TV som er egnet som monitor?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TV som er egnet som monitor?

Skal handle inn et par TV er på jobben. Skjermene skal henge på vegg og brukes til alarm overvåking fra applikasjoner som kjører på PC. De må tåle å stå med relativt statiske bilder 24/7 og det er en fordel om de kan vise bilder fra flere kilder samtidig. Størrelsen bør nok være minimum 40 tommer.

Er det noen som har et tips til TV'er som kan anbefales til dette bruket?

Newcomer TV Dinnah sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oba
    Skal handle inn et par TV er på jobben. Skjermene skal henge på vegg og brukes til alarm overvåking fra applikasjoner som kjører på PC. De må tåle å stå med relativt statiske bilder 24/7 og det er en fordel om de kan vise bilder fra flere kilder samtidig. Størrelsen bør nok være minimum 40 tommer.

Er det noen som har et tips til TV'er som kan anbefales til dette bruket?
    Det er vel bare å kjøpe det billigste du finner av LCD/LED i den størrelsen du er ute etter. I hvertfall ikke noe vits å bruke penger på noe dyrere med "smart"-funskjoner, bildeinterpolering og annet mikkmakk. Alle LCD/LED tv-er kan man lett koble til en PC via HDMI uten særlig problemer. Når det gjelder tv-ens evne til vise bilder fra flere kilder samtidig er det nok litt verre. Jeg kjenner ihvertfall ikke til tv-er med en slik funksjon.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PIP funksjon er vel ikke noe som eksisterer i stor grad i dagens tv'er lenger såvitt jeg har sett. Var veldig poppis i overgangsårene mellom CRT og LCD.

Men enkelte smart tver har vel noen lignende funksjoner vil jeg tro

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel som nevnt bare og gå for rimeligste lcd/led du finner, akkuratt dette med og vise flere kilder kommer vel mer ann på kamera systemet du kobler opp med, har ikke selv sett en tv som tar i mot f.eks 4 kilder og viser de samtidig.

Vet ikke hva de kaller det men hadde sett for meg en boks man kobler en par tv'r til og alle kamerane i, så vil denne boksen sette sammen 4 kamera feeds til et hd bilde og sende ut på tv'n enn at dette er bygd inn i tv'n.

Litt vill googling fant et eksempel på hva jeg snakker om.
    8ch DVR | 8 Channel H.264 Stand Alone DVR
    Dette er bare som eksempel for hva jeg fabler om og ikke anbefalning oä hva som bør kjøpes.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar!
    Da høres det ut som alle LCD/LED med ikke altfor blank skjerm vil duge.
    Det vi skal ha på skjermene er ikke overvåkningsbilder fra kamera, men status skjermer som viser alarmstatus for nettverk som vi overvåker.

Newcomer TV Dinnah sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg glemte å spørre - er det HDMI- eller DVI-utgang på PC-en som skal brukes? Så lenge den har det skal det være null problem å koble til hvilken som helst LCD/LED TV.

Hvis du derimot hadde tenkt å koble til via VGA-kabel må du forsikre deg om at du kjøper TV-er med VGA-inngang. Dette var iallfall standard før, og jeg regner med de fleste fortsatt har det, men jeg er litt usikker på akkurat det.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar! Da høres det ut som alle LCD/LED med ikke altfor blank skjerm vil duge. Det vi skal ha på skjermene er ikke overvåkningsbilder fra kamera, men status skjermer som viser alarmstatus for nettverk som vi overvåker.
    Jeg har brukt Panasonic proff-skjermer i mange år og de har pip (inntil ni delbilder). Men dette er plasma-monitorer (uten høyttalere, uten tuner etc) og er dessverre dyre. men de er gode og tåler stillbilder, i motsetning til konsumentvarianten av de samme skjermene (de har litt annen elektronikkstyring).

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg tror nok det er fornuftig at TV'ene har VGA inn. Trenger ikke ha tuner eller høyttalere.
    Takker for innspill!

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel bare proffskjermer som selges uten tuner.

En "forbruker" tv vil alltid ha en form for tuner i seg og ditto være lisensbelagt. Alternativt få den sendt inn til et godkjent verksted for plombering om ønske er å unngå nrk lisens. Den jobben vil være tjent inn første året

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Er vel bare proffskjermer som selges uten tuner.

En "forbruker" tv vil alltid ha en form for tuner i seg og ditto være lisensbelagt. Alternativt få den sendt inn til et godkjent verksted for plombering om ønske er å unngå nrk lisens. Den jobben vil være tjent inn første året
    Et par ting, for bedrifter er det NRK avgift per enhet, ikke per bosted.

Jeg er usikker på om plombering er nødvendig, jeg har akkurat levert inn Get-boksen og skal ikke bruke antenne kabelen lenger, og har fått tilsendt skjema fra NRK for oppsigelse.

Denne teksten skal limes inn med noen få justeringer på tidspunkt
    Til: lisens@nrk.no
    Tittel: Fjersnynsmottaker ikke i bruk

Jeg henviser til forskrifter om fjernsynsmottagere §9 og melder herved skriftlig til NRK om at fjernsynsmottageren min ikke er i bruk fra og med neste termin (fra og med 1.1.2013) og erklærer at den ikke vil bli tatt i bruk igjen før NRK er underrettet om det i henhold til §6. Dersom NRK ønsker det kan dere etter nærmere avtale sende en autorisert person til å utføre plombering i henhold til §9. Inneværende termin er betalt som normalt. Med dette betrakter jeg mitt kundeforhold til dere som avsluttet fra og med 1.1.2013 og forventer ingen framtidige krav fra dere. Jeg ber om bekreftelse på at e-posten er mottatt og at jeg er fjernet fra lisensregisteret. Bekreftelsen ønskes snarest mulig og senest innen 1. desember 2012.

mvh. Navn
    Adresse

Hentet her:
    Et annet tek forum

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •