Trådløse hodetelefoner for plasmabruk?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trådløse hodetelefoner for plasmabruk?

Er det noen som kan anbefale noen gode trådløse RF-hodetelefoner til TV-bruk?

Utfordring i dette tilfellet er at klokkene skal tilkobles en plasma-skjerm og disse skjermene avgir som kjent en del forstyrrelser på trådløse hodetelefoner. IR fungerer således ikke.

Spørsmålet er om noen her på forumet kan anbefale noen RF-klokker som ikke lar seg påvirke av plasma-støyen og som f.eks. kan brukes til spinning (må gjerne ha lav vekt, sitte godt og tåle litt fukt).

Det er en fordel om klokkene også er gode til å gjengi dialog og ellers er gode til å stenge ut støy utenfra ;-)

Pris: Selvsagt så billig som mulig i forhold til kvalitet, men helst ikke over 1000,-

Active zoso87 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    ullensaker
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sennheiser RS160 Wireless - Elektronikk - CDON.COM Disse burde jo funke bra til det formålet og de sender signalet digitalt, så da slepper man å bekymre seg for at signalet blir forstyrret..
    Stereo/hjemmekino : Yamaha rxv1800, Monitor Audio GS10, Xtz 99 w10.16.
    Headfi : Hifiman he-400, Shure srh940, Shure se425, Avid mbox mini.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en test av de nevnte: Sennheiser RS160 | Lyd & Bilde
    Selv bruker jeg disse og er kjempefornøyd: Sennheiser RS120 | Lyd & Bilde utrolig klar og fin lyd synes jeg til TV bruk. Brukes stort sett hver dag å har hatt de i 2 år nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk til dere begge for godt tips. Klokkene ser kanskje litt store ut, men jeg kan jo i alle fall prøve dem.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er klar over at trådløs vil være en nedgradering i lyden kontra tilsvarende modell med kabel?

Mine Denon D5000 har 3 meter lang kabel (10ft) som er standard. I stua har vi 3 sofaer og jeg liker helst å ligge i den som er nærmeste TVen (Tven er en liten 50" Panasonic baby :grin: ) Da sitter jeg drøye 2 meter fra skjermen og ikke 4 meter. Så jeg kan fint ligge med hodet ned på puta og kabelen trenger ikke å strekke seg da den har en meter å gå på.

om du sitter nærmere enn 2.5-2.9 meter fra skjermen din syntes jeg du burde heller gå for kabel enn uten, da du vil få bedre lyd for pengene.

Men klart så kan man tenke at det enkleste er ofte det beste.. Men jeg går alltid for best kvalitet vs kostnad.

Om du virkelig må ha trådløs.. Kan jeg ikke forestille meg et bedre alternativ enn Sennheiser sine RS160, men en Audio Technica M50 vil gi mer lyd for pengene dersom du likevel har mulighet

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Du er klar over at trådløs vil være en nedgradering i lyden kontra tilsvarende modell med kabel?
    Hvorfor det? er det noen begrensning i teknologien (2.4 GHz) som tilsier dette? Over 20 meter (så langt unna TV´n sitter man vel uansett skjelden) bør vel båndbredden her være mer enn stor nok til å håndtere bitraten til stereolyden ut av TV`n. Har du i det hele tatt noen dekning for uttalelsen, eller bare finner du på dette her?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du virkelig må ha trådløs..
    Ja, det er et "must". Jeg sitter på en spinningsykkel flere timer i uka under dagsnytt 18 og flere ganger har jeg holdt på å få ledningen fra hodetelefonene inn i hjulet. Så nå er det kun trådløst som gjelder.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Ja, det er et "must". Jeg sitter på en spinningsykkel flere timer i uka under dagsnytt 18 og flere ganger har jeg holdt på å få ledningen fra hodetelefonene inn i hjulet. Så nå er det kun trådløst som gjelder.
    Så sant du ikke skal ha HIGH END lyd ,dvs hodetelefoner til 5k og oppover så funker trådløst helt supert. Forøvrig så vil jeg si at om klokkene er store så er det bare en fordel så lenge sitter greit. Mulig jeg har store ører,men.he he da får man mindre forstyrrelser utenifra og andre slipper å høre at lyden slipper igjennom for høyt.....

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen

Heisan! Sjekk brukten! -Kan anbefale Sony Md65 et eller a.. -disse gav jeg 1800,- for ett år siden. selger skal ka500,- for 3 mndr gamle hodetlf...

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis
    Hvorfor det? er det noen begrensning i teknologien (2.4 GHz) som tilsier dette? Over 20 meter (så langt unna TV´n sitter man vel uansett skjelden) bør vel båndbredden her være mer enn stor nok til å håndtere bitraten til stereolyden ut av TV`n. Har du i det hele tatt noen dekning for uttalelsen, eller bare finner du på dette her?

Trådløs hvasomhelst pleier alltid å suge. Mus, tastatur, you name it. trådløs høyttalere er verst av alt.. Fins hundrevis av artikkler om dette fenomenet på internettet. Aldri kjøp trådløse høyttalere. når det gjelder akk. hodetelefoner bør det vel være likt som alt annet?

Det pleier å gå som slik:

(f.eks)

Audio Technica M50 995,-
    Audio Technica trådløs 1195,- (med litt dårligere lyd)

Leser man en guide fra Head-fi.org eller spør etter råd om nytt kjøp her på AVforum.. hvor mange kommer til å be deg bruke trådløs hodetelefoner om det ikke er nødvendig? Ingen 8)

Akkurat hvordan teknologien begrenser kvaliteten er jeg usikker på, men bare bemerk at Sennheiser skal ha ekstra kroner for at RS160 er trådløs. Koster den 1500? med tråd hadde garantert kostet 1200-1300 kroner. Jeg er sikker på at det finnes bedre lyd alternativer til flere hundre lapper under prisen.

En artikkel som støtter trådløse hodetelefoner skrev;
    "wireless no longer means poor sound, either. These days, Bluetooth wireless stereo audio sounds much better than it ever did before. Even though the stereo Bluetooth data signal is compressed, various headphone and earphone vendors have discovered ways of enhancing the signal to compensate for deficiencies in fidelity. Having said that, audiophiles will still hear a difference and should probably stick with wired headphones. But for casual listening, many of the most recent wireless models we've tested sound just fine—even great."

Men -- J. Haugen har allerede sagt at trådløs er must, derfor er det ingen vits å krangle om hva som er best. Jeg ville bare peke ut at han kan få bedre lyd for pengene om øreklokker med tråd likevel var mulig. Men etter sin forklaring (sitter på en sykkel!) så skjønner jeg at det er fordel aktig med trådløs framfor å spare noen hundre lapper eller få litt bedre lyd!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Krangler ikke om hva som er best, men jeg synes det virker som du kommer med villedene råd. Så lenge den trådløse bæreren er skalert godt i forhold til bruksområdet, så er det ingen ting som tilsier at det du sier er riktig.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis
    Krangler ikke om hva som er best, men jeg synes det virker som du kommer med villedene råd. Så lenge den trådløse bæreren er skalert godt i forhold til bruksområdet, så er det ingen ting som tilsier at det du sier er riktig.

Så du mener at dersom mitt budsjett er det RS160 koster, og den har den lyd signaturen jeg ønsker, burde jeg gå for den, selvom jeg sitter på en pult og ikke har bruk for trådløsheten? I stedet for å gå for en Senheiser med tråd eller en konkurrent? (tråd) I følge det den artikkelen skrev så blir signalet komprimert via bluetooth. Hadde det jeg sier IKKE vært riktig så ville ALLE gått for trådløse hodetelefoner. Er ikke som liker en tjukk kabel, men vi lever med det for å få best lyd for pengene.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trådløs hvasomhelst pleier alltid å suge. Mus, tastatur, you name it. trådløs høyttalere er verst av alt.. Fins hundrevis av artikkler om dette fenomenet på internettet. Aldri kjøp trådløse høyttalere. når det gjelder akk. hodetelefoner bør det vel være likt som alt annet?

Det pleier å gå som slik:

(f.eks)

Audio Technica M50 995,-
    Audio Technica trådløs 1195,- (med litt dårligere lyd)

Leser man en guide fra Head-fi.org eller spør etter råd om nytt kjøp her på AVforum.. hvor mange kommer til å be deg bruke trådløs hodetelefoner om det ikke er nødvendig? Ingen 8)

Akkurat hvordan teknologien begrenser kvaliteten er jeg usikker på, men bare bemerk at Sennheiser skal ha ekstra kroner for at RS160 er trådløs. Koster den 1500? med tråd hadde garantert kostet 1200-1300 kroner. Jeg er sikker på at det finnes bedre lyd alternativer til flere hundre lapper under prisen.

En artikkel som støtter trådløse hodetelefoner skrev;
    "wireless no longer means poor sound, either. These days, Bluetooth wireless stereo audio sounds much better than it ever did before. Even though the stereo Bluetooth data signal is compressed, various headphone and earphone vendors have discovered ways of enhancing the signal to compensate for deficiencies in fidelity. Having said that, audiophiles will still hear a difference and should probably stick with wired headphones. But for casual listening, many of the most recent wireless models we've tested sound just fine—even great."

Men -- J. Haugen har allerede sagt at trådløs er must, derfor er det ingen vits å krangle om hva som er best. Jeg ville bare peke ut at han kan få bedre lyd for pengene om øreklokker med tråd likevel var mulig. Men etter sin forklaring (sitter på en sykkel!) så skjønner jeg at det er fordel aktig med trådløs framfor å spare noen hundre lapper eller få litt bedre lyd!
    Jeg synes egentlig du bare prater bullshit ;-) Du kan umulig ha prøvd trådløse hodetelefoner selv.....eller tastatur,mus osv som du nevner. Har brukt alt dette i årevis å aldri hatt noe trøbbel,så enten har du ikke peiling eller så har du vært ekstremt uheldig med dine ting :-/ Det gjelder uansett å velge produktene med omhu. Så lenge mennesket klarer å sende folk til månen så burde det ikke være noe problem med gode tråløse enheter bare det er gjort på rette måten! Å det finnes faktisk....tro det eller ei.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du mener at dersom mitt budsjett er det RS160 koster, og den har den lyd signaturen jeg ønsker, burde jeg gå for den, selvom jeg sitter på en pult og ikke har bruk for trådløsheten? I stedet for å gå for en Senheiser med tråd eller en konkurrent? (tråd) I følge det den artikkelen skrev så blir signalet komprimert via bluetooth. Hadde det jeg sier IKKE vært riktig så ville ALLE gått for trådløse hodetelefoner. Er ikke som liker en tjukk kabel, men vi lever med det for å få best lyd for pengene.
    Asså nå vet jeg ikke hvor jeg har skrevet NOE av det du sier, dette her er jo bare svada. Det jeg kommenterer er dine uttalelser om at trådløse hodetelefoner er en nedgradering over trådbundet på generelt grunnlag og at alt som er trådløst generelt suger. Dette er ikke tilfelle og vitner bare om uvitenhet. Det finnes en rekke overføringsstandarder som mer enn klarer å bære lyden mellom senderen og hodetelefonene uten i det hele tatt å forringe den.

Når det gjelder Senheiser har de både modeller som overfører med og uten komprimering av lyden (Kleer / DSSS)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg disse Sennheiser RS160 ettersom jeg også var ute etter noen trådløse headphones til film/TV-bruk. Jeg bor sammen med tre kompiser og det er selvsagt ikke så veldig stas å se film med volume 1 eller 2, spesielt når man ikke har tekst på skjermen. Diskusjonen rundt ledning vs. ikke ledning har selvsagt et meget sterkt argument i det at ledning er slitsomt, den skal forbi forskjellige ting og det tynger jo faktisk på hodet hvis den ligger "perfekt" og er redd for at ledningen skal falle bort fra en pute eller slikt. Med tråsløst headset kan man bevege hodet fritt og det er verdt alle pengene i seg selv.

Etter 20 minutters bruk kan jeg si at jeg er veldig fornøyd med funksjonaliteten, har gjemt ladestasjon under TV-benk og signalet har vært stabilt hele tiden. Sitter alt fra 3 til 6 meter unna skjermen (ST50 55") og man hører dialog mye bedre. Jeg som bor med andre folk har jo sjelden anledning til å blaste anlegget like høyt som jeg skulle ønske - derfor er dette noe jeg burde kjøpt for lenge siden. Settet er ikke så tungt, men strammer litt på hodet (har vel strengt talt ganske stort hode sammenlignet med folk flest) så det er mulig jeg kommer til å bli litt klam rundt ørene ved 2 timers filmtitting.

Apropos lyd, jeg testet de først med min iPhone før jeg plugget inn i TV'n. Her er lyden OK, men absolutt ikke noe jeg ville kjøpt for det bruket. Det er jo svært så sjelden man går rundt med behov for trådløse headphones til musikk via bærbar spiller, men lyden på min B&W P5 (som etter min mening er nøyaktig det man trenger for bra lyd vs. estetikk på den fronten) kan ikke sammenlignes. Tamt helhetsinntrykk og dårlig bass, føler ikke akkurat at man er på konsert for å si det sånn. Men for filmbruk, helt innafor.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •