Ny TV, spesielle "spesifikasjoner"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny TV, spesielle "spesifikasjoner"

Ikke lett å finne ut av dette når man fortsatt befinner seg på 70-tallet.
    Hvorfor ny TV?
    TV-en i kjellerstua (av gammel type med høyde = dybde) er svært uklar og moden for utskifting.
    Tenkte derfor å flytte ned den som står i stua, men finner ikke ut hvilke "spesifikasjoner" jeg skal se etter på en ny TV.
    Ny TV vil, hvis mulig, bli brukt mere til å spille nettradio med klassisk musikk enn tv-titting. Har slike Alt-i-boks bokser i dag men utvalget av radiostasjoner er for lite (og de fleste jeg hører på virker ikke).
    Filmer blir aldri sett på, men det er mye lys i stua så den bør være bra også om sola skinner.
    Så, i størrelse 32"-42"
    hvilke TV spiller internetradio (mac kan gjerne stå på om det har betydning)
    har bra lyd
    er bra i sollys?

Eller er jeg helt på viddene med slike ideer og heller burde gått for ett eller annet som fikk min gamle Tandberg Huldra 10 til å spille nettradio?
    Eller noe annet jeg ikke vet hva er og derfor ikke kan spørre om dette

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blandt dagens flatskjermer er ikke lydkvaliteten noe å hoppe i taket for. Det er rett og slett ikke brukbart til musikk. Så med mindre du er fornøyd med lyden i en ny tv(hør først) ville jeg anbefalt tv og lydplanke, eller aller helst en tv og en radio hver for seg. Med de kravene du lister opp vil en hvilken som helst tv fungere godt nok for deg vil jeg tro(med unntak av internett radio som jeg vil tro krever en smart tv). Om du går for en midt på treet modell vil du få en lyssterk og god skjerm til fornuftig pris. Prøv å se etter noen som ikke er så blanke, det vil hindre refleksjoner av sol/lys.

Du skriver du har en mac, og da er det kanskje også en iPhone du benytter som telefon? I såfall vil du har mange "dockingstasjoner" som du kan sende radio fra iPhone til. Og lyden i de aller fleste av disse vil være langt bedre enn lyden fra en tv. Og samtidig trenger du ikke sette på tv for å høre på muskk.

Edit: Evt kan du sende radio fra macen, men det krever at du har en "dockinstasjon" som mottar AirPlay(trådløs lyd). Da spiller man internettradio fra iTunes.

Slike enheter jeg anbefaler ser slik ut: AirPlay avspillere

Geir Arne

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes også egne nettradioer .
    f.eks Radio og klokkeradio - Elkjøp

Fleste av disse fungerer også som vanlig FM\DAB radio også.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •