Hvilken tv burde jeg velge?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken tv burde jeg velge?

Hei, har nå sett litt etter en ny tv, men vet ikke helt hva jeg burde velge.
    Har sett litt på 5 modeller. Budsjettet mitt er maks 20 000 hvis det er en tv dere virkelig anbefaler, men hadde vært greit med maks 18000.
    Kommer til å se mest på vanlig tv (sport, serier osv.) Men vil også se en god del på film, og kanskje noe spilling (spilling skal ikke ha noe å si med tanke på hvilken tv jeg skal velge)

Tv1 Sharp 70 3D LED Smart-TV LC-70LE741S - Elkjøp
    Tv2 Samsung UE55ES8005 55" Full HD 3D LED-TV med et fantastisk bilde
    Tv3 Panasonic TX-P50ST50Y 50" full HD 3D Plasma med et strøkent bilde
    Tv4 Panasonic 55 3D Plasma Smart-TV TX-P55VT50Y - Elkjøp
    Tv5 Philips 55 3D LED Smart-TV 55PFL8007T - Elkjøp

Føler at dette er 5 gode tv`r med et bilde som er ganske bra, derfor det er vanskelig å velge. Stua kan være ganske mørk. Avstanden fra der jeg sitter til der den skal stå er ca 3.5-4 meter.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niveus93
    Hei, har nå sett litt etter en ny tv, men vet ikke helt hva jeg burde velge.
    Har sett litt på 5 modeller. Budsjettet mitt er maks 20 000 hvis det er en tv dere virkelig anbefaler, men hadde vært greit med maks 18000.
    Kommer til å se mest på vanlig tv (sport, serier osv.) Men vil også se en god del på film, og kanskje noe spilling (spilling skal ikke ha noe å si med tanke på hvilken tv jeg skal velge)

Tv1 Sharp 70 3D LED Smart-TV LC-70LE741S - Elkjøp
    Tv2 Samsung UE55ES8005 55" Full HD 3D LED-TV med et fantastisk bilde
    Tv3 Panasonic TX-P50ST50Y 50" full HD 3D Plasma med et strøkent bilde
    Tv4 Panasonic 55 3D Plasma Smart-TV TX-P55VT50Y - Elkjøp
    Tv5 Philips 55 3D LED Smart-TV 55PFL8007T - Elkjøp

Føler at dette er 5 gode tv`r med et bilde som er ganske bra, derfor det er vanskelig å velge. Stua kan være ganske mørk. Avstanden fra der jeg sitter til der den skal stå er ca 3.5-4 meter.
    Siden du vurderer såpass stort som Sharp 70" , så bør vel absolutt Panasonic ST 50 65" vere med i vurderingen !
    Kjøpte selv denne i høst og er meget fornøyd,og siden du har en gangke mørk stue også,så kommer jo disse virkelig til sin rett !
    Komplett.no - Panasonic 65" 3D Plasma TV TX-P65ST50Y
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Siden du vurderer såpass stort som Sharp 70" , så bør vel absolutt Panasonic ST 50 65" vere med i vurderingen !
    Kjøpte selv denne i høst og er meget fornøyd,og siden du har en gangke mørk stue også,så kommer jo disse virkelig til sin rett !
    Komplett.no - Panasonic 65" 3D Plasma TV TX-P65ST50Y
    den er nå til vurdering den også, er det veldig dårlig lysstyrke på disse skjermene?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den er nå til vurdering den også, er det veldig dårlig lysstyrke på disse skjermene?
    Nei det er det ikke - plasma har faktisk blitt ganske lyssterke med disse modellene!
    Men i et meget opplyst rom,så vil nok fortsatt LED ha mer lys å by på,men når kveldsmørket senker seg,så vil Plasmaen vere overlegen på bildekvalitet!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det er det ikke - plasma har faktisk blitt ganske lyssterke med disse modellene!
    Men i et meget opplyst rom,så vil nok fortsatt LED ha mer lys å by på,men når kveldsmørket senker seg,så vil Plasmaen vere overlegen på bildekvalitet!
    Det er greit, takk for raskt svar ST50 vs VT50?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er greit, takk for raskt svar ST50 vs VT50?
    VT 50 er jo litt bedre,men de sies at ST gir mest for pengene,siden det er ganske stort prissprang opp til VT serien!

VT har vel innebygd satelitt-tuner og noe mer kalibreringsmuligheter mener jeg å huske - ellers er bildekvaliteten rimelig lik!

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VT 50 er jo litt bedre,men de sies at ST gir mest for pengene,siden det er ganske stort prissprang opp til VT serien!

VT har vel innebygd satelitt-tuner og noe mer kalibreringsmuligheter mener jeg å huske - ellers er bildekvaliteten rimelig lik!
    Den Største forskjellen er vell ISF kalibreringen, så om du ikke tenker å proffkalibrere tven så er det egentlig ingen vits i å gå for vt serien om du vil spare litt penger.

Var selv vt50 65" og er kjempe fornøyd, Halleluja for en skjerm

God helg =)
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VT-en har også et filter som fungerer bedre i dagslys enn ST, men den har derimot et noe dårligere lysutbytte i forhold til ST. Så det er litt sånn gi og ta her. Med mindre tuneren og designet spiller noen rolle, så ville jeg nok valgt ST over VT dersom man har god lyskontroll i rommet den skal stå.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Med mindre tuneren og designet spiller noen rolle, så ville jeg nok valgt ST over VT dersom man har god lyskontroll i rommet den skal stå.
    Enig i denne, ST50 er best i et mørklagt rom. Da skinner den virkelig med sitt relativt dype sortnivå. Liker man å se film/TV med sterkt lys på eller i dagslys er det bare å gå for VT50 først som sist. J. Haugen ville dog mest sannsynlig sagt det motsatte. I tillegg bør det nevnes at skal man kalibrere er det ikke automatikk i at en VT50 gir bedre bilde i forhold til en ST50, noen vil faktisk påstå det motsatte (så lenge rommet er mørkt). Med mindre Panasonic har bedret kontrasten i pro-modus med ny firmware.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    Enig i denne, ST50 er best i et mørklagt rom. Da skinner den virkelig med sitt relativt dype sortnivå. Liker man å se film/TV med sterkt lys på eller i dagslys er det bare å gå for VT50 først som sist. J. Haugen ville dog mest sannsynlig sagt det motsatte. I tillegg bør det nevnes at skal man kalibrere er det ikke automatikk i at en VT50 gir bedre bilde i forhold til en ST50, noen vil faktisk påstå det motsatte (så lenge rommet er mørkt). Med mindre Panasonic har bedret kontrasten i pro-modus med ny firmware.
    Det har de ikke. Sortnivået og lysstyrken er fremdeles dårligere i Pro og Cinema enn i Dynamic, Normal og THX. Jeg synes Pro blir for mørk i et belyst rom, og det er jo ironisk nok da det reduserte sortnivået har minst å si. Nei, jeg synes de skal se å få fikset dette. Kalibrering er helt uaktuelt så lenge det er sånn.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Kalibrering er helt uaktuelt så lenge det er sånn.
    Går an å kalibrere gråskala i THX modus gjennom service menu. Iallefall på engelske modeller. Men det er tidkrevende og mest sanns. gaske irriterende. Ikke for folk flest altså. Potensielt mister man vel garantien ved å gå inn i s. m.?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    Går an å kalibrere gråskala i THX modus gjennom service menu. Iallefall på engelske modeller. Men det er tidkrevende og mest sanns. gaske irriterende. Ikke for folk flest altså. Potensielt mister man vel garantien ved å gå inn i s. m.?
    Det går til en viss grad, men det blir ikke i nærheten av en god kalibrering. Jeg synes forsåvidt THX ser helt ok ut som det gjør selv om det sikkert er langt unna rec 709, men det får bare være.

I teorien kan man vel sikkert miste garanti, men jeg tror ingen faktisk sjekker det der noen gang med mindre en feil opplagt kan skyldes servicemeny-tulling.

Jeg tweaket i servicemenyen på D8005-en jeg returnerte på reklamasjon og fikk kreditert, i tillegg til at jeg installerte denne panel-updaten fra den amerikanske firmware-oppdateringen som jeg er temmelig sikker på at også ville ha kunnet voide garanti.

Så, enten får de komme med en firmware-update som fikser sortnivået i det minste, ellers forblir Pro-modusene ukalibrert fra min side.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •