TVen har gått til h****tte og jeg trenger ny til maks 13k!!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Arrow TVen har gått til h****tte og jeg trenger ny til maks 13k!!!

Har min gamle 40" LCD-tv fra samsung til 4000,- ny. ikke dyrt, men var godt nok i den tiden... denne er 2 år gammel og nå røk akuratt alle mulige HDMI inganger, typisk! :neutral:
    Jeg er på jakt etter 55-60" Tv til rundt 10 tusen, håper det kommer noen på salg etter nyttår. planen er og ha klar et par tver jeg kunne tenkt meg til det store Januarsalget

Kan noen her anbefale noen LED-Tver (plasma virker så stressende...) i prisklassen 8000-13000,-?
    kan si ifra at jeg har sett på denne:
    MPX.no - Panasonic 55" 3D LED TV TX-L55ET5Y og denne som nå er på tilbud!
    MPX.no - Philips 55" 3D LED Smart TV 55PFL5507T
    Muligens om plasma ikke er så galt som jeg har hørt:
    MPX.no - Samsung 60" Plasma TV PS60E535

Takker for svar!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    Har min gamle 40" LCD-tv fra samsung til 4000,- ny. ikke dyrt, men var godt nok i den tiden... denne er 2 år gammel og nå røk akuratt alle mulige HDMI inganger, typisk! :neutral:
    Jeg er på jakt etter 55-60" Tv til rundt 10 tusen, håper det kommer noen på salg etter nyttår. planen er og ha klar et par tver jeg kunne tenkt meg til det store Januarsalget

Kan noen her anbefale noen LED-Tver (plasma virker så stressende...) i prisklassen 8000-13000,-?

Takker for svar!!!
    Jeg kan ikke uttale meg så altfor mye om hva som er best i toppklassen av LCD-LEDene, men om du først har et 13K-budsjett så ville jeg heller valgt 55"-eren av ST50 som et alternativ i stedet for den 60-tommeren fra Samsung som du nevner. E535 er en helt streit tv, men den gir nok en del mer refleksjoner enn hva ST50 gjør, og yter mest sannsynlig en liten tanke bedre i dagslys. Alternativt gå for PS60E6505 fra Samsung dersom du tviholder ved 60".. det er bittelitt over budsjettet ditt, men ikke mye. E6505 er en mye bedre skjerm enn E535 og er nok også verdt prisforskjellen.

Edit: det skulle selvsagt være at ST50 yter bedre i dagslys enn E535.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat LED TVer til 10-13 lapper er veldig vanskelig å anbefale da alle produsere et relativt ukorrekt bilde i mine øyne... Om du skal ha ny TV altså. Alle er kant-LED dessverre, er overpriset og har langt dårligere ytelse enn plasma konkurrenter.

Jeg ville kanskje vært på jakt etter brukte Sony HX920 eller Philips 9000 serie.. begge er helt utrolige LED tver med bak-LED lys som har bilde kvalitet som minner om plasma! årets Sony HX950 / Philips 9707 blir alt for dyre..

Er du villig til å gå for en skjerm som kun er 46" ?

Sony 46" HX923 koster 14 lapper ny (nedsatt fra 27 lapper fra i fjor)

Kjøp SONY KDL-46HX923 46" LED BRAVIA FULL-HD 3D billig på Dustinhome.no

Men kanskje du er heldig og finner den på brukten..

Edit: Og det gjorde jeg!

Sony HX923 46" til 9990,- bedre LED TV til rundt 10 lapper (som du ønsket deg) får du ikke...

Sony KDL-46HX920 (46&quot (Toppmodell) - FINN Torget

Men selvfølgelig syntes jeg du burde gå for plasma, jeg har sett rommet ditt og jeg ser ingen grunn til å ikke ha plasma der.. en 55" ST50 eller 60" Samsung PNE6505 er helt perfekt for deg!

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos

Takker for svar!!!
    Om du ikke VILL ha ny TV kan du reklamere og få den reparert. HDMI innganger skal holde mer enn 5 år, alså har du 5 års reklamasjon på den !
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal IKKE ha så lite som under 55, er lei av små skjermer, gamlingen kjøpe Samsung LED 55" til 10k i stua og den er jo veldig bra den på kvalitet og hele greia :-o
    og han vet jeg digger store tver og kino, så han mobber meg, må ta igjen 8)

men kan jo prøve å reklamere og se om jeg får noe tilbake!

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da syntes jeg at du burde definitivt gå for en Panasonic plasma! ST50 55" er den perfekte skjermen for dine behov. 60" Samsung PSE6505 hadde også vært et bra alternativ men den er litt i overkant av ditt budsjett. innbrenning varierer fra panel til panel, jeg har personlig aldri opplevd innbrenning på en plasma som ble laget etter 2008.. klart lillesøstra mi sin panasonic fra 2007 får det hele tiden og en kompis som har en 60" samsung fra 2006 eller 2007 får det han også.. men alle som har en fra 2008- har aldri fått innbrenning... Hvordan så mange har klart å få det her på avforum fatter jeg bare ikke og lurer på om de skrur av all hvilemoduser med intensjon av å få innbrenning

Men klart så er den Samsungen din far kjøpte bedre enn den 40" du hadde fra før av.. Stiller man seg ikke kritisk til en skjerm kan faktisk en Samsung LED se fantastisk ut også, men du skal vel se filmer om natten og da er det ikke særlig kult å se på en lyse blå skjerm som lyser som et juletre der det skal være en mørk gate i Gotham City. Ikke heller burde grå se ut som lilla, og hudfargen vår er ikke rosa..

Er du opptatt av å ha det bedre enn din far, får du velge deg en ST50 og være stolt av dine korrekte farger, EKTE blekk-aktig sort nivå og strålende naturlig bildekvalitet!

Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm.. da får vi håper den kommer på januarsalget! 8)

Newcomer PureHifi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    288
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har nettop kjøpt samsung LED smart tv, men den er bare til stua, så blir aldri brukt på film serier etc, så da får den duge... Men cloudingen er meget plagsom så hadde jeg hatt LED på kinoromet hadde den blitt returnert asap......hadde ikke stusset på plasma hadde jeg vert deg. om ikke du har plass til en PJ da..

Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skråtaket mitt ødelegger for å få sentrert pj, så det kan jeg ikke få til.. derfor jeg går for TV, men da tror jeg det blir plasma! :wink:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •