Syk samsung tv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Syk samsung tv

Hei!

Har en etterhvert eldre samsungtv, rettere sagt av modell LE40N86BD. Denne har den siste uken og to begynt å skape seg litt etter nå ca 5 års bruk.

Første "sykdom":

Du hører et rele slå inn i det du skrur på tv'n. Normalt har jeg bare hørt et klikk og et par sekunder etterpå kommer bildet opp. Nå står den og slår seg av og på (kun rele) med ca 1 sekunds intervaller. Dette varierer da også noe, men normalt sett dette intervallet. Dette kan den holde på med opp i mot ca 1/2 minutt før det endelig gir seg, og bildet kommer opp.

Siste (så langt) "sykdom":

Tv'n skrur seg på helt uten videre av seg selv. Har null peil på hva som kan forutsake dette, men det siste døgnet har den vel skrud på seg selv 4-5 ganger uten at jeg har foretatt meg noe som helst som skulle tilsi at den skulle skru seg på. Løsning er å dra ut stikk-kontakten. Da holder den seg i det minste av

Så hva i alledager kan disse sykdomssyntomene tyde på? Råd/tips?

Lurer også på hva folk tenker om reklamasjonsrett på noe slikt. Tv'n er jo ikke brukende for normale folk i denne tilstanden. Er den magiske grensen 5 år?

MVH

Newcomer Elusive sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MonkeyCountry Audio
    Hei!

Har en etterhvert eldre samsungtv, rettere sagt av modell LE40N86BD. Denne har den siste uken og to begynt å skape seg litt etter nå ca 5 års bruk.

Første "sykdom":

Du hører et rele slå inn i det du skrur på tv'n. Normalt har jeg bare hørt et klikk og et par sekunder etterpå kommer bildet opp. Nå står den og slår seg av og på (kun rele) med ca 1 sekunds intervaller. Dette varierer da også noe, men normalt sett dette intervallet. Dette kan den holde på med opp i mot ca 1/2 minutt før det endelig gir seg, og bildet kommer opp.

Tv'n skrur seg på helt uten videre av seg selv. Har null peil på hva som kan forutsake dette, men det siste døgnet har den vel skrud på seg selv 4-5 ganger uten at jeg har foretatt meg noe som helst som skulle tilsi at den skulle skru seg på. Løsning er å dra ut stikk-kontakten. Da holder den seg i det minste av

Så hva i alledager kan disse sykdomssyntomene tyde på? Råd/tips?

Lurer også på hva folk tenker om reklamasjonsrett på noe slikt. Tv'n er jo ikke brukende for normale folk i denne tilstanden. Er den magiske grensen 5 år?

MVH
    Jeg har hatt "sykdom 1" på min Samsung. Hadde denne klikkingen inni TV når du skrur fra stby til on over en periode før den nektet å slå seg på.
    Var kondensatorene (3 stk) i strømforsyningen som måtte byttes. Etter det funket alt som normalt. Er visst ett kjent problem med "eldre" Samsung LCD TV`er.

"Sykdom 2" har jeg ikke vært borti.

Tror grensen for å få fikset på garantien er 5 år ja.

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MonkeyCountry Audio

Det kan bare komme av en ting... Poltergeist! :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker Elusive, vi får se om vi finner ut når denne tv'n egentlig ble kjøpt og ta det der i fra. Noen kondensatorer som har tørket ut eller lignende høres ikke utenkelig ut.

Hmm.... vi har vel ikke blitt overtroiske også då da?:P

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle vel ha kommet med en liten oppfølgning på denne, i tilfellet det er flere som kommer til å lure med tiden:

Det er drøssevis med folk på Ebay som tilbyr nye kondensatorer til tv'r. Jeg skrudde opp min, sjekket nummeret på PSU delen og brukte dette samt modelbetegnelsen til å finne riktige KIT. Fant en veldig service innstilt selger fra USA. Betalte vel rundt 120.- for noe over 10 kondensatorer.

Byttet de fleste, og har vel nå fungert smertefritt i ca 2 måneder Enkelt å fikse med andre ord for dem som har holdt i en loddebolt før.

MVH

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •