Philips 46PFL8007 vs Samsung 46ES8005

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Philips 46PFL8007 vs Samsung 46ES8005

Hei

Er på utkikk etter ny tv, og vurderer følgende to overnevnte tver.

Hvilken av disse bør jeg satse på?, er egentlig utelukkende interessert i bildekvalitet og lyd.

Smart tv funksjoner og apps ol. er ikke noe jeg vektlegger noe særlig, da tvn skal brukes til å se tv og film.

Noen som vet hvilken høyde det er på Philips 8000-serie tvn med/på fot?

Makshøyde på tvn på fot er 68.cm, dette for at den skal få plass i tv-benken.

Grunnen til at jeg spør er forde Philips 46PFL9707 som skulle være 66,5.cm på fot, nå er oppdatert til å være 70.cm, bittert.

Dette gjør at jeg ikke for plass til den slik jeg hadde tenkt.

Både Elkjøp, Lefdal, Soundgarden oppgir de samme målene her, selv om dette ikke stemmer, mener jeg også leste disse målene inne på Philips Norge sin hjemmeside, dette er nå blitt forandret i ettertid.

Hvilken av disse tvene gir best bilde?

Og er det noen som kan bekrefte/avkrefte om Philips 46PFL8007 er 66,5.cm høy stående på fot?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Er på utkikk etter ny tv, og vurderer følgende to overnevnte tver.

Hvilken av disse bør jeg satse på?, er egentlig utelukkende interessert i bildekvalitet og lyd.

Smart tv funksjoner og apps ol. er ikke noe jeg vektlegger noe særlig, da tvn skal brukes til å se tv og film.

Noen som vet hvilken høyde det er på Philips 8000-serie tvn med/på fot?

Makshøyde på tvn på fot er 68.cm, dette for at den skal få plass i tv-benken.

Grunnen til at jeg spør er forde Philips 46PFL9707 som skulle være 66,5.cm på fot, nå er oppdatert til å være 70.cm, bittert.

Dette gjør at jeg ikke for plass til den slik jeg hadde tenkt.

Både Elkjøp, Lefdal, Soundgarden oppgir de samme målene her, selv om dette ikke stemmer, mener jeg også leste disse målene inne på Philips Norge sin hjemmeside, dette er nå blitt forandret i ettertid.

Hvilken av disse tvene gir best bilde?

Og er det noen som kan bekrefte/avkrefte om Philips 46PFL8007 er 66,5.cm høy stående på fot?
    Samsungen har en eller annen grunn vinni no greier her i Norge, detta er jo bare tull og tøys. Den er ikke bra som en overall tv. Med mindre man kun ser på Pixar sine filmer, da er den i sitt ess. Philipsen er rett og slett en god del bedre, valget her er enkelt. De fleste tester der ute av 8 serien til philips sier det samme, en knall tv. Slenger du på litt til får du den uovervinnelige 9 serien.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Ikke mye respons her.

Noen som har handlet Philips 46PFL8007 her som vet hvor høy denne blir når den er montert stående på fot?

Sliter Philips skjermene like mye som Samsung skjermene ift. clouding?

Setter veldig stor pris på tilbakemelding her, heller mot å gå for Philips.

Newcomer Sørlending1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg har selv Philips 8007 47". Storfornøyd. Jeg har alltid hatt Philips, og skal nok alltid har det helt til jeg går over til prosjektor.

Jeg syns de er helt klart de beste film tv'ene blant Led-tvene. Selvfølgelig er plasma fortsatt best til film. Men som allround og ja, en god del filmtitting så er den suveren syns jeg. Ser ihvertfall 3 filmer i uka, og masse fotball. Etter litt fin innstillinger på bildet er det helt klasse.
    Hadde fjorårets modell av 8000 serien til Philips, og syns den fortsatt er bedre enn mange andre led jeg har sett. Men solgte den og kjøpte 8007,
    9000 blir for dyr dessverre.

Jeg digger også ambilight. Alle kompisene mine liker det og min samboer digger det.

Har ikke opplevd noe hint av clouding og syns også 3d er meget bra.
    Har en kompis som har samsungen som du ser på, han sier selv at han opplever clouding og syns mitt sortnivå er mye bedre.

målene du oppgir er nok rett, men jeg har hengt den rett på vegg for å få fullt utbytte av ambilight og plass på tv-benken.

Håper det hjalp litt. Tror at du blir meget fornøyd!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sørlending1
    Hei

Jeg har selv Philips 8007 47". Storfornøyd.

Hadde fjorårets modell av 8000 serien til Philips, og syns den fortsatt er bedre enn mange andre led jeg har sett. Men solgte den og kjøpte 8007,
    9000 blir for dyr dessverre.
    Dette høres jo veldig bra ut, er som sagt utelukkende interresert i bildekvalitet. Du mener selvsagt 46" her?

digger også ambilight. Alle kompisene mine liker det og min samboer digger det.
    Synes også denne funksjonen virker veldig tiltalende.

ikke opplevd noe hint av clouding og syns også 3d er meget bra.
    Har en kompis som har samsungen som du ser på, han sier selv at han opplever clouding og syns mitt sortnivå er mye bedre.
    Dette er vel en av grunnene til at jeg vurderer og heller mot Philips denne gangen. Virker som Philips har hatt mindre problemer med dette enn Samsung.

Samt gode justeringsmuligheter ift. til bildedelen, får mye skryt for at de leverer meget gode bilder.

målene du oppgir er nok rett, men jeg har hengt den rett på vegg for å få fullt utbytte av ambilight og plass på tv-benken.
    Dette er viktig, har kun plass til en tv som er maks 68.cm stående på fot.
    Grunnen til at jeg spør er som sagt at PFL9707 også er blitt oppgitt til å være 65,5.cm høy stående på fot, men den ER faktisk 70.cm stående på fot.

det hjalp litt. Tror at du blir meget fornøyd!
    Dette hjalp godt, takker for svar her. Blir nok Philips skjermen forutsatt at høyden stående på fot stemmer, 65,5.cm.

Newcomer Sørlending1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Mener selvfølgelig 46" ja. :-)

Du kan jo sjekket nettet for tester av den. Vet at dinside.no og hardware.no har testet den grundig. Og gitt den god score.
    Og ja, kalibrerings-
    mulighetene er svært gode syns jeg.

Angående høyden så vet jeg at elkjøp har den fysisk i butikkene. Så du kan jo evt ringe de/dra dit og sjekke. :-)

Må legge til at jeg liker designet også veldig godt. Den er kanskje ikke like anoretisk tynn som lg og samsung. Men jeg bryr meg fint lite for som sagt den gir et bra kvalitetsinntrykk og bildet er jo det viktigste :-) :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det ikke kun står mellom philips eller samsung, kunne du også vurdere hx855 fra Sony, flere store sider som omtaler den som den beste led-tv'en i år innenfor et "normalt" budsjett.
    Bare vær obs på at cluding ikke er utelukket, jeg returnerte selv en 46' tommer pga dette.
    Det kan imidlertid også forekomme på de du nevner, hvertfall på ES8000.

Ellers ville jeg som generell regel lest anmeldelser på avforums, hdtvtest og cnet istedet for hardware og dinside.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du må ha bakled for å slippe cloudingen. HX955 har vel bakledd så da slipper du det.

Av de to du har nevnt ville jeg valgt philips av samme grunner som nevnt over, bedre sort, og bedre bilde

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •