60" tv mellom 10-13 tusen.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

60" tv mellom 10-13 tusen.

Hei

Sett litt på større skjermer siste tiden og vurder litt + minus. Elkjøp har 3 stk som er aktuelle med tanke på pris.

Sharp 60 LED-TV LC60LE636S - Elkjøp

Sharp 60 3D LED Smart-TV LC-60LE741S - Elkjøp

LG 60 3D Plasma Smart-TV 60PM680T - Elkjøp

Noen som kjenner godt til desse produktene? Stor forskjell på dei 2 Sharp eg har sendt link på? Om dere har pluss og minus så hjelper det også på. Om dere har andre alternativer som dere påstår er bedre, så del gjerne. Men over 13 000 er ikkje aktuelt.

Det viktigste er igrunn bildekvalitet. Ser mye film, vanlig tv. 3D er ikkje krav, og det einaste eg treng av den "smart" funksjonen er igrunn "netflix" tilgang, uten å måtte koble til pcn.

Takker på forskud

Newcomer TV Dinnah sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av istadjr
    Hei

Sett litt på større skjermer siste tiden og vurder litt + minus. Elkjøp har 3 stk som er aktuelle med tanke på pris.

Sharp 60 LED-TV LC60LE636S - Elkjøp

Sharp 60 3D LED Smart-TV LC-60LE741S - Elkjøp

LG 60 3D Plasma Smart-TV 60PM680T - Elkjøp

Noen som kjenner godt til desse produktene? Stor forskjell på dei 2 Sharp eg har sendt link på? Om dere har pluss og minus så hjelper det også på. Om dere har andre alternativer som dere påstår er bedre, så del gjerne. Men over 13 000 er ikkje aktuelt.

Det viktigste er igrunn bildekvalitet. Ser mye film, vanlig tv. 3D er ikkje krav, og det einaste eg treng av den "smart" funksjonen er igrunn "netflix" tilgang, uten å måtte koble til pcn.

Takker på forskud
    De tv-ene er nok helt greie de, men jeg kan ikke med god samvittighet anbefale noen av de LCD-ene når jeg vet at du får mye mer bildekvalitet for pengene ved å kjøpe en plasma.

I utgangspunktet ville denne være mitt soleklare valg hvis jeg skulle ha en 60" rundt det budsjettet:
    Komplett.no - Samsung 60" 3D Plasma Smart TV PS60E6505

Den er littegrann over budsjettet ditt, men jeg ville absolutt revurdert det budsjettet hvis jeg var deg.

Det ser også ut som Elkjøp har et fantastisk bra tilbud på denne.
    Samsung 60 Plasma-TV PS60E535A3W - Elkjøp

Den er jo langt under budsjettet ditt også, og jeg ville heller valgt den enn noen av de LCD-ene du vurderer.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De skjermene du postet er nok så middelmålige.. Helt O.K. bilde så lenge du ikke stiller et kritisk øye.. Men jeg mener at når man punger ut 10-13 lapper bør man ha et bilde som er mer en "helt greit". Jeg vil i hvert fall ha krev å ha et "helt fantastisk" bilde.

Samsung PSE6505 60" til underkant av 14 lapper som personen over meg postet BANKER alle andre 60" skjermene i det prissegmentet så hardt at det ikke er morsomt engang! Er du villig til å gå 800 kroner over ditt budsjett for å få et bilde som er så langt over at den utkonkurerer til og med flagskipet til LG og Sharp? :-D

Skal du ha bedre bilde enn den på du se på en Panasonic plasma a la VT50/GT50/ST50 men de finnes kun i 55" og 65", ikke 60".

en 55" ST50 er innenfor ditt budsjett, 65" blir rett og slett for dyrt (19 lapper).

Samsung PSE535 som også ble postet over er en fantastisk skjerm det også. Ikke i nærheten av E6505, men jeg tror den holder sitt eget mot 60" Sharp og 60" LG... Og den koster bare litt over 8000!! 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tilbakemelding gutter Begge samsungene ser jo ut som gode greier, så tror eg rett og slett må ta meg ein tur innom Elkjøp og se om desse står utstilt

Har hørt mye skryt om Panasonic når det gjelder større tver så har også denne på vurderinglista:

Komplett.no - Panasonic 55" 3D Plasma TV TX-P55ST50Y

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    haha, lett gå for panasonicen. Knuser alle nevnte på sortnivå og bilde

Newcomer TV Dinnah sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    haha, lett gå for panasonicen. Knuser alle nevnte på sortnivå og bilde
    ST50 har nok bedre bilde ja, men ikke så sikker på at det er stor forskjell. 60" utgaven av E6505 har også et veldig bra sortnivå. HDTV Test målte den til 0,02 cd/m2 (gjelder sannsynligvis ikke den mindre varianten).

E6505 kan også være bedre på en del andre ting. Jeg mener å ha lest at E6505 har litt bedre skjermfilter som gjør at den takler gjennskinn og lyse omgivelser littegrann bedre. Og vil man ha størst mulig tv er det jo faktisk litt forskjell på 60" og 55".

Begge disse to skal iallfall være betydelig bedre enn E535. Men når prisforskjellen for øyeblikket er så stor er det neimen ikke noe lett valg.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TV Dinnah
    ST50 har nok bedre bilde ja, men ikke så sikker på at det er stor forskjell. 60" utgaven av E6505 har også et veldig bra sortnivå. HDTV Test målte den til 0,02 cd/m2 (gjelder sannsynligvis ikke den mindre varianten).

E6505 kan også være bedre på en del andre ting. Jeg mener å ha lest at E6505 har litt bedre skjermfilter som gjør at den takler gjennskinn og lyse omgivelser littegrann bedre. Og vil man ha størst mulig tv er det jo faktisk litt forskjell på 60" og 55".

Begge disse to skal iallfall være betydelig bedre enn E535. Men når prisforskjellen for øyeblikket er så stor er det neimen ikke noe lett valg.
    ST50 er bedre kjøp en Samsung E6505, men det er VELDIG nært. Det som skiller disse tvene mest er sort nivået men 0.009 og 0.002 er nok så like tall...

E535 er betydelig dårligere, men det er jo en low end skjerm og koster mye mindre.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •