pioneer plasma eller ny samsung smart tv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

pioneer plasma eller ny samsung smart tv

hei,

har dere noen formening om forkjellen på en Pioneer LX6090H og de nye smartskjermene fra samsung?

vurderer å bytte i samsung sin 55".

er samsung bedre kvalitetsmessig?

hva kan jeg forvente å få for min 60" hvis jeg selger?

takk for tilbakemeldinger

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pioneer80
    hei,

har dere noen formening om forkjellen på en Pioneer LX6090H og de nye smartskjermene fra samsung?

vurderer å bytte i samsung sin 55".

er samsung bedre kvalitetsmessig?

hva kan jeg forvente å få for min 60" hvis jeg selger?

takk for tilbakemeldinger
    Du ønsker å gå fra en 60" som er regnet for å være blant de beste panelene i verden, til en 55" LED-LCD fra Samsung som ikke gir spesielt bra bilde overhodet? Du troller, sant?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Du ønsker å gå fra en 60" som er regnet for å være blant de beste panelene i verden, til en 55" LED-LCD fra Samsung som ikke gir spesielt bra bilde overhodet? Du troller, sant?
    samsung er kåret til årets produkt osv... jeg har ikke satt meg særlig inn i saken med tanke på kvalitetsmessige forskjeller, derfor jeg spør her inne

pioneer var jo helt i toppen da de leverte skjermer, men konkurrentene har kanskje tatt igjen forspranget etter at pioneer la ned skjermavdelingen sin?

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    samsung er kåret til årets produkt osv... jeg har ikke satt meg særlig inn i saken med tanke på kvalitetsmessige forskjeller, derfor jeg spør her inne

pioneer var jo helt i toppen da de leverte skjermer, men konkurrentene har kanskje tatt igjen forspranget etter at pioneer la ned skjermavdelingen sin?

Er dette ironi eller trolling? :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg skal anta at du seriøst lurer og jeg kan garantere deg at å gå fra den skjermen der og ned til en LED-LCD fra Samsung vil være en gedigen nedgradering fra hva du har nå. x090 og KRP-ene til Pioneer regnes fremdeles for å være noe av det beste du kan oppdrive til tross for sine quirks. Så var jeg deg ville jeg holdt på den til den dør fremfor å nedgradere

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Behold Pioneeren du.

Vent noen år til OLED har blitt modent og vurder på nytt skifte da. Pr.dags dato er det ingen grunn til å bytte skjerm for deg.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Why the Pioneer Kuro is the Greatest Gadget of the 21st Century | CNET UK

Derfor er det ingen vits i å bytte hvis man ikkje er interessert i estetikk og programvare. Ingenting har endret seg utenom at VT50 er det nærmeste man kan komme uten å måtte inngå kompromiss med bildekvalitet.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som andre har nevnt før me så er Pioneer Kuro KRP 500-A fremdeles verdens beste TV, med LX5090 på en god 2. plass, men det er veldig lite som skiller de disse to TVene.

VT50 fra Panasonic plasma er den tven på markedet som kommer nærmest kvaliteten til Pioneer Kuro.

Samsung LED er LAAANGT unna.

Se på CNET sin liste av TVer fra 2012 som reference:

https://docs.google.com/spreadsheet/...Wc&output=html

Panasonic ST50 er #1.
    Panasonic VT50
    Samsung PNE6500
    Panasonic UT50
    Panasonic GT50
    De 5 første er ALLE sammen plasma.

Samsung LED fikk 6.6/10 overall. ta bort features og design og de er nærmere 5.5/10!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er redd for at Samsung's nye smart teknologi kan være en ny vei for skilsmisse. Mann: Sport og lyd opp. Dame: Hotell Cæsar og lyd ned. Eller kanskje noen har lyst til å spille på den nye Wii'n sin.
    Bare rope og vifte med hendene.

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde nå gått for Samsung plasma ikke led hvis du først skal bytte.... overlegent bilde i forhold til ledèn spør du meg. Jeg gikk fra 5090 til Samsung 63 plasma for et par år siden. Nå har jeg 64 tommeren til Samsung. Det eneste jeg savner er sortnivået på Pioneerèn som sees spesielt når jeg ser på film med lys avslått. Ellers er Samsungen bedre på klarhet, lys og farger.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •