Hvordan koble til tv med forsterker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan koble til tv med forsterker?

Usikker hvilken kategori som passer best men har idag koblet forsterkeren min på tv-en med rca kabler (kjører vanlig rca inn på ps3 å decoder osv også)

Har nå bestilt meg en ny tv, denne: Komplett.no - Panasonic 55" 3D Plasma TV TX-P55ST50Y

Ser ikke ut som denne har vanlig rca tilkobling? Hvordan får jeg nå lyd på tv-en gjennom anlegget?

Forsterkeren jeg har er en god gammel sak uten fancy tilkoblinger, denne: Google Bilder-resultat for http://www.hifionline.cz/photos/original/vincent-sv-236-back.jpg

Hvis jeg ikke får koblet anlegget til tv-en på noen måte så blir ikke denne tv-en kjøpt uansett hvor god den er, skal ha både tv å film gjennom anlegget......nekter å høre på den kjipe tv-lyden

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klipsch....i love it
    Usikker hvilken kategori som passer best men har idag koblet forsterkeren min på tv-en med rca kabler (kjører vanlig rca inn på ps3 å decoder osv også)

Har nå bestilt meg en ny tv, denne: Komplett.no - Panasonic 55" 3D Plasma TV TX-P55ST50Y

Ser ikke ut som denne har vanlig rca tilkobling? Hvordan får jeg nå lyd på tv-en gjennom anlegget?

Forsterkeren jeg har er en god gammel sak uten fancy tilkoblinger, denne: Google Bilder-resultat for http://www.hifionline.cz/photos/original/vincent-sv-236-back.jpg

Hvis jeg ikke får koblet anlegget til tv-en på noen måte så blir ikke denne tv-en kjøpt uansett hvor god den er, skal ha både tv å film gjennom anlegget......nekter å høre på den kjipe tv-lyden
    Da spørs det om du ikke må ha deg en DAC i mellom TV og forsterkeren din !
    Kan jo vere en bra øsning det , for da kan du jo kanskje få oppgradert lyden fra andre kilder i samme slengen
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føler ikke at jeg trenger oppgradering på noen områder, sitter idag med følgende og er knallfornøyd:-D

Klipsch rf63 som fronter
    Klipsch sw112 sub
    Vincent cd 6
    Vincent sv236
    ps3

Hvis jeg må ha en dac, er d mulig å få en dac som man KUN spleiser tv----->forsterker ? Vil helst ikke ha noen annen lydsignatur på cd eller film-lyd enn jeg har idag siden jeg er utrolig fornøyd slik jeg har d.

Kan jo hende at d finnes en vanlig rca-inngang på tv men at de har glemt å skrevet dette? Ser jo alle andre tv har jo 1 rca-inngang så rart at akkurat denne modellen ikke har? Noen som har Panasonic st50 eller st55 som kan bekrefte/avkrefte om jeg kan koble til rca fra forsterker?

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ekstern DAC er for å få bedre lyd

PS3 rca phono ut
    TV rca phono ut
    Kabel/satelitt/bakkesendt decoder RCA phono ut
    er generelt laveste kvalitet analog lyd man kan få

Siden du er fornøyd så sats på en tv med rca ut
    (er ikke vits å legge penger i DAC om man ikke ønsker å endre lyd)

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En sånn badboy. Digital fra TV, så RCa ut.

ARGON MiniDac D/A-konverter | Hi-Fi Klubben
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar, har sett på noen forskjellige. Jeg er jo utrolig fornøyd med lyden fra cd-spiller og mener Vincent 6 gjør en fantastisk jobb så denne lyden vil jeg IKKE endre. Men hvis jeg kan få enda bedre lyd på tv så er jo ikke dette noe minus akkurat da. Hvilken av disse er mest for pengene/beste kjøp?

Hegel HD2 DAC D/A-konverter - Sort

Gefen Digital Audio Decoder D/A-konverter | Hi-Fi Klubben

CYPRESS DCT-3 Coaxial/Optical to R/L Audio Converter - Bass Brothers AS

Hvis alle disse gir samme lyden vil jeg jo gå for den billigste, men er d noen grunner for å gå for en av de andre istedenfor?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klipsch....i love it
    Takker for svar, har sett på noen forskjellige. Jeg er jo utrolig fornøyd med lyden fra cd-spiller og mener Vincent 6 gjør en fantastisk jobb så denne lyden vil jeg IKKE endre. Men hvis jeg kan få enda bedre lyd på tv så er jo ikke dette noe minus akkurat da. Hvilken av disse er mest for pengene/beste kjøp?

Hegel HD2 DAC D/A-konverter - Sort

Gefen Digital Audio Decoder D/A-konverter | Hi-Fi Klubben

CYPRESS DCT-3 Coaxial/Optical to R/L Audio Converter - Bass Brothers AS

Hvis alle disse gir samme lyden vil jeg jo gå for den billigste, men er d noen grunner for å gå for en av de andre istedenfor?
    Kjenner ikke til evt kvalitetsforskjellene på disse du linker til , men du kan hvertfall ikke bruke Hegel HD2 , da den kun har USB inngang !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •