Sony XBR-900 4K LED TV personlig erfaring!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony XBR-900 4K LED TV personlig erfaring!

Da har jeg vært heldig nok til å kunne se en 84" Sony XBR900! Vet ikke om den er ute i Norge enda men... Koster AED 99 999 her, noe som tilsvarer 150 000,- NOK cirka. ($27 100 kontra $25K i USA) Jeg må si meg meget imponert! Den viste selvfølgelig bare ren 4K footage og det var helt suverent, så bilder av en jente på blomstefjord og film av en fotball kamp, detaljerikdommen og skarpheten var helt ut av denne verdenen Satt der i kanskje en time og bare så på alt den hadde å vise fram. Etter på var det ekstremt vanskelig å gå tilbake til "vanlige" full HD skjermer. Sony HX920, HX855 og HX955 så bare helt elendig ut. Var som å gå fra blu-ray til VHS...

Men forsatt vil jeg si at Sony VPL-VW1000ES er et mye bedre kjøp, da den fåes til samme pris, bare den kan fort bli dobbelt, om ikke 3 ganger så stor.

I et lyst rom tror jeg neppe det finnes bedre bildekvalitet, men den reflektere fortsatt en god del. Helt sort skjerm var akkurat som å se seg selv i speilet.

Active
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    cinema 3D (LG) har så mye crosstalk at det rett og slett blir en ubehagelig opplevelse.
    Hvordan er Sony 4K TVen på 3D?

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eriaur
    Den kjører passiv 3D og det lille jeg har sett av den så det meget bra ut, men 84" til 180000,- er alt for dyrt enda.

Ellers så har jeg mye av de samme inntrykkene som UltimaNoctis(blu-ray til VHS er kanskje litt overdrevet men), men jeg så den bare på en kort Sony presentasjon på Cinemateket for en stund tilbake og fikk ikke gått den i nærmere øyesyn.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Active
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende med passiv 3D til 4K skjermer. Om Sony og andre produsenter kommer til å gå for passive briller til enkelte modeller med 4K.
    Men kommer Ultra-HD blu-ray neste år allerede, så spørs det vel om også toppmodeller med passiv 3D blir en valgmulighet. (2013-14+)

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eriaur
    Jeg er ikke stor fan av 3D... 3D briller blir for ubehaglig for meg, jeg liker ikke å ha solbriller på engang, så det å ha noe på nesen som legger trykk blir for plagsomt :-x Men jeg rakk ikke å se 3Den.. kan hende jeg sjekker det neste gang jeg drar til Dubai Mall

Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Den kjører passiv 3D og det lille jeg har sett av den så det meget bra ut, men 84" til 180000,- er alt for dyrt enda.

Ellers så har jeg mye av de samme inntrykkene som UltimaNoctis(blu-ay til VHS er kanskje litt overdrevet men), men jeg så den bare på en kort Sony presentasjon på Cinemateket for en stund tilbake og fikk ikke gått den i nærmere øyesyn.
    Hehe, jeg overdriver litt kanskje :lol:

Men jeg måtte nesten spørre de i butikken om de kjørte SD eller HD på de andre Sony skjermene i nærheten.. De føltes ikke ut som 1080p.. MAKS 720p etter å ha tittet på en 84" 4K i mange, mange minutter!

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg glemte å nevne at jeg satt 2 meter (sofaen var plassert der) fra skjermen! Det dekket omtrent hele synsfeltet å kunne ikke se noen av pikslene... Detaljene og skarpheten var like krystal-klar som om jeg satt 5 meter unna. Så til de som tror 84" blir for stor for stua... Helt feil!

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Jeg glemte å nevne at jeg satt 2 meter (sofaen var plassert der) fra skjermen! Det dekket omtrent hele synsfeltet å kunne ikke se noen av pikslene... Detaljene og skarpheten var like krystal-klar som om jeg satt 5 meter unna. Så til de som tror 84" blir for stor for stua... Helt feil!
    At du ikke ser pixler på 2m unna på en 84" 4K skjerm er vel ikke så overraskende, må helt opp i lerretet for å se de på 3m bredt bilde på VW1000...8)
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •