Klargjøringstjeneste av TV hos Lefdal - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 58
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Stakkars kundene som kommer til å lure på om de har kjøpt Plasma når den får skygger og ser så bra ut som den kan. For den forskjellen man så på bildet til Lefdal sin side er jo som å se en Plasma hjemme iforhold til butikk. Hadde alle LED sett sånn ut fra eske så kunne man begynt å vurdere det, med unntak av clouding og de andre vanlige LCD svakhetene, men dag og natt var det ihvertfall.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    see.. Men om noen skal ha 500 kroner i timen for å gjøre meg en tjeneste bør de helst være kjempeflinke i det de driver med! Det er jo nærmest advokat lønn...
    Advokatlønn? Da må du nok gange beløpet noen ganger. Det lokale verkstedet fortalte min gamle mor at de tok 1200 kroner i timen for reparasjon. Så nå ble bilen i stedet kjørt inn i min garasje. Er jeg heldig, baker hun en kake som takk for hjelpen

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis en tv kan utbedres 200% så tar eg lett en kalibrering, hadde tilogmed gjort det på Kuroen og VT50 hvis eg følte at pengene var tilstrekkelig, stramme de opp er vel heller det riktige ordet.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Advokatlønn? Da må du nok gange beløpet noen ganger. Det lokale verkstedet fortalte min gamle mor at de tok 1200 kroner i timen for reparasjon. Så nå ble bilen i stedet kjørt inn i min garasje. Er jeg heldig, baker hun en kake som takk for hjelpen
    1200? Det er helt på trynet!

En offentlig ansatt advokat i Norge tjener cirka 650 000,- i året.. Det blir en timelønn på cirka 360 kroner... Så om de skal ha "mange" ganger det beløpet (500) så er det bare en brøkdel som går i advokatens lomme..

Private advokater tjener 1.1 millioner i året noe som blir 611 kroner i timen cirka hvis han jobber 1800 timer.

Off-topic, men var kanskje ikke så galt å si at 500 kroner var nesten advokat lønn :P

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    I see.. Men om noen skal ha 500 kroner i timen for å gjøre meg en tjeneste bør de helst være kjempeflinke i det de driver med! Det er jo nærmest advokat lønn... så da burde kalibreringen få mye bedre effekt enn det jeg selv kunne ha fått med en kalibreings blu-ray eller noe leketøy fra e-bay...

Hvor er polakkene som gjør det for en 100 lapp? :-?

Men det virker som det er vanskelig arbeid (proffkalibratør).. nesten vanskelig å fatte hvordan man kan tjene penger når man må bruke seks-sifret beløp på kalibreringsutstyr..
    He he. Jeg skjønner at du ikke har vært så mye innom det å kjøpe tjenester enda. Tviler på at du får byttet olje på bilen på et merkeverksted for under en tusing i timen.
    Du får det du betaler for.......
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    No går ikkje de 1200 kroner direkte til reperatøren men til drift og alt mulig annet vås.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    He he. Jeg skjønner at du ikke har vært så mye innom det å kjøpe tjenester enda. Tviler på at du får byttet olje på bilen på et merkeverksted for under en tusing i timen.
    Du får det du betaler for.......

Sant... er jo ikke gammelnok til å betale for sånne ting jeg. Jeg vet at morfar tar 325,- kr i timen for å male og han lever helt kongelig med mer penger enn det han trenger. Det er bare svindleri at de skal ha tusing i timen for sånt tull. Jeg vet at elektrikker tar seg gjerne 500kroner i timen i Norge og det er helt på trynet.

Her i Dubai får du det gjort for en 50 lapp i timen kanskje. (og den prisen klager de på, når de må betale 50 kroner i timen for at Jaguaren skal bli reparert..)

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant... er jo ikke gammelnok til å betale for sånne ting jeg. Jeg vet at morfar tar 325,- kr i timen for å male og han lever helt kongelig med mer penger enn det han trenger. Det er bare svindleri at de skal ha tusing i timen for sånt tull. Jeg vet at elektrikker tar seg gjerne 500kroner i timen i Norge og det er helt på trynet.

Her i Dubai får du det gjort for en 50 lapp i timen kanskje. (og den prisen klager de på, når de må betale 50 kroner i timen for at Jaguaren skal bli reparert..)
    Du får ikke en elektrikker til å jobbe for 500 kr i timen, Da er det svart arbeid. en elektrikker koster ca 1000 lappen pr time. da har elektrikkern sikkert 250-300 av disse til lønn. resten er firmaet sitt.firmaet jeg jobber for har en timepris på 780,- eks mva. så en advokat tar minst 1500 pr time. (privat sektor).

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    500kr timen for elektriker, det var vel omtrent sant på samme tida som donald kosta 5kr pr blad.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må være kjekt at det flyter olje i gatene i dubai og samtidig så blir man ikkje flådd av stat og diverse andre organer og ordninger. Bare venter på at mine 20 rekker av 12.2 millioner og samtidig at eg er aleine vinner på 100 mill skal slå inn til 90 mill i odds sånn ca, så blir det adressendring til noenlunde samme breddegrad.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tja, i Kina jobber barna så å si bare for mat mens de syr klær til HM som vi kjøper her. Det blir vel ikke direkte sammenlignbart med norge.
    Ta markedsøkonomi når du går ut ungdomskolen, så forstår du nok litt mer av verdensbildet
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, jeg koster 1550 kr timen - sjefen min nærmere 2000,-
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Delthral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toyota skulle ha 1200/time + mva for å skifte lyspære (xenon) på bilen min. De skulle ha 8000,- inkl mva totalt med pæra. Mekonomen skiftet pære på en halvtime og tok 1200,- for jobben OG pære inkl mva. Jeg synes ikke bilmekanikertjenester er verdt 1200 pluss mva.
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8" koax surround | 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1000-1500 per timme är helt vanliga ingeniörs och hantverkarkostnader idag.
    En ansatt på Elkjöp har ca 300,000-320,000 om året. Ca 160 kronor per timme grovt räknat.
    Då förstår man vem som tjänar pengarna.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit tiltak dette. Ser ikke at de andre kjedene gjør det samme (soundgarden, hifiklubben etc.).

Lefdal gjør iallefall et forsøk, så får folk bestemme selv om dem vil ha denne kalibreringa eller ei. Noen sier også de forsikringene man kjøper ifra lefdal/elkjøp o.l. bare er tull også... men de ler oftest ikke når uhellet er ute, og man skal ut med egenandel på ca 4000kr om man skal bruke innebo.

Lefdal gir iallefall folket tilbudet, og det syns jeg er veldig bra!

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, i Kina jobber barna så å si bare for mat mens de syr klær til HM som vi kjøper her. Det blir vel ikke direkte sammenlignbart med norge.
    Ta markedsøkonomi når du går ut ungdomskolen, så forstår du nok litt mer av verdensbildet

Jeg vet mye mer om verdensbildet enn du tror, og langt mer enn 99% av nordmenn som tror hele verden fungerer slik som i Norge.. Emiratene har langt høyere bruttonasjonal produkt per innbygger enn Norge likevel så betaler mann ikke 1000 kroner i timen for en elektrikker, men kanskje 100-150,- det kalles et klassesystem i samfunnet, noe Norge mangler. Når du har vært rundt i verden som jeg har, så ville du ha skjønt hvorfor jeg reagerer sterkt på at en som driver håndverk skal ha så mye penger. Markedsøkonomi får mann ikke på VGS, men jeg tok opp økonomistyring og markedsføring, og skal studere videre for å bli en Investment Banker da jeg er opptatt av fakta på internasjonal basis.

Hadde denne samtalen vært med en emirater som tjener 4 mill i året og han ble fortalt at norske rørleggere tar 900,- i timen hadde han spyttet ut kaffen pga den høye prisen men samtidig hadde ledd av at norske advokater tjener kun 1.1 mill i året.

Disse høyeprisene på ovenfornevnte tjenester er med på å bidra til "lav" konkurranseevne i landet...

Å sammenligne et fattig land som Kina med et av verdens rikeste land blir totalt feil. Jeg sammenlignet et rikt land (Norge) med et som er enda rikere (Emiratene). Staten Abu Dhabi er forresten verdens rikeste stat målt i BNP/innb. på cirka en halv million dollar til emiratene og $250,000 i gjennomsnitts inntekt som er 5 ganger høyere enn Norge målt i kjøpekraft.. I Dubai er det cirka $45 i timelønn i snitt, men Abu Dhabi er mer en dobbelt så rike som Dubai. Uten skatt er timelønnen 600-700 her i snitt.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg reiser også mye rundt i verden gjennom jobb, og jeg har enda tilgode å møte en idustriarbeider i Dubai som har noe i nærheten av den livskvaliteten en tilsvarende industriarbeider har her i Norge. Ikke i noe annet sted i emiratene, noe sted i østen eller i østeuropa for den saks skyld. Da foretrekker jeg nok det sosialdemokratiske systemet vi lever i. Men det er klart, et klassesystem fungerer jo alltid godt om man tilhører den øverste klassen...........
    Japan og Sør-Korea er kansje de landene jeg synes fungerer ok for folk flest, men de sliter selvfølgelig under folketallet.
    Men dette er en o.t diskusjon som ikke hører hjemme her. Tilbake til Lefdal
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg reiser også mye rundt i verden gjennom jobb, og jeg har enda tilgode å møte en idustriarbeider i Dubai som har noe i nærheten av den livskvaliteten en tilsvarende industriarbeider har her i Norge. Ikke i noe annet sted i emiratene, noe sted i østen eller i østeuropa for den saks skyld. Da foretrekker jeg nok det sosialdemokratiske systemet vi lever i. Men det er klart, et klassesystem fungerer jo alltid godt om man tilhører den øverste klassen...........
    Japan og Sør-Korea er kansje de landene jeg synes fungerer ok for folk flest, men de sliter selvfølgelig under folketallet.
    Men dette er en o.t diskusjon som ikke hører hjemme her. Tilbake til Lefdal

Når jeg forklarer hvordan livet i Norge er spør folk her om Norge er et kommunistisk land Du har helt rett i det at industri arbeiderne i Dubai har det mye, MYE verre en Norge, men det er slik jeg syns det burde være. Poenget mitt var at industriarbeidere her tjener 1/10 av det tilsvarende norske arbeidere gjør men likevel er lands gjennomsnittet høyere i Dubai, for å ikke snakke om Abu Dhabi som er 2-3 ganger rikere enn dubai igjen! det sosialdemokratiske samfunnet har gjort nordmenn både svake og late. Hva er vitsen med utdanning i Norge? Du tjener like mye som en toalett vasker som en markeds sjef. i Emiratene tjener toalett vaskeren 1/10 av norsklønn og markeds sjefen 10 x norsklønn.. Det gir deg ekstra lyst til å jobbe hardt i livet. og slik fungerer de fleste land, i langt, LANGT mindre grad...

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Selv om jeg ikke deler synet ditt ser jeg poenget ditt.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Active Jimbeam sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min første flatskjerm ble kjøpt i sony center og jeg sa ja takk til å få den satt opp og "kalibrert" men når de leverte den ble den riktig nok pakket ut og satt op for meg men "kalibreringen" var bare noen trykk i menyen og så stille litt på bilde. Virket helt tilfeldig og når de hadde gått rettet jeg på det så det ble slik jeg ønsket 500kr ut av vinduet men hva visste jeg i 2008:wink:

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •