Budsjett-tv til kjellerstuen, under 4500,-

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Budsjett-tv til kjellerstuen, under 4500,-

Trenger et tv til kjellerstuen. Det blir for det meste å se tv, litt film og en del spilling på xbox 360.

Det er lite budsjett nå som det nærmer seg jul, så vil holde meg under 4500,- Eneste krav jeg har er at tv er bra i forhold til pris, er 42" eller mer og det har 2 HDMI og en scart inngang.

Så er der noen valg som er bedre enn andre til denne prisen, eller er det likegyldig hva en velger?

Hva med dette som er hos expert i ukens avis?

LED - LG 42LS575T 42" LED TV - expert

Newcomer TV Dinnah sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville valgt denne plasmaen: Komplett.no - Samsung 43" Plasma TV PS43E455

PS43E455 er sannsynligvis den budsjett-tv-en som gir mest bildekvalitet for pengene. Den er "bare" HD-ready, altså ikke Full-HD, men når vi snakker om skjermer rundt 42" tommer er forskjellen så marginal at man knapt legger merke til den. Men det du vil legge merke til på denne plasmaen er mye bedre farger, sortnivå og kontrast enn du får på langt dyrere LCD tv-er med Full-HD. Så det er iallfall mitt tips.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke innbrenning noe problem på plasma lengre?

TV vil stå en del timer på forskjellige radiokanaler, og da er det jo samme bilde flere timer i strekk.

Med hensyn til spilling, har det noe å si plasma vs led da?

Newcomer TV Dinnah sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Er ikke innbrenning noe problem på plasma lengre?

TV vil stå en del timer på forskjellige radiokanaler, og da er det jo samme bilde flere timer i strekk.

Med hensyn til spilling, har det noe å si plasma vs led da?
    Hvorvidt innbrenning er et problem varierer mellom ulike modeller. Dessverre har det vist seg å være et reelt problem på Panasonics nyere modeller. Samsung derimot har vist seg å være svært motstandsdyktige mot innbrenning, så det er vanligvis ikke noe jeg ville bekymret meg for på akkurat denne modellen. Spilling bør heller ikke være noe problem ved noenlunde variert bruk.

Men hvis den skal stå innstilt på radiokanaler flere timer sammenhengende eller brukes mye til PC og slikt, kan det hende det er lurt å vurdere LCD (LED). Det kommer selvfølgelig an på hvor variert det totale bruksmønsteret er. Om den står på noen timer med statiske elementer bør ikke være så farlig så lenge den totale bruken er variert. Kan hende bildet henger litt igjen, men det pleier å forsvinne etter noen minutt. Men hvis stillestående bilde utgjør oppimot 50% av den totale bruken, vil nok LCD/LED være bedre egnet.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett ett tilfelle av innbrenning på min samsung plasma men det er hovedsaklig etter helt ekstreme bruks økter.

Lvl beskrivelsen til borderlands 2 la igjen en liten skygge men jeg så kun under igjen ekstreme forhold, ensfargede bakgrunner og jeg måtte inn under 50cm til tv'n og myse, dette var som nevnt etter litt ekstremt bruk (ca 60 timer på ei uke...)

Denne indikatoren var et fast hvitt hud element og det er ikke mange spill lenger som har slike statiske hud elementer.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TV Dinnah
    Jeg ville valgt denne plasmaen: Komplett.no - Samsung 43" Plasma TV PS43E455

PS43E455 er sannsynligvis den budsjett-tv-en som gir mest bildekvalitet for pengene. Den er "bare" HD-ready, altså ikke Full-HD, men når vi snakker om skjermer rundt 42" tommer er forskjellen så marginal at man knapt legger merke til den. Men det du vil legge merke til på denne plasmaen er mye bedre farger, sortnivå og kontrast enn du får på langt dyrere LCD tv-er med Full-HD. Så det er iallfall mitt tips.

I concur!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye for svar.

Skal bringe videre til vedkommende som dette gjelder, jeg bare formidler budskapet:-)

Slik jeg forstod det så blir det sjeldent mer enn et par timer av gangen med statisk bilde som radio, mens det derimot vil bli mange timer for dagen med spilling på xbox, og i løpet av en uke så blir det fint en 30-40 timer. Han bekymrer seg for etterslepp i bildet, men det er gjerne ikke noe problem på plasma?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DA er tid for handel kommet. Om en skal opp ett hakk i størelse, hva tv som gjelder i budsjettklassen da?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Åsane utenfor Bergen
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne får mye skryt av brukere på elkjøp, men er 800 billigere på lefdal.
    I tillegg er det 25% på ekstrautstyr ved kjøp av den.

Samsung 46 LED-TV UE46EH5005 - Lefdal
    SA Mantra 60 - Arenda Sound 1723 Center - Canton GLE 416 - Arendal sound 1723 Subwoofer 1- Yamaha RX-A3010 - XTZ Class AP-100 - Sherbourn PA 2-250 - Apple TV - PS4 - Panasonic DMP-BDT500

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •