God LED TV til rundt 5000 kr - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 106
    Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av OlaCola15
    det er jo akkurat det som er problemet, valg. Som sagt tidligere: plasma har for mørke farger for mitt rom. Film og spill er ca 30 % film og 70 % spill. Hvordan ser du latency verdien på specs-ene? Vet du hva forskjellen på bildefrekvens og bildeforbredrings teknologi siden de begge er oppgitt i hz?

Hva mener du med "for mørke farger for rommet mitt" ? Klager du på lysstyrken? har du et veldig lyst rom? dagens plasma (særlig ST50 og co) har nok lysstyrke til alle rom uten de aller lyseste som får mye refleksjoner eller blir helt opplyst av sterk sol (store vinduer, ingen gardiner, på sol siden av huset...)

Som SLC skrev.. ST50 vil gi deg LANGT bedre sort nivå og farger, og ikke minst er den bedre på motion!

Innbrenning skjønner jeg neppe hvordan folk får til! Jeg setter filmer på pause på min Panasonic, spiller spill med HUD i flere timer, har samme TV kanal på i flere timer i strekk uten å få innbrenning. skjermen til lillesøstra mi er en Panasonic fra 2007, den fikk innbrenning etter jeg glemte å slå av PS3en etter oppdatering... Men innbrenning ble forsåvidt "fikset" i 2008, og jeg har ALDRI opplevd en plasma som var laget etter 2008 som har fått innbrenning.

Newcomer OlaCola15 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Latencyen er aldri oppgitt i specs, derfor er du avhengig av at noen med måleutstyr har målt det for deg. Derfor må du se om du finner tester som nevner dem.

Den ene oppgir tydeligvis hvilken rate backlight klarer å oppdatere, hvilket jeg antar sier noe om hvor presis den er med å justere backlight i forhold til innholdet som vises på skjermen.

Edit: dersom du skriver en kortfattet liste over de viktigste tingene for deg, og de minst viktige tingene så kan det være enklere å hjelpe deg med å finne en modell til ditt bruk. Ting som f.eks. innsynsvinkel, input lag/latency, sortnivå, fargepresisjon, lysstyrke, etterslep, etc. Det er nok i den enden man må begynne dersom man er veldig usikker.
    input lag er nok ikke så veldig viktig for meg. Jeg tenker heller skarphet, god flyt i bilde uten at det hakker og gode farger (ikke plasma). til å være LED. Svart-fargen er også litt viktig, mens innsynsvinkel har ikke mye å si. Jeg takker for alle innspill forresten! : )

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Før i tiden (2000-2009) når jeg gamet Diablo 2 på PC krevde jeg alt av mekanisk utstyr og CRT skjerm for å spille. LCD skjermer med input lag og gummi taster var helt håpløse å spille et slikt spill på... Jeg krevde 0 ms og ingen forsinkelser i handlingene på noe som helst måte når jeg konkurrerte..

Nå til dags som jeg gamer "casually" merker jeg helt ærlig ikke forskjell fra min Samsung LED (2ms) og min Infocus SP8602 projektor.. (ehh, 40-50 ms kanskje?) da snakker vi om alle disse action spillene, fifa fotball, COD, MGS4, Uncharted serien osv...

Alle konsoller har masse input lag fra før (kontrollen f.eks) så det er likt for alle, det var det jeg mente.
    Tror ikke input lag fra kontrollene kan være så store, for det ville jeg definitivt merket i visse spill. That being said, jeg merker enormt stor forskjell på 16ms og det tredobbelte.

Husk også på at det aller meste av spill, det være seg PC eller konsoll benytter seg av double eller triple buffering også, hvilket betyr at du alltid er en frame på etterskudd i forhold til hva som tegnes (en del FPS-fanatikere skrur det gjerne av men får da mye tearing i stedet), og den tida kommer igjen oppå der. Så har du en skjerm som har 16ms input lag og kjører double eller triple buffering har du allerede 32ms totalt, og der nærmer man seg smertegrensen. Med årets Panasonic-er da, la oss ta den laveste målte verdien, 50ms... da har man et minimum på 66ms som tilsvarer over fire fulle frames etterslep. Det er altfor mye etter min mening.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Hva mener du med "for mørke farger for rommet mitt" ? Klager du på lysstyrken? har du et veldig lyst rom? dagens plasma (særlig ST50 og co) har nok lysstyrke til alle rom uten de aller lyseste som får mye refleksjoner eller blir helt opplyst av sterk sol (store vinduer, ingen gardiner, på sol siden av huset...)

Som SLC skrev.. ST50 vil gi deg LANGT bedre sort nivå og farger, og ikke minst er den bedre på motion!

Innbrenning skjønner jeg neppe hvordan folk får til! Jeg setter filmer på pause på min Panasonic, spiller spill med HUD i flere timer, har samme TV kanal på i flere timer i strekk uten å få innbrenning. skjermen til lillesøstra mi er en Panasonic fra 2007, den fikk innbrenning etter jeg glemte å slå av PS3en etter oppdatering... Men innbrenning ble forsåvidt "fikset" i 2008, og jeg har ALDRI opplevd en plasma som var laget etter 2008 som har fått innbrenning.
    det er nok flott at du har sterke meninger om plasma men når jeg har sagt flere ganger at jeg ikke vil ha plasma blir jeg litt lei av all den masinga. Kos deg med plasma og det er bra du er fornøyd, men den plasma diskusjon kan du ta et annet sted ellers takk ; )

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    input lag er nok ikke så veldig viktig for meg. Jeg tenker heller skarphet, god flyt i bilde uten at det hakker og gode farger (ikke plasma). til å være LED. Svart-fargen er også litt viktig, mens innsynsvinkel har ikke mye å si. Jeg takker for alle innspill forresten! : )
    Jeg ser du i postene dine aksepterer 40" som skjermstørrelse. Det jeg ville vurdert ut fra det du sier der, er Samsung LE40D504 som elkjøp selger nå til 3K. Det er en 2011-modell og den har ikke LED-baklys, men den gamle typen CCFL. Disse skjermene er egentlig utrolig bra, og langt bedre på det aller meste enn tilsvarende LED-modeller i dag. Hvis 40" fortsatt er aktuelt ville jeg seriøst gitt den en sjanse.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Test: Duell: LG 55LM960V mot Panasonic TX-P50VTY - DinSide

Første bildeserien, vil du ha fargene til venstre så er du på jakt etter blånivå, er det den til høyre så er det sortnivå. Så enkelt er det egentlig.

Og støtter SLC i samsungen.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er nok flott at du har sterke meninger om plasma men når jeg har sagt flere ganger at jeg ikke vil ha plasma blir jeg litt lei av all den masinga. Kos deg med plasma og det er bra du er fornøyd, men den plasma diskusjon kan du ta et annet sted ellers takk ; )

Det er ikke mine meninger.. Det er fakta. Plasma er mye bedre. Forøvrig virker det som den Samsung LCDen (altså ikke en LED) som SLC nevnte er det beste du kan gå for. Men skjønner bare ikke hvorfor du er så fast bestemt på å ikke ha plasma, når de er SÅÅ mye bedre enn LED, at det ikke er morsomt engang? :-?

Et bra alternativ er gamle Samsung LCDer på brukt markedet.. disse fåes til 2000,- eller mindre, men banker dagens LED som havner under ditt budsjett.

Sitat Opprinnelig postet av slc
    Jeg ser du i postene dine aksepterer 40" som skjermstørrelse. Det jeg ville vurdert ut fra det du sier der, er Samsung LE40D504 som elkjøp selger nå til 3K. Det er en 2011-modell og den har ikke LED-baklys, men den gamle typen CCFL. Disse skjermene er egentlig utrolig bra, og langt bedre på det aller meste enn tilsvarende LED-modeller i dag. Hvis 40" fortsatt er aktuelt ville jeg seriøst gitt den en sjanse.

Hvis den er enda bedre (og det burde den) enn Samsungs 2010 mellompriset LCD Tver (LE40C580 og LE32C530 osv) som er nok dette en helt konge skjerm. Har den blitt testet av HDTVUK, CNET eller Flatpanels? Få ta en titt på den der selv.. . Morfar er på jakt etter ny TV i nettopp 3000 kroners prissegmentet 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det folk ikkje skjønner er at det er lett å stille en plasma til å se lik ut en LED, men det motsatte er klin umulig. Dynamisk ordner den biffen. Men er man fast bestemt på LED og spesielt de aller billigste så er det pga man er forutinntatt, led i et mørkt rom er jo helt håpløst så gå for LCD modellen. Billigere og bedre enn det der clouding svadaet på txl et5 panasonicen, matt skjerm og.

Uansett høres dette veldig enkelt ut, gå inn i en butikk se på den lyseste med mest kunstig fargegjengivelse og høyest lysstyrke og betal en 6000 kroner og gå hjem. Blir mest sannsynlig en Philips 4047 i en eller annen størrelse, den har 100hz bare sånn at det er klart, philips har bare sluttet å oppgi noe annet enn 50hz uansett ka modell det er.

Active
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folk som vil overbevise meg om plasma kan holde seg unna ; ).
    Skulle ikke tro at det sto i åpningsinnlegget. Men mulig trådstarter er overbevist om plasma nå da.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tråden kunne vært over ved første innlegg, finnes ikkje. Lykke til.

Active
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ST50 er blitt så urolig billig, så bra at det informeres om hvor bra den er i forhold til billig lcd. Blir mye st50.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Egentlig så vet jeg ikke lenger hvorfor jeg gidder å poste innlegg siden hele forumet overkjører meningene mine. Jeg har sett på minst 3 ulike plasma tv-er gjennom tidene og jeg har ikke likt noen av de. Det er jo som å diskutere cd med vinyl entusiaster, og transistor med rør entusiaster... Jeg trodde det stod veldi klart i overskriften og i det frste innlegget at det var LED jeg var ute etter.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hvor strengt budsjettet ditt er. Jeg har hvertfall insett at jeg må (burde er vel egentlig det mest riktige) gå opp litt.

Har sett på denne:
    Samsung UE40ES6300/ UE46ES6300 (ES6300) 3D LED TV Review

Finnes til 6500 inkl frakt: Samsung UE46ES6300 - LCD-TV - Finn laveste pris, omtaler og informasjon

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, desverre så er det mer som og diskutere forskjellen mellom en høyoppløst FLAC fil og spotify på middels bitrate.

Men trenger du virkelig aksept for dine meninger ?
    Og fra et av de mer sære fora på det norske nettet i tillegg :P

Elkjøp, Lefdal, Siba har alle sammen 30 dagers full retur, hent en tv i budsjettet ditt, er du fornøyd. Flott, hvis ikke pakker du den pent inn igjen og lemper av ved vare leveringen og har penga tilbake på konto 3-4 dager etter.

Gjort selv med noen LED tv'r i 12-15k klassen som bare rett og slett ikke var nærheten av akseptable, så kjøpte jeg likesågodt en plasma til 8 som gruser alt innafor LED denne sida av 30k.
    Faktisk ikke panasonic som nok hadde hatt enda bedre bilde :P

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av benbjo
    Vet ikke hvor strengt budsjettet ditt er. Jeg har hvertfall insett at jeg må (burde er vel egentlig det mest riktige) gå opp litt.

Har sett på denne:
    Samsung UE40ES6300/ UE46ES6300 (ES6300) 3D LED TV Review

Finnes til 6500 inkl frakt: Samsung UE46ES6300 - LCD-TV - Finn laveste pris, omtaler og informasjon
    Budsjettet er selvsagt fleksibelt. Men kan nok ikke gå høyere enn 7000. jeg fant også denne:
    LG 42" LED+ CINEMA 3D SMART TV 42LM640T | Billig
    Jeg synest LG har tenkt utenfor boksen når det gjelder dual play, som er at du kan bruke 3D teknologi som jør at det ser ut som du spiller på en skjerm selv om det er split screen. Siden jeg spiller en del split screen vil jo jeg prioritere det en liten del. Men viss kvaliteten på denne samsungen er bedre så går jeg heller for den.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Nei, desverre så er det mer som og diskutere forskjellen mellom en høyoppløst FLAC fil og spotify på middels bitrate.

Men trenger du virkelig aksept for dine meninger ?
    Og fra et av de mer sære fora på det norske nettet i tillegg :P

Elkjøp, Lefdal, Siba har alle sammen 30 dagers full retur, hent en tv i budsjettet ditt, er du fornøyd. Flott, hvis ikke pakker du den pent inn igjen og lemper av ved vare leveringen og har penga tilbake på konto 3-4 dager etter.

Gjort selv med noen LED tv'r i 12-15k klassen som bare rett og slett ikke var nærheten av akseptable, så kjøpte jeg likesågodt en plasma til 8 som gruser alt innafor LED denne sida av 30k.
    Faktisk ikke panasonic som nok hadde hatt enda bedre bilde :P
    Jeg nekter å tro at det er såpass stort forskjell. Var innom Hifiklubben i går og kikket på en panasonic plasma og samsung led. Klart, jeg så noe forskjell, på sortnivået f.eks, men for en lekmann som meg (og trådstarter) så var LEDen helt klart akseptabel.

Flere LED skjermer får også god score i tester. Så lenge innbrenning er et problem vil jeg aldri velge plasma. Jeg orker rett og slett ikke stresse over om jeg må ta en pause fordi jeg har spilt i 2 timer og er redd for at skjermen skal bli ødelagt. Da kan jeg leve med noe dårligere sortnivå på LEDen. At sort gjengis som lyseblått er hvertfall bare piss.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Budsjettet er selvsagt fleksibelt. Men kan nok ikke gå høyere enn 7000. jeg fant også denne:
    LG 42" LED+ CINEMA 3D SMART TV 42LM640T | Billig
    Jeg synest LG har tenkt utenfor boksen når det gjelder dual play, som er at du kan bruke 3D teknologi som jør at det ser ut som du spiller på en skjerm selv om det er split screen. Siden jeg spiller en del split screen vil jo jeg prioritere det en liten del. Men viss kvaliteten på denne samsungen er bedre så går jeg heller for den.
    LG 42LM620T Performance

Aner ikke forskjellen på LM620 og LM640, men det kan du sikkert undersøke. Antar at forskjellen er minimal Har vurdert denne selv, men da i 47'' versjon. Det som bekymrer meg litt er dette:

The LG LM620T doesn’t feature a 100hz or 200hz-capable LCD panel, so unsurprisingly, it managed only about 300 lines out of a possible 1080 in the horizontally scrolling motion tesolution test from the FPD Benchmark Software disc.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av benbjo
    LG 42LM620T Performance

Aner ikke forskjellen på LM620 og LM640, men det kan du sikkert undersøke. Antar at forskjellen er minimal Har vurdert denne selv, men da i 47'' versjon. Det som bekymrer meg litt er dette:
    jeg forstår ikke helt sitatet? Men 1+ på den hifi klubb erfaringen!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg forstår ikke helt sitatet? Men 1+ på den hifi klubb erfaringen!
    Basically betyr det at du vil oppleve hakking eller "blur" i raske filmsekvenser. Det er litt lettere å forstå hvis du går i butikken og ser det selv. Det blir raskt et irritasjonsmoment.

Annet enn dette virker det som er god TV synes jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2012 HDTV Shootout - Contrast Ratio - YouTube 6 minutter, de til venstre = blå og disse er kalibrert... Ingen kantled får gode karakterer med unntak av i fjaseblader som Lyd&Bilde der alt får 5 stjerner eller mer mer. Ellers får de ok tester i 20000 kroners klassen etter kalibrering.

Butikk og null erfaring med å differansiere skjermer i et belyst lokale er glemmesak å basere sin mening på.

Ellers burde trådstarter sjekke ut 47pfl4047, den er oppgitt som alt annet i Philips til 50hz i år, men har perfect natural motion i menyen som glatter ut bevegelsen altså 100hz som på alle de andre.

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •