God LED TV til rundt 5000 kr - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 106
    Newcomer OlaCola15 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Klargjøringstjeneste hos Lefdal! - Lefdal

Antar den tven til venstre er det man synes ser bra ut i denne tråden, dette er en helt vanlig LED uten noe som helst innstilling, det til høyre er en kalibrert og justert LED helt enkelt, dette er sånn en plasma ser ut, bedre sort og mer detaljer.

Vil man bruke LED til å få frem detaljer pga mangel på skygger så er jo det helt supert på spill som Dead Space siden man får klaustrofobi på Plasma siden man ikkje ser en dritt.

Ellers positivt at det ble en LG ihvertfall.
    Plasmaene så ikke slik ut av det jeg så ihvertfall. Plasmaene var mer grå-aktige. Til ben: mine erfaringer er at det synest for lite detaljer og det er en slags grå tone over skjermen. Nå var ikke akkurat disse sikkert de beste, men det har jeg iallefall opplevd.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Official Pioneer Kuro Pictures Thread.......

Hadde ikkje plasma vært bedre enn LCD så hadde det vært dødt og begravet for lenge siden, er en grunn til at de lærde foretrekker plasma og de som kjøper tv en gang i skuddåret har blitt foret av LED reklame og en haug med vås fra diverse blader og internettsider og derfor velger LED.

Sånn ser en Kuro ut hjemme... og en VT50 er så close som det går an, er ikkje vits i å tenke på ka du ser i butikk hvis de ikkje står på bright mode. Er ikkje så vanskelig å skjønne, alle som eg viser dette til som har et åpent sinn skjønner det i løpet av kort tid.

Og dette er ikkje plasma generelt, det er Panasonic bare sånn at vi har det helt klart. Eg hadde aldri anbefalt en billig plasma uansett.

The Case for Plasma vs LED/LCD HDTV | HD Guru Og dette er en av de beste artiklene eg har pløyd igjennom som forklarer dette greit hvis man skjønner engelsk.

Test det no og si at vi er idioter i ettertid, kan leve med det eg.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så bra ut den. Men plasma ser nok bedre ut på film enn spill (uten å starte diskusjonen igjen). Vil bare legge til at erfaringene ikke kommer fra butikker men fra andre personers hjem.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Official Pioneer Kuro Pictures Thread.......

Hadde ikkje plasma vært bedre enn LCD så hadde det vært dødt og begravet for lenge siden, er en grunn til at de lærde foretrekker plasma og de som kjøper tv en gang i skuddåret har blitt foret av LED reklame og en haug med vås fra diverse blader og internettsider og derfor velger LED.

Sånn ser en Kuro ut hjemme... og en VT50 er så close som det går an, er ikkje vits i å tenke på ka du ser i butikk hvis de ikkje står på bright mode. Er ikkje så vanskelig å skjønne, alle som eg viser dette til som har et åpent sinn skjønner det i løpet av kort tid.

Og dette er ikkje plasma generelt, det er Panasonic bare sånn at vi har det helt klart. Eg hadde aldri anbefalt en billig plasma uansett.

The Case for Plasma vs LED/LCD HDTV | HD Guru Og dette er en av de beste artiklene eg har pløyd igjennom som forklarer dette greit hvis man skjønner engelsk.

Test det no og si at vi er idioter i ettertid, kan leve med det eg.
    Det er vel helst oss lcd og led som blir kalla idioter her da...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er bare det at det er uinformert mening som er problemet, alle vil ha skyggdetaljer og godt sortnivå. Dette kan man kun oppleve hjemme derfor er alle mening basert på butikk helt poengløst, eg prøver å få deg til å skjønne at det er bare å glemme siden Plasma blir så sinnsykt mye bedre hjemme og LED hjemme fremhever skjønnhetsfeilene som man aldri oppdager i butikk siden de lyser opp som et juletre.

Plasma på gaming er helt konge, det er egentlig som på film. Men Mario og andre diverse greier ser bra ut på LED med altfor feil gamma og fargeverdier helt til du ligger merke til at Mario bikker rosa og det sorte er grått og blått og det har eg jammen opplevd uten at noen ligger merke til at det er feil til eg nevner det.

Og som ting fungerer i min verden, er noe vitenskapelig bevist ved målinger gjort av ekspertkalibratører og bilder bygger opp under dette, så forholder eg meg til det som fakta helt til noe kan motbevise det. Når noen tv'er får referansestatus på ørten forskjellige nettsider som måler apparater og det finnes tusenvis av innlegg på akkurat en type tv som er en liksom død teknologi så må man enten begynne å revurdere sine egne preferanser eller bare kjøre på i blinde. Uansett så vil eg ha den fargegjengivelsen som spillet/filmen eller andre medier hadde i utgangspunktet, ikkje noe tv'en lager opp pga dårlige innstillinger eller teknologisvakheter.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er bare det at det er uinformert mening som er problemet, alle vil ha skyggdetaljer og godt sortnivå. Dette kan man kun oppleve hjemme derfor er alle mening basert på butikk helt poengløst, eg prøver å få deg til å skjønne at det er bare å glemme siden Plasma blir så sinnsykt mye bedre hjemme og LED hjemme fremhever skjønnhetsfeilene som man aldri oppdager i butikk siden de lyser opp som et juletre.

Plasma på gaming er helt konge, det er egentlig som på film. Men Mario og andre diverse greier ser bra ut på LED med altfor feil gamma og fargeverdier helt til du ligger merke til at Mario bikker rosa og det sorte er grått og blått og det har eg jammen opplevd uten at noen ligger merke til at det er feil til eg nevner det.

Og som ting fungerer i min verden, er noe vitenskapelig bevist ved målinger gjort av ekspertkalibratører og bilder bygger opp under dette, så forholder eg meg til det som fakta helt til noe kan motbevise det. Når noen tv'er får referansestatus på ørten forskjellige nettsider som måler apparater og det finnes tusenvis av innlegg på akkurat en type tv som er en liksom død teknologi så må man enten begynne å revurdere sine egne preferanser eller bare kjøre på i blinde. Uansett så vil eg ha den fargegjengivelsen som spillet/filmen eller andre medier hadde i utgangspunktet, ikkje noe tv'en lager opp pga dårlige innstillinger eller teknologisvakheter.
    Du vet like godt som meg at ingen av oss vil gi oss. Så hvor lenge tenkte du å diskutere ; ) 2-3 sider til? ho ho ho

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av benbjo
    0 stress, men fortell gjerne om dine erfaringer. Helst i et helt mørklagt rom også
    Jeg har ihvertfall hørt at ST50 blir anbefalt, ha ha ha

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du blir litt sånn som en pasient som går til legen for å spørre ka den sunneste brusen er, så får du beskjed om at det er bedre å drikke vann men så går du hen og kjøper en cola på trass siden du vet best.

Men heldigvis så er dette bare en tv så det går ikkje utover det fysiske ihvertfall.

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CerwinMorty
    Bare et lite innspill her.
    I dag så er faren for innbrenning på plasma vedig, veldig liten. Detter grunnet at alle nye plasma tv'er har en funksjon som forhindrer dette. Den flytter bil 1 eller 2 punkter i minuttet og da slipper man innbrenning
    Man legger heller ikke noe merke til denne flyttingen.
    Fint det, men om logoen som står på samme plassen er 50x50 punkter, så hjelper det lite å flytte de 1-2 punkt fram og tilbake, i beste fall så er det "bare" 48x48 punkter som blir innbrent isteden for 50x50.

Har selv en mindre enn 2 år gammel toppmodell plasma med tydelig innbrenning pga stillestående pc-oppgavelinjer i topp og bunn. Og det er langtfra slik at det kun er pc den er brukt til.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasma til PC-bruk er noe som aldri hadde vært aktuelt her i gården. En god grunn til at alle pc skjermene i verden er LED så og si.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du blir litt sånn som en pasient som går til legen for å spørre ka den sunneste brusen er, så får du beskjed om at det er bedre å drikke vann men så går du hen og kjøper en cola på trass siden du vet best.

Men heldigvis så er dette bare en tv så det går ikkje utover det fysiske ihvertfall.
    Tragisk

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får ha lykke til videre.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ue46eh5305

Denne til 5000 får knallkritikk hos avforums.com:
    Looking at an all black screen and we’d almost believe it was a plasma display ... EH5300 truly does produce some of the best images we’ve seen from an LED television in 2012.
    Samsung UE-46EH5300 46 Inch LED LCD Smart TV Review | AVForums.com - UK Online

Samsung UE46EH5305 - LCD-TV - Finn laveste pris, omtaler og informasjon

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er at den bør ha seg en runde med kalibrering, for den ser langt ifra så bra ut fra eske, at den er tjukk og den mangler 100hz, men det finnes en EH6035 serie så det eksisterer ihvertfall et alternativ der.

Så tjukk er bedre enn tynn i LED verden som han nevner nederst på anmeldelsen, siden man slipper lysutslipp osv. Det fasinerende er at den er billig som bare det her i Norge. Er vel 4444 på Elkjøp for tiden.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virket ikke ut som den var helt forferdelig "out of the box", men blir bedre etter kalibrering selvfølgelig.

Artig at den er "gammeldags" ja, samtidig som den er billig og leverer bilde som nærmer seg langt dyrere modeller. Sier litt om utviklingen på lcd/led-fronten.
    Eier ikke tv'en selv, og har ikke noe bias mot hverken lcd eller plasma bare så det er sagt.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg foretrekker kun best bilde til lavest mulig pris, dette kun liksågodt vært en tråd som handlet om tynne led vs tjukke led. Prøv å fortell noen at den tjukke til 5K har like bra bilde som den tynne til 20K bare uten alt av features og design.

Synd at de ikkje oppga sortnivåmålingen i tall, men tipper 0.05 rundt der hvis man ser på den der karakterboksen og det e vel rundt toppen av kransekaken i LED i år.

Har solgt en god del av disse men aldri egentlig gitt den mer enn en halv tanke siden den var så billig, men skal faktisk opp og stille den inn på riktig modus imorgen bare for å se om det faktisk er reelt som den testen sier.

Min mening er veldig dynamisk sånn at no eksisterer det faktisk en god LED iforhold til prisen, ikkje at det betyr at ST50 er noe dritt, men at det finnes et godt LED alternativ til en fjerdedel av prisen til toppmodellene og med godt bilde uten alle mulige funksjoner for de som bare vil se på tv. Så blir det neste å få folk til å skjønne at design ikkje betyr alt og at de tjukke gir en bedre homogen opplevelse enn designbombene til dobbel og trippel pris.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler ikke på at det er mye lettere å gjøre det motsatte...

Har faktisk ansi checkerboard sortnivå i tall under

Samsung UE46EH5300 Test Results | AVForums.com - UK Online

Laveste måling er faktisk 0.022, høyeste 0.042. Ganske greit det for en 5000-kroners tv. Avforums må vel også sies å være en side man kan stole på.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde eg vært like god på oddsen eller Lotto så hadde det vært gull. 0.04 er noe av det beste som er målt de siste årene i LCD.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, HX855, som har fått skryt for sortnivå, har jo hatt rundt 0.05 i de fleste tester.
    Grunnen til sortnivået på EH5305 er faktisk at den er back-lit, ikke edge-lit. Tok ikke hintet (tykkelsen) før nå.

Newcomer canhr sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann.

Har lest litt av tråden og ser etter en led til 6-7 k. Vurderer sterkt denne SAMSUNG LED TV 3D UE46ES6300 | Pixmania

Noen som har invendinger på denne?

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •