Rygte: Panasonic overvejer plasma udviklingsstop - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 47 av 47
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sikkert ingen tilfeldig "lekkasje" av info. Dette vil mest sannsynlig øke salget av 60-serien.

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En på jobben skal ha seg ny tv og da han spurte litt rundt var det første han fikk høre at han måtte iallefall ikke velge plasma for da kunne han få innbrenninger,og det er jeg faktisk helt enig i.
    Nå er ikke jeg en lcd elsker. Jeg sverger til projektor i hjemmekinoen, men jeg kommer aldri til å få en plasma i hus sålenge innbrenning er et tema.

Jeg vet jo hvordan folk holder på med plasmaene sine de første timene. Man er forsiktig, ungår å se for mye cinemascope filmer, zoomer ut bildet, kjører renseprogram eller slides, eller hva søder det heter for noe. Man kan ikke forvente at folk flest gidder dette. Plasma er en teknologi som trenger å bli byttet ut

Når oled kommer tror jeg strengt tatt ikke vi trenger plasma lenger. Håper iallefall at oled knuser både plasma og led. Først da kan jeg kanskje vurdere å bytte ut projektoren med en mega stor tv.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dimacruz
    En på jobben skal ha seg ny tv og da han spurte litt rundt var det første han fikk høre at han måtte iallefall ikke velge plasma for da kunne han få innbrenninger,og det er jeg faktisk helt enig i.
    Nå er ikke jeg en lcd elsker. Jeg sverger til projektor i hjemmekinoen, men jeg kommer aldri til å få en plasma i hus sålenge innbrenning er et tema.

Jeg vet jo hvordan folk holder på med plasmaene sine de første timene. Man er forsiktig, ungår å se for mye cinemascope filmer, zoomer ut bildet, kjører renseprogram eller slides, eller hva søder det heter for noe. Man kan ikke forvente at folk flest gidder dette. Plasma er en teknologi som trenger å bli byttet ut

Når oled kommer tror jeg strengt tatt ikke vi trenger plasma lenger. Håper iallefall at oled knuser både plasma og led. Først da kan jeg kanskje vurdere å bytte ut projektoren med en mega stor tv.
    Er det en ting som må ut så er det LCD.. de blir jo totalt utklasset av en teknologi som er 50 år gammel. Skjønner ikke hvorfor folk tror OLED blir 100% problemfritt. Allerede i dag vet vi at de lider av innbrenning, som plasma gjør, og har problemer med fargene. Kanskje flere problemer dukker opp når de begynner å komme på markedet 2013-2014? Er ikke alle som får innbrenning på plasma... pappa har en haug av plasma skjermer (en i hvert rom, i hvert hus, mistet tellinga for lenge siden) fra 2006 og utover fra både Panasonic og Pioneer, og han har ikke gjort noe av det du sier... De eneste som har fått innbrenning er en billig 2006 og mellom priset 2007 panasonic modeller men det er bare midlertidig, det går vekk av seg selv etter noen times bruk. Har mange kompiser med plasma også, ingen av de har fått innbrenning bortsett fra en som bruker en 2006-7 Samsung 55-60".

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Amoled får innbrenning så at OLED vil være immun mot innbrenning er mest sannsynlig ønsketenking. Merkelig etter 4 plasma skjermer så er det null innbrenning per dags dato. Midlertidig er noe som oppstår men som fjernes rimelig kjapt med å bytte kanal.

Spør man en selger så selger han det som man tjener mest på i butikk som er LED uansett.

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oled vil selvfølgelig ikke være feilfritt, men det er jo lov å håpe at det blir betydelig bedre enn det plasma og lcd er idag. Da tenker jeg først og fremst på 3-4 generasjon. de første som kommer på markedet vil være overpriset og helt sikkert ha mange feil og mangler.

lcd tven jeg bruker i stua nå er en samsung LE46A656A. Den er noen år gammel og jeg syns å huske jeg kjøpte den fordi den vant en eller annen test

Før den hadde jeg en panasonic plasma. Husker ikke hvilken, og den fikk midlertidlige innbrenninger veldig fort. Det forsvant etter få minutter men det var alikevel meget irriterende og frykten for at det skulle bli permanent var jo der.

Det var grunnen til at jeg valgte lcd den gangen og det er også grunnen til at jeg fremdeles hadde valgt lcd. Hvis jeg derimot måtte byttet ut projektoren med en tv og kun brukt den til film så kan det godt hende at jeg hadde valgt plasma alikevel.

Active
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye lider Samsung OLED av innbrenning i forhold til plasma?
    Hvordan er LG WOLED/RGBW OLED på innbrenning?
    Hva slags type OLED-teknikk vil Panasonic og Sony bruke, og hvordan er den når det gjelder innbrenning?

Her er litt om OLED teknologien så langt, men ikke mye om retention og burn-in - OLED TV

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg bare forholder meg til mobiltelefonene som Samsung har laget med amoled. Disse har enormt med innbrenning og hvis det er som de sier at de bruker samme panel som til mobiltelefonene som til tvene så er ikkje disse feilfri på langt nær. Er ikkje sikkert at det er helt sammenlignbart men ser jo faretruende ut til at det er mulig.

Og LE46A656 var en god LCD med matt skjerm, den kunne blitt brukt istedenfor Plasma lett helt til i år for min egen del. Alternativene i LED er langt ifra like fristende som det den gang var.

Samsung UE32EH5000 Performance Jaja, 32 tommer tjukkas LED med bedre kontroll på lysgjennomblødning og sortnivå enn de aller dyreste kant-LED tvene. Jo tynnere tven er jo dårligere bilde er det tydeligvis.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •