Ny TV til bestemor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer PantZman sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny TV til bestemor

Hei!
    Bestemor har i dag noe som ser ut som en 26" kassetv.
    Vi barnebarna tenkte å kjøpe henne en flatskjerm til jul og jeg har fått æren av å finne en.

Hun har i dag koblet til et slags høreapparat til TVen sin. Jeg er usikker på hvordan det er koblet opp men regner med det finnes og kan skaffes noe som er tilpasset nyere TVer.
    Jeg mener hun har en eldre ekstern RiksTV tuner i dag, uten HDMI så jeg tenker det kunne være greit med en intern i den nye TVen, om det ikke vil gjøre det vanskeligt med tanke på høreapparatet.

-Budsjettet ligger på 3.000kr
    -TVen kan være opp til 40"

Så langt har jeg sett meg ut en Samsung 40" LCD-TV LE40D504 til 2995,- men jeg lurer på om det er noe problem at den ikke har DVB-T2 (bare -T)?

Hun er ikke kravstor men dugende bilde og god/høy lyd kan jo alltids komme godt med. Jeg mener hun ser godt enda mens hørselen ikke blir noe bedre med årene.
    Noen synspunkter?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja..en bestemor kan jo være så mangt. Kommer an på om hun er i 50-60 årene eller 70-80 årene vil jeg si. Dårlig hørsel sier du,så kan vel tenke meg at hun har koblet til en TELESLYNGE eller lign til tv'n. Det kan du lese mere om her: Om lyttehjelpemidler - Hlf
    Du gjør nok lurt i å sjekke tilkoblingene til denne før du handler. Alternativt kan du jo bare ringe HLF.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riks-tv bruker DVB-T såvidt jeg vet og ikke DVB-T2, så det skal ikke være noe problem. Lyden i slike tv-er pleier aldri å være så mye å skryte av, så det kan jo alternativt vurderes en soundbar på sikt, eller et rimelig lydanlegg. TV-en i seg selv er helt ok, så det er ikke noe bomkjøp.

Hva tilkoblingsmulighetene for dette høreapparatet gjelder måtte man nesten visst hvordan det ble koblet til for å få noe mer kunnskap om det kan kobles til.

Newcomer PantZman sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Budsjettet har fått litt friere tøyler, men ser likevel ikke store vitsen med å kjøpe en stort dyrere TV enn 3-4.000 til bestemor. SMART funksjoner blir trolig aldri brukt av henne, hun fikk seg ny microbølgeovn nylig (gamle er trolig 20 år) og det ble nesten litt rabalder pga de nye knappene som stod på engelsk og hun ikke forstod seg med. :shock:

Min mor var på Expert og ble anbefalt en TOSHIBA REGZA 40LV933N 40" LCD til 2500kr. Kan ikke si jeg finner mye info om den utenom expert sin side. Har på følelsen at moren min blir anbefalt denne fordi hun er et lett bytte og TVen er utgående modell (ikke at bestemor egentlig trenger noe topp nytt).

Var innom Elkjøp pga en Samsung 40" LED-TV UE40EH5005 til 2795,- men den var selvfølgelig utsolgt og kom ikke inn igjen til den prisen. De ville selvfølgelig ha meg over på andre og dyrere modeller (sett det før?).

40" ser ut til å være midt i blinken for bestemor. Hun kan vel til nød få plass til en 42".

Er Philips TVen helt grei eller burde det legges inn litt mer for en litt bedre TV?
    Det blir garantert ikke noe spilling av hverken spill eller video på denne TVen. Bare RiksTV som forhåpentligvis hun får brukt via den interne tuneren.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •