Ny tv, noen som vet hva de snakker om?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny tv, noen som vet hva de snakker om?

Trenger hjelp fra noen som VET hva de snakker om, de som bare tror og "har hørt at" er ikke så mye hjelp for min del akkurat på dette området. Har nok av andre som mener at den ene eller andre tv-en er best uten å egentlig ha mer kunnskap om emnet enn jeg selv har (som ikke er all verdens liksom)

Har sett på noen forskjellige tv da jeg skal bytte ut min 42" i en litt større.

Prisklasse er 5000 til absolutt maks 10.000 (kan ikke økes da den egentlige maksen ligger på 8000-9000 hehe) og MINIMUM 46" å maks 55", MÅ ha 150hz eller mer (hadde 50hz før og har nå 200hz å bildet er mye roligere å bedre for øynene)

Helst smart tv og 3D men dette er ikke noe absolutt must hvis jeg kan få en tv med mye bedre kvaliteter til samme pris.

Har satt opp noen forslag, noen som har en formening om disse tv-ene eller har andre bedre forslag?

Jeg ser mest vanlig tv-programmer og endel fotballkamper, men spiller litt ps3 å putter i en film i ps3 av og til også. lyd har overhodet ikke noe å si da jeg har separat lyd jeg kjører tv/ps3 gjennom uansett.

Komplett.no - Philips 46" 3D LED Smart TV 46PFL5507T

LED - PANASONIC TXL47E5Y 47" LED TV. - expert

Komplett.no - Philips 47" LED Smart TV 47PFL4007T

Spesiellt den øverste Philipsen 400hz ser bra ut i mine øyne, men jeg har ikke all verdens peiling..............har denne noen andre "svakheter" som jeg ikke greier å lese meg fram til?

der har de også denne på absolutte maksen av hva jeg kan greie av pris, den ser bra ut men har den noen svakheter? Komplett.no - Philips 55" 3D LED Smart TV 55PFL5507T

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil også sett på plasma skjermer. Ala denne: Komplett.no - Panasonic 50" 3D Plasma TV TX-P50ST50Y du får ikke bedre skjerm hvis en tenker på fargenøyaktighet og ren bildekvalitet er min erfaring etter å ha kalibrert noen skjermer. Flyten i bildet kan oppleves bedre på noen LED-LCD dog. Men ,fargenøyaktighet/sammensetning og kontast(sortnivå) er det beste som finnes i markedet har jeg både sett å målt med mitt utstyr. Skjermen har også god innsynsvinkel. Det finnes LED-LCD med ok innsynsvinkel også fra LG og Panasonic men disse har bla ikke like godt kontrast nivå noe som er særlig viktig hvis du bruker skjermen i et mørkt rom.

Newcomer jorgso sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du du kun refererer til LED, noen grunn til det? Om du er åpen for noe annet så vil jeg anbefale plasma nærmere bestemt 50" Panasonic ST50, veldig mye for pengene!
    Jeg mener dette må være det beste kjøpet i din prisklasse, denne vil gi deg mange store filmopplevelser. Her spiller selvsagt lyskontrollen i din stue en stor rolle, en LED skjerm har store fordeler framfor plasma om du sliter med mye sollys mot skjermen.

MPX.no - Panasonic 50" 3D Plasma TV TX-P50ST50Y

PS. Philips er et bra alternativ om du søker LED, sitter selv med en Men når det kommer til film blir det noe annet med en god plasma!

edit: rs_bandit kom meg i forkjøpet

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger ikke å kunne mye om TVer for å vite at Panasonic ST50 er den beste skjermen på markedet i forhold til prisen. Og den havner fint under pris klassen og størrelsen din. Det er mange kunnskapsrike menn her på AVforum som vet hva de prater og vil fortelle deg det samme. Noen vil være delvis uenige, og med gode argumenter til å støtte det de mener. Men rent bildemessig i et rom som ikke har sol rett mot skjermen eller veldig mye reflektert lys er Panasonic ST50 helt på topp. Hva som kommer etter er litt vanskeligere å si. VT50, Samsung PNE6500 og UT50 er utrolig gode kjøp alle 3. Ingen LED er verdt å diskutere engang.

Har du derimot mer lys enn gjennomsnittet og/eller så vil en LED med matte skjerm være nødvendig. NB! glossy LED skjermer a la Samsung er IKKE bedre enn plasma skjermer i lyst rom! Enkelte LED TVer vil reflektere mer en plasma TVer, men de fleste er +/- like.

Matte skjerm a la Philips eller Sharp hjelper utrolig mye mot refleksjoner. Har du sola rett mot skjermer er det ingen teknologi på markedet som redder deg, men matte skjermer gjør jobben best.

Jeg ser du referer til kun LED skjermer. Er dette pga lyst rom / mye refleksjoner / foran bak skjermen?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe nå føler jeg meg som de som på audio poster en tråd ala "hvor skal man putte høyttalerkablene inn" eller noe slikt men får bare ta sats.....

Hva er buzzing? har lest endel om at Plasma har dette og mange irriterer seg såpass mye over d at de velger å bytte til led-tv? Samme med lys styrken som ikke er så bra sies d?

har lest at plasma er konge på film men dette er maks 20% av d jeg bruker tv-en til. Ser sikkert maks 2-3 filmer i uka sånn "hive på en film i ps3 å poppe popkorn å være i film-modus". Jeg ser mest vanlig tv og endel fotball, ihvertfall over 50% brukes tv-en til "vanlig tv"

Men jeg spiller jo litt ps3 å da går d ofte i fifa 13 eller bilspill, av og til skytespill.

Er åpen for plasma også og spesielt om denne st50 er så bra som dere sier, men hva MISTER JEG og hva FÅR JEG om jeg f.eks. velger en Philips 5507 eller lignende istedenfor en ST50? Jeg er ganske kresen på lyd men er nok litt mer "fence audio" når d gjelder bilde tror jeg. Men vil selvsagt ha så bra bilde som mulig for pengene da :P

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Buzzing er så enkelt en elektrisk støy, var noen som hadde noe fancy utrykk på det men om du har en stå lampe f.eks med dimmer på søylen og dimmer den til ca 20% så buzzer de omtrent som det... Virker også som om det varierer mellom tv til tv og selvsagt med hva som vises, hos meg kan det summe ganske ille i lyse scener.

Som regel bare plager det meg når jeg ligger i start fasen av en migrene :-\
    Suns fortsatt farge dybden er verdt det for jeg har ikke sett en led til 10k er noe annet sub-par foto rammer.

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Få tak i en brukt Kuro, banker alt annet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok så buzzing er altså ett stort problem for de som hater summelyder og ett lite problem for de som f.eks. bruker tv til kino-tv med full pupp på lyden under filmen (å dermed ikke hører dette)

Jeg kjører litt lyd på film men bor i blokk så må moderere en god del, ellers ser jeg kun farmen å fotballkamper osv med ganske lavt volum. Vil denne buzzinga bli veldig framtredende her i stua da? med ganske lav lyd til tider?

Hvis ikke ble jeg ganske fristet av den der ST 50 altså, mange sier den har kanonbilde å testene sier jo d samme

Newcomer FSOL sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klipsch....i love it
    Ok så buzzing er altså ett stort problem for de som hater summelyder og ett lite problem for de som f.eks. bruker tv til kino-tv med full pupp på lyden under filmen (å dermed ikke hører dette)

Jeg kjører litt lyd på film men bor i blokk så må moderere en god del, ellers ser jeg kun farmen å fotballkamper osv med ganske lavt volum. Vil denne buzzinga bli veldig framtredende her i stua da? med ganske lav lyd til tider?

Hvis ikke ble jeg ganske fristet av den der ST 50 altså, mange sier den har kanonbilde å testene sier jo d samme
    Etter å ha lest endel her inne bestilte jeg min 50' st50 på mpx og fikk den levert forrige onsdag! Gikk fra en 42' px80 som nå har blitt degradert og flyttet opp i loftstua. Er veldig fornøyd med den også, men ville nå ha litt større skjerm.

Var skeptisk til buzzing, men har ikke hørt én ENESTE ulyd fra min foreløpig på vanlig tvsendinger/bluray/dvd og med volum ala innestemme:-D Har svært god hørsel og irriterte meg bla grønn over den gamle get pvren jeg hadde som lagde en svært irriterende vibrasjonslyd til tider. Har nå en HDpvr som er nesten lydløs.

Bildet på tvn er helt SYKT bra etter min mening, spesielt på dvd/bluray-filmer og ikke minst hdkanaler fra get. Har ikke kalibrert tvn eller gjort noe spes på innstillinger, kun dempet kontrast/farge og slått av anbefalte funksjoner.. Sitter og ser langrenn på nrk1hd nå og bare GLISER! 8)

Kan ikke annet enn å si løp og kjøp !!

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Om du har en modell som buzzer så kan det bli irriterende ja, men som skjønner så varierer det imellom hver enkelt tv. Buzzinga er verst/ofgest med samsung plasma.

Eneste grunnen jeg gikk for samsungen min kontra st50 er at jeg gamer en del og var redd for innbrenning med pana, 'en del' kan fint bli opptil 12 timer om dagen når jeg har noe som fenger heh.

Ingen tvil st50 har best i 10k klasse.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror du bør gå for ST50, men jeg vet ikke. Har ikke peiling på flatskjermer, men jeg har hørt den skal være bra.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For gleden av 3D så gå for så stor tv du kan. ( egen erfaring ) Har 50VT50 og syns den er for liten for og nyte 3D sikkelig.

Panasonic sin ST50 er vel en høydare til prisen. + at du må kjøpe til 3D briller da jeg er rimelig sikker på at ST serien leveres uten Briller.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kun VT-en leveres med briller i Norge, ja. Men som nevnt i andre tråder, Samsung SSG4100 fungerer sammen med tv-en og koster rundt 300 for en 2-pack.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs om jeg ikke får høre på rådene her inne å gå for en st50 eller 55. Så en annen plass her på forumet at de solgte st55 for 10lapper, hvilken butikk har denne prisen?

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs om jeg ikke får høre på rådene her inne å gå for en st50 eller 55. Så en annen plass her på forumet at de solgte st55 for 10lapper, hvilken butikk har denne prisen?

I følge Prisjakt.no er denne billigst:
    PANASONIC 3D plasmaskjerm TX-P55ST50E | Pixmania

10 736,- NOK

50" ST50 får du for 7990,-

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ST50E er jo uansett ikke nordisk modell, så man stiller jo litt svakere i praksis hvis noe skulle skje siden det da MÅ gå via pixmania...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •