Skal ha 3 nye TV`er trenger hjelp. 2 LED og 1 Plasma

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skal ha 3 nye TV`er trenger hjelp. 2 LED og 1 Plasma

Hei,

Skal ha 3 nye TV`er

2 soveroms TV`er og en stue TV

Soveroms TV: jeg har sett på er UE46ES5705 og UE40es6535 vet ikke hvem jeg skal velge

Stue TV : Greier ikke å bestemme meg mellom Samsung PS64E8005 og Panasonic TX-P65ST50Y

Litt hjelp hadde vært fint

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasma tven syns jeg definitivt burde bli ST50 ut av de to. Men Samsung PSE6505 60" burde også vurderes!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Plasma tven syns jeg definitivt burde bli ST50 ut av de to. Men Samsung PSE6505 60" burde også vurderes!

Har en PS64D8005 fra før men sliter med FBR problem på den.
    (Lys styrken går opp og ned)
    Bortsett fra det er det KNALL bilde på den.

Eneste som er synd med ST 50 er at den er litt plastic fantasic :-(

Tv`er som t-skjorter de krymper! vil ikke gå ned til "bare" 60" i Stua :P

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    E8005 skal ikke være veldig annerledes fra D8005 på det der, så dersom det er grunnen til at du bytter den så er det vel bare å eliminere Samsungen med det samme. Det er ellers ikke enormt stor forskjell på dem bildemessig.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    E8005 skal ikke være veldig annerledes fra D8005 på det der, så dersom det er grunnen til at du bytter den så er det vel bare å eliminere Samsungen med det samme. Det er ellers ikke enormt stor forskjell på dem bildemessig.

Fader å!

Forhørte meg på avforums /avsforums angående fbr på E serien. Mener Zoyd og noen andre sa at E serien ikke var berørt av fbr.

Har du noen tråder på E8005?

Hva landet du på til slutt da? Mener å ha fått med meg at du hadde en D8005

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av micromini
    Fader å!

Forhørte meg på avforums /avsforums angående fbr på E serien. Mener Zoyd og noen andre sa at E serien ikke var berørt av fbr.

Har du noen tråder på E8005?

Hva landet du på til slutt da? Mener å ha fått med meg at du hadde en D8005
    Det Zoyd og gjengen sikter til er nok ustabiliteten i sortnivået som D-serien også har. Den skal være borte på E8005. Men på lyse bilder, så er det fremdeles som før. Dette er vel også dokumentert i et review, men jeg husker ikke av hvem. Men den sortnivå-ustabiliteten kan patches vekk på D8005, noe jeg gjorde. I følge Zoyd og noen andre var dette en litt kortvarig glede for noen, for ettersom tida gikk så begynte sortnivået igjen å bli ustabilt, trolig etter en spenningsjustering som skjer automatisk etterhvert som panelet eldes. Jeg opplevde aldri dette.

Jeg landet på VT50 etter at jeg leverte inn D8005-en, og den er mye mykere på brightness-justeringen enn Samsungene. Jeg var egentlig aldri plaget av det på Samsungen, men det spørs om jeg ville mente det samme nå etter å ha hatt VT50-en en stund

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det Zoyd og gjengen sikter til er nok ustabiliteten i sortnivået som D-serien også har. Den skal være borte på E8005. Men på lyse bilder, så er det fremdeles som før. Dette er vel også dokumentert i et review, men jeg husker ikke av hvem. Men den sortnivå-ustabiliteten kan patches vekk på D8005, noe jeg gjorde. I følge Zoyd og noen andre var dette en litt kortvarig glede for noen, for ettersom tida gikk så begynte sortnivået igjen å bli ustabilt, trolig etter en spenningsjustering som skjer automatisk etterhvert som panelet eldes. Jeg opplevde aldri dette.

Jeg landet på VT50 etter at jeg leverte inn D8005-en, og den er mye mykere på brightness-justeringen enn Samsungene. Jeg var egentlig aldri plaget av det på Samsungen, men det spørs om jeg ville mente det samme nå etter å ha hatt VT50-en en stund

Fikk du levert den inn på reklamsjon?
    Snakket med en på elektronisk.no og han sa at jeg skulle sende den inn så fikk vi se hva samsung sa.
    For sånn som min D8005 med fbr så er den ubrukelig for meg!
    Vet om mainboard patchen men som du sier melder folk at den plutselig ikke fungerer lenger :-(

Ser ut som om det blir en ST50 på meg.
    Bare litt drit å gå fra bøsta stål til blank plast :-(

Hvis du skulle snuble over noen av de gamle E8005 research trådene dine så hadde jeg satt pris på det :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk du levert den inn på reklamsjon?
    Snakket med en på elektronisk.no og han sa at jeg skulle sende den inn så fikk vi se hva samsung sa.
    For sånn som min D8005 med fbr så er den ubrukelig for meg!
    Vet om mainboard patchen men som du sier melder folk at den plutselig ikke fungerer lenger :-(

Ser ut som om det blir en ST50 på meg.
    Bare litt drit å gå fra bøsta stål til blank plast :-(

Hvis du skulle snuble over noen av de gamle E8005 research trådene dine så hadde jeg satt pris på det :-)
    Jeg fikk levert den inn på reklamasjon, ja. De fikk tre forsøk på seg til å fikse den interne satellitt-tuneren før jeg ba om å få hevet kjøpet. (Etter kjøpsloven har de ikke rett til mer enn to, så jeg synes jeg var snill her ).

Her er testen som viser hvordan ABL oppfører seg på E-serien til Samsung i år, og det ser ut til å være samme greia som i fjor. Var det derimot denne greia med at sort bumper synlig opp til grått så er det mer eller mindre eliminert. Det flyter fremdeles opp mot grått, men i så myke overganger at du ikke ser det.

Samsung PS51E8000 Performance

Edit:

Kan vel også nevne de grunnene til at jeg til slutt valgte å ikke gå for Samsung igjen, da jeg faktisk vurderte E8005 en periode.

- Tok ikke sjansen på at de hadde bedret tuneren, fant ingen som kunne teste det for meg
    - Siden jeg så etter noe i 50"-størrelsen fristet VT50 mer pga et langt bedre sortnivå (0.01cd/m2 mot 0.05cd/m2)
    - Sortnivået på Panasonic-en er dønn stabilt
    - Mykere overganger på lyse bilder og ikke noen sånne heftige pops som Samsungen hadde
    - Samme sortnivå uavhengig av 24Hz eller 60Hz

Dog får VT50-en litt trekk fra meg fordi sortnivået i Pro-modusene og Cinema-modusen er vesentlig dårligere enn i de andre, samt at lysutbyttet på disse er strupet så mye at det etter min mening ikke er sebart i annet enn mørklagt rom, og det er jo ironisk nok da man virkelig legger merke til det dårligere sortnivået også.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk levert den inn på reklamasjon, ja. De fikk tre forsøk på seg til å fikse den interne satellitt-tuneren før jeg ba om å få hevet kjøpet. (Etter kjøpsloven har de ikke rett til mer enn to, så jeg synes jeg var snill her ).

Her er testen som viser hvordan ABL oppfører seg på E-serien til Samsung i år, og det ser ut til å være samme greia som i fjor. Var det derimot denne greia med at sort bumper synlig opp til grått så er det mer eller mindre eliminert. Det flyter fremdeles opp mot grått, men i så myke overganger at du ikke ser det.

Samsung PS51E8000 Performance

Edit:

Kan vel også nevne de grunnene til at jeg til slutt valgte å ikke gå for Samsung igjen, da jeg faktisk vurderte E8005 en periode.

- Tok ikke sjansen på at de hadde bedret tuneren, fant ingen som kunne teste det for meg
    - Siden jeg så etter noe i 50"-størrelsen fristet VT50 mer pga et langt bedre sortnivå (0.01cd/m2 mot 0.05cd/m2)
    - Sortnivået på Panasonic-en er dønn stabilt
    - Mykere overganger på lyse bilder og ikke noen sånne heftige pops som Samsungen hadde
    - Samme sortnivå uavhengig av 24Hz eller 60Hz

Dog får VT50-en litt trekk fra meg fordi sortnivået i Pro-modusene og Cinema-modusen er vesentlig dårligere enn i de andre, samt at lysutbyttet på disse er strupet så mye at det etter min mening ikke er sebart i annet enn mørklagt rom, og det er jo ironisk nok da man virkelig legger merke til det dårligere sortnivået også.
    dammit nå heller jeg tilbake på E8005 TX-P65VT50 blir for dyr.
    satelitt tuner delen er ikke viktig for meg

Tenker jeg kanskje jeg bestiller TX-P65ST50Y og ps64E8005 på komplett (45 dager retur)
    Aldri vær så usikker på et TV kjøp før

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dammit nå heller jeg tilbake på E8005 TX-P65VT50 blir for dyr.
    satelitt tuner delen er ikke viktig for meg

Tenker jeg kanskje jeg bestiller TX-P65ST50Y og ps64E8005 på komplett (45 dager retur)
    Aldri vær så usikker på et TV kjøp før
    Hvis den brightness-poppingen i lyse bilder/scener plager deg, så er jo valget enkelt.. da er det bare å gå for ST50-en først som sist, for akkurat den delen er som sagt ikke bedret på E8005. Det er såpass liten forskjell på D8005 og E8005 at det neppe er verdt byttet etter min mening.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis den brightness-poppingen i lyse bilder/scener plager deg, så er jo valget enkelt.. da er det bare å gå for ST50-en først som sist, for akkurat den delen er som sagt ikke bedret på E8005. Det er såpass liten forskjell på D8005 og E8005 at det neppe er verdt byttet etter min mening.
    Brightness pops er en deal breaker for min del ja

Savner Pioneer jeg

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk levert den inn på reklamasjon, ja. De fikk tre forsøk på seg til å fikse den interne satellitt-tuneren før jeg ba om å få hevet kjøpet. (Etter kjøpsloven har de ikke rett til mer enn to, så jeg synes jeg var snill her )
    Hva var det som var feil med satelitt tuneren?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva var det som var feil med satelitt tuneren?
    For mye støy i signalet som førte til plagsomme break-ups, og HD-sendinger var spesielt utsatt (men det skjedde også på SD)

http://colaku.com/~tomsk/d8005.mp4 er et lite filmklipp jeg tok i forbindelse med reklamasjonen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For mye støy i signalet som førte til plagsomme break-ups, og HD-sendinger var spesielt utsatt (men det skjedde også på SD)

http://colaku.com/~tomsk/d8005.mp4 er et lite filmklipp jeg tok i forbindelse med reklamasjonen.

Hvor i landet levete du inn din?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor i landet levete du inn din?
    Jeg lot komplett håndtere returen min, men den ble vel da sendt til Moer Radio og TV fra dem igjen, som ligger i Tønsberg. For hvis den ikke hadde blitt godkjent av verkstedet, så var det Komplett som hadde måttet kreditere meg likevel. Jeg dokumenterte sammen med reklamasjonen min at tv-en hadde vært forsøkt fikset tre ganger for dette problemet, så de hadde ikke noe valg. Enten måtte de kreditere den, eller så måtte Samsung. I dette tilfellet ble det Samsung, siden verkstedet godtok reklamasjonen.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en PS64D8005 fra før men sliter med FBR problem på den.
    (Lys styrken går opp og ned)
    Bortsett fra det er det KNALL bilde på den.

Eneste som er synd med ST 50 er at den er litt plastic fantasic :-(

Tv`er som t-skjorter de krymper! vil ikke gå ned til "bare" 60" i Stua :P

Synd at du har problemer med den TVen, fordi ellers er det en helt fantastisk skjerm som ikke trenger oppgradering! Jeg vurderte selv den skjermen da jeg var på TV jakt i fjor.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er også litt teit av Samsung å ikke gjøre noe med de hoppene i brightness gitt at det var en del klager på det i fjor. Grafene i reviewet jeg linker til over her viser jo at situasjonen er akkurat like ille i år. Nå var ikke det noe jeg opplevde som et problem, men jeg skjønner jo at det er en dealbreaker for mange...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min har vært inne 2 ganger og skal inn en tredje gang nå
    Første gangen så hadde den døde pixels. Andre gangen så dannet det seg bobler i glare coaten og nå skal den inn for at hdmi kontakt 1 er deffekt samt at jeg ikke godtar disse brightness popsne og at den har begynt å buzze forferdelig
    (håpet de ville slippe ny firmware som fikset det men det sjer ikke)

Har bestilt meg ps64e8005 og st50 får se hvem jeg beholder.
    Rent teknisk sett så er e8005 overlegen

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OMG!! ser ut som om nissen er snill i år!

PANASONIC 3D Plasmaskjerm TX-P65ST50E | Pixmania

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OMG!! ser ut som om nissen er snill i år!

PANASONIC 3D Plasmaskjerm TX-P65ST50E | Pixmania
    Forsiktig med parallellimport. Ofte ikke verdt det du sparer in the long run.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •