LG på CES: Nyt OLED og flere Ultra HD TV - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 64 av 64
    Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Mye subjektiv vas her nå. Man sammenligner Dole bananer med epler og konkluderer med at Dole bananer er bedre enn alle andre bananer. ;-)
    Les, lær og forstå.
    Why Ultra HD 4K TVs are still stupid | TV and Home Theater - CNET Reviews
    Så å lese det er bedre enn å se det med egne øyne, det er vel den største svadaen jeg har lest på lenge...:wink:
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Newcomer didrik nilsen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    253
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

4K vs 2K

Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Man trenger ikke sitte nærme lerretet for å se god forskjell på 1080p og 4K i en hjemmekino med normalt stort lerret, men man kan sitte mye nærmere uten å se artifakter man ser på 1080p. Jeg personlig liker ikke å sitte veldig nærme, men 3,5 m unna 3m bredt 2.35:1 lerret går bra både til 4k og 1080p. Jeg har stor tro på at 4K kommer til å bli allemannseie, men om det blir noe nytt 4k fysisk format ala 4K blu ray er jeg ikke sikker på. Men at 4K streaming/nedlasting kommer til å komme for full innen noen år er jeg helt sikker på og vi kommer til å elske det selv på "små" skjermer. Og 4K Oled kommer til å bli bra hvis de får orden på Oled problemene.

En annen ting som kommer til å trenge høy oppløsning for å kunne få til å se bra ut er brillløs 3D og da kanskje vi kommer til å trenge enda høyere oppløsning på veldig store skjermer, men det kan hende det holder med 4K.

Og Hobbiten i 48fps så helt jævlig ut når det var raske panoreringer og mye bevegelse syns jeg, så i mine øyne må det gjøres noe for å få 48fps til å se bra ut. På rolige panoreringer og rolige bevegelser så det helt fantastisk ut, ellers så det ut som Motionflow på sterioider ala Phillips LCD TV.
    Her støtter jeg Andreas fult ut. Dette er vanskelig for de fleste her å kunne utale seg noe om, siden de ikke ser på kilder som faktisk har dette i dag. Både Andreas og jeg kan se dette lett siden vi har begge deler. Det er forskjeller selv med oppskalert BD. Her er det ikke tvil, det er bedre selv på lengre avstander.

På mindre tv`r vil bildet virke mere kompakt og være skarpere. Samt bedre til passiv 3D, eller brilleløs 3D som Andreas også er inne på. Mange fordeler, men fremtiden vil ha utvikling så vi må nok møte 4K og 8K fremover. Så blir det billige 1080P tv`r til de som vil ha det når markedet vipper over til 4K. 

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Praksis taper dessverre alltid mot teori på forumer.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser en del motstridiga inlägg här. Att 4K gör liten eller ingen skillnad från vissa avstånd, men när två stycken med praktisk erfarenhet säger att det är ganska stor eller stor skillnad så dissas detta på grund av att det kostar en massa pengar? Vad har kostnaden med detta att göra? Är det inte teknologien vi pratar om? Bitrate och bandbredd har ingenting med bildförbättring att göra.

Jag har inte sett 4K material på en 4K display annat än på bio, men jag väljer att tro på de som faktist har hands on.

Jag förstår dock att branschen vill ha fram 4K, allra helst 8K fort, för det krävs fysisk media att spela upp detta. Med dagens nätverksprotokoll vi har blir det omöjligt att streama 8K, och nära på omöjligt med 4K (om det är 4ggr bandbredd mot dagens BluRay). Krävs det fysisk media blir det också mindre nedlastat warez.

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •