeg reklamert på TV-apparatet
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Khallgrimsen
    Har en st50. Hatt den i snart 2 mnd. Plutselig nå bestemte den seg for og være veldig skjør mot innbrenning tv2hd sto på i kanskje 3 timer og innbrenninga ble rimelig kraftig synes jeg. Spilte FIFA etpar timer og akkurat det samme skjedde der.

Dette er ikke bra! Til og med min gamle samsung q97 var ikke så sær.
    Noen fler med så skjøre eksemplarer.
    Og ja....rullefeltet går veldig mye, og holder meg langt unna de samme kildene i lenger tid nå.
    Er vel ikke akkurat sjokkert siden min G20 ble akkurat lik.Finnes en tråd om det her for en stund siden. Det var ikke permanente innbrenninger,men tekst/bilder som hang igjen om man kan si det slik. Det forsvinner av seg selv,men kommer stadig nye som igjen forsvinner. Det mest irriterende er at undertekster hele tiden henger igjen i bildet så det forstyrrer ganske mye selv om man nok må vite om det for å legge merke til det.Er ganske svakt,men nok til at det ødelegger. På min så ble det byttet panel på garantien,men desverre så hjalp det ikke. Er nok bare en feil som Panasonic har i produksjonen sin. Sikkert derfor de vurderer å kutte ut plasma......

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går vel bort etterhvert ja. Man må være veldig forsiktig. Litt kjipt.
    Men er jo verdens beste tv tross alt så ekke aktuelt med noen andre. Elsker bilde

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    samme med min. hatt min i 3 måned og har begynt å få innbrenning

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel disse spenningsjusteringene som slår inn igjen da, tipper jeg.. dere som har begynt å merke dette, har dere noen snøring på hvor mange timer dere kan ha brukt skjermene? (Det kan finnes ut, men det anbefales ikke med mindre dere vet hva dere gjør siden man må i service-menyen, men det finnes guider som beskriver ganske i detalj)

VT50-en min har vel gått i litt over 1000 timer nå og merker ikke noe større tendens til IR nå enn da den var ny, hvis noe så må det ha forbedret seg men jeg følger stadig med. Jeg har en flekk som ser ut til å vokse, og flere andre har begynt å rapportere tilsvarende (grå-aktig flekk synlig på sort i noen moduser). Kjekt med tv-er som yter bra i tester, men svekkes etter bruk

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplevde plutselig forverring i midlertidig innbrenning etter et visst antall timer, men dette er ikke et stort problem lenger. Mye grunnet at jeg følger med på problematikken og er liberal med rullefeltsbruken. Anbefaler også å bruke pikselorbiter, den hjelper ikke på de største logoene, men på statiske HUD-elementer som består av mye tynne linjer og skrift (noe som er logisk hvis man tenker litt etter). Ellers er det bare å sette timeren på 4 timer og kjøre rullefelt par netter på rad, så går det sikkert vekk.
    Synes ST50 stort sett gir bra bilder, men den har definitivt sine svakheter i forhold til LCD og enkelte Samsung plasmaer. Spent på hva Samsung og Pana finner på i det nye året.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg synes fremdeles valget mitt fremdeles er det beste til min bruk, så er ikke noen krisestemning enda heller. Men den voksende flekken man kan se på Cinema og Pro-modusene bekymrer meg litt. Det er hovedsaklig disse modusene som viser de andre defektene best også og har vært helt fra starten av, så det er mulig det ikke blir verre enn det er i Normal og THX Cinema som fremdeles er de to jeg veksler mellom.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakker du om en flekk på høyre side som ser ut som at den kjente vertikale linjen(/linjene) har est ut? Slik er det iallefall her. Men dette er ikke plagsomt/observerbart 95% av tiden.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    Snakker du om en flekk på høyre side som ser ut som at den kjente vertikale linjen(/linjene) har est ut? Slik er det iallefall her. Men dette er ikke plagsomt/observerbart 95% av tiden.
    Ja, stemmer. Jeg ser det ekstremt tydelig i Cinema og Pro, spesielt på sort, og har derfor slått fra meg helt tanken om å få en proffkalibrering utført. Jeg lurer på om det er måten panelet drives på for å få de ekstra graderingene som gjør at det blir mer synlig, for det er de to modusene som har det (og også der sortnivået får en real performance hit).

Etter min mening er det for dårlig, men jeg har sluttet å forvente noe som helst fra Panasonic. De ser alltid veldig bra ut på papiret, men de leverer ikke over tid. Men igjen, jeg tror fortsatt ikke jeg kunne fått noen bedre tv i 2012 til mitt bruk, så derfor ble det nå den og jeg angrer ikke. Bare litt bitter for at en produsent gir så totalt f i kjente svakheter som de har fått drøssevis av klager på (Spesielt innbrenningsproblematikk har de fått mye slakt for helt siden de introduserte NeoPDP/NeoPlasma).

Newcomer Lydmuren sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MYTEN VAR: Nye plasma-TVer har ikke lenger problemer med at bilder brenner seg fast i skjermen.

Den myten er knust! Testingen vår viste at det ikke skulle mer enn timer til med et statisk bilde på TV-en før det var problemer på ferde. Etter en hel dag var det synlig, og over lengre tid ble TV-en skikkelig skadet av problemet.
    Innbrenning på plasma-TV-er - Hardware.no

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lydmuren
    MYTEN VAR: Nye plasma-TVer har ikke lenger problemer med at bilder brenner seg fast i skjermen.

Den myten er knust! Testingen vår viste at det ikke skulle mer enn timer til med et statisk bilde på TV-en før det var problemer på ferde. Etter en hel dag var det synlig, og over lengre tid ble TV-en skikkelig skadet av problemet.
    Innbrenning på plasma-TV-er - Hardware.no
    Jeg skal være den første til å innrømme at det ikke er en myte at slikt kan oppstå, men den testen der (som for øvrig ikke er ny, den har dukket opp et annet sted for noen måneder siden også) er jo totalt bak mål og er ikke i nærheten av å ligne et normalt bruksmønster.

Gi oss en real life test heller, så skal jeg lese med en anelse mindre kritiske øyne. VT50-en min er godt brukt i det året jeg har hatt den og ingenting permanent innbrent enda jeg ser på kanaler som TV3, Viasat 4, TV Norge (yeah, go ahead.. skyt meg fordi jeg trekkes mot denne billige underholdningen).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har pr i dag en PX42X10y, og den har vært spilt mye på. Kjærringa ser endel på TV, dvs logoer.
    Ingen innbrening å spore etter slikt.

Eneste som kan skimtes så vidt ved helt svart skjerm er tekstlinjene nederst etter epg når man skifter kanal. Så de vil jo vises hyppig hver dag. Bruker ADB-tuner for de som vet hvordan det ser ut da.

Bottom linje, jeg vil ikke kalle det er problem.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neste sjokkerende artikkel er vel om strømforbruket som øker med en hundrings på ett år iforhold til en LED.

Etter å ha lest 4K tråden på samme side så blir det gøy når disse om ca 4-5 år finner ut at 4K på over 2 meter gir ingen effekt på film og tv pga pikseltetthet og avstand på normale størrelser som selges i butikk og at OLED har innbrenningsmuligheter, at 4K innhold er på samme nivå som 3D innhold om 5 år og at det i beste fall blir streaming av 4K innhold som har dårligere bitrate enn blu-ray osv. Men siden mesteparten av befolkningen tror de får bedre tv når de bytter ut sine 3 år gamle LCD med en tynn versjon så går eg ut ifra at tvbransjen klarer å få de til å hoppe på en ny gimmick som ikkje gir noe mer enn en liten slankere lommebok for de aller fleste brukere.

Hvis OLED blir som en LED med Plasma sortnivå så vil LED'en fremdeles selge mest pga den har på alle innstillinger i butikk blått istedenfor sort der det skal være sort i standard innstillingene og at den pga det vil se klarere ut.

4K OLED 80 tommer+ en eller annen form for fysisk distribusjonsmetode sånn at det går an å få filmen ukomprimert rett i tven så står eg i kø. 4K tv med streaming eller tv signaler i 720p er for meg helt uinteressant siden dette er bortkastet siden potensiale ikkje blir brukt.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Neste sjokkerende artikkel er vel om strømforbruket som øker med en hundrings på ett år iforhold til en LED.
    Den hundringsen betaler jeg med glede :lol:
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De varmer ihvertfall godt om vinteren.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min vt30 Stod med statisk Windows skjerm i 6t. Null innbrenning. Syns testen er tynn, samt, dårlig med tanke på at TV for det meste er bevegelige bilder. Har andre plasma produsenter problemer??

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    De varmer ihvertfall godt om vinteren.
    Jepp. Og det fremstiller folk som noe negativt? Kan ikke fatte og begripe det.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •