Finnes det god 55" LED TV med brukbar innsynsvinkel?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Finnes det god 55" LED TV med brukbar innsynsvinkel?

Høres ut som LED-TVer generelt sliter med at bildene blir blassere bare man sitter litt ut fra senter. Har nettopp fått Sony 55HX855 i hus, men det irriterer meg at bildet fra godstolen er blast (mindre dybde/kontrast). Sitter ca 3m fra TVen og på høyde med høyre sidekant (sitter slik fordi jeg har 1+2+1 kinosofa hvor det kun er fothvilere på kantstolene).
    Har google og lest endel, men finner ingen som bekrefter godt bilde også på 20-30 graders vinkel. At det blir dårlig på over 30 grader er helt greit for meg.
    Noen som kan gå god for en kvalitets 55" hvor fargene er i behold på ca. 25 graders vinkel?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan se om du finner tv-er med IPS-paneler. De skal visstnok være bedre på dette. Panasonic skal såvidt jeg vet bruke det og muligens noen LG-modeller. Ville sjekket litt rundt det. Ellers vet jeg at Philips får mye bra kritikker generelt.

Skal du ha god innsynsvinkel er det dog nesten ingen vei rundt plasma.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic sine LED har god innsynsvinkel, fargene blir ikkje blasse fra siden men holder fargemetningen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Da blir det vel et bytte til Panasonic, antakelig TX-L55DT50Y/E.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic LED og LG LED er begge IPS paneler. Jeg ville vurdert en skjerm fra en av disse to.

Newcomer Helgenen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fantomet11
    Takk for svar. Da blir det vel et bytte til Panasonic, antakelig TX-L55DT50Y/E.
    Hei har denne

Panasonic 55 3D LED Smart-TV TX-L55WT50Y - Elkjøp

og skjekket innsynsvinkel nøye når jeg kjøpte. Hang på veggen ilag med toppmodellen til Panasonic plasma og Samsung LED. Samsungen kunne ikke måle seg med hvordan bildet så ut fra siden, så anbefaler denne. God pris er det også nå. Når jeg kjøpte så kostet denne modellen nesten 24.000.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sortnivå?

Sitat Opprinnelig postet av Helgenen
    Hei har denne

Panasonic 55 3D LED Smart-TV TX-L55WT50Y - Elkjøp

og skjekket innsynsvinkel nøye når jeg kjøpte. Hang på veggen ilag med toppmodellen til Panasonic plasma og Samsung LED. Samsungen kunne ikke måle seg med hvordan bildet så ut fra siden, så anbefaler denne. God pris er det også nå. Når jeg kjøpte så kostet denne modellen nesten 24.000.
    Har googlet Panasonic-LCDer og det de gjennomgående trekkes for er sortnivået. Hvordan synes du det er på WT'en?

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har googlet Panasonic-LCDer og det de gjennomgående trekkes for er sortnivået. Hvordan synes du det er på WT'en?

WT50 er ikke bedre. Rimelig dårlig sort nivå på den. Skal du ha IPS skjerm (Panasonic LED, LG LED, PC monitorer fra Dell, NEC, HP etc) kan du ikke ha noe som helst forventning til sort nivå. :-D

Newcomer Helgenen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sortnivået er ikke noe problem etter mitt syn. Har som sagt hatt Panasonic sin plasma som har fått mye skryt for sort-nivået og nå med WT LED så savner ikke jeg noe i sortnivået.

Så det betyr at jeg ikke er enig med UltimaNoctis i hans konklusjon (han er vel ikke akkurat noen tilhenger av LED uansett) Detter er noe av det bedre du får. Dra å se i en butikk og stol på dine egen øyne og erfaringer.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Helgenen
    Sortnivået er ikke noe problem etter mitt syn. Har som sagt hatt Panasonic sin plasma som har fått mye skryt for sort-nivået og nå med WT LED så savner ikke jeg noe i sortnivået.

Så det betyr at jeg ikke er enig med UltimaNoctis i hans konklusjon (han er vel ikke akkurat noen tilhenger av LED uansett) Detter er noe av det bedre du får. Dra å se i en butikk og stol på dine egen øyne og erfaringer.

Det er et faktum at man ikke skal ha høye forventninger til sort nivå når det gjelder IPS. Dette har ingenting med plasma å gjøre, IPS er svakere i sort nivå sammenlignet med andre LED/LCD teknologier (VA, TN).

TN Vs. IPS Vs. VA | TN Panel.com

LCD types: TN vs. VA vs. IPS - Feature - TVs - CNET Asia

Fra HDTVTest: "shadow areas are slightly exaggerated. In reality, this is likely to be caused by the IPS panel’s inability to block enough light from the LEDs from reaching the viewer’s (or in this case, our calibration meter’s) eyes. As a result, darker areas appear slightly illuminated." (LG TV)

En annen LG TV:

"We always start reviews of IPS displays in the same way… by reminding users not to expect deep blacks from them. It’s a pity that these panels are black-impaired, because compared to the LCD competition, they get pretty much everything else right."

IPS er kjent for god innsynsvinkel, meget presise farger osv, men sort er Achilles heel for en IPS.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •