God LED TV til rundt 5000 kr - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 106
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvilken er den nede i midten?

Uansett, hvor ofte sitter man og ser på en helt sort skjerm? Aldri.

EDIT: Fant det ut. var en Samsung ES8000

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OlaCola15
    Egentlig så vet jeg ikke lenger hvorfor jeg gidder å poste innlegg siden hele forumet overkjører meningene mine. Jeg har sett på minst 3 ulike plasma tv-er gjennom tidene og jeg har ikke likt noen av de. Det er jo som å diskutere cd med vinyl entusiaster, og transistor med rør entusiaster... Jeg trodde det stod veldi klart i overskriften og i det frste innlegget at det var LED jeg var ute etter.
    Ikke hele forumet OlaCola15, men et par nick går igjen i hver eneste tv tråd, noe som virker svært forstyrrende/irriterende for folk som ønsker noe annet enn Panasonic plasma.
    Stol på egne øyne, ta en runde i diverse forretninger, og spør om å få låne fjernkontrollen.
    Lykke til!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gud forby at noen vil anbefale det beste iforhold til pris, stol heller på butikkinnstillinger og diverse svindlere av noen selgere. Og nei, det har ingenting med ka som er best av ps3 xbox eller wiiu grafikkmessig men noe som er såpass mye bedre målemessig og på bildebevis, videobevis og hvis man har et normalt belyst rom.

Så etter å ha gjennomsynset alle disse bevisene kan man gjøre veloverveide valg basert på egen overbevisning og se på styrkene og svakhetene iforhold til det man skal bruke det til. I min verden kan han kjøpe en thomson eller en andersson sålenge han vet ka han får.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OlaCola15
    Siden jeg spiller halo kan det også være sjanse for innbrenning pga hud-ens ikoner.
    Bare et lite innspill her.
    I dag så er faren for innbrenning på plasma vedig, veldig liten. Detter grunnet at alle nye plasma tv'er har en funksjon som forhindrer dette. Den flytter bil 1 eller 2 punkter i minuttet og da slipper man innbrenning
    Man legger heller ikke noe merke til denne flyttingen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CerwinMorty
    Bare et lite innspill her.
    I dag så er faren for innbrenning på plasma vedig, veldig liten. Detter grunnet at alle nye plasma tv'er har en funksjon som forhindrer dette. Den flytter bil 1 eller 2 punkter i minuttet og da slipper man innbrenning
    Man legger heller ikke noe merke til denne flyttingen.
    Er det snakk om store nok objekter så hjelper ikke den pixel orbiteren noe i det hele tatt, og det at bildet flyttes rundt sånn forhindrer det ikke, men fordeler det mer rundt sånn at det på en måte "smøres" mer utover. Så å basere seg på å bli reddet av pixel orbiteren er generelt ikke en god idé. Men at det er et verktøy som hjelper til med å redusere problemet? Helt klart.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av benbjo
    Hvilken er den nede i midten?

Uansett, hvor ofte sitter man og ser på en helt sort skjerm? Aldri.

EDIT: Fant det ut. var en Samsung ES8000
    Nei, man sitter aldri og ser på en helt sort skjerm, men i mange filmer er det veldig mye mørke scener, og det er her det med et godt sortnivå kommer inn, da det legger grunnlaget for å kunne vise nyanser av mørke farger sånn at detaljer ikke forsvinner inn i en grå masse og gir et veldig flatt og kjedelig bilde.

Newcomer OlaCola15 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Basically betyr det at du vil oppleve hakking eller "blur" i raske filmsekvenser. Det er litt lettere å forstå hvis du går i butikken og ser det selv. Det blir raskt et irritasjonsmoment.

Annet enn dette virker det som er god TV synes jeg.
    Litt rart det der siden det står at den har også 400 hz i bilde et eller annet.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nulf
    Ikke hele forumet OlaCola15, men et par nick går igjen i hver eneste tv tråd, noe som virker svært forstyrrende/irriterende for folk som ønsker noe annet enn Panasonic plasma.
    Stol på egne øyne, ta en runde i diverse forretninger, og spør om å få låne fjernkontrollen.
    Lykke til!

Hva er vitsen med å spørre om hjelp, når man ikke godtar den hjelpen man får?
    Kan lik så greit sende bestemor til elkjøp for å kjøpe TVen da.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blur i bildet blir også mer merkbart når størrelsen går opp. (Etterslep)

Jeg ser du ikke ønsker å innse det, men plasma er totalt overlegent LED, spesielt i den prisklassen. Eneste problemet med endel plasma i dag er buzzing på noen modeller, men takker meg til det enn technicolor-bildene fra LED. Har to plasmaer selv og innbrening har aldri vært noe problem. Fikk det en gang på den ene da den stod med samme statiske bilde i 3 timer. Da satte jeg på snø i 15-20 minutter og så var det borte. Null problem.

I beste mening.

Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasma er det best er bare så enkelt,best sortnivå best naturligt bilde,beste farger,er selvfølgelig noe gjenskinn,men det fikser man med gode gardiner.men har sett at de nye lcd tvn har mye gjenskinn og til og med verre enn plasma,min mor har philips 2012 smart tv led har mer gjenskinn enn min plasma har.eg spiller 360 på min plasma og det funker helt fint.men hvis spilling er viktigste ville eg faktisk gått for en pc skjerm med hdmi på og brukt den isteden for led eller plasma,mer flyt i pc skjermen enn led eller plasma.
    LG B6-Panasonic TX-P55VT60Y-Onkyo TX-NR 636-.16-Philips Fidelio X2-
    Panasonic DMP-BDT110-Pioneer BDP-120-Samsung UBD-K8500-Xbox 360 250GB-Xbox One 500GB

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg nekter å tro at det er såpass stort forskjell. Var innom Hifiklubben i går og kikket på en panasonic plasma og samsung led. Klart, jeg så noe forskjell, på sortnivået f.eks, men for en lekmann som meg (og trådstarter) så var LEDen helt klart akseptabel.

Flere LED skjermer får også god score i tester. Så lenge innbrenning er et problem vil jeg aldri velge plasma. Jeg orker rett og slett ikke stresse over om jeg må ta en pause fordi jeg har spilt i 2 timer og er redd for at skjermen skal bli ødelagt. Da kan jeg leve med noe dårligere sortnivå på LEDen. At sort gjengis som lyseblått er hvertfall bare piss.

LED Tver, særlig LG og Samsung er ikke alt for langt unna "lyseblått" der det skal være sort.

Et slikt syn er helt uakseptabelt i mine øyne.

Enda verre var det før, i 2008 med LED.. Er ikke det der lyseblått så vet ikke jeg. Panasonic plasma til høyre.

LED får god kritikk på sånne tulle sider som Lyd&Bilde der de ikke bruker noen slags form for fakta, jeg lurer på om de engang tar dem ut av butikken noen ganger. Når de blir satt på test benken av f.eks CNET, Flatpanels, HDTVTest, HomeTheater, Avforums, AVSforum osv osv så får de veldig mye negativ kritikk og tallen viser nettopp hvorfor plasma er så mye bedre.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde man hatt 20000 kunne man valgt noenlunde tilsvarende modeller i bakbelyst LED og det er forsåvidt greit siden man er ca 100% immun mot innbrenning og den har ihvertfall sammenlignbare måletester sånn ca mot Plasma.

Men her er spørsmålet god led til 5000 noe som i og for seg er en oxymoron siden disse ikkje har i nærheten av 2008 kvaliteten til en LCD og man anbefaler da ST50 til 8000 kroner som historisk sett hadde den blitt lagt ut til salg for en 3-4 år ville den kostet 30-40000 kroner i 50 tommer.

Og hvis man synes plasma ser ut som en bøtte drit i butikk så har alle inkludert Kuro gjort det, men forskjellen er når man tar disse hjem då holder det med 120 i lysstyrke istedenfor 240 som den burde hatt for å kjempe mot LEDtvene i butikken. Men årets VT50 har THX Bright Room som alle kan trykke på i en belyst butikk og dermed utjevner den lysstyrke forskjellen til LED sålenge disse står på standard eller filmmodus og dermed kan man simulere plasmaen sånn den vil se ut på thx cinema mode på hjemmefronten.

Hvis noen mener at man er en idiot for å anbefale en Kuro-tilsvarende til 8000 kroner og når man kan se på alle sammenligningsbilder, filmer og tester gjort med målinger at det faktisk stemmer, og at kun de bakbelyste til 3-4 dobbel pris og en B&O til 70000 kroner er i nærheten så blir det forferdelig trangsynt å benekte alt dette på bakgrunn av en tur på Elkjøp der ikkje en tv vil se lik ut som den ser ut på veggen med sånn den vil ta seg ut hjemme.

Gjør som en annen luring gjorde i Panasonic tråden, test og kjøp en ST50, prøv den i 30 dager og hvis den har buzzing eller det brenner seg i løpet av 2 timer så lever den tilbake, dernest kan man ihvertfall argumentere på likefot på bakgrunn av irritasjonsmomenter man ikkje kan leve med som ikkje har noe å gjøre med bildet.

Og bare for å poengtere, disse bildene, filmene og testene som er gjort er basert på slik de ser ut hjemme, og alle feilene som man kan se på bilder på LEDtvene er sånn det er selv om det ikkje synes i butikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan du kan kalle det der lyseblått sier noe om seriøsiteten din. Det ser helt greit ut for min del.

Du ignorerer også at jeg linker til diverse tester fra hdtvtest der et par LED tv'er får grei kritikk og recommended til highly recommended status.

Aldri har jeg linket til lyd&bilde.

Jeg kan akseptere at plasma har bedre sortnivå. Helt greit. Det er ikke det viktigste for meg. Det viktigste er at jeg har en god allround TV der jeg ikke må bekymre meg for at skjermen blir ødelagt hvis jeg bruker den 3 timer i strekk.

Det er for meg uakseptabelt å kjøre et støyprogram eller lignende i flere timer etter jeg har brukt TVen. Da tar jeg heller litt dårligere sortnivå.

Edit: Når det er sagt så er faktisk det å kjøpe en plasma og teste den i 30dager en god ide. Lurer på om jeg ikke skal prøve det faktisk.

Edit2: Det er denne vi snakker om? MPX.no - Panasonic 50" 3D Plasma TV TX-P50UT50Y eller denne Panasonic TX-P50ST50Y ?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kant-LED til 5000 kroner får gode målinger til sammenligning med ST50? Lykke til med å finne de testene.

Hadde åpningsinnlegget vært, LED til maks 5000 og er livredd for innbrenning så tør ikkje prøve plasma. Så hadde sikkert en eller annen sagt ST50, så kunne du sagt at eg vil ikkje prøve det pga eg skal bruke det som pc skjerm eller skal spille spill med hvite HUDs og det hadde vært greit, men å motargumentere Plasma på kvaliteten på bildet, farger og innsynsvinkel er bare vrøvl.

Den forskjellen som er på de testene på flatpanels er så enorm i forhold til en vanlig lcd i 2008 at du faktisk kjøper en dårligere tv enn 4 år gamle lcd modeller, og sammenlignet med en ST50 så er det en skandale rent teknisk men synes du at de ser drittbra ut på bilder og filmene som er linket så får du kose deg videre.

Gjør det, så får du innbrenning eller du hører buzzing så kan du ihvertfall argumentere med at det va irriterende, men eg har spilt så sinnsynkt med borderlands på VT50 og null innbrenning hittil, bare husk og sette den på true cinema hjemme så skal det bli bra,

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Kant-LED til 5000 kroner får gode målinger til sammenligning med ST50? Lykke til med å finne de testene.

Hadde åpningsinnlegget vært, LED til maks 5000 og er livredd for innbrenning så tør ikkje prøve plasma. Så hadde sikkert en eller annen sagt ST50, så kunne du sagt at eg vil ikkje prøve det pga eg skal bruke det som pc skjerm eller skal spille spill med hvite HUDs og det hadde vært greit, men å motargumentere Plasma på kvaliteten på bildet, farger og innsynsvinkel er bare vrøvl.

Den forskjellen som er på de testene på flatpanels er så enorm i forhold til en vanlig lcd i 2008 at du faktisk kjøper en dårligere tv enn 4 år gamle lcd modeller, og sammenlignet med en ST50 så er det en skandale rent teknisk men synes du at de ser drittbra ut på bilder og filmene som er linket så får du kose deg videre.

Gjør det, så får du innbrenning eller du hører buzzing så kan du ihvertfall argumentere med at det va irriterende, men eg har spilt så sinnsynkt med borderlands på VT50 og null innbrenning hittil, bare husk og sette den på true cinema hjemme så skal det bli bra,
    Prøv å skille mellom meg og OP Jeg er ikke direkte imot plasma, men er redd for innbrenning.

Forøvrig: Samsung UE40ES6300/ UE46ES6300 (ES6300) 3D LED TV Review
    Får grei kritikk og koster ca 6000.

Har også sett på div Sony modeller som ikke er kant LED. Disse koster dog opp mot 8-9k, som også ST50en koster.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp ST50 først så bytt til det du vil er mitt råd, ingen kantLED uansett pris vil ha bedre bilde til den samme summen. Gå på hdtvtest og les UE40es6500 testen og les ST50 testen og se på målingene. Er ikkje verre enn det.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er egentlig fantastisk hvor lite respekt noen har for andres ønsker vedrørende tv-kjøp. Det finnes gode grunner for å velge begge deler, og alle har ikke de samme kravene for tv-en.

Og som en kommentar til den siste posten; det er mye som ikke kommer frem i målinger også. Disse stripene som utvikler seg på en del av Panasonic-panelene (snakker ikke om den helt til høyre nå som alle har) kommer vitterlig ikke frem på noen målinger, og enda har jeg observert at det er for mange som har dem til at de kan være spesialtilfeller. Jeg tror de fleste har fått med seg hva enkelte mener er best, men det må da være mulig å ytre dette uten å totalt overkjøre den som vil ha kjøpshjelp som faktisk HAR spesifikke ønsker.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan du kan kalle det der lyseblått sier noe om seriøsiteten din. Det ser helt greit ut for min del.

Du ignorerer også at jeg linker til diverse tester fra hdtvtest der et par LED tv'er får grei kritikk og recommended til highly recommended status.

Aldri har jeg linket til lyd&bilde.

Jeg kan akseptere at plasma har bedre sortnivå. Helt greit. Det er ikke det viktigste for meg. Det viktigste er at jeg har en god allround TV der jeg ikke må bekymre meg for at skjermen blir ødelagt hvis jeg bruker den 3 timer i strekk.

Det er for meg uakseptabelt å kjøre et støyprogram eller lignende i flere timer etter jeg har brukt TVen. Da tar jeg heller litt dårligere sortnivå.

Edit: Når det er sagt så er faktisk det å kjøpe en plasma og teste den i 30dager en god ide. Lurer på om jeg ikke skal prøve det faktisk.

Edit2: Det er denne vi snakker om? MPX.no - Panasonic 50" 3D Plasma TV TX-P50UT50Y eller denne Panasonic TX-P50ST50Y ?

Nå må du også huske på at HDTVTest sammenligner ikke LED mot plasma, for ellers ville det blitt som å sammenligne en SUV mot Formula-1 bil på en bane..

Det står f.eks: "Since it uses a VA-type LCD panel, good black-level performance (by LCD standards) is almost a certainty on the Samsung UE40ES6300" Så ja, det er en "recommended" skjerm, til å være en LED. Nettopp fordi den har bra sort (til å være en LCD)

Akkurat som 1-100 på 7 sekunder er helt fantastisk for en SUV.. men ubrukelig til å være F1

--- Litt overdrivelse, men du skjønner greia, det hadde vært urettferdig å sammenligne plasma mot LCD varianter, ettersom plasma vinner overlegent hver gang. og ST50, er kroneeksemplaret på en god plasma, aldri før har vi sett så bra bildekvalitet til en så lav penge. fjorårets ST30 var en god deal, men den var ikke i nærheten av bildekvaliteten til VT30, Sharp Elite eller Samsung PSD8005, Sony HX923, Philips 9706 osv.. Panasonic ST50 derimot banker alt fra Sharp, Sony, Philips, Samsung og er rett i hælen på Panasonic VT50/GT50.. likevel koster den det samme ST30 og ST20 gjorde i sin tid (+/-)

Newcomer OlaCola15 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser at det ikke er mange som har lagt sin støtte til LED. Dette skulle egentlig ikke handle om plasma, men som alle kan se har det bare blitt diskusjon og elendige sammenlignelser slik som formel 1 biler... interessant at det er så mange som leser denne tråden.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært en god grunn til å velge LCD pga hat mot plasma hvis LCD'ene til Samsung og Sony fremdeles eksisterte, men her i prisklassen under 10K er ST50 overlegen, hadde dette vært en tråd om LED vs Plasma uansett pris så kunne man ihvertfall valgt bakebelyst eller en HX850 eller LM760. Under 10K så er LED en parodi i beste fall fra 47 og opp.

Men og dette er et stort men, har man aldri hatt noe bedre eller dette er første gang man kjøper tv, og aldri har hatt en LCD før så ser de sikkert dritbra ut alene i rommet uten sammenligning hjemme.

Bedre å teste en ST50 for så å levere den tilbake enn å aldri ha unnet seg markedets beste kjøp og bilde iforhold til pris.

Eg bare lurer kor dårlig en LCD skal være før noen slutter å forsvare de på bakgrunn av pris og kvalitet, må jo være en grense et sted.

Men test ut 4047ene til Philips hvis du vil ha LED uansett. Ser bra ut i butikken, litt for mye guff i fargene men god innsynsvinkel og ok sortnivå for å være LED. 5995 i 42 og 6995 i 47.

Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •