Div parktiske spørsmål ang samsungs LED-tver

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Div parktiske spørsmål ang samsungs LED-tver

Hei

Skal lage meg en liten TV-stue i enden av gangen og må ha en ny TV.

Jeg ser for meg en samsung 46-50" i prisklasse 4-8k.

Forutsetnigene er som følger:

*TVen skal henges på en vegg hvor man går rett forbi. Den må derfor være så tynn som mulig og henge så nært veggen som mulig.

*TVen kan være max 125 cm bred så 46-50" er så stort som det kan bli.

*Bruken blir mest serier fra mediespiller, dvd/blueray til barn samt xbox til meg selv.

*Prisen er jeg ikke helt låst på, men den skal på ene siden være billig og grei siden dette blir en sekundær-TV, samtidig som jeg ikke ønsker å kjøpe noe billig ræl som jeg blir misfornøyd med. Ettersom min primær-TV idag er en 7 år gammel 40" samsung, regner jeg egentlig med at samme hva jeg kjøper så er det bedre enn den jeg har. (Når penger og prioriteringer ligger til rette skal nok denne og byttes).

*Ettersom jeg har problemer med å komme meg i butikk for tiden tenkte jeg å handle på nett og ettersom jeg har hatt samsung før har jeg rett og slett tatt en snarvei og sortert ut alt annet, bare for å begrense valgområdet.

Så til spørsmålene.

1.
    Når det gjelder vegghenging har jeg skjønt at det er varianten med klosser og wire som gir den tetteste opphengingen, noe ala dette:
    Komplett.no - Samsung Super slim veggfeste
    Samtidig, når jeg ser på samsung sine sider er det noe som er omtalt som "ultratynn veggmonertingsstøtte" (50" Smart LED-TV ES5705 - SPESIFIKASJONER | SAMSUNG) som ikke er kompatibelt på mange TVer. Hva betyr egentlig dette? Er dette et annet system eller betyr det at TVen ikke kan henges opp på denne måten?

2.
    Jeg vil ha bruk for å koble ethernet, strøm og minst 1 HDMI-kabel inn bakpå TVen. Jeg hadde jo trodd dette var en selvfølgelighet, men er kontaktene på disse TVene lagt opp slik at man kan koble dette uten at TVen må ytterligere ut fra veggen? Jeg har hatt problemer med å finne gode baksidebilder av disse TVene.

3.
    Ellers går jeg meg generelt litt vill i alle modellnumrene. EH og ES, er dette om den har PVR eller ikke? (eller forresten ser det ut som om den er slim/slank eller ikke, da må jeg vel ha slim).
    Ellers regner jeg med at 8000 er bedre enn 6000 som er bedre enn 5000. Ser vel ut som 5-serien er min prisgruppe. Men forskjellene på en 5705 og 5505 (for å ta et eksempel)? Er det noen fallgruver her man bør passe på eller er dette mye det samme?

4.
    Noen andre ting dere ville tatt inn i beregningen?

Newcomer Troutmaster sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erikrod
    Når det gjelder vegghenging har jeg skjønt at det er varianten med klosser og wire som gir den tetteste opphengingen, noe ala dette:
    Komplett.no - Samsung Super slim veggfeste
    (50" Smart LED-TV ES5705 - SPESIFIKASJONER | SAMSUNG)
    Gjør samme jobben,bare mye billigere..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips, greit å spare litt der man kan, jeg bestilte en slik. Var jo litt rart at prisen der så ut til å være lavere enn prisen på produsentens hjemmeside.

Ellers er jeg veldig interessert i om noen som har et av disse TVene har info om pkt. 1 og 2.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke hvorfor vaier opphengene ikke skal fungere på andre tv'r, de har jo alle sammen VESA oppheng så burde jo være mulig og dra på jernia og macgyver'e en 'løsning' :P

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Skjønner ikke hvorfor vaier opphengene ikke skal fungere på andre tv'r, de har jo alle sammen VESA oppheng så burde jo være mulig og dra på jernia og macgyver'e en 'løsning' :P
    Nei, jeg er enig, skjønner ikke det jeg heller, derfor jeg lurte på om noen visste hva samsung mete med at den ikke var kompatibel med "ultratynn veggmonteringsstøtte".

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •