Hjelp til valg av ny TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av ny TV

Hei!
    Er på flyttefot, og trenger en ny TV. Har lenge sett på Samsung UE55ES8005, men leser flere og flere steder at den absolutt ikke anbefales.
    Så hva anbefaler dere som kan dette?
    * Jeg ønsker ca 55"
    * Ser sjelden sport
    * Kanskje noe spill

Takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du skal bruke så mye er det bare å kjøpe panasonic vt50. Om du vil spare litt å få tilnærma like bra bilde går du for st50, helt rå tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper det er denne du mener
    Panasonic Viera TX-P55VT50Y - TV - Laveste pris, omtaler og informasjon

Men hvorfor plasma fremfor LED?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SpritHansi

Rett og slett fordi det er mye bedre bilde bedre svart, veldig naturlig farger og bra på skygger. Generelt bedre. Sjekk hvor som helst på nett og søk test så ser du at de alle kårer det til årets tveer.ser du lest tv og film er set ihvertall ikke tvil. Funker og meget bra til spilling. Anbefales. Sjekk lydogbilde og hdtv.com så ser du selv

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og husk!! After you go black, you never go back. Som er tilfelle her.

Newcomer Helgenen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt to plasma tv'er og irriterte meg grenseløst over buzzingen fra tv. Byttet fra en Panasonic vt20 kjøpt i 2010 til en Panasonic WT50Y 55" led. Tv har glimrende bilder, ingen rare lyder. Alt i alt perfekt. Vet at det er mange her som foretrekker plasma, men det kommer ikke til å bli kjøpt mer av meg (I huset har jeg nå en plasma en led og to lcd tver)

Legger med link til den jeg kjøpte og er kjempefornøyd. Testet den mot Samsungen (hang at med hverandre i butikken) og bildet og innsynsvinkelen var klart best på Panasonicen (etter min mening).

Jeg anbefaler en god LED.

Panasonic 55" 3D LED Smart-TV TX-L55WT50Y - Lefdal

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Helgenen
    Har hatt to plasma tv'er og irriterte meg grenseløst over buzzingen fra tv. Byttet fra en Panasonic vt20 kjøpt i 2010 til en Panasonic WT50Y 55" led. Tv har glimrende bilder, ingen rare lyder. Alt i alt perfekt. Vet at det er mange her som foretrekker plasma, men det kommer ikke til å bli kjøpt mer av meg (I huset har jeg nå en plasma en led og to lcd tver)

Legger med link til den jeg kjøpte og er kjempefornøyd. Testet den mot Samsungen (hang at med hverandre i butikken) og bildet og innsynsvinkelen var klart best på Panasonicen (etter min mening).

Jeg anbefaler en god LED.

Panasonic 55" 3D LED Smart-TV TX-L55WT50Y - Lefdal
    Ja,'det er klart at om man har så bra med peeng så er det bare å kjøre på. Kikka på den på elkjøp og var rimelig rå. Så har man penger og sensitive ører så kjør på. Har klaga på buzzinga her inne før jeg og. Men har bestemt meg for og håpe det går bort etterhvert som mange sier det gjør. Finnes nemlig ikke led tveer i min prisklasse som kan måle seg.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde man vært klarsynt i 2009 hadde en salgsamtale gått sånn noenlunde som dette her.

Hei. eg er på jakt etter det beste bildet:

Hvis du vil ha det beste bildet som noensinne er produsert som ikkje vil bli tangert selv i 2012 så kjøp Kuroen mens den er på tilbud til 20000 og aldri se deg tilbake.

Men den koster litt for mye og eg har enormt med lys direkte på skjermen

Å, du har mye lys direkte på skjermen sier du? Kjøp en Sony, Samsung eller LG lcd og du vil ha bedre sortnivå, innsynsvinkel og korrekt fargetemperatur til halve prisen iforhold til det de vil koste i år 2012 med generelt sett mindre lysgjennomblødning og panelfeil.

Men koffor kjøper folk noe som er mindreverdige LCD versjoner i tynn innpakning hvis det er så mye dårligere og dyrere enn CCFL versjonene?

Fordi det finnes ingen alternativer som er tilgjengelig lengre utenom Plasma som har vært en mild tragedie etter Pioneer måtte legge ned.
    Og folk leser ikkje tester med målinger, men stoler på reklamefinansierte mediehus som kan like lite om TV'er som den vanlige mann i gaten.
    Det som også er morsomt er det alle kundene sier til oss i 2009 om at vi skrur opp lysstyrken på de tvene som vi har lyst til å selge, vil være noe som alle kunder godtar år 2012 fordi det er blitt normen, om at jo lysere et bilde er jo bedre er det.

Ingen LED i dag er bedre enn en Samsung LCD eller en Sony LCD toppmodell i vanlig CCFL. Unntakene er de bakbelyste til Sony, Sharp og LG sin 850 serie.

Og når en tv må kalibreres for tusenvis av kroner og sortnivået såvidt bikker 0.09 til 20000 kroner så er det meningsløst å anbefale noe annet enn plasma sålenge ikkje omgivelsene, hørselen, pc bruk eller andre uforutsette faktorer eg ikkje kommer på for øyeblikket inntreffer.
    Dette er uten å nevne innsynsvinkel, bevegelse, fargegjengivelse ut av eske, 3D, skyggedetaljer, skarphet ved panorering og pris ikkje minst siden den tven til 10000 burde kostet ihvertfall det tredoble hvis man så på rene målinger.

Og Plasma er langt ifra perfekt men det er jammen meg the lesser of two evils per dags dato. Men skal det være LED så finnes det ok versjoner i de aller fleste firmaer selv om de har alle laget bedre før utenom Philips og Sony siden de gidder å lage bakbelyste som er bedre enn det som kom for nesten et halvt tiår siden.

8-)

På tide med Crystal LED eller OLED sånn at disse dinosaurene kan legges til ro. 50 år får holde.

Litt sånn forenklet historietime prosjekt kan man si heh.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er en av de beste LED'ene i år hvis det absolutt skal være LED.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SpritHansi

Fordi plasma har hatt best bilde på markedet hvert eneste år siden 2006 (før dette var det CRT som var kongen) og slik vil det forsette så lenge det er kun mellom plasma og LCD/LED.

LED er bare LCD med dårligere bilde eller litt bedre, og er på ingen måte (bildemessig) bedre enn en plasma, bortsett fra lysstyrke..

sort nivå, kontrast, gamma, fargegjengivelse osv vil alltid være bedre på plasma.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •