På jakt etter ny TV. 42" - 50".

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

På jakt etter ny TV. 42" - 50".

Hei! Etter å ha vært sniktitter på forumet veldig lenge, bestemte jeg meg endelig for å lage en profil. Grunnen er at jeg håper å være aktiv i forskjellige diskusjoner etter hvert, men først og fremst for å få hjelp til å skaffe meg nytt TV.

Har lest mange innlegg og vet at det er flust av tråder om TVer i 42" til 50" klassen, men klarte ikke å finne en som passer det jeg leter etter.

Jeg er på jakt etter en 42" til 50" som sagt, størrelse har i grunn ingenting og si, men vil holde meg under 12 000 i pris og da får jeg vel ikke noe krutt TV på over 50". Det som er viktig for meg er bruken. Jeg ser ekstremt lite på TV, noe sport bare. Jeg ser skjelden på film (Det jeg ser er enten på kino eller på lerret hos en kompis), men jeg gamer masse, opptil mange timer i strekk, flere dager i strekk Hvert fall nå i juleferien! Jeg spiller på ps3, sånn sett velger jeg en Sony, hvis det ikke skiller så mye, men er åpen for det meste.

Har lest at veldig mange anbefaler Panasonic sine plasma TVer her på forumet, men til min bruk passer det vel kanskje ikke? Radar/kart og diverse ting kommer til å være statisk på skjermen i opptill 12 timer (og noen ganger sovner jeg mens jeg holder på også, som vil si at det kan stå i opptill et døgn. Jeg har sett litt rundt og har funnet to TVer som kan passe, men er som sagt åpen for forslag. Er et pluss om elkjøp har den på lager da butikken er rett borti gata (og veldig greit i forhold til eventuell tilbakelevering) men ikke noe must. Så det ENESTE som betyr noe for meg er at TVen er knallgod til gaming på Playstation 3, alt annet betyr ingenting

Her er de to jeg har vurdert og som har kommet godt ut i test. Den ene er kun på tilbud ut dagen og vurderer denne sterkt:

Sony 46 3D LED Smart-TV KDL-46HX75G - Elkjøp

Sony 46 3D LED Smart-TV KDL-46HX855 - Elkjøp

Newcomer TV Dinnah sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som du har fått med deg, så er det det Panasonic plasma ST50 som vanligvis anbefales her på forumet, alternativt Samsung plasma.

Innbrenning har dessverre vist seg å være et reelt problem på de nyeste Panasonic plasmaene. Samsung plasma skal være mye bedre på dette området, men når du sier at tv-en skal brukes nesten utelukkende til spilling, så tror jeg det kan være lurt å velge en brukbar LCD/LED.

Den HX855 du har linket til er kanskje den beste kant-LED på markedet. Det eneste av LED som er bedre er svindyre toppmodeller med bakbelysning og lokal dimming. Begge de to du har linket til tror jeg vil være gode valg. De ligger vel rundt 30ms i input lag, noe som er innenfor det akseptable.

Newcomer TV Dinnah sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er et bra alternativ. Jeg er generelt veldig lite begeistret for Samsung LED, men denne skal være meget god og heller ikke så dyr. Den skal visst være bakbelyst, noe som har blitt ganske sjelden og nesten bare er forbeholdt toppmodeller. Den har riktignok ikke lokal dimming, men overgår det aller meste av Edge-LED på bildekvalitet og jevn lysfordeling. Fikk en meget positiv anmeldelse på AVForums, dessuten ypperlig til spilling (veldig rask).

Komplett.no - Samsung 46" LED Smart TV UE46EH5305

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •