Erfaringer med LG tv / kundeservice

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer wolfcry sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Erfaringer med LG tv / kundeservice

Er det noen som har erfaringer med "kundeservicen" til LG i Norge?

Jeg sendte inn min tv (LG 52LD550N) fordi den "brummet". Hele tiden mens den er påslått kommer det en brummelyd som kan minne om trafosøy fra den. Såpass ille at det høres selv om jeg har moderat volum på (via stereoanlegg).

Snakket med verkstedet som har sett på den og de har lokalisert lyden til panelet, prøvd å bytte dette, men uten bedring. I samtale med LG har de da fått beskjed om at lyden er "innenfor akseptabelt nivå" og at det derfor ikke er en garantisak. Ut fra hva LG sa til meg før innsending går jeg ut fra at det også betyr at de sender regningen for innsendingen til meg...

Jeg er selvsagt sterkt uenig i deres påstand. Vet ikke hvilke verdier de opererer med, men jeg har aldri vært borti en tv som støyer så mye som dette. Tok en runde både hos venner, familie og butikker for å sjekke og alle andre tv'er jeg sjekket måtte jeg legge øret helt borti tv'en for å kunne høre en svak summelyd av det (noe som definitivt ikke er tilfellet for min tv...).

Hva mener dere her? Har dere vært borti noe lignende? Hva bør jeg gjøre dersom jeg får regning fra LG? Er det noen andre som har vært utsatt for LGs "kundeservice?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen?

Ser det er mange lignende klager over manglende service i det største landet i verden (les: utlandet) så litt merkelig om ingen har erfaring med det her til lands...?

Er det bare jeg som er ektremt uheldig her...?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En lcd skjerm skulle ikke ha noe 'akseptabelt' støy nivå, på plasma prøver de seg vel med at rundt 20db er 'normalt'. Nå skal det vel godt gjøres og få faktiskt målt dette for de lyd meterne jeg har verdt borti bunner på 35 db. Og jeg tviler sterkt tv verkstedet på hjørnet har lydtett rom og måle utstyr til 20 000.

På generelt grunnlag så prøver vel tv produsentene og vri seg unna alt de kan i håp at de stakkars kundene ikke vet hva de faktisk har krav på.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var det jeg også tenkte. Har hørt om litt "summing" fra plasma-skjermer (dog aldri vært borti noen som har hatt en såpass høy lyd) men aldri angående LCD.

Slik jeg forsto det da jeg snakket med verkstedet hadde de prøvd å bytte panelet før de sjekket med LG og fikk vite at dette er "akseptabel støy" så jeg går da ut fra at de også mente noe var feil her.
    Vurderer å ta dette via forbrukermyndighetene. Spesielt dersom LG krever betalt for en reparasjon som ikke skjedde...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanskelig å bedømme uten å si noe om hva du hører. Har det alltid vært sånn? Skal vel ikke utelukke at noen tv-er også i LCD-klassen kan støye litt. Støyen skyldes ofte underdimensjonerte strømforsyninger og ikke nødvendigvis en produksjonsfeil.

Dersom de byttet panelet uten å gi deg noe prisoverslag først og prøver å gi deg regninga er det forsåvidt verkstedet som har tabbet seg ut. Det kan nok være vanskelig å vinne frem med en sånn sak om du ikke får noen klar dokumentasjon på at det ikke skal være sånn, dessverre.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har vært sånn siden den var ny ja. Ble ikke til at jeg gadd å gjøre noe med det da siden tv'n var ganske lite i bruk, men etter at jeg begynte å bruke den mer ble den lyden etterhvert veldig irriterende...

Regner med jeg hvertfall kontakter forbrukermyndighetene dersom LG skaper seg noe videre. Jeg kommer hvertfall ikke til å bare godta å betale for verkstedkostnadene uten å ha prøvd å stå på mitt (med hjelp fra nevnte myndigheter) først.

Det sikre utfallet er uansett at LG ikke er velkomne i mitt hjem mer. Tv'n blir jeg å kvitte meg med asap og bluray og telefon vil følge etter fortløpende. Dog litt synd at jeg ikke har råd til å gå løs på driten med slegge. Må jo selge det til en annen stakkar istedet... :P

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •