God LED TV til rundt 5000 kr - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 106
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg er nok også en av de som mener at plasma er overlegen LED, MEN min erfaring er at innbrenning ikke er så sjeldent som enkelte her skal ha det til. På de rimeligste panelene har jeg selv fått innbrenning. Hele startmenyen på pcen kan glimtes på skjermen. Og nei, tven står ikke på til vanlig. Stort sett kun når jeg ser film, og litt surfing (dersom jeg ligger i sengen ). Jeg har hatt 3 plasmaskjermer, og den rimeligste av de fikk innbrenning (50" som jeg kjøpte i vår til ca6k). På de to andre har jeg imidlertid ikke merket noe. Hvordan ST50 er vet jeg ikke.

Jeg har imidlertid også en 52" Sharp LED som jeg er strålende fornøyd med. Har også hatt en 40" Samsung LCD som var elendig. Det jeg vil frem til er at det ikke nødvendigvis er alle LED (LCD) som er ræva, og at innbrenning på plasma faktisk er reellt.

Trådstarter skal selv få velge hva han vil ha. Min anbefaling blir nok (dessverre) ST50 ut i fra bildekvalitet. På LED-fronten liker øynene mine LG og Philips.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PC-bruk er LED uansett sånn at det klart. Og ellers enig med alt du nevner, men her snakker vi i bunnsegmentet til LED mot toppmodell i Plasma selv om det faktisk er mellomsjiktet i Panasonic segmentet til gi bort pris og som eg har fått med meg til vanlig spill bruk og film/tv. Og eg bruker min til nøyaktig det og null innbrenning etter 6 timer med borderlands 2 idag.

Newcomer OlaCola15 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett så tror jeg at jeg går for LG. Hvorfor? Fordi det uansett ikke blir plasma, og fordi den fikk ganske bra i tester og har kvaliteter som jeg er ute etter (please ikke kom med kommentarer slik som meningene dine er feil). Jeg tenkte at jeg skulle gå på elkjøp bare for å ha gjort det (kanskje blir det andre alternativer?). Alle har sin egen oppfatning hvordan en god tv er.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare gjør meg en tjeneste hvis du går på Elkjøp, gå bort til en VT50, sett den på thx bright room sånn at du ihvertfall for en gangs skyld kan se en plasma som den ser ut sånn ca hjemme. De har ikkje ST50 uansett så ingen fare for å bli lurt.

Så velger du 4047 philipsen, enkleste måten å se kas tv som er best på er fra siden og hvis du vet at hud ikkje skal være oransje eller at gress ikkje skal se ut som du er på Pandora.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Bare gjør meg en tjeneste hvis du går på Elkjøp, gå bort til en VT50, sett den på thx bright room sånn at du ihvertfall for en gangs skyld kan se en plasma som den ser ut sånn ca hjemme. De har ikkje ST50 uansett så ingen fare for å bli lurt.

Så velger du 4047 philipsen, enkleste måten å se kas tv som er best på er fra siden og hvis du vet at hud ikkje skal være oransje eller at gress ikkje skal se ut som du er på Pandora.
    Jeg har nå vært på elkjøp. Kan ikke akkurat si at selgerne der er så spreke. De klarer liksom ikke å holde oppe samtalen. Uansett, dere plasma-folk synest at sortnivå på plasmaene er så fantastisk, jeg synest det drar ned alle de andre fargene. Hele tven får en trist gråtone. Selgeren sier selv at han støtter LED istedenfor plasma. Der er realiteten! På meg blir det nok e LG Cinema. Så klar har de ikke den på elkjøp...

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OlaCola15
    Uansett så tror jeg at jeg går for LG. Hvorfor? Fordi det uansett ikke blir plasma, og fordi den fikk ganske bra i tester og har kvaliteter som jeg er ute etter (please ikke kom med kommentarer slik som meningene dine er feil). Jeg tenkte at jeg skulle gå på elkjøp bare for å ha gjort det (kanskje blir det andre alternativer?). Alle har sin egen oppfatning hvordan en god tv er.

Vær så god og kjøp den dritten du har lyst på, du har ikke vært annet en vrien. Spør om hjelp, godtar ikke faktum og meningene til brukerne og sutrer.

LG TVer er noe av det dårligste jeg har sett av de store merkene.. sort nivået er helt på trynet (lyse blått eller grått) og cinema 3D har så mye crosstalk at det rett og slett blir en ubehagelig opplevelse.

Jeg har nå vært på elkjøp. Kan ikke akkurat si at selgerne der er så spreke. De klarer liksom ikke å holde oppe samtalen. Uansett, dere plasma-folk synest at sortnivå på plasmaene er så fantastisk, jeg synest det drar ned alle de andre fargene. Hele tven får en trist gråtone. Selgeren sier selv at han støtter LED istedenfor plasma. Der er realiteten! På meg blir det nok e LG Cinema. Så klar har de ikke den på elkjøp...

Fordi han ikke vet bedre? Disse indiske tv selgerne her i Dubai er 10 ganger verre/dummere enn de i Norge, og de vil selvfølgelig si at Samsung LED er verdens beste TV :roll: :roll:

Du vet at du ikke kan dømme bildekvaliteten til en TV basert på det du ser en TV butikk? Hadde det vært tilfellet hadde Samsung ES8005 vært min yndlings TV, men det kommer ikke til å se like bra ut hjemme hos meg, og en plasma a la VT50/ST50/Samsung plasma vil se mye bedre enn det de gjør i butikken.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Vær så god og kjøp den dritten du har lyst på, du har ikke vært annet en vrien. Spør om hjelp, godtar ikke faktum og meningene til brukerne og sutrer.

Fordi han er dum og ikke vet bedre? Disse indiske tv selgerne her i Dubai er 10 ganger verre, og de vil selvfølgelig si at Samsung LED er verdens beste TV :roll: :roll:

Du vet at du ikke kan dømme bildekvaliteten til en TV basert på det du ser en TV butikk? Hadde det vært tilfelle hadde Samsung ES8005 vært min yndlings TV, men det kommer ikke til å se like bra ut hjemme hos meg, og en plasma a la VT50/ST50/Samsung plasma vil se mye bedre enn det de gjør i butikken.
    Nei nå får det **** meg være nok. Det eneste du har gjort er å kritisere alle andre sine meninger. Du kan godt sitte med den grå blanding driten din. Jeg skal iallefall ha det gøy men den nye tven.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei nå får det **** meg være nok. Det eneste du har gjort er å kritisere alle andre sine meninger. Du kan godt sitte med den grå blanding driten din. Jeg skal iallefall ha det gøy men den nye tven.

Har ikke kritisert en eneste person i denne tråden uten om DEG. Jeg har vært enig med alle andre i denne tråden. Mange er som deg og ikke vet bedre, er derfor jeg (og andre brukere) ville informere deg at plasma faktisk er mye bedre enn LED (til tross for det selgere prøver å fortelle deg), og lurer derfor på hvorfor du velger bort plasma på den måten...

Du spør om hjelp, da får du hjelp, men er alt for trangsynt til å godta hjelpen du får. Jeg har forresten ingen plasma TV, men en projektor. Dersom jeg skulle hatt en TV ville det vært ST50 eller en Pioneer Kuro nettopp fordi de gir best bilde for mine penger.. ikke LED møkk med ukorrekte farger, blåaktig sort nivå, dårlig motion handling osv...

Men du får gjerne kose deg med et elendig kjøp, jeg er glad det ikke er mine penger som blir sløst.

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CerwinMorty
    Bare et lite innspill her.
    I dag så er faren for innbrenning på plasma vedig, veldig liten. Detter grunnet at alle nye plasma tv'er har en funksjon som forhindrer dette. Den flytter bil 1 eller 2 punkter i minuttet og da slipper man innbrenning
    Man legger heller ikke noe merke til denne flyttingen.
    Panasonic VT-50 er svært utsatt for innbrenning. Jeg var ikke i tvil om hvilken tv jeg skulle kjøpe inntil jeg ble opplyst om dette. Nå blir det samsung led på meg

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    504
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer virkelig hvor gammel denne ultima er? Tror adminer bør ta et inngrep

Stakkar fyrn spurte bare om en ok led tv til 5000 ikke om en plasma som ultima tydelig vis ikke eier selv ?
    flott med råd fra folk som ikke eier produktet de snakker om..... og stadig anbefaler

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vaktmestern
    Lurer virkelig hvor gammel denne ultima er? Tror adminer bør ta et inngrep

Stakkar fyrn spurte bare om en ok led tv til 5000 ikke om en plasma som ultima tydelig vis ikke eier selv ?
    flott med råd fra folk som ikke eier produktet de snakker om..... og stadig anbefaler

Stakkar fyren?! Han har ikke vært annet enn frekk og vanskelig til folk som vil bare hjelpe han! Jeg ga bare "friendly advice" som alle andre og spurte pent om hvorfor plasma ble eksludert og han besvarer meg med negativ tone... :???: Jeg er 19 år og dessuten hadde jeg eid en ST50 så ville min mening vært bias... Jeg er nøytral

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    504
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så siden du ikke eier en st50 hvordan kan du da anbefale et produkt du ikke selv har flere timer erfaring med selv? Har selv ikke en St50 og kan ikke anbefale et produkt jeg ikke har prøvd selv.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stakkar fyren?! Han har ikke vært annet enn frekk og vanskelig til folk som vil bare hjelpe han! Jeg ga bare "friendly advice" som alle andre og spurte pent om hvorfor plasma ble eksludert og han besvarer meg med negativ tone... :???: Jeg er 19 år og dessuten hadde jeg eid en ST50 så ville min mening vært bias... Jeg er nøytral
    Jeg synes jeg har tatt innspillene dine med talmodighet og faktisk med humor siden du er så fast bestemt på min mening er feil. Men når du sier at jeg gjør et dritt kjøp så blir jeg litt provosert. Og jeg ser at jeg ikke er det eneste offeret for dine spontane anbefalelser. Jeg synest jeg ikke har vært frekk, jeg har bare sagt at plasma blir ikke vurdert. Jeg sa og at alle har sin egen oppfatning hva som er en god tv, og det kan ikke engang diskuterest siden meninger ikke kan være feil.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes jeg har tatt innspillene dine med talmodighet og faktisk med humor siden du er så fast bestemt på min mening er feil. Men når du sier at jeg gjør et dritt kjøp så blir jeg litt provosert. Og jeg ser at jeg ikke er det eneste offeret for dine spontane anbefalelser. Jeg synest jeg ikke har vært frekk, jeg har bare sagt at plasma blir ikke vurdert. Jeg sa og at alle har sin egen oppfatning hva som er en god tv, og det kan ikke engang diskuterest siden meninger ikke kan være feil.

Jeg pleier å se bort i fra meninger og gå etter fakta. Selvfølgelig kaster jeg inn min egen mening også. Men jeg har opplevd alt for mange som eksluderer plasma uten å ha opplevd en god en i hjemmet, jeg tror som Jernet foreslo at om du kjøper ST50 f.eks kan du benytte deg av angreretten om du ikke blir fornøyd, men sjangsen for at du ikke blir fornøyd er rimelig liten mener nå jeg da. Det skader ikke å prøve, og kanskje blir du positivt overrasket! Jeg maser litt om plasma, men det er fordi jeg vil at du skal gjøre et godt kjøp! Jeg må beklage om jeg virket aggresiv . Var det ikke denne tråden hvor slc anbefalte en Samsung LCD, og jeg var helt enig i den anbefalelsen, hva skjedde med den?

Sitat Opprinnelig postet av vaktmestern
    Så siden du ikke eier en st50 hvordan kan du da anbefale et produkt du ikke selv har flere timer erfaring med selv? Har selv ikke en St50 og kan ikke anbefale et produkt jeg ikke har prøvd selv.

Hvem har sagt jeg ikke har flere timer erfaring med en ST50? Det går ann å ha brukt en i mange timer uten å ha selv eiet den. Og om jeg ikke hadde sett den, så kunne jeg likevel foreslått den etter å ha grundig lest en av de mange testene som opplyser faktuelle tall om ytelsen :wink:

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant en kjempebra pris på en LG 47" Cinema tv. Nypris er 13 000, men jeg kjøpte den for 6500 inkludert frakt. Det er ganske bra eller hva?

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg pleier å se bort i fra meninger og gå etter fakta. Selvfølgelig kaster jeg inn min egen mening også. Men jeg har opplevd alt for mange som eksluderer plasma uten å ha opplevd en god en i hjemmet, jeg tror som Jernet foreslo at om du kjøper ST50 f.eks kan du benytte deg av angreretten om du ikke blir fornøyd, men sjangsen for at du ikke blir fornøyd er rimelig liten mener nå jeg da. Det skader ikke å prøve, og kanskje blir du positivt overrasket! Jeg maser litt om plasma, men det er fordi jeg vil at du skal gjøre et godt kjøp! Jeg må beklage om jeg virket aggresiv . Var det ikke denne tråden hvor slc anbefalte en Samsung LCD, og jeg var helt enig i den anbefalelsen, hva skjedde med den?

Hvem har sagt jeg ikke har flere timer erfaring med en ST50? Det går ann å ha brukt en i mange timer uten å ha selv eiet den. Og om jeg ikke hadde sett den, så kunne jeg likevel foreslått den etter å ha grundig lest en av de mange testene som opplyser faktuelle tall om ytelsen :wink:
    Ja ja, uansett så har jeg faktisk på plasma tv-er bortsett fra i butikken også. Det faller liksom ikke helt i smak. Spill blir for mørke. Men kjøpet er allerede bestemt. Og sånn helt seriøst kan en ikke si at 6500 ikke er et bra kjøp for en tv som koster 13 000.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor kjøpte du den? Kan være aktuell for meg og selv om jeg skal undersøke litt mer

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av benbjo
    Hvor kjøpte du den? Kan være aktuell for meg og selv om jeg skal undersøke litt mer
    Sorry as, men den ble kjøpt brukt. Men den var visst helt strøken og var bare brukt i 1/2 år. Lykke til videre med kjøpet ditt da! 42" versjonen koster 7000 med gratis frakt på netonnet hvis det er til noe hjelp.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry as, men den ble kjøpt brukt. Men den var visst helt strøken og var bare brukt i 1/2 år. Lykke til videre med kjøpet ditt da! 42" versjonen koster 7000 med gratis frakt på netonnet hvis det er til noe hjelp.
    0 stress, men fortell gjerne om dine erfaringer. Helst i et helt mørklagt rom også

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klargjøringstjeneste hos Lefdal! - Lefdal

Antar den tven til venstre er det man synes ser bra ut i denne tråden, dette er en helt vanlig LED uten noe som helst innstilling, det til høyre er en kalibrert og justert LED helt enkelt, dette er sånn en plasma ser ut, bedre sort og mer detaljer.

Vil man bruke LED til å få frem detaljer pga mangel på skygger så er jo det helt supert på spill som Dead Space siden man får klaustrofobi på Plasma siden man ikkje ser en dritt.

Ellers positivt at det ble en LG ihvertfall.

Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •