Ny tv til under 10 000! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 38 av 38
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    ST50 er den beste tv iforhold til pris, bildemessig i nærheten er kun HX955 og 9706 fra Philips og begge disse er bakbelyste LED. Ellers er LG sine modeller fra 760 og opp og Sony sin HX855 ok, hvis prisen på disse og ST50 var reversert.

ST50 rent bildemessig ligger altfor altfor lavt i pris sett iforhold til det som er i samme prissjikte.

TV Reviews: LCD TVs, flat-screen TVs, plasma TVs, 3D TVs - CNET Reviews

Panasonic TC-P55ST50 Review - Watch CNET's Video Review

Sharp Elite PRO-60X5FD Review - Watch CNET's Video Review Den LED'en er den eneste tven som har bedre bilde overall ifølge cnet og ligger til 45000 kroner norske hvis man skal regne moms og annet vrøvl.

Ligger en grei gjennomgang av årets beste tver.

PANASONIC TX-P42ST50Y Plasma TV | Hi-Fi Klubben 42" 5995.

PANASONIC TX-P50ST50Y Plasma TV | Hi-Fi Klubben 50" 7995

PANASONIC TX-P55ST50Y Plasma TV | Hi-Fi Klubben 55" 12495

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Skulle fått betalt av Panasonic for den reklamen de får herfra for sine plasma.

Alle forum jeg er medlem av er klin lik. Alle audio/video forum da :-D

Mange konspirasjonsteorier om at Panasonic har betalt forumvandrere ^^

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler på de har råd til å betale oss en krone når de har 60 milliarder i minus.
    Kunne bare heller anbefalet Panasonic LED istedenfor hvis det skulle være enkelt. Synd at måleapparater ikkje lyger vanligvis sålenge man vet kordan en teknologi fungerer.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ender nok opp med en st50.
    Men har hørt noe om at man burde innkjøre tven? (Må man virkelig det?)
    Og hvis det blir buzzing er dette vanlig eller en reklamasjonssak?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare kjøre noen programmer man legger inn på ei minnepenn med noen farger osv i ca 150-200 timer, får disse av Gorm hvis du spør tror jeg, så er tv-en klar til bruk. Også må du huske å kjøre svært lite kontrast å lys-styrke og slike ting første 2000 timene. Så er tv-en klar til bruk. Også må du huske å kjøre vaskeprogram minst en gang i døgnet så du ikke ender opp med tv2 logoen brent fast eller noe slikt. Så er tv-en klar til bruk. Ja vel og merke da er tv-en klar til å kunne brukes noenlunde normalt. men du må aldri ha på samme kanalen eller spille tv-spill mer enn MAKS 2 timer om gangen før du kjører 5 timer med vaskeprogram. Også må du for all del huske på at hvis du tenkte å ha ei 15w vegglampe påslått mens du ser tv så er plasma ubrukelig, stearinlys er MAKS av belysning du kan ha på mens du ser på tv.

Eller så gjør du sånn som jeg har tenkt, jeg hører på de som har peiling å kjøper meg en st50 55" :razz: Og både tror og håper at alt dette styret er for de med "supersyn" mens jeg med mine normale øyne vil syns dette er en kanontv. Har 45dager å bestemme meg på fra den kommer så jeg velger å gi st50 en sjanse når såpass mange sier d samme, nemlig "løp og kjøp".

Sånn helt seriøst så er jeg littegrann redd for disse stripene noen får på høyresiden av skjermen, litt redd for innbrenning hvis jeg ser flere timer på samme kanal (må være litt obs) og litt redd dette med "skygger" eller uklarheter når kamera følger en fotballspiller og slike ting......derfor er jeg litt spent når jeg får tv-en. For jeg ser ikke PRIMÆRT på film som mange andre her inne gjør, jeg ser primært på vanlig tv. Men alikavel tror jeg nok jeg blir fornøyd siden alle "ekspertene" skryter så av denne tv-en og jeg er langt fra noen ekspert så da må ihvertfall jeg like den tenker jeg:-P

Buzzing var vel noe som roet seg etter endel timer som jeg har forstått d, så om du syns dette er litt irriterende i starten vil dette roe seg etter ei stund. Blir jo spennende å se hvis vi begge kjøper denne tv-en nå på anbefaling fra andre, å se om vi blir fornøyde:-o

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og det gjør eg med min VT50 og null problemer, skal du vekk i en times tid så sett på rullefelt, er ikkje hokus pokus dette her. Skal du sitte i 12 timer med tv2 logoen oppe til høyre, så er det 9 millioner reklamepauser til å sette den en gang på rullefelt i 5 min i løpet av dagen.

Går man inn for å få innbrenning så skjer det.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klipsch....i love it
    Må bare kjøre noen programmer man legger inn på ei minnepenn med noen farger osv i ca 150-200 timer, får disse av Gorm hvis du spør tror jeg, så er tv-en klar til bruk. Også må du huske å kjøre svært lite kontrast å lys-styrke og slike ting første 2000 timene. Så er tv-en klar til bruk. Også må du huske å kjøre vaskeprogram minst en gang i døgnet så du ikke ender opp med tv2 logoen brent fast eller noe slikt. Så er tv-en klar til bruk. Ja vel og merke da er tv-en klar til å kunne brukes noenlunde normalt. men du må aldri ha på samme kanalen eller spille tv-spill mer enn MAKS 2 timer om gangen før du kjører 5 timer med vaskeprogram. Også må du for all del huske på at hvis du tenkte å ha ei 15w vegglampe påslått mens du ser tv så er plasma ubrukelig, stearinlys er MAKS av belysning du kan ha på mens du ser på tv.

Eller så gjør du sånn som jeg har tenkt, jeg hører på de som har peiling å kjøper meg en st50 55" :razz: Og både tror og håper at alt dette styret er for de med "supersyn" mens jeg med mine normale øyne vil syns dette er en kanontv. Har 45dager å bestemme meg på fra den kommer så jeg velger å gi st50 en sjanse når såpass mange sier d samme, nemlig "løp og kjøp".

Sånn helt seriøst så er jeg littegrann redd for disse stripene noen får på høyresiden av skjermen, litt redd for innbrenning hvis jeg ser flere timer på samme kanal (må være litt obs) og litt redd dette med "skygger" eller uklarheter når kamera følger en fotballspiller og slike ting......derfor er jeg litt spent når jeg får tv-en. For jeg ser ikke PRIMÆRT på film som mange andre her inne gjør, jeg ser primært på vanlig tv. Men alikavel tror jeg nok jeg blir fornøyd siden alle "ekspertene" skryter så av denne tv-en og jeg er langt fra noen ekspert så da må ihvertfall jeg like den tenker jeg:-P

Buzzing var vel noe som roet seg etter endel timer som jeg har forstått d, så om du syns dette er litt irriterende i starten vil dette roe seg etter ei stund. Blir jo spennende å se hvis vi begge kjøper denne tv-en nå på anbefaling fra andre, å se om vi blir fornøyde:-o
    Den stripa helt til høyre er der på alle panelene jeg har sett så langt, men det er sånn at du virkelig må se etter den på det aller meste av materiale. Der den kommer best til syne hos meg er ved panoreringer der det er mye ensfargede flater, primært lyseblått og grønt. Men det er så langt ut til høyre at det ikke er veldig naturlig å feste blikket der, og ved demonstrasjoner har det også vist seg at mange ikke la merke til det før det ble pekt spesielt på.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kommer nok heller ikke til å gidde å "kjøre" den inn. Jeg vil bare se film med en gang ikke drive å vente i flere døgn på at tv-en skal bli innkjørt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av doffen761
    Jeg kommer nok heller ikke til å gidde å "kjøre" den inn. Jeg vil bare se film med en gang ikke drive å vente i flere døgn på at tv-en skal bli innkjørt.
    Det kan være lurt å unngå innhold som ikke dekker hele skjermen de første 200-ish timene, dog. Mao, film med letterboxer bør unngås helt i starten, ellers risikerer du fort å få noen permanente skygger av disse stripene på topp og bunn, og akkurat dette er jeg faktisk ikke sikker på om det er like lett å få dekket på reklamasjon (Det foreligger ingen rettskraftige dommer på dette, og det er et tema som jeg vet er diskusjonsmateriale mellom forbrukerrådet, forhandlere og produsenter. For innbrente kanallogoer derimot foreligger det en dom som har satt presedens og derfor kan benyttes i saker der forhandler krangler).

Grunnen til denne innkjøringsfasen er fordi at fosforet brenner mye mer intenst de første 100-200 timene, og faren for at noe "brenner seg fast" er ganske stor siden det er i den perioden fosforet svekkes raskest. Bortsett fra dette skal det ikke være nødvendig med noen forhåndsregler. Jeg bruker VT50-en min til hva det måtte være, og har ikke fått noe problemer annet enn noe seig image retention innimellom. Det verste var vel TV2-logoen som satt igjen i et par dager, men da hadde tv-en også vært brukt på TV2 nesten en hel dag.

Du gjør selvsagt som du vil, men å passe litt på de første 100-200 timene kan spare deg for mye magesår

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så ikke film, spill eller TV de første 200t? Seriøst?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er liksom Panasonic ST50 som er alfa omega, men så ser du videre at folk kjører fargeslides i 1700 timer, og at folk knapt tør bruke de til TV titting i frykt for at ting skal brenne seg inn. Seriøst, er dette det beste vi klarer å komme opp med i 2012?

Ikke får du det på reklamasjon engang om OL logoen har brent seg inn heler ser det ut til.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av benbjo
    Som jeg svarte i den forrige posten, en og annen 2.35:1-film er ikke skadelig, men du bør unngå at det er det som brukes mest. Hva tv angår, de kanalene som har "destruktive" logoer (som f.eks. TV2, TVN, etc.) kan du zoome litt i starten sånn at logoene havner på utsida. Greit, det er litt irriterende men 200 timer er lite i forhold til hvor lenge du skal ha tv-en

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanzo
    Ikke får du det på reklamasjon engang om OL logoen har brent seg inn heler ser det ut til.
    Det gjør man.

Newcomer OlaCola15 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av benbjo
    Helt sykt hva folk gjør, ikke sant?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Det kan være lurt å unngå innhold som ikke dekker hele skjermen de første 200-ish timene, dog. Mao, film med letterboxer bør unngås helt i starten, ellers risikerer du fort å få noen permanente skygger av disse stripene på topp og bunn, og akkurat dette er jeg faktisk ikke sikker på om det er like lett å få dekket på reklamasjon (Det foreligger ingen rettskraftige dommer på dette, og det er et tema som jeg vet er diskusjonsmateriale mellom forbrukerrådet, forhandlere og produsenter. For innbrente kanallogoer derimot foreligger det en dom som har satt presedens og derfor kan benyttes i saker der forhandler krangler).

Grunnen til denne innkjøringsfasen er fordi at fosforet brenner mye mer intenst de første 100-200 timene, og faren for at noe "brenner seg fast" er ganske stor siden det er i den perioden fosforet svekkes raskest. Bortsett fra dette skal det ikke være nødvendig med noen forhåndsregler. Jeg bruker VT50-en min til hva det måtte være, og har ikke fått noe problemer annet enn noe seig image retention innimellom. Det verste var vel TV2-logoen som satt igjen i et par dager, men da hadde tv-en også vært brukt på TV2 nesten en hel dag.

Du gjør selvsagt som du vil, men å passe litt på de første 100-200 timene kan spare deg for mye magesår
    Okei.
    Men hhvordan finner jeg ut om hvilke filmer som er med letterboxer?
    Er det ikke mulig å stille på innstillingene slik at bilde ikke dekker hele skjermen?

Og hvis jeg er så uheldig at noe skal brenne seg inn, er det ikke mulig å kjøre et slikt vaskeprogram? Hva er det og hvor får man tak i det? Og hvis man vil "kjøre" inn tven hvordan gjør man det?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av doffen761
    Okei.
    Men hhvordan finner jeg ut om hvilke filmer som er med letterboxer?
    Er det ikke mulig å stille på innstillingene slik at bilde ikke dekker hele skjermen?

Og hvis jeg er så uheldig at noe skal brenne seg inn, er det ikke mulig å kjøre et slikt vaskeprogram? Hva er det og hvor får man tak i det? Og hvis man vil "kjøre" inn tven hvordan gjør man det?
    TV-en har en zoom-funksjon som gjør det mulig å bli kvitt letterboxene i filmer som har det. Det er ikke optimalt, men i innkjøringsfasen er det en grei ting å gjøre. Du trenger ikke gjøre noe spesielt i innkjøringsfasen annet enn å bruke tv-en, men unngå statiske elementer som kanallogoer som ikke er transparente over tid, letterboxer i filmer osv. Etter en 100-200 timers bruk skal risikoen for innbrenning være betydelig redusert.

"Vaskeprogrammet" det snakkes om finnes i TV-ens menyer og heter "Scrolling bar" eller "Rullefelt". Noe som er vel så effektivt er å finne en kanal med mye bevegelse, typisk en musikk-kanal, sette på zoom for å få vekk logoen, så kjøre på med maksimal kontrast en stund. For meg har dette vært mye mer effektivt enn å bruke dette "rullefeltet".

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    TV-en har en zoom-funksjon som gjør det mulig å bli kvitt letterboxene i filmer som har det. Det er ikke optimalt, men i innkjøringsfasen er det en grei ting å gjøre. Du trenger ikke gjøre noe spesielt i innkjøringsfasen annet enn å bruke tv-en, men unngå statiske elementer som kanallogoer som ikke er transparente over tid, letterboxer i filmer osv. Etter en 100-200 timers bruk skal risikoen for innbrenning være betydelig redusert.

"Vaskeprogrammet" det snakkes om finnes i TV-ens menyer og heter "Scrolling bar" eller "Rullefelt". Noe som er vel så effektivt er å finne en kanal med mye bevegelse, typisk en musikk-kanal, sette på zoom for å få vekk logoen, så kjøre på med maksimal kontrast en stund. For meg har dette vært mye mer effektivt enn å bruke dette "rullefeltet".
    Okei, men det ikke noe problem å se blu ray og netflix?
    Og letterboxer, er det svarte området over og under bilder som ofte kommer på filmer i 4:3?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •